adexo3
۷۰۶۹۴۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جباری - استقلال، مجادله‌ای با سه ابهام بزرگ!

از زمان حضور جباري در تمرينات استقلال، مشخص بود كه او براي رسيدن به مرز آمادگي زمان زيادي لازم دارد.

روزنامه قانون: از زمان حضور جباري در تمرينات استقلال، مشخص بود كه او براي رسيدن به مرز آمادگي زمان زيادي لازم دارد. خود جباري در مصاحبه اي مدعي شده بود كه دكتر ايفمارك به او اعلام كرده زانويش ۲۰ سال پير تر است و اعتراف كرد كه تمرين كردن برايش سخت شده است. مصدوميت او وقتي محرز شد كه در بازي مقابل سايپا، حتي براي يك كنترل ساده، پايش را با احتياط يا ترس، مقابل توپ قرار مي داد.

سوال اول را بايد از خود جباري پرسيد. با وجود مصدوميت و اينكه خودش مي دانسته نمي‌تواند كيفيت لازم را براي يك فصل داشته باشد، چگونه حاضر به بستن قرار داد دو ساله و به ارزش يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون تومان براي هر فصل شد؟

جالب است كه جباري هميشه مدعي اخلاق و رفتار حرفه اي در فوتبال است و از نبود سيستم حرفه اي در فوتبال ايران همواره شكايت مي كند!

در ماجراي شكايت او و تصميم كميته وضعيت، نكات ديگري نيز وجود دارد. روزبه وثوق احمدي مي گويد: تا قبل از فسخ قرارداد، جباری شکایتی درباره مشکلاتش با باشگاه مطرح کرده بود اما بعد از فسخ قرارداد، رویه رسیدگی به شکایت تغییر کرد.

با اين حساب فسخ قرارداد فقط يك بهانه جديد است و مشكل جباري با استقلال، اين موضوع نيست. وثوق احمدي همچنين مي‌گويد: تشخيص داديم فسخ یک‌طرفه از سوی باشگاه دلایل موجهی نداشته و بازیکن از این تصمیم متضرر شده؛ به همین خاطر براساس آیین‌نامه‌ها و استدلال از قوانین اجرایی فیفا وCAS، او را مستحق دریافت ۲۰۰ میلیون تومان دیگر دانستيم و باشگاه استقلال ملزم به پرداخت ۶۴۰ میلیون تومان به جباری شد... در این قرارداد شروطي بود، از جمله اینکه مبلغ پرداختی ها تقسیم می شود بر تعداد بازی های فصل اما با توجه به قوانین و مقررات حاکم بر فیفا و CAS این را نپذيرفتيم. اگر شروط قرارداد یکجانبه به سود باشگاه یا بازیکن ثبت شده باشد به نحوی که یک طرف از این شرایط سود کند، بدون هیچ قیدی این شرایط کان لم یکن تلقی خواهد شد. سوال دوم را بايد از كميته تعيين وضعيت پرسيد. چگونه و براساس كدام قوانين فيفا،قرارداد بسته شده بين بازيكن و باشگاه از درجه اعتبار ساقط مي شود و آيا كميته تعيين وضعيت اين اختيار را دارد كه شرايط يك قرار داد را عوض كند؟شرط پرداخت دستمزد به ازاي هر بازي، در هرجاي دنيا ممكن است اتفاق بيفتد. اين ماجرا براي محرم نويد كيا هم بود. سوال سوم اين است كه بر اساس چه استدلالي، بازيكني كه به شدت مصدوم است و از لحاظ فني نمي تواند كمك حال تيمش باشد، از اين شرط ضرر مي كند؟ با اين تفاسير به نظر مي رسد اين ماجرا نيازمند شفاف‌سازي بيشتر از سوي طرفين آن، يعني عليرضا منصوريان، مجتبي جباري، باشگاه استقلال و كميته تعيين وضعيت فدراسيون فوتبال است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج