۷۱۲۳۰۸
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

فرعون لیورپول، محبوب‌تر از رئال مادرید

لیورپول و فوق‌ستاره مصری‌اش به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدند و حالا هواداران مصری رئال‌مادرید هم خواهان پیروزی سرخ‌های مرسی‌ساید با محمد صلاح برابر تیم محبوب‌شان هستند.

خبرورزشی: در ورزشگاه المپیكو، رم موفق شد لیورپول را در دقایق پایانی ۴ بر ۲ شكست دهد اما این نتیجه مانعی برای فینالیست شدن شاگردان كلوپ نبود و حالا یك گام تا تحقق رؤیا فاصله دارند. ششمین قهرمانی با ستاره‌ای به نام محمد صلاح به ویترین افتخارات باشگاه لیورپول اضافه خواهد شد؟

قهوه‌خانه

قهوه‌خانه‌ای در قاهره پایتخت مصر در حال پخش دیدار رم و لیورپول است كه مشتریان پشت ‌سر هم ردیف می‌شوند. پیش از بازی برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، الزمالك در جام‌حذفی مصر برابر تیم الانتاج الحربی بازی می‌كرد و هواداران پرشمار این تیم در قهوه‌خانه نگران تمام نشدن دیدار در ۹۰ دقیقه و تداخل آن با بازی تیم محمد صلاح بودند. به لطف گل دقیقه ۸۹ و پس از آن ۹۰ الزمالك تساوی را به برد ۳ بر یك تبدیل كرد و به نیمه‌نهایی رسید. هیچ‌كس نمی‌خواست دیدن بازی صلاح را از دست بدهد. محمدحسن ۲۳ ساله كه اصالتی سودانی دارد و در مصر بزرگ شده و در قهوه‌خانه منتظر دیدن بازی صلاح است، می‌گوید: «او سبك زیبایی فوتبال بازی می‌كند و همیشه در حال پیشرفت است. باعث غرور مردم شده چراكه یك مسلمان است كه در لیگ‌های سطح بالا بازی می‌كند. همه اعراب به او افتخار می‌كنند.» محمد صلاح به دلیل عملكرد خوبش به یك قهرمان برای مصری‌ها تبدیل شده و او را می‌پرستند. شهرت او از مرزهای ورزش هم فراتر رفته و او را به عنوان نمادی از توان بالای یك مصری مطرح كرده كه حتی در دوران غم‌انگیز و مبهم اقتصادی امید را به كشورش بازگردانده است.

صلاح‌پول

حدود ۵۰ نفر از مردم قاهره در این قهوه‌خانه جمع شده‌اند و همه حواس‌شان به بازی صلاح و تیمش است، گوش‌های‌شان دیگر نمی‌شنود و چشم‌های‌شان را از تلویزیون برنمی‌دارند. سكوت تنها وصف لحظاتی ا‌ست كه بازی در جریان است و تنها صدای گزارشگر بازی به گوش می‌رسد. صندلی‌ها بیشتر شده، سیگارها روشن است و قهوه و نوشابه می‌نوشند. زغال قلیان‌ها هم هر چند دقیقه یك بار عوض می‌شود. كسی بازی را تفسیر نمی‌كند چراكه در ذهن آنها صلاح می‌تواند در هر موقعیتی بازی كند و هر لحظه حتی وقتی نزدیك توپ نیست هم حركتی انجام دهد. از طرفی گزارشگر شبكه beIn محمد صلاح را «رامسسِ جدید مصر» یا همان فرعون آنها می‌نامد و اضافه می‌كند باید نام لیورپول را به «صلاح‌پول» تغییر دهند!

برای صلاح بفرست

۲۰ دقیقه از بازی گذشته و كوچه كوچك منتهی به قهوه‌خانه خلوت شده، چراكه همه در قهوه‌خانه منتظر گلزنی صلاح هستند. یك بازیكن لیورپول صاحب توپ می‌شود و مردی فریاد می‌زند: «به خاطر خدا، توپ را برای صلاح بفرست!» با این حال كم‌كم همه در قهوه‌خانه خوشحال می‌شوند چراكه لیورپول موفق شده با ۲ گل سادیو مانه و جورجینیو واینالدوم از رم پیش بیفتد اما دست زدن و تشویق فقط برای زمانی ا‌ست كه صلاح صاحب توپ است یا به هر شكلی در آستانه گلزنی قرار دارد. در پایان نیمه اول خلق و خوی مردم كمی تغییر می‌كند. مردم دیگر نمی‌خواهد ببینند صلاح گل می‌زند یا نه، در صحبت‌های آنها مشخص است كه نگران جام جهانی‌ ۲۰۱۸ هستند و می‌خواهند ببینند او چه كاری می‌تواند انجام دهد. مصر برای اولین مرتبه از سال ۱۹۹۰ به بعد به جام جهانی‌ رسیده، به لطف گلی كه محمد صلاح در ثانیه‌های پایانی بازی برابر كنگو در ماه اكتبر سال گذشته به ثمر رساند. عبدا... ادریس می‌گوید: «دلم می‌خواهد ببینم صلاح ۲ گل می‌زند. ببینیم او كار رم را تمام می‌كند.» احمد سعید ۲۱ ساله كه در قهوه‌خانه كار می‌كند هم در ادامه حرف‌های عبدا... می‌گوید: «من واقعاً صلاح را می‌شناسم، او تلاش زیادی برای رسیدن به این جایگاه كرده است.» سعید همچنین ادعا می‌كند بعد از حادثه ورزشگاه پورت‌سعید در سال ۲۰۱۲ كه منجر به كشته شدن ۷۴ هوادار فوتبالِ مصری شد، دیگر فوتبال را دنبال نكرده بود اما درخشش صلاح او را متقاعد كرده باز هم فوتبال ببیند. سعید كه در حال كشیدن قلیانی ا‌ست كه روی آن لوگوی باشگاه منچسترسیتی حك شده می‌گوید جام جهانی‌ را به خاطر محمد صلاح دنبال خواهد كرد.

صلاح یا رئال؟

اما عملكرد فوق‌‌العاده محمد صلاح باعث نمی‌شود كه مصری‌ها از او انتقاد نكنند ولی این مسئله را توجیه می‌كنند. وقتی مسابقه با نتیجه ۴ بر ۲ به سود رم تمام می‌شود و صلاح گل نمی‌زند، سعید بلافاصله بیان می‌كند: «عملكرد صلاح آن‌قدر خوب نبود چراكه او تحت فشار زیادی قرار دارد. همچنین او در روزهای اخیر با حامی مالی‌اش مشكلاتی داشته.» در روزهای گذشته حامی مالی ستاره مصری كه یك اپراتور تلفن همراه مصری است با او به مشكل برخورده چراكه عكس صلاح توسط فدراسیون فوتبال مصر در تبلیغ حامی مالی دیگری كه آن هم اپراتور تلفن همراه است، استفاده شده. محمد صلاح هم بعد از این اتفاق از فدراسیون فوتبال مصر گلایه كرد و وزیر ورزش مصر از طرفین خوست اختلاف را به پایان برسانند. لیورپول فینالیست شد و در تاریخ ۲۶ می ‌(۵ خرداد) باید در كیف اوكراین به مصاف رئال‌مادرید قهرمان ۲ دوره قبلی لیگ قهرمانان اروپا برود. لحظه‌ای متضاد برای مردم در خاورمیانه كه سعید به عنوان یكی از هواداران طولانی‌مدت رئال‌مادرید اعتراف می‌كند به خاطر صلاح طرفدار لیورپول خواهد بود و با لبخند می‌گوید كار رئال تمام شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج