adexo3
۵۸۰۸۸۵
۱۴ نظر
۵۰۰۰
۱۴ نظر
۵۰۰۰
پ

مسعود شجاعی؛ از سوت تا ستایش

دلچسب‌ترین نمایش‌های ملی مسعود شجاعی، در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ شکل گرفتند.

آی‌اسپورت: دلچسب‌ترین نمایش‌های ملی مسعود شجاعی، در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ شکل گرفتند. مسعود بهترین بازیکن تیم در مسیر مبارزه برای صعود به جام جهانی آفریقای جنوبی بود اما مهره‌های تیم نه از گل‌اش در آزادی به عربستان مراقبت کردند و نه توانستند گل حیاتی‌اش به کره جنوبی در زمین حریف را حفظ کنند. او در همان روزها به اوساسونا پیوست و با دریبل‌های معروف کشویی‌اش، به قلب مردم پامپلونا نفوذ کرد. دوران ملی مسعود از آن به بعد، با فرازونشیب‌های زیادی گره خورد. در جام ملت‌های ۲۰۱۱، او در تیم قطبی با اتهام کم‌کاری روبرو شد و بعد از آن به خاطر حضور مستمرش در فهرست‌های کی‌روش، انتقادهای زیادی را به جان خرید. مسعود، پسر کی‌روش بود. پسر حذف‌نشدنی تیم او. مرد پرتغالی حتی به قیمت جوانگرایی، حاضر به حذف شجاعی نبود و نمایش‌های مسعود در جام جهانی برزیل، نشان از شایستگی این بازیکن برای باقی‌ماندن در تیم داشتند. بدشانسی، همیشه بخشی از تقدیر ملی مسعود بود. شاید اگر ضربه تماشایی او به دروازه بوسنی در آخرین بازی جام جهانی به جای تیر، به تور می‌رسید، این بازیکن برای همیشه یک قهرمان ملی مي‌شد اما شجاعی روش سخت‌تر و هزینه‌دارتری را برای تبدیل‌شدن به قهرمان ملی طی کرد.

قول و قرار تشویق شجاعی، حالا در همان استادیوم‌هایی مطرح شده که یک روز این بازیکن را در لباس تیم ملی هو می‌کردند. که برایش سوت می‌کشیدند تا قید پوشیدن لباس سفید را بزند. مسعود اما، ماند و ماندگار شد. وقتی همه در اینستاگرام سرگرم مدلینگ بودند، او از حساسیت‌ها و دغدغه‌هایش برای مردم ایران می‌نوشت. وقتی همه می‌خواستند در قاب مشترک با رئیس‌جمهور دیده شوند، او خطر کرد تا درخواست حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را مطرح کند. شجاعی هیچوقت شیفته دوربین نبود اما رد فعالیت‌های خیرخواهانه‌اش در چندین شهر، دیده می‌شد. او کودکان کار را فراموش نکرد و صدای نفس‌های مردم کشورش را به هیچ نوای دیگری نفروخت. آن‌هایی که امروز مسعود را سرزنش می‌کنند، فراموش کرده‌اند که این بازیکن از سفر به اسرائیل برای بازی با مکابی چشم پوشید و وقتی در یونان روبروی این تیم قرار گرفت، که بر اساس قراردادش هیچ چاره‌ای به جز مسابقه‌دادن نداشت. مظلومیت. این روزها شجاعی را با این کلمه می‌شناسیم. همه این آزارها اما، فرصت تماشای چهره واقعی‌تری از شجاعی هستند. بازیکنی که یک روز سوت می‌شنید و حالا سزاوارانه ستایش می‌شود. او حالا دیگر فقط پسر کی‌روش نیست. پسر ایران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی

      نویسنده این مطلب که اینجور از شجاعی حمایت میکنه آیا خون ایشون از ورزشکارای مدال آور دیگه رنگین تر که به خاطر کشورشون و خط قرمزهایی که توسط رهبری تعیین شده از مبارزه با حریف اسرائیلی طفره رفتند و دستشون از مدال کوتاه موند؟؟؟ضمنا اگر شجاعی در تیم ملی بازی نمیکرد و بهش بها داده نمیشد کدوم تیم خارجی سراغش می اومد؟؟؟ قرار داد بهونه ست مگه جهانبخش فصل قبل جلوی همین مکابی رفت و برگشت بازی نکرد اتفاقی براش افتاد یا حتی جریمه شد؟؟ اسرائیل تئوری پرداز اصلی ایجاد داعش و جنایاتش خصوصا کودک کشی بر هیچ کس پنهان نیست.میدونی وقتی ابتدا و انتهای بازی با حریف دست میدی یعنی چی؟ وقتی وزارت امور خارجه اسرائیل توئیت میکنه و از شکستن تابوی بازی بین اتباع ایران و اسرائیل حمایت میکنه میدونید یعنی چی؟؟ آیا یک معذرت خواهی خشک و خالی از این دونفر در جایی دیدید که حداقل بگن مجبور بودن بازی کنن؟؟؟ اینایی که میگن بازی رفت توی اسرائیل نرفتن و بازی نکردن به خاطر این بود که توی پاسپورتشون مهر اسرائیل نخوره وگرنه میرفتن و بازی میکردن
      اگر محروم نشن اجحاف در حد شهدا خصوصا شهدای مدافع حرم و اون دسته از ورزشکارایی که دستشون از مدال کوتاه موند اما با حریف اسرائیلی مسابقه ندادند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای نویسنده پسر ایران اون کسیه ک داره سرشو از تن جدا میکنن برا خاک این ملت...اون کسیه ک حفظ حرمت مردم ایران رو میکنه...بهتره به این اقا لقب پسر اسراعیل رو بدی

      • aren davoodian

        آقای مصطفی عزیز!!نیاز نیس انشاء بنویسی!!اینجا بحث شهدا و مسائل غیرفوتبالی یا ورزشی نیس!موضوع ،دخالت دولت در ورزشه که با قوانین فیفا در تضاده،،میشد این قضیه رو طوره دیگه ای باهاش برخورد کرد!!الان چندتا کشور هستن که بخاطر دخالت دولت هاشون ورزششون تعلیق شده!حیفه که تیم ملی،بااین قاطعیت رفته جام جهانی،فیفا محروم کنه مارو،،خصوصا اینکه دشمن عرب هم کم نداریم،،درضمن خدمتتون ی مطلبم عرض کنم!قراره تیم ملی فلسطین با تیم ملی اسراییل بازی دوستانه بکنه،،ما چرا باید تاوان پس بدیم برادر؟؟؟؟؟

      • بدون نام

        اقای بدون نام شما چرا همش اسم شهدا را میاری چرا هرکی تواین مملکت میخواد حرف بزنه یه عده ای کوچک وحقیر به اسم شهدا میان جلوشو میگیرن اینجا بحث فوتبال جنگ میخوای سوریه و عراق هست برو همونجا بجنگ

      • m

        اره چون قابل ستایشه و مثل امثال شما قدر نشناس نیست .دورود بر شجاعی شجاع و حاج صفی و ننگ بر وطن فروش

    • امید

      آفرین به نویسنده این مطلب . انصافا مسعود شجاعی هم چون اسمش شجاع است . تا آخر ازت حمایت می کنیم .

    • aren davoodian

      درودبه شما نویسنده محترم!من خواستم ی مطلب رو اینجا دوباره یادآوری کنم و اون اینکه متأسفانه در مورد محروم کردن شجاعی و حاج صفی ،فدراسیون فوتبال خیلی غیرحرفه ای برخورد کرد با این بازیکنا!!چرا که با انعکاس دادن خبر محرومیت این دو عزیز،حالا با نفوذی که عربها دارن ،به احتمال ۸۰%فوتبال ما تعلیق میشه چراکه نقض صریح در قوانین فیفا صورت گرفته و دولت ایران در ورزش دخالت کرده و....!بهرحال بنظرم باید این محرومیت طور دیگه ای اعمال میشد،،مثلا مربی تیم ملی برای یکی دوتا بازی تشریفاتی مقابل کره و سوریه این دو بازیکن رو دعوت نمیکرد....

    • saeed

      به نظر من باید منچ بازی کنیم چون تا اونجایی که من اطلاع دارم اسراییل تیم منچ نداره
      دیگه به اونا هم میخوریم راحت مدال میگیریم

    • بدون نام

      ااقای شجاعی بازیکن این تیم بوده و قرارداد امضا کرده و باید به وظیفه اش نسبت به تیمش عمل میکرده

    • بدون نام

      دوتا نظر اولی مال یه نفره



      تا کی می خان عقایدشون را تحمیل کنن به همه

    • برادر شهید

      لطفا به مسعود بگوئید:
      اینجا(ایران) بالغ بر نود درصد از مردم فهیم از بازی کردنت با توجه به تعهدت به باشگاه، در مقابل مکابی، از تو حمایت میکنند.
      آنهایی که با خون شهدا بازی میکنند، خواهشا خود را در حد و اندازه شهدای بزرگ ایران ندانند و خونخواه این عزیزان نباشند!

      شماها کسانی هستید که زیر پرچم شهدا خودتون را مخفی کرده و نون میخورید!
      حیف جوانانیکه شماها وامدارشون هستید!!!

      پاسخ ها

      • حمید

        دمت گرم شدیداً

    • پرسپولیسی

      دوستان یکم انصاف داشته باشید. مگه مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی چیکار کردن؟ طبق قراردادشون برای تیم باشگاهیشون بازی کردن. اونم تیمی که کشورش هیچ مشکلی با اسرائیل نداره. بازم دم غیرتشون گرم که تونستن به اسرائیل نرن برای بازی. امیدوارم روزی برسه که مردم سرزمینم برای انتقاد از افراد، وجدانشون رو زیر پا نذارن. زنده باد ایران و ایرانی. زنده باد شهیدان مدافع حرم و وطن. زنده باد ورزشکار با غیرت.

    • محمد

      خیلی بیجا کردی از طرف ملت ایران لقب دادی وضعیت مسعود مشخصه برا ملت ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج