adexo3
۴۴۶۹۲۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تغییرات متعدد روی نیمکت بوندس لیگایی ها در نیم فصل؛

سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)

نگاهی خواهیم داشت به تغییر و تحولاتی که طی نیم فصل اول بوندس لیگا در کادر فنی باشگاه ها به وجود آمد. این تغییرات در مقایسه با گذشته بیشتر شده و به همین دلیل لازم است که با نگاهی دقیق تر مورد کنکاش قرار بگیرد. به راستی صبوری و سعه صدر آلمانی چه شد؟

وبسایت نود: بوندس لیگا به نیم فصل خود رسید هر چند که بر خلاف همیشه، تعطیلات نیم فصل به جای هفته هفدهم از هفته شانزدهم آغاز شد. کاسه صبر اغلب باشگاه های بوندس لیگایی که از نتایج تیم خود در نیم فصل راضی نبودند، خیلی زودتر از حد تصور لبریز شد و تغییرات مهمی را در کادر فنی ایجاد کردند که بعضی از این تغییرات در حد نیمکت و بعضی دیگر حتی فرا تر از نیمکت و در حیطه پُست مدیر ورزشی (مدیر فنی) بود. شاید برای همه کسانی که فرهنگ فوتبال آلمان را می شناسند، کمی عجیب باشد که باشگاه های آلمانی چگونه در این فصل، صبر و طاقت خویش را از دست داده و همچون باشگاه های عربی مثل نقل و نبات مربیان خود را عوض می کنند.

ب) باشگاه های کم طاقت

سه باشگاه شالکه، لورکوزن و ماینتس نمونه های اقلیتی بودند که به هر دلیلی، صبوری پیشه کرده و پشت مربیان خود ایستادند اما نکته عجیب اینجاست که هر ۷ تیم پایین جدول بوندس لیگا اقدام به ایجاد تغییرات در کادر فنی خویش نمودند! اگر فرض کنیم که سه باشگاه شالکه، لورکوزن و ماینتس نیز در ادامه فصل نیمکت خویش را دگرگون بسازند، آن گاه ۵۰% تیم های بوندس لیگا در طول فصل جاری اقدام به تغییر مربی یا کادر فنی خود خواهند کرد!

سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)

آگزبورگ

آگزبورگ پس از پیوستن مارکوس واینتسیرل به شالکه مجبور شد تا به فکر استخدام یک مربی دیگر بیفتد. انتخاب باواریایی ها کسی نبود جز درک شوستر ۴۸ ساله که نتایج بسیار خوبی را به همراه دارمشتات کسب کرده بود. اگر چه نتایج آگزبورگ با شوستر به حد ایده آل نرسیده بود ولی هرگز نمی توان گفت که نتایج آگزبورگ مفتضحانه و غیر قابل تحمل بود. به هر حال مدیران باشگاه یکی از عجیب ترین تصمیمات را گرفته و نه تنها درک شوستر بلکه دو دستیار وی یعنی ساشا فرانتس و فرانک اشتاین مایر را نیز برکنار کردند.

سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)

این تصمیم موجب بهت و شگفتی رسانه های آلمانی شد و آن را یکی از عجیب ترین برکناری های مربیان طی چند سال اخیر در بوندس لیگا نامیدند. شایعاتی وجود دارد که حاکی از وجود اختلاف سلیقه بین درک شوستر و مدیران باشگاه آگزبورگ است و در واقع دلیل برکناری وی را فارغ از نتایج این تیم می دانند. به هر حال مانوئل باوم ۳۷ ساله از تیم ذخیره های آگزبورگ به عنوان جانشین موقت درک شوستر انتخاب شد تا پس از یولیان ناگلزمن، لقب جوان ترین سرمربی فصل جاری بوندس لیگا را به دست بیاورد.

سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)

وولفسبورگ

نتایج گرگ ها در این فصل به قدری نا امیدکننده بود که برکناری دیتر هکینگ هیچ کس را متعجب نکرد. وولفسبورگ با هکینگ از قهرمانی جام حذفی و شگفتی سازی در لیگ قهرمانان اروپا تا قعر جدول بوندس لیگا را چشید ولی نتایج این فصل قابل تحمل نبود. کلاوس آلوفس مدیر ورزشی باشگاه وولفسبورگ سر انجام تصمیم به برکناری دیتر هکینگ در اواسط اکتبر گرفت. والرین اسماعیل مربی تیم ذخیره های باشگاه، ابتدا به عنوان مربی موقت و سپس مربی دائمی روی نیمکت وولفسبورگ نشست هر چند که نتایج گرگ ها تحت هدایت اسماعیل نیز پیشرفت چشم گیری نداشت.

سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)

وولفسبورگ از مدل باشگاه هایی مانند گلادباخ، هوفنهایم و برمن تقلید و ابتدا حکم مربی موقت و سپس دائمی را برای والرین اسماعیل صادر کرد. عجیب این که مدیران باشگاه وولفسبورگ که تغییر سرمربی را کافی نمی دیدند و علت این نتایج را فرا تر از این موضوع می دانستند، کلاوس آلوفس مدیر ورزشی خوش نام خود را نیز برکنار کردند تا زلزله ای بزرگ در باشگاه وولفسبورگ رخ بدهد. به نظر می رسد که اختلافات آلوفس با کمپانی فولکس واگن حامی مالی وولفسبورگ و بیانیه باشگاه مبنی بر عدم همکاری با جاکومو پترالیتو یار همیشگی وی باعث این جدایی شد.

سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)

بوروسیا مونشن گلادباخ

نتایج آندره شوبرت در فصل گذشته به قدری خوب بود که گلادباخ به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت اما نتایج شاگردان شوبرت در این فصل چیزی در حد فاجعه به نظر می رسد. پس از حذف از لیگ قهرمانان و کسب فقط یک برد از ۱۱ بازی اخیر در بوندس لیگا، مدیران باشگاه گلادباخ بالاخره آندره شوبرت را برکنار کرده و بلافاصله با قراردادی سه ساله، دیتر هکینگ سرمربی اخراجی وولفسبورگ را به خدمت گرفتند.

هکینگ در سال ۱۹۸۴ به عنوان بازیکن، پیراهن گلادباخ را بر تن کرد و اکنون پس از ۳۲ سال، روی نیمکت مادیان ها می نشیند. ماکس ابرل مدیر ورزشی باشگاه گلادباخ تا جایی که ممکن بود، از شوبرت حمایت کرد ولی کار به جایی رسید که حتی موقعیت ابرل نیز در کادر فنی گلادباخ متزلزل شد.

سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)
سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)

وردر برمن

سبز و سفیدها هرگز طی چند فصل اخیر تیم مطلوبی نداشتند و حتی پس از جدایی توماس شاف نیز در به روی همان پاشنه چرخید. بندر نشین ها پس از باخت ۴-۱ به گلادباخ در هفته سوم تصمیم به برکناری ویکتور اسکریپنیک سرمربی اوکراینی خود گرفته و الکساندر نوری مربی ایرانی تیم زیر ۲۳ ساله های برمن را به جای وی منصوب کردند. برمن در فصل گذشته شانس آورد که در آخرین دقایق هفته ۳۴ از سقوط گریخت و شاید بهتر بود فرانک بومن مدیر ورزشی باشگاه برمن در همان تابستان و پیش از شروع فصل جدید، یک مربی را جایگزین اسکریپنیک می کرد.

سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)

علاوه بر ویکتور اسکریپنیک، دو دستیار وی یعنی فلورین کوهفلت و تورستن فرینگز نیز برکنار شدند. به هر حال نوری جانشین اسکریپنیک گردید و به دلیل روابط بسیار دوستانه و گرم با بازیکن های خود توانست خیلی زود در دل آنها جا باز کند. نوری ۳۷ ساله توانایی خویش را در تیم دوم وردر برمن ثابت و آن تیم را به دسته سوم رسانده بود. پیشرفت محسوس نتایج برمن نسبت به قبل و شکست ناپذیری طی ۵ بازی اخیر باعث شده تا وضعیت نوری روی نیمکت برمن تثبیت شود.

سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)

هامبورگ

کسب تنها یک امتیاز در ۵ هفته نخست فصل جاری موجب برکناری برونو لابادیا و حضور مارکوس گیزدول ۴۷ ساله سرمربی سابق هوفنهایم روی نیمکت هامبورگ شد. گیزدول دستیار رالف رانگنیک در هوفنهایمT پانزدهمین مربی هامبورگ طی ۱۲ سال اخیر است.

گیزدول در ۷ بازی نخستی که روی نیمکت هامبورگ در بوندس لیگا نشست، حتی یک بار هم پیروز نشد اما طی ۴ بازی اخیر، ۳ برد نصیب «شورت قرمزها» شده است. اگر چه بسیاری از کارشناس ها، برکناری لابادیا را بسیار عجولانه و حضور گیزدول را تصمیمی بدتر از برکناری لابادیا می دانستند، اما به نظر می رسد که اوضاع هامبورگ هر روز بهتر می شود.

سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)

تغییرات باشگاه هامبورگ به روی نیمکت محدود نشد و دیتمار بایزدورفر عضو سرشناس هیئت مدیره این باشگاه نیز پس از سال ها خدمت به طرز عجیبی از هامبورگ جدا شد تا انتصاب وی به سمت مدیر ورزشی هامبورگ در سال ۲۰۱۷ نیز کأن لم یکن تلقی شود. او از ماه می به بعد در هر دو پست مدیر ورزشی و رئیس هیئت مدیره باشگاه هامبورگ انجام وظیفه می کرد. به هر حال هریبرت بروخهاگن جای دیتمار بایرزدورفر را گرفت.

سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)

اینگولشتات

وقتی رالف هازن هاتل به لایپزیگ پیوست، باشگاه اینگولشتات برای جانشینی وی دست به دامان مارکوس کاتزینسکی شد که چهره ای محبوب و محترم در محافل فوتبال آلمان محسوب می شود. اما نتایج کاتزینسکی در اینگولشتات و حضور در رتبه هفدهم جدول پس از ۱۰ هفته و کسب فقط ۲ امتیاز، بسیار مفتضحانه بود و در نهایت پیتر جکوِرث رئیس این باشگاه چاره ای جز برکناری وی نداشت.

سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)

ابتدا میشائیل هنکه دستیار سابق اوتمار هیتسفلد و رالف هازن هاتل به عنوان مربی موقت اینگولشتات منصوب ولی بلافاصله توماس لینکه مدیر ورزشی باشگاه تصمیم به استخدام مایک والپورگیس ۴۳ ساله گرفت و این مربی سابق اوزنابروک تا سال ۲۰۱۸ با اینگولشتات قرارداد بست. پیشرفت محسوسی در نتایج اخیر اینگولشتات مشاهده شده و «دی شانتزر» توانسته ۳ پیروزی را طی ۶ بازی اخیر بوندس لیگا به دست بیاورد.

سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)

دارمشتات

نیلوفرهای آبی با درک شوستر به اوج رسیده و پس از صعود غیر قابل انتظار به بوندس لیگا، در هفته های پایانی فصل گذشته توانستند جواز بقا را کسب کنند. پس از جدایی درک شوستر و حضور وی روی نیمکت آگزبورگ، مدیران باشگاه دارمشتات به سراغ یک مربی با تجربه ولی نه چندان سطح بالا یعنی نوربرت مایر رفتند. البته باشگاه دارمشتات خیلی صبورتر از سایر همتایان خود بود زیرا ۱۳ هفته به نوربرت مایر فرصت داد ولی دارمشتات طی این ۱۳ بازی فقط ۲ بار پیروز شد.

سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)

سرانجام طاقت و تحمل رودیگر فریش رئیس باشگاه دارمشتات به پایان رسید و آنها نه تنها نوربرت مایر سرمربی این تیم بلکه هولگر فاخ مدیر ورزشی باشگاه را نیز برکنار کرده و رامون برندروث رئیس آکادمی جوانان باشگاه دارمشتات را به عنوان مربی موقت نیلوفرهای آبی برگزیدند. حضور برندروث نیز تاکنون هیچ ثمری نداشته و دارمشتات هر ۹ بازی رسمی اخیر را با شکست پشت سر گذاشته است. شایعاتی مبنی بر بازگشت درک شوستر به دارمشتات شنیده می شود. بدون شک هم باشگاه دارمشتات و هم درک شوستر به دلیل تصمیم بدی که در تابستان گذشته گرفتند، هرگز خود را نخواهند بخشید.

سعه صدر آلمانی چه شد؟ (قسمت دوم)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج