۴۷۶۲۴۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

قفل بیرانوند به دروازه پرسپولیس

بیرانوند در بازی با تراکتورسازی مثل همیشه نبود. بدون شک او و مدافعان پرسپولیس خیلی خوب می‌دانستند تیم تراکتورسازی با توجه به شرایطی که دارد و البته با دریافت گل‌های زودهنگام شوکه شده و دنبال رسیدن به گل از راه تاکتیکی و فنی یا با پاس‌های سالم و پرتعداد نیست.

ایران ورزشی: بیرانوند در بازی با تراکتورسازی مثل همیشه نبود. بدون شک او و مدافعان پرسپولیس خیلی خوب می‌دانستند تیم تراکتورسازی با توجه به شرایطی که دارد و البته با دریافت گل‌های زودهنگام شوکه شده و دنبال رسیدن به گل از راه تاکتیکی و فنی یا با پاس‌های سالم و پرتعداد نیست. بیرانوند و مدافعان پرسپولیس به این نکته آگاه بودند که حریف شان روی ضربات ایستگاهی و ارسال‌های بلند حساب ویژه‌ای باز کرده است. به همین خاطر بخصوص در نیمه دوم تراکتور یها چندین بار اقدام به سانترهای بلند کردند که البته با خروج‌های نامطمئنی از سوی گلر ملی‌پوش پرسپولیس همراه بود. بیرانوند که در بازی‌های ابتدای فصل هم چند خروج نامطمئن داشت که البته با خوش شانسی و بی دقتی بازیکنان حریف تبدیل به گل نشد.
با این حال بعد از مصدومیت بیرانوند و بازگشت او به ترکیب خط دفاعی پرسپولیس آنقدر خوب کارکرده بود که بیرانوند در چهار بازی اول سختی زیادی نکشید و تقریبا اصلا فرصتی برای عرض اندام پیدا نکرد. این شرایط در بازی با تراکتورسازی هم وجود داشت و حریف آنقدر خوب توسط خط دفاعی پرسپولیس کنترل شده بود که بیرانوند خطر چندانی احساس نکرد. تنها مواردی که بیرانوند مجبور به واکنش شد همان ارسال‌های بلند و ضربات ایستگاهی بود که در چند مورد با تزلزل گلر سرخ‌ها توام شد. بیرانوند در زمان خروج‌هایش اشتباه داشت و چند باری با مافعان خودی قاطی کرد که در یکی دو مورد خوش شانس بود توپ در موقعیت خوبی نصیب بازیکنان حریف نشد. به نظر می‌رسید در این بازی بیرانوند تمرکز لازم را ندارد اما او در دقایق پایانی یک بار دروازه شان را نجات داد تا به گل نخوردن‌هایش ادامه دهد.

او فقط 24 سال دارد

علیرضا بیرانوند در بازی با تراکتورسازی هم موفق شد دروازه تیمش را بسته نگه دارد و رکوردش را بیشتر از قبل شگفت‌انگیز و دست‌نیافتنی کند. این بازیکن بعد از بهبود مصدومیت دستش از هفته پانزدهم به قفس توری پرسپولیس برگشت و الان شش مسابقه است که گل نخورده. مرد شماره یک تیم ملی حالا نشان می‌دهد که به بهترین گلر ایران تبدیل شده و با حضورش، خیال خیلی از هواداران راحت است. بیرانوند اگرچه در بازی بزرگ با تراکتورسازی یکی، دو خروج بحث‌برانگیز داشت اما همچنان عادت خوب خروج‌های حداکثری‌اش را حفظ کرده و با همین نقطه قوت، بسیاری از حملات روی دروازه تیمش را خنثی می‌کند. آیا او می‌تواند همین درخشش را تا پایان فصل یا حتی چند سال دیگر ادامه بدهد؟ فراموش نکنیم این دروازه‌بان خوش قدوبالا فقط 24سال دارد و اگر از مسیر درست خارج نشود، سال‌ها فرصت هنرنمایی در فوتبال ایران را خواهد داشت.

12 بازی از 15 بازی گل نخورده

پرسپولیس در 20 بازی برگزار شده از این فصل جمعا پنج گل دریافت کرده است؛ این یعنی هر چهار بازی یک بار دروازه آنها گشوده شده است. نکته جالب اما اینجاست که آمار شخصی بیرانوند از این هم درخشان‌تر است و او به طور متوسط در هر پنج بازی فقط یک گل خورده است. علیرضا امسال 15بار برای قرمزها به میدان رفته که در این تعداد بازی سه گل دریافت کرده است. سه نفری که به بیرانوند گل زده‌اند، عبارتند از عبدا... ناصری از فولاد، احسان حاجی‌صفی از سپاهان و رحیم زهیوی از استقلال خوزستان. در پنج بازی دیگر این فصل، بوژیدار رادوشویچ از دروازه سرخ‌ها حفاظت کرده که او در این مدت دو گل خورده است؛ یکی از محسن یوسفی در بازی با پدیده و دیگری هم از احسان پهلوان مقابل ذوب‌آهن. به این ترتیب بیرانوند تا اینجای فصل با ثبت 12کلین‌شیت در 15بازی، عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته است.

سبقت از خسوس

همه اهالی فوتبال عملکرد استثنایی فرناندو دخسوس در مسابقات فصل گذشته را به یاد دارند و می‌دانند که همین گل نخوردن او در نهایت موجب قهرمانی استقلال خوزستان شد. با وجود این حالا آمار دفاعی سرخ‌ها حتی از خود خسوس هم حیرت‌انگیزتر شده است. دروازه‌بان فصل گذشته استقلال خوزستان تا هفته بیستم ۹بار دروازه‌اش به روی رقبا باز شده بود؛ در حالی که پرسپولیس در این فصل در ۲۰بازی فقط پنج گل خورده است. البته در ماجرای سبقت گرفتن بیرانوند و رادو از خسوس، کمک‌های مهدی طارمی هم مهم بوده است؛ چراکه در ۲۰بازی اول فصل قبل، دو گل از ۹گل دریافتی خسوس را طارمی زده بود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نگران نباش. استقلال کلیدشو داره!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج