اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۹۱۶۰۳
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا نمی‌خواهیم کره جنوبی به روسیه برود؟!

جدال با چشم بادامی های مغرور که رقیب سنتی کشورمان هم محسوب می شوند با وجود خنثی بودن نتیجه در وضعیت جدول برای ما، از چند جهت با اهمیت است.

ورزش سه: تیم ملی فوتبال ایران که صعودش به جام جهانی روسیه قطعی شده، در دیداری تشریفاتی و در عین حال مهم، به مصاف کره جنوبی می رود. برای اینکه مشخص شود چرا این دیدار و نتیجه آن با اهمیت است به چند نکته اساسی درباره این مصاف اشاره می کنیم:

بازی حیثیتی

بدون شک بازی بین دو تیم ایران و کره جنوبی، پرافتخارترین های فوتبال قاره کهن، بزرگترین مسابقه آسیایی در رده ملی است. هرچقدر هم که ژاپنی ها توانسته اند در آسیا به موفقیت برسند بازهم از حساسیت و اهمیت رودررویی ایران و کره جنوبی چیزی کم نشده؛ چرا که تقابل این دو، با سابقه طولانی و البته اتفاقات ویژه ای همراه بوده است که اعتبار نبردهای غرب و شرق آسیا را به این دیدار گره زده اند. بنابراین باید به این بازی بزرگ به چشم یک دیدار حیثیتی که نتیجه اش در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد نگاه کنیم. مثل ۲۹ مسابقه قبلی. به خصوص که کی روش در این چند وقته، حسابی کُری با کره ای ها را داغ داغ کرده است و بردن کره را لذت بخش تر کرده.

نشان دادن اقتدار

ایران با اقتدار در صدر گروه A مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ جا خوش کرده است. هنوز هیچ گلی وارد دروازه ما نشده و ایران تنها تیمی است که به همراه برزیل صعودش به جام جهانی قطعی شده. این وضعیت مطلوب، شرایط روحی و روانی ایده آلی را برای فوتبال کشورمان به وجود آورده. موضوعی که تداومش در دو بازی اخیر و به ویژه بازی مهم مقابل کره می تواند کاری کند که نگاه بین المللی به تیم ملی فوتبال ایران با احترام بیشتری همراه شود. عاملی که شاید برای برگزاری بازی های دوستانه بزرگ هم به کارمان بیاید.

حفظ رکورد

هنوز هیچ گلی وارد دروازه ما نشده. ۸ بازی بدون گل خورده رکوردی خارق العاده است که اگر در سئول هم پابرجا بماند، در آزادی و مقابل سوریه در دسترس است تا با عملکردی بی نظیر در کار دفاعی، رقابت های مقدماتی جام جهانی را به پایان ببریم. رکوردی که تا سال ها از آن یاد خواهد شد و البته هراس را به دل رقبایمان در جام جهانی خواهد انداخت و برگ برنده روانی بسیار خوبی در اختیارمان خواهد گذاشت. ضمن اینکه با حفظ رکورد بسته نگه داشتن دروازه، رکورد خوب سرمربی پرتغالی کشورمان برابر کره جنوبی هم حفظ خواهد شد و اگر این دیدار با برتری ایران همراه شود، رکورد ۱۰۰% پیروزی کی روش برابر کره ای ها نیز حفظ خواهد شد.

آقایی در آسیا

در رنکینگ فیفا، ایران صدرنشین تیم های آسیایی است. جدال برابر کره می تواند به همه ثابت کند که این صدرنشینی بی دلیل نیست. مبارزه تن به تن با رقیبی که در مستطیل سبز خود را بهتر و بزرگتر از ما می داند فرصت خوبی است تا نشان دهیم آقای آسیا کیست. این جدال بزرگ همچنین می تواند برای سایر رقبای آسیایی مثل ژاپن، استرالیا، عراق و عربستان خط و نشان خوبی باشد که پی به قدرت تیم ملی فوتبال ایران ببرند. البته آنها همین حالا هم از رویارویی با ما هراس دارند. پس بازی در برابر کره نباید خللی در این امر وارد سازد. بردن کره در خاک این کشور یعنی آقای آسیا بازگشته. همچنین مصاف با کره ای ها احتمالاً بزرگترین بازی آسیایی ما پیش از مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ در کشور امارات خواهد بود. پس با برتری بر این تیم می توانیم به سایر تیم های قاره کهن بفهمانیم، ایران قصد تاج گذاری دوباره و آقایی در آسیا را دارد.

توجه ویژه در جام جهانی روسیه

کره ای ها با ۸ دوره، بیشترین سابقه ی حضور در جام جهانی فوتبال را در بین کشورهای آسیایی دارند. آنها همچنین تنها کشور قاره کهن هستند که توانسته اند به نیمه نهایی این رقابت های معتبر راه پیدا کنند. با این کارنامه، چشم بادامی ها حق دارند خود را فراتر از آسیا بدانند و نگاه بین المللی هم به این تیم همین باشد. اما وقتش رسیده که این رقیب بزرگ را کنار بزنیم. تیمی که در ادوار اخیر جام جهانی همواره در این رقابت های بزرگ حضور داشته اگر در دیدار مقابل ایران موفق به کسب پیروزی نشود، در روز آخر باید در خانه ازبکستان به مصاف این تیم با انگیزه برود. خُب فکر کنید ما با برتری مقابل کره جنوبی، شرایط صعود ازبک ها را فراهم ساختیم؛ و اگر این وضعیت طوری پیش برود که پس از ۸ دوره حضور متوالی، کره ای ها در جام جهانی روسیه غایب باشند، همه نگاه ها بدون شک به ایران به عنوان با سابقه ترین و مهمترین تیم آسیایی در جام جهانی ۲۰۱۸ خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقای نویسنده اینقدر تعریف نکن هروقت تعریف وتمجید زیاد بشه میبازیم

    • محمودم

      ان شاا... به اميدپيروزي سربازان وطن درمستطيل سبز!

    • tnt2

      فکر کنم همین کره بود که دو دوره قبل وقتی خودش سعود کرده بود و ایران فقط یک برد یا تساوی میخواست در دقیقه اخر بازی رو برد که ما سعود نکنیم باید ایران .کره رو ببره تا تلافی کارشون بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج