۴۵۳۳۴۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نیمکت میلیاردی در انتظار استقلال

سیدحسین حسینی، مجید حسینی، میلاد زکی‌پور و مجتبی حق دوست؛ این اسامی را در کنار دیگر جوان‌هایی همچون فرشید اسماعیلی، محسن کریمی و بهنام برزای که پیش‌ترهم بارها در ترکیب استقلال قرار گرفته بودند، قرار دهید به یک نتیجه بزرگ می‌رسید.

ایران ورزشی: سیدحسین حسینی، مجید حسینی، میلاد زکی‌پور و مجتبی حق دوست؛ این اسامی را در کنار دیگر جوان‌هایی همچون فرشید اسماعیلی، محسن کریمی و بهنام برزای که پیش‌ترهم بارها در ترکیب استقلال قرار گرفته بودند، قرار دهید به یک نتیجه بزرگ می‌رسید. نتیجه این است: استقلال نیم فصل دوم چهره تازه‌ای به خود خواهد گرفت و از میان بازیکنان نامی شاید اگر این جوان‌ها با مصدومیت طولانی مواجه نشوند، تنها پادوانی، جابر انصاری و کاوه رضایی - اگر در استقلال بماند- در ترکیب اصلی دیده می‌شوند. حتی ممکن است جایگاه امید ابراهیمی که در یک سال اخیر روندی نزولی داشته نیز آرام آرام در استقلال تنگ شود و با بازگشت روزبه چشمی عملا او در ردیف بازیکنانی قرار بگیرد که در تیم اصلی منصوریان جایی ندارد و بعید نیست که منصوریان از زوج اسماعیلی-چشمی بهره بگیرد و این بازیکن را مانند خسرو حیدری، مهدی رحمتی و حتی بختیار رحمانی جزو تیم دوم خود به حساب آورد. این تغییرات از آن نقطه سرچشمه می‌گیرد که منصوریان با بهره‌گیری از بازیکنان نامی در نیم فصل اول نتوانست جایگاه مطلوبی را رقم بزند.

در نیم فصل اول دیدیم که نتیجه حضور مداوم بازیکنان بزرگ در استقلال چه بود و حالا منصوریان با علم به این مهم در تلاش است با میدان دادن به این بازیکنان اولا تلنگری جدی به ستاره‌های تیمش بزند و آنها را سر شوقی دوباره بیاورد - اگر بیایند - و در وهله بعدی از بازیکنان جوان کنونی تیمی برای فردا پدید آورد و استقلال را برای سال‌های آتی بیمه کند.

از سویی دیگر میدان دادن به جوان‌ها فرصت تازه به منصوریان خواهد داد تا اگر بار دیگر با استقلال باخت به واسطه همین جوانگرایی فرصت آزمون و خطاهای دوباره را داشته باشد. در واقع این جوانگرایی تصویر تازه‌ای از دکترین منصوریان خواهد ساخت و او را به یک مربی آینده‌نگر بدل خواهد کرد؛ مردی که در حال ساختن استقلالی ایده‌آل برای سال‌های آتی است. با این حربه منصوریان حتی مجال مربیگری در فصل بعد را هم خواهد داشت. هر چند که او نتایج خوبی با استقلال نگرفته و با نشستن در رتبه هفتم یکی از ضعیف‌ترین نتایج تاریخ باشگاه استقلال در لیگ برتر را رقم زده است اما ایده جوانگرایی از منصوریان یک مربی نوگرا خواهد ساخت. کسی که آمده است تا در استقلال انقلاب و دگرگونی ایجاد کرده و رخوت را از چهره پیر این باشگاه بزداید. البته تاختن با جوان‌ها چندان هم ساده نیست و سرمربی استقلال باید در کنار این جوان‌ها از مهره‌های با تجربه هم بهره بگیرد.

در حقیقت جوانگرایی بی‌رویه نیز او را با مشکلاتی مواجه خواهد ساخت و اگر منصوریان با هوش عمل نکند ممکن است با این سیاست هم به نتیجه دلخواه نرسد. ترکیبی که در حال حاضر منصوریان در ذهن می‌پروراند به ایده‌آل‌ها نزدیک است. او به دنبال چیدمان تلفیقی از جوان‌ها و با تجربه‌ها در کنار یکدیگر است تا تعادل تاکتیکی را در تیمش پیاده کند. گرچه مهدی رحمتی را باید از دایره بازیکنان اصلی تیم منصوریان حذف شده بدانیم. او به طور قطع سیدحسین حسینی را وارد ترکیب اصلی می‌کند. مجید حسینی دیگر بازیکنی است که در نیم فصل دوم بازی‌های بیشتری در ترکیب استقلال خواهد کرد. او احتمالا جای رابسون جانواریوی پراشتباه را خواهد گرفت. در کنار حسینی اما پادوانی همچنان حضور دارد. مدافع با تجربه‌ای که سابقه کمی در لیگ برتر ایران ندارد. حضور مگویان تا رسیدن وریا غفوری به شرایط آرمانی در ترکیب قطعی است. او دفاع راست تیم آینده منصوریان خواهد بود اما در پست دفاع چپ احتمالا بازی‌های بیشتری به میلاد زکی پورخواهد رسید. این بازیکن جای یعقوب کریمی را برای بازی در این پست تنگ کرده است.

نیمکت‌نشینی یعقوب در بازی با سپاهان احتمالا به دلیل نمایش ضعیف او در بازی با تراکتورسازی بوده است. در خط میانی هم تغییرات چشمگیر خواهد بود. به طور قطع منصوریان از فرشید اسماعیلی همچنان در کنار امید ابراهیمی بهره خواهد گرفت اما بازگشت روزبه چشمی این معادلات را تغییر خواهد داد و شاید زوج چشمی- اسماعیلی شکل بگیرد. اگر روش بازی استقلال را 1-3-2-4 در نظر بگیریم بازی در پست گوش راست به محسن کریمی خواهد رسید. او به تازگی بهبود یافته و شرایط مطلوبی دارد. قطعا بازگشت این بازیکن منصوریان را ترغیب می‌کند تا از خسرو حیدری به‌عنوان بازیکن نیمکت‌نشین بهره بگیرد. بختیار رحمانی هم که غالبا در پست گوش چپ یا هافبک طراح آزاد به میدان می‌رفت به دلیل نمایش ملال‌آوری که در نیم فصل اول داشته جایگاهش متزلزل خواهد بود.

احتمالا منصوریان از جابر انصاری که بهترین خرید یکی، دو سال اخیر آبی‌ها محسوب می‌شود در پستی بازی خواهد گرفت که پیش‌تر در اختیار رحمانی بود و به مجموعه ۳ بازیکنی که قرار است پشت مهاجم بازی کنند یک بازیکن دیگر اضافه می‌شود.

سرمربی استقلال در بازی‌های اخیر از مجتبی حقدوست و بهنام برزای در ترکیب ثابت تیمش بهره گرفته است که احتمالا او همچنان روی یکی از این دو نظر مساعد خواهد داشت. تک مهاجم هم اگر کاوه رضایی به تمرینات برگردد همین بازیکن خواهد بود اما اگر به هر دلیل کاوه از استقلال جدا شود، علی قربانی یا بهنام برزای می‌توانند به جای این بازیکن به میدان بروند.

هر چند که بعید است کاوه را نیم فصل دوم در استقلال نبینیم و او به محض دریافت مطالباتش در تمرینات آفتابی خواهد شد. به این ترتیب اگر خوب به ترکیب اصلی استقلال توجه کنید به این نکته می‌رسید که نیمکت استقلال در نیم فصل دوم نیمکتی میلیاردی خواهد شد و احتمالا با حضور بازیکنانی همچون رحمتی، رحمانی، حیدری و شاید بعد‌ها ابراهیمی چشم‌ها را به سوی خود خواهد کشاند. البته ممکن است با بازگشت حاج‌محمدی که جزو بازیکنان میلیاردی محسوب می‌شود قیمت نیمکت استقلال بیشتر هم بشود. قیمتی شاید بیش از ۱۰ میلیارد تومان!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج