اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۱۵۹۲۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

بارسا - یووه؛ به امید بازگشت دوم

روزی پدرم به من گفت کاری را که به آن اعتقاد داشته باشی می‌توانی انجام دهی. الان می‌فهمم که او حرف درستی زده است.

«روزی پدرم به من گفت کاری را که به آن اعتقاد داشته باشی می‌توانی انجام دهی. الان می‌فهمم که او حرف درستی زده است. حالا ما به دومین بازگشت اعتقاد داریم و می‌توانیم انجامش دهیم». این بخشی از صحبت‌های نیمار، فوق‌ستاره برزیلی بارساست که در پروژه «بازگشت یک» بارسایی‌ها در لیگ‌ قهرمانان اروپا نقشی کلیدی داشت. اما آیا دومین بازگشت و به قول اسپانیایی‌ها «رمونتادا» ممکن است؟ بارسا در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ‌ قهرمانان اروپا زمانی که بازی رفت را ٤ بر صفر به پاری‌سن‌ژرمن واگذار کرد، در بازی برگشت دست به کاری تاریخی زد و توانست با برتری ٦ بر یک جواز حضور در یک‌چهارم نهایی را بگیرد. حالا اما در بازی رفت همین مرحله یک‌چهارم نهایی مقابل یوونتوس تن به شکست سنگین ٣ بر صفر داده‌اند و بسیاری معتقدند بارسا دیگر شانسی برای رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ‌ قهرمانان اروپا ندارد. نیمار که می‌گوید چنین نیست و این شانس هنوز دست‌نخورده باقی مانده ولی نه یوونتوس دیگر پاری‌سن‌ژرمن است و نه ماسیمیلیانو آلگری (سرمربی یوونتوس) تفکراتش شباهتی با اونای امری، سرمربی پاری‌سن‌ژرمن دارد.

فشار به بارسایی‌ها

هرقدر که کارشناسان فوتبال از شانس کم بارسا برای رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ‌ قهرمانان اروپا مي‌گويند ولی بازیکنان یوونتوس اصرار عجیبی دارند که بارسا اگر یک‌ بار توانسته «رمونتادا» داشته باشد، باز هم می‌تواند چنین کاری کند؛ گونسالو ایگواین، یکی از آن بازیکنانی است که چنین نظری دارد و به طور قطع از توانایی‌هاي بارسا حرف می‌زند. پائولو دیبالا دیگر ستاره آرژانتینی یوونتوس که در بازی رفت دبل کرد هم از توانایی مسی و بارسا زیاد حرف زده ولی به نظر می‌رسد این حرف‌زدن‌ها بیشتر برای بالابردن فشار روی بارسایی‌هاست چون اگر کسی قرار باشد تحلیل منطقی داشته باشد، می‌تواند مثل جورجو کیلنی، مدافع یوونتوسی‌ها حرف بزند: «طبیعتا این‌طور نخواهد بود که ما برای دفاع‌کردن از بازی ٣ بر صفر برده‌مان در دیدار رفت به نیوکمپ برویم چون اگر چنین باشد، قطعا بارسایی‌ها ما را تنبیه خواهند کرد. خیلی خوب می‌دانیم که باید بازیکنان سطح‌بالای آنها را با پرس و فشرده بازی‌کردن از محوطه جریمه‌مان دور نگه داریم و به دنبال زدن گل باشیم. حالا اگر تعداد گل‌های زده‌مان یکی هم از بارسا بیشتر شود که چه بهتر». البته به گواه آمار یوونتوس کار سختی برای شکست‌دادن بارسا در این بازی دارد؛ چون شاگردان لوئیس انریکه از سپتامبر ٢٠١٣ تا به حال در بازی‌های خانگی شکستی نداشته‌اند؛ آنها ٢٠ بار در این مدت در لیگ‌ قهرمانان اروپا در خانه بازی کرده‌اند که ١٩ بار برده‌اند و یک ‌بار مساوی کرده‌اند. ضمن اینکه آمار خود انریکه هم خیلی خوب است و او تمام ١٥ بازی خانگی‌اش را در لیگ‌ قهرمانان اروپا برده است. با اين حال سؤال اینجاست: آیا تیم او آن قدر گل می‌زند که یوونتوسی‌ها را حذف کند؟

امید به ساق‌های لئو

روی کاغذ ‌زدن سه گل به تیمی که جان‌لوئیجی بوفون یکی از بهترین دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال را در اختیار دارد، کار دشواری است؛ ولی زدن این تعداد گل‌ و حتی گل‌های بیشتر با داشتن سوارس، نیمار و مسی همیشه ممکن است؛ به‌ویژه با داشتن لئو که ٩٩ درصد لحظاتی که بارسا به مشکل خورده، به داد این تیم رسیده است. لئو در آخرین بازی تیمش در لالیگا مقابل سوسیداد دبل کرد تا بارسا ٣ بر٢ برنده بازی شود؛ حالا اتفاقا یک دبل دیگر از او در بازی مقابل یوونتوس می‌تواند باز هم گره‌گشا باشد: هم بارسا به خواسته‌اش که صعود به نیمه‌نهایی لیگ‌ قهرمانان اروپاست، نزدیک می‌شود و هم این بازیکن به رکورد شخصی درخورملاحظه‌ای می‌رسد. مسی تا همین‌جا ٤٩٨ گل برای بارسایی‌ها زده و فقط دو گل دیگر می‌خواهد تا به رکورد خیره‌کننده ٥٠٠ گل با پیراهن بارسلونا برسد. اتفاقی که رقم‌خوردنش در بازی امشب می‌تواند بسیاری از معادلات را به هم بریزد.

حس انتقام

هنوز آن شب تلخ برلین، در ذهن یوونتوسی‌ها باقی مانده است؛ همان شبی که بارسا در فینال لیگ‌ قهرمانان اروپا مانع از این شد که یووه لیگ‌ قهرمانان را ببرد و از آن مهم‌تر مانع از این شد که جان‌لوئیجی بوفون به تنها جام مهم نداشته‌اش در زندگی برسد. در فینال لیگ‌ قهرمانان اروپا در سال ٢٠١٥، بارسا ٣ بر یک همین یوونتوس را شکست داد تا برای پنجمین‌بار بر جام قهرمانی در این لیگ معتبر بوسه بزند. حالا یووه‌ای‌ها که ٥٠ درصد راه را با موفقیت طي کرده‌اند، به خوبی می‌دانند حذف بارسا از لیگ‌ قهرمانان اروپا می‌تواند برایشان به منزله طی ٥٠ درصد دیگر باقی‌مانده راه برای فتح لیگ‌ قهرمانان باشد. طبیعی است که حس انتقام‌جویی آنها بیش از قبل تحریک شده و طبیعی است که برای اسطوره‌ای مثل بوفون هم که شده، بخواهند بیش‌ازپیش به جنگیدن ادامه دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج