۶۷۳۲۹۵
۲۱ نظر
۵۰۰۰
۲۱ نظر
۵۰۰۰
پ

نجفی: پرسپولیس در ماجرای طارمی خلاف قانون عمل کرده

معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی توضیحاتی در مورد آخرین وضعیت شکایت این باشگاه از پرسپولیس و مهدی طارمی ارائه کرد.

خبرگزاری تسنیم: آرش نجفی درباره شکایت باشگاه تراکتورسازی از پرسپولیس به‌خاطر استفاده از مهدی طارمی در لیگ شانزدهم، اظهار داشت: شکایتی که ما داریم، به‌خاطر این است که به فدراسیون بگوییم رسماً به ماجرا ورود کند. قراردادی که برای حضور مهدی طارمی در مسابقات لیگ برتر استفاده شده برای مردادماه بوده، نه قرارداد که به‌صورت صوری به فیفا ارائه شده است.

وی افزود: کاری که باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی انجام دادند سندسازی است که این کار بر اساس ماده ۲ اساس‌نامه فیفا اقدامی خلاف قانون تلقی می‌شود. شما هرکدام از الزامات آیین‌نامه انضباطی فیفا رعایت نکنید، خلاف قانون عمل کرده‌اید. بحث ما هم همین است که فدراسیون با حرکت خلاف قانون باشگاه پرسپولیس برخوردی انجام نداده است.

معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی با اشاره به تشکیل نشدن جلسه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برای پرونده طارمی، خاطرنشان کرد: اگر جلسه تشکیل نشود، طبق مقررات عمومی کمیته اخلاق می‌تواند با توجه به اینکه اصل موضوع را می‌داند، بدون حضور طرفین به پرونده رسیدگی کند. عدم حضور مهدی طارمی یا هر فردی دیگر در کمیته اخلاق مانع از رسیدگی به پرونده نیست. شکایت ما هم همین است که فدراسیون باید به قضیه ورود و حتی آن را به فیفا گزارش کند.

نجفی در پاسخ به این سوال که «آیا در صورت عدم دریافت نتیجه لازم از فدراسیون، باشگاه تراکتورسازی کار را به فیفا خواهد کشید یا خیر؟»، یادآور شد: این بستگی به نظر مدیریت و هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی دارد. اینکه باشگاهی بخواهد علیه فدراسیون فوتبال کشورش شکایت کند، باید جوانب مختلف آن سنجیده شود.

وی در مورد وضعیت سه پرونده باقیمانده خارجی باشگاه تراکتورسازی گفت: الان سه پرونده داریم که متعلق به کرار جاسم، کارلوس کاردوسو و آگوستو سزار است. در مورد کاردوسو با توجه به اینکه طرف مقابل هم از برزیل می‌آید، داور هنوز زمان جلسه را به ما اعلام نکرده است. متنظریم زمان جلسه اعلام شود تا به دادگاه CAS برویم و دفاع کنیم. در پرونده آگوستو هم اعتراض‌مان را اعلام کردیم. در مورد کرار هم دفاعیات خیلی مستدل و مفصلی داشتیم که آن را فرستادیم. کرار هم تا ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن‌ماه) فرصت دارد تا دفاعیه خود را بدهد. کرار تخلفات انضباطی زیادی داشته و همه او را به‌عنوان بازیکن متخلف می‌شناسند. علاوه بر همه اینها، او در قراردادش امضا کرده که باشگاه تراکتورسازی می‌تواند از قراردادش کسر کند.

معاون حقوقی باشگاه تراکتورسازی با ابراز رضایت از وضعیت پرونده‌های خارجی و داخلی این باشگاه، عنوان کرد: مشکلات تراکتورسازی جمع شد. ما ۶ ماه وقت گذاشتیم و این کار را انجام دادیم. برای جمع کردن این پرونده‌ها،‌ یک کار حرفه‌ای نیاز بود که ما این پروسه را طی کردیم.

وکیل بین‌المللی‌ ورزشی به موفقیت سپاهان در پرونده برنو سزار اشاره کرد و گفت: این برای اولین بار بود که طرف ایرانی در دادگاه CAS برنده شد. ما برای اولین بار رأیی گرفتیم که طرف مقابل باید ۱۰ هزار دلار به باشگاه سپاهان پرداخت کند. این اولین رأی بود، اما می‌تواند آخرین رأی نباشد. اگر باشگاه‌ها برخی از موارد را در قراردادها رعایت کنند، می‌توان راحت هم دفاع کرد، اما اگر مثل باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس که مسائل حقوقی‌شان از پایه غلط شکل می‌گیرد رعایت نشود، نمی‌توان معجزه کرد.

وی با بیان اینکه «در موضوع بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالات پرسپولیس، هیچ جایی برای دفاع باقی نمانده بود»، به تسنیم گفت: پرسپولیس صداقت نداشت و بعداً هم در حالی که با در دست داشتن پرونده تعهدنامه از طارمی می‌توانست علیه ریزه اسپور رأی بگیرد، این کار را انجام نداد و اجازه داد که آنها شکایت کنند. با پیش‌بینی حرکت درست جلوی فاجعه گرفته می‌شود، اما پرسپولیس چنین کاری را انجام نداد.

نجفی در واکنش به این مسئله که «وقتی فدراسیون فوتبال نمی‌تواند در ماجرای مناقشه ایران و عربستان از نمایندگان کشورمان دفاع کند، نمی‌شود از باشگاه‌ها هم انتظار داشت که در پرونده‌های مختلف پیروز شوند»، گفت: بله، این حرف درست است، اما دلیل نمی‌شود که تلاش حرفه‌ای خودمان را انجام ندهیم و اجازه بدهیم هر بلایی سرمان می‌آید، بیاید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تراکتور سازی فعلا بهتر است که در مورد شعارهای سیاسی و جدایی طلبانه تماشاگرانش در مسابقات به فیفا جواب بدهد

    • علی

      یکی به این متوهمها بگه بابا تو زمین حریف نمیشید بیرون زمین حرف یاوه میزنید ترتریا...

    • بدون نام

      جمع کن کاسه کوزه
      ات رو

    • بیخیال

      چرت و پرت دیگر از ی متلا وکیل بی دانش.

    • بدون نام

      جوش نزن اگر هم اتفاقی بیافته به شما هیچی نمیرسه بعدشم یکی باید بیاد به خلاف های شما برسه

    • بدون نام

      یعنی تف به غیرت شما که دارین این کارو میکنین موقع که بازیکن غیر قانونی بازی دادین بعد التماس میکردین که کسی شکایت نکنه یادتون رفته اولین تیمی که گفت شکایت نمیکنم پرسپولیس بود باید میرفتین لیگ یک تا اینجوری بی انصافی نکنین حالا مهم هم نیست خیلی از تیما گدایی جام میکنن شما هم روووووش

    • بدون نام

      چون پای پرسپولیس درمیان است فدراسیون دخالتی نم کند تا پرونده بلاتکلیف بماند تادردادگاه اللهی رسیدگی شود وآن هم به قیامت موکول می شود

    • بدون نام

      خدا شفاتون بده انشاالله , یه کم سواد حقوقی داشتن خوبه !!! پرونده در فیفا بررسی شده و رای صادرشده و اعلام شده که پرسپولیس در پرونده صداقت نداشته یعنی قرارداد پرسپولیس رو قبول نکردند پس نکته مخفی در پرونده برای فیفا وجود نداره که احمقی مثل شما بخواد روشنگری بکنه , بلحاظ حقوقی برای یک پرونده 2 تا رای صادر نمیشه بفهم مثلا مدیر حقوقی هستی آقای نجفی

    • بدون نام

      هیس وطن فروشها حرف نمیزنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سوراختور وطن فروش شما برو پرچم آذربایجان بیارورزشگاه وشعارخلیج عربی سربده

    • satanicheel

      عه شماتولیگ ایران بازی میکنید مگه.برید عربستان شکایت کنید مگه تولیگ عربستان نیستیدشما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تبریزیهای وطن فروش

      • بدون نام

        خیلی سوزش دارین نه پماد بدم خدمتتون لنگیهای جاعل (باشگاه جعلکی دروغکی چرتپولیس)

    • بدون نام

      تومیدان مسابقه حریف پرسپولیس نمیشین زرمفت میزنی اگه به خلاف باشه که پارسال استفاده کردن ازنورالهی عالیشاه وبیگ زاده وگرفتن ۷ امتیاز چی بود بازیکنان تیمهای دیگه روگرفتن بدلیل سربازی چی بروباباخداروزیتو جای دیگه بده اینجوری قهرمان نمیشی آقای نجفی

    • بدون نام

      اصلا به توچه آقای نجفی مملکت فدراسیون داره کمیته انضباطی داره شما اگه راست میگی همون تیم خودتو جمع کن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فدارسیون ووزارت ورزش هم مثل خودتون کلک باز اینم علی کریمی خودتون میگه باید جام پس گرفته بشه وگرنه دیگه فوتبال مسخره میشه

    • بدون نام

      طرقدازان ارتش سرخ ناراحت نشید چون این آقا کمبود داره ومیخاد اینطور جبرانش کنه. خاک بر سرت کنند ای بی تعصب. البته اینو از طرفداران تیمش یاد گرفته .که شعار های سیاسی خوارج از عرف فوتبال می زننند.. بدترین ومزخرفترین تماشاگران دنیا را دارید بعد هم اینهمه غرور از کجا آوردین. به نظر ما ملت ایران شما هیچ نیستید مردم شاها را قبول ندارند چونکه اصلا از هیچ لحاظ شبیه مردم ایران نیستید.

    • کاردوک

      التراکتور الابن سلمان بن نائف بن عبدالعزیز الی آخر
      شما شکایتتو به ابویت که همون سعودیای کثیفن ببر تا رسیدگی کنه، نه تو لیگ ایران

    • بدون نام

      بروباباخداروزیتوجای دیگه حواله کنه راست گفتنداب که سرابالابره قورباغه ابوعطامی خونه شماهاهمتون صدهاخلاف قانون وقانون دورزدن وقانون گریزی که سجییه جمهوری اسلامی است داریدحالاقانون شناس شدی عمو

    • بدون نام

      برین با تراکتور زمین رو شخم بزنین که بهتره

    • بدون نام

      من آذریم ولی از این تبریزیها بخاطر شعار بر علیه مملکت بدم میاد چقدر باید پست باشی بیگانه رو به کشورت ترجیح بدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج