جاباما
۸۶۳۶۳۶
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

نکونام دستیار نمی‌شود، ویلموتس پروازی نیست

مارک ویلموتس، مربی بلژیکی که جدی‌ترین گزینه فدراسیون فوتبال برای نشستن روی نیمکت تیم‌ملی فوتبال است، برخلاف گمانه‌زنی رسانه‌ها وارد ایران نشده و قرار است امروز برای مذاکرات نهایی با فدراسیون فوتبال ایران بر سر هدایت تیم ملی کشورمان به تهران بیاید.

فرهیختگان: مارک ویلموتس، مربی بلژیکی که جدی‌ترین گزینه فدراسیون فوتبال برای نشستن روی نیمکت تیم‌ملی فوتبال است، برخلاف گمانه‌زنی رسانه‌ها وارد ایران نشده و قرار است امروز برای مذاکرات نهایی با فدراسیون فوتبال ایران بر سر هدایت تیم ملی کشورمان به تهران بیاید.

مربی یک‌ونیم میلیون دلاری

ویلموتس از زمان حضورش در ایران جلساتی با مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال و مسئولان ورزش داشته تا برای قبول هدایت تیم‌ملی به توافق نهایی و امضای قرارداد برسد. پیش از این رسانه‌های بلژیکی از توافق نهایی ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران به مبلغ سالی ۱.۳ میلیون دلار خبر داده بودند. فدراسیون فوتبال ایران تاکنون رسما درباره مبلغ و مدت قرارداد این مربی بلژیکی اظهارنظری نکرده است. با این حال پیگیری‌ها نشان می‌دهد این مربی با آپشن‌های قراردادش سالانه یک‌ونیم میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

این مربی بلژیکی سابقه سرمربیگری در تیم‌های ملی بلژیک و ساحل عاج را دارد و با توجه به قطعی شدن حضورش در تهران و مذاکرات پیوسته احتمالا به‌زودی و رسما به‌عنوان سرمربی تیم ملی معرفی خواهد شد.

دستیار ایرانی در دستور کار فدراسیون

در صورتی که مذاکرات بین طرفین موفق باشد، به‌زودی سرمربی بلژیکی کار خود را در فوتبال ایران و به‌عنوان سرمربی تیم ملی آغاز خواهد کرد. نکته قابل توجه اینکه قرار است دو دستیار بلژیکی برای همراهی این مربی به کشورمان سفر کنند اما نکته قابل توجه تحمیل دستیار ایرانی به این مربی توسط فدراسیون فوتبال ایران خواهد بود!

سابقه نشان داده که ویلموتس زیر بار مربیان تحمیلی نمی‌رود و خودش دستیارانش را انتخاب می‌کند اما تاج و مدیران ارشد فدراسیون نیز با توجه به سابقه بد کی‌روش در ارتباط با مربیان ایرانی و حساسیت روی این موضوع، می‌خواهند به‌طور قطع یک یا چند مربی ایرانی را در کادر ویلموتس قرار داده تا در جهت شناخت فضای فوتبال ایران برای مربی بلژیکی تسریع ایجاد شود.

نکونام منتفی است!

از گذشته تا به حال همواره از جواد نکونام به‌عنوان مربی تیم ملی و دستیار مربیانی نام برده شده که قرار است سکان هدایت فوتبال ایران را دردست بگیرند. پیگیری‌های خبرنگار «فرهیختگان» اما نشان می‌دهد که نکو جزء گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای مربیگری تیم ملی نیست و دستیار ویلموتس نخواهد شد.

مربی پروازی؟ هرگز!

حتما به یاد دارید که کی‌روش در چهار سال دوم با رفتارش چه بلایی بر سر فدراسیون فوتبال ایران آورد. او در این مدت هر کاری خواست کرد؛ هر زمان که می‌خواست رخت سفر بسته و هر زمان که دلش می‌خواست به ایران باز می‌گشت! کی‌روش در قرارداد مربی پروازی نبود اما حیطه اختیاراتش به حدی گسترده شده بود که عملا یک مربی پروازی به شمار می‌رفت.

بنابراین با الهام از تجربیات گذشته و رفتارهای سرمربی پرتغالی، فدراسیون یک بند سفت و سخت را در قرارداد ویلموتس لحاظ کرده مبنی‌بر اینکه این مربی باید برای زیرنظر گرفتن ملی‌پوشان کشورمان و پیش بردن برنامه‌های تیم ملی حتی‌المقدور در کشورمان حضور داشته و نمی‌تواند هر زمان که برنامه‌های تیم ملی تعطیل بود، بار سفر بسته و به بهانه‌های مختلف ایران را ترک کند!

اصفهانیان: تایید نهایی ویلموتس با هیات‌رئیسه است!

در این زمینه ابهاماتی که وجود دارد با فریدون اصفهانیان، عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال به صحبت پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

بحث ویلموتس به کجا رسید. قرارداد این مربی نهایی شد؟

هنوز جلسه‌ای برگزار نکرده‌ایم که نهایی شود. ما اختیار را به آقای تاج داده‌ایم و با این تفویض اختیار قرار شده تا او مذاکرات را با گزینه‌های موجود راهبری کند. نهایتا در جلسه بعدی هیات‌رئیسه موضوع به اطلاع ما خواهد رسید که البته هنوز جلسه‌ای در این زمینه برگزار نشده است.

برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که این مربی دوشنبه شب وارد ایران شده است؟

من نمی‌دانم ولی بعید است. در این خصوص چیزی به ما گفته نشده است.

مگر می‌توان بدون مشورت با اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال کار به این مهمی را انجام داد؟

بالاخره باید در جلسه‌ای کارها را نهایی کرد که در آن جلسه ما هم خواهیم بود. اگر به‌طور مثال شورا تصمیم بگیرد که شهردار اقدام خاصی را انجام دهد، درنهایت شهردار در جلسه‌ای گزارش عملکرد می‌دهد و این‌طور نیست که همه اعضای شورا از همه امور در زمان پیگیری برای اقدام فوق مطلع باشند. اگر هم قرار است سرمربیگری ویلموتس به ما ابلاغ شود باید در هیات‌رئیسه این اتفاق رخ دهد و این‌طور نمی‌شود که بدون جلسه با اعضا، سرمربی تیم ملی را مشخص و معرفی کرد.

از شواهد بر می‌آید که ویلموتس سرمربی بعدی ایران است. اما مگر هیات‌رئیسه آنقدری قدرت دارد که بخواهد تصمیم رئیس فدراسیون فوتبال را وتو کند؟

هیات‌رئیسه تصمیم گیرنده است. اعضا این موضوع را به آقای تاج سپرده‌اند تا نتیجه مذاکرات را در اختیار هیات‌رئیسه قرار دهد.

گفته می‌شد مربی بعدی از کی‌روش بزرگ‌تر است. آیا مربی بلژیکی واقعا از سرمربی قبلی بزرگ‌تر است؟

قطعا از نظر وزن مربیگری منظور بوده است، نه از نظر هیکل یا مسائل دیگر.

یعنی ویلموتس از نظر وزن مربیگری بزرگ‌تر از کی‌روش است؟

این موضوع را باید بررسی کرد. الان فقط مذاکرات انجام شده ولی هنوز از مطرح شدن نام مربی و مبلغی که باید به وی پرداخت شود در هیات‌رئیسه خبری نیست. در هر صورت به نظرم این مربی در حد مذاکره است.

از کارنامه این مربی مطلع هستید؟

به صورت کامل خیر اما گفته می‌شود با ساحل عاج و بلژیک خیلی موفق نبوده است. در هر صورت این اطلاعات را در رسانه‌ها می‌بینم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مصطفی.

      این فرهیختگان فازش چیه؟ طرف نیمه های شب وارد ایران شده عکساشم همه جا هست میگه هنوز وارد ایران نشده تازه قراره وارد ایران بشه.کلا یه روز از دنیا عقبه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای تاج در این وضعیت اقتصادی کشور آیا درست است که به سرمربی درجه 3 یک وتیم میلیون دلار بدهی آیا وجدان خود قاضی کردی؟ آیا درحد ایشان سرمربی داخلی نبود؟؟؟

    • حسین

      آقای تاج خسته نباشید.خوبه مربی بدون کارنامه موفقی است که ۴ ماه انتخابش طول کشید اگه مربی موفقی بود چقدر طول میکشید

    • اسماعیل ج

      کلا تا زمانی که دروغ و عدم صداقت در این سیستم مدیریتی حکمفرما باشد هیچوقت روی خوش به خودش نخواهد دید.

    • ایرانی

      نکونام حتمااستخدام بایدگردد. البته مسوول تدارکات بایدگردد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج