adexo3
۵۸۷۲۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا جباروف روی نیمکت نشست؟

اگر از هوادار معمولی استقلال یا یک کارشناس حتی ناشناخته این سوال را بپرسید که بهترین بازیکن این تیم در ۴ هفته ابتدایی لیگ هفدهم چه کسی بوده، قطعا برخی از آنها نام سرور جباروف را به زبان می‌آورند و از درخشش این هافبک باتجربه و ازبک صحبت می‌کنند.

ایران ورزشی: اگر از هوادار معمولی استقلال یا یک کارشناس حتی ناشناخته این سوال را بپرسید که بهترین بازیکن این تیم در ۴ هفته ابتدایی لیگ هفدهم چه کسی بوده، قطعا برخی از آنها نام سرور جباروف را به زبان می‌آورند و از درخشش این هافبک باتجربه و ازبک صحبت می‌کنند. بازیکنی که با اصرار منصوریان و مدیران باشگاه استقلال به ایران برگشت تا یک فصل را با پیراهن آبی سپری کند. منصوریان در چند بازی ابتدایی لیگ، جباروف را در ترکیب اصلی قرار داد و البته جواب هم گرفت. هر چند استقلال در کسب نتیجه موفق نبود اما جباروف بازی های موثری انجام داد و ثابت کرد که اصرار برای حضور او در استقلال بیهوده نبوده است. مقابل سایپا هم جباروف در زمین حضور داشت و بازی قابل قبولی به نمایش گذاشت. هر چند استقلال در نهایت با تک گل محمد عباس‌زاده بازی را به سایپا واگذار کرد. وقتی چند ساعت قبل از بازی با پدیده، ترکیب ثابت استقلال مشخص شد، نام جباروف در فهرست منصوریان وجود نداشت. هافبکی که همین نیمکت نشینی‌اش باعث به راه افتادن انتقادها از منصوریان شد. حتی در ساعاتی که هنوز بازی آغاز نشده بود.

منصوریان برای بازی مقابل پدیده، امید نورافکن را به ترکیب برگرداند و او را کنار روزبه چشمی در مرکز خط هافبک قرار داد. زوجی که از ابتدای لیگ روی درخشش آنها برنامه ریزی‌های بسیاری شده بود. مجتبی جباری هم از ابتدا در ترکیب قرار گرفت تا نقش بازیساز را برای استقلال ایفا کند. داریوش شجاعیان در سمت راست خط میانی و هجومی قرار گرفت و حسن بیت‌سعید نیز نقش بال چپ را بر عهده گرفت. خط هافبک استقلال در غیاب جباروف‌، فاقد طراوت بود. مجتبی جباری کج‌دار و مریز سعی کرد مهاجمان را در موقعیت قرار بدهد اما هرگز نتوانست بازیکنی با کیفیت برای استقلال باشد.

در همه دقایق نیمه اول، شاید منصوریان هم به این فکر بود که چرا سرور جباروف را روی نیمکت نشانده و از نورافکن و مجتبی جباری در خط هافبک استفاده کرده. شاید به همین دلیل هم بود که همان دقایق ابتدایی نیمه دوم، منصوریان اقدام به تعویض جباری و نورافکن گرفت و به ترتیب فرشید اسماعیلی و سرور جباروف را وارد زمین کرد. جباروف که وارد زمین شد ، خط هافبک استقلال جان گرفت. طراوت به خط میانی تزریق شد و این همان خواسته‌ای بود که منصوریان مد‌نظر قرار داده بود. جباروف چندین بار با پاس‌های تماشایی خود مهاجمان استقلال را در موقعیت گل قرار داد اما آنها نتوانستند از این فرصت‌ها استفاده کنند. جباروف که هم در کناره ها حضور فعالی داشت و هم در مرکز خط هافبک، نشان داد که بیهوده روی نیمکت نشسته و نیمه اول و دقایقی از نیمه دوم را از دست داده است. با این نمایش جباروف، احتمال اینکه او برای بازی با پارس جم به ترکیب استقلال اضافه شود زیاد است. شاید اگر هر مربی دیگری جای منصوریان بود جباروف را مقابل پدیده هم در ترکیب اصلی قرار می‌داد اما مشخص نیست سرمربی استقلال چرا این هافبک ازبک را روی نیمکت نشاند. منصوریان با این تفکرات، یکی از دلایل شکست استقلال مقابل پدیده بود. شکستی که حالا این مربی را تحت فشار و در وضعیتی نامشخص قرار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • روزبه لاهیجان

      دقیقا همینطوره با اضافه شدن جباروف در چهل دقیقه آخر ،خط هافبک استقلال جون گرفت و جباروف با پاس های باکیفیتش و تحرک زیادش ،باعث جون گرفتن تیم شد ولی اون وقت نمیدونم آقای شاهین بیانی بازی کدوم تیم رو و چطور دیده که کیفیت بازی جباروف رو در حد صفر مطلق ارزیابی کرده ،همین اظهار نظرهای اشتباه و نادرستی که از سوی پیشکسوتان اون هم بطور فزاینده داره صورت میگیره باعث گیج تر شدن منصوریان و ایضا بیشتر شدن فشار به روش میشه ،البته من بازی ای که در مقابل پدیده دیدم و اون همه استرسی که بر روی منصوریان و بازیکن ها از شروع بازی همراه بود و منجر به عدم ارائه کیفیت تیم شد و همچنین بی برنامگی و عدم قوام تاکتیک موثر با بازی های کمتر از حد انتظار از سوی همه بازیکن های تووی میدان به جز مجید حسینی و داریوش شجاعیان و جباروف باعث فرو رفتن تیم مون در این گرداب شده ،حضور مجتبی جباری مسن و ناآماده کنار روزبه چشمی ای که هنوز به آمادگی قبل از پاره کردن رباطش نرسیده و سیستم تک مهاجمه ای که مهاجم نوکش مثل کاوه رضایی پارسال توانایی نگه داری توپ و تکنیک لازم برای از پیش رو برداشتن حتی یک نفر رو نداره در باکس جلو ،وقتی با سانتر های بسیار بسیار مبتدیانه و بدون هیچگونه سرعت و کیفیت درست توسط ذکی پور و بیت سعید و وریا غفوری ای که در بازی با سایپا امیدوارمون کرده بود٬ همراه شد ،این فاجعه های پشت سر هم رو بوجود آوردن ،منصوریان با داشتن این همه بازیکن متاسفانه دچار تردید و گیج شدگی برای انتخاب ترکیب اولیه و نتیجتا تعویض های حین بازی و حتی انتخاب سیستم تیم شده ،تنها نکته تاکتیکی مثبتی که من از منصوریان در بازی با پدیده دیدم انتقال شجاعیان به سمت راست و بیت سعید به سمت چپ بوده ،ولی بیت سعید باید در سمت چپ خیلی جلوتر و نزدیک تک مهاجم مون میبود و کلا وظایف متفاوتی باید برایش در نظر گرفته میشد نه اینکه با پاس های رو به عقب و سانتر های بسیار ضعیف ،هیچ تاثیر مثبتی رو ازش شاهد نباشیم ،
      قائدی هفده ساله رو هم که باز زمانیکه تیم عقب و تحت استرس بود به بازی وارد کرد ،متاسفانه اشتباهات منصوریان تمومی نداره و برای جلوگیری از غرق شدگی به هر تخته پاره ای چنگ میندازه ،از هر زاویه ای که نگاه میکنم امیدی به نجات استقلال با منصوریان نیست ،امروز رفتنش بهتر از فردا رفتنشه ،امیدوارم یه مربی خارجی کارنامه دار و بزرگ رو جایگزینش ببینم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج