adexo3
۴۳۴۵۳۲
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

طارمی را به حال خود بگذارید!

مهدی طارمی که این روزها در نوک پیکان تمام انتقادها قرار دارد مثل فصل گذشته در هر بازی فرصت‌های متعددی را از دست می‌دهد. موقعیت‌هایی که چیزی جز حسرت و افسوس برای خودش و هواداران پرسپولیس ندارد.

ایران ورزشی: مهدی طارمی که این روزها در نوک پیکان تمام انتقادها قرار دارد مثل فصل گذشته در هر بازی فرصت‌های متعددی را از دست می‌دهد. موقعیت‌هایی که چیزی جز حسرت و افسوس برای خودش و هواداران پرسپولیس ندارد.
تاریخ پرسپولیس را که ورق بزنیم در هر دهه مهاجمانی داشته که سال‌ها نه تنها در پرسپولیس بلکه در تیم ملی خیال فوتبالدوستان را راحت می‌کردند. از مرحوم صفر ایرانپاک و حسین کلانی گرفته تا فرشاد پیوس، کریم باوی، علی دایی، ادموند بزیک و... اما به هیچ وجه قصد قیاس آنها را با مهدی طارمی نداریم چرا که هر کدامشان ویژگی‌های خاص خودشان را داشتند، درست مثل طارمی.
هواداران پرسپولیس از شماره ۹ تیمشان و آقای گل فصل گذشته لیگ در هر بازی گل می‌خواهند. این مساله فشار روانی زیادی را روی این بازیکن ایجاد می‌کند. طارمی درست یا غلط امید اول پرسپولیس در خط حمله است. او ویژگی‌های فنی بسیاری دارد که در سایه گل نزدن‌هایش گم شده است. قرار گرفتن در موقعیت گلزنی، زدن توپ‌های بلند و پاس دادن به مهاجمان کاذب تیم، چرخش‌های ناگهانی به سمت دروازه همه از خصوصیات مثبت این جوان خونگرم بوشهری است. اما گل زدن و همیشه گل زدن مثل دریبل زدن و تکنیکی بودن ذاتی است. در فوتبال ما بازیکنانی مثل نامجومطلق، محسن عاشوری، خداداد عزیزی و علی کریمی نوع فوتبالشان ذاتی بود و آنها می‌دانستند چه زمانی و چطور از حریف مستقیم‌شان عبور و در بهترین زمان ممکن بهترین پاس را بدهند.
گل زدن هم ذاتی است. بازیکن باید چارچوب شناس باشد. مهدی طارمی متاسفانه در بازی‌های این فصل نشان داده که خیلی خوب چارچوب دروازه را پیدا نمی‌کند. مهاجمی که در هر بازی چندین فرصت گل را از دست می‌دهد حتما دلیلی برای این ضعفش وجود دارد. طارمی فصل گذشته در حالی با ۱۶ گل آقای گل شد که شاید به اندازه همین گل‌ها فرصت گل از دست داد.
شماره ۹ پرسپولیس در کنار تمام ویژگی‌‌های مثبتی که گفتیم باید این مشکل فنی را هم از میان بردارد. البته که برانکو ایوانکوویچ هم باید در این مسیر کمکش کند. طارمی اگر ذاتا گلزن است باید در ادامه لیگ این موضوع را اثبات کند. در غیر این صورت هواداران پرسپولیس باید سطح انتظارات‌شان را از او پایین بیاورند چون اینطوری برای طارمی هم بهتر است و با فشار روانی کمتری در زمین بازی می‌کند.
شاید این مساله به او کمک کند، البته بعضی معتقدند که او چون جایگزینی در پرسپولیس ندارد با خیال راحت بازی می‌کند در حالی که از دست دادن فرصت‌های متعدد گلزنی ربطی به این مهم ندارد.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      طارمی تمرکزشو ازدست داده ازبس که تو دنیای مجازیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج