۹۴۲۰۷۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

سومین قهرمانی سال ۲۰۱۹؛ لیورپول سیر نمی‌شود

لیورپول ۱۱ خرداد قهرمان اروپا شد و ۳۰ آذر قهرمان جهان. در آینده وقتی به این سال نگاه کنند، سال خیلی خوبی در خاطرشان یادآور می‌شود بخصوص اگر پایه نخستین قهرمانی‌شان در لیگ انگلیس بعد از سال ۱۹۹۰ ریخته شود.

ایران ورزشی: لیورپول ۱۱ خرداد قهرمان اروپا شد و ۳۰ آذر قهرمان جهان. در آینده وقتی به این سال نگاه کنند، سال خیلی خوبی در خاطرشان یادآور می‌شود بخصوص اگر پایه نخستین قهرمانی‌شان در لیگ انگلیس بعد از سال ۱۹۹۰ ریخته شود.

گل روبرتو فیرمینو در وقت‌های اضافه یک مبارزه سخت برابر تیم برزیلی فلامنگو را به نفع لیورپول رقم زد تا قرمزها برای نخستین‌بار قهرمان جهان لقب بگیرند. شش ماه بعد از قهرمانی اروپا با پیروزی مقابل تاتنهام، لیورپول به سه ناکامی در رسیدن به عنوان قهرمانی جهان پایان داد. این تیم در سال ۱۹۸۱ به فلامنگو، در سال ۱۹۸۴ به ایندیپندینته و در سال ۲۰۰۵ به سائوپائولو باخته بود. پیش از این منچستریونایتد در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۸ به قهرمانی جهان دست یافته بود و حالا لیورپول هم به‌عنوان تنها تیم انگلیسی دیگر به عنوانی که سال‌ها از دسترسش دور مانده بود، رسیده است.

سومین قهرمانی سال ۲۰۱۹؛ لیورپول سیر نمی‌شود

یورگن کلوپ مربی آلمانی لیورپول بعد از این بازی گفت: «بزرگترین کاری که می‌توانستیم انجام دهیم این بود که نخستین قهرمانی را برای این باشگاه فوق‌العاده به دست آوریم. عالی بود، به بچه‌ها افتخار می‌کنم، شبی استثنایی بود برای ما و برای هر که با ما است. فلامنگو باید به بازی‌اش افتخار کند اما فکر می‌کنم ما شایسته پیروزی بودیم، ما بهتر بازی کردیم.»

بعد از یک سال استثنایی، تعداد کسانی که درباره جایگاه لیورپول به‌عنوان بهترین تیم جهان بحث دارند، زیاد نیست. در سال 2019 آنها 56 بازی انجام داده‌اند، سه جام برده‌اند، به یک انتظار طولانی برای موفقیت پایان داده‌اند و در مسیر پایان دادن به یک انتظار طولانی در لیگ برتر قرار دارند به‌خاطر بازی‌هایی که در چهار ماه گذشته انجام داده‌اند. لیورپول از 13 دی گذشته که نخستین بازی‌اش در سال جدید را به منچسترسیتی باخت، در لیگ برتر شکست نخورده؛ البته همان باخت به از دست رفتن جام قهرمانی‌شان در لیگ برتر منجر شد. در این سال آنها با غلبه بر قدرت بایرن‌مونیخ و بارسلونا که دومی با پیروزی شگفت‌انگیز 4 بر صفر در آنفیلد به دست آمد و همچنین تاتنهام در فینال به قهرمانی و در سوپرجام اروپا هم در استانبول برابر چلسی به پیروزی رسیدند. کلوپ و شاگردانش در حالی برای حضور در جام‌جهانی باشگاه‌ها به دوحه وارد شدند که با وجود چشیدن طعم موفقیت، مسموم نشده‌اند.

در انگلیس لیگ برتر شاید آنچنان که شایستگی دارد با لذت همراه نیست، دلیلش هم قهرمانی و موفقیتی است که در رتبه اول قرار دارد و این مانع لذت بردن می‌شود، اما وقتی یک تیم شروع به بردن جام می‌کند، مرحله بعد این است که آن را به یک تسمه نقاله تبدیل کنید که برایتان جام می‌آورد؛ جایگاهی که تیم یورگن کلوپ در حال حاضر در آن قرار دارد.

انگار یک عصر گذشته از زمانی که کلوپ و تیمش در سال‌های اول کار او در فینال‌های متعدد، لیگ قهرمانان، لیگ اروپا و جام اتحادیه انگلیس شکست می‌خوردند و لقب بازنده را در فینال‌ها گرفته بودند. فصل قبل در لیگ برتر با 97 امتیاز قهرمانی لیگ برتر را از دست دادند که این موضوع هم دستمایه‌ای شد برای کسانی که می‌خواستند این تیم را بکوبند اما بردن لیگ قهرمانان، سوپرجام اروپا و جام جهانی باشگاه‌ها، لیورپول را به یک برنده سریالی مبدل کرده و بعید است جام دوحه آخرین جام این فصل‌شان باشد.

لیورپول پنجشنبه در استادیوم کینگ‌پاور به مصاف تیم رده دومی لسترسیتی می‌رود در حالی که با یک بازی کمتر، 10 امتیاز از تیم برندان راجرز پیش است. روباه‌ها همزمان با بازی لیورپول با فلامنگو برابر منچسترسیتی 3 بر یک شکست خوردند تا نتوانند فاصله را با لیورپول کمتر کنند. پیروزی برابر نزدیک‌ترین رقیب شاید نیمه دوم فصل لیورپول را به یک فرمالیته برای پایان دادن به 30 سال بی‌جامی این تیم در لیگ برتر تبدیل کند.

و چه کسی می‌داند؟ شاید نخستین قهرمانی در جام حذفی انگلیس بعد از سال 2006 هم در دسترس باشد اگر در بازی دور سوم که ماه آینده برگزار می‌شود، برابر تیم همشهری اورتون به پیروزی برسند. باید از قهرمانی‌شان در لیگ قهرمانان نیز دفاع کنند و در یک‌هشتم نهایی به اتلتیکومادرید خورده‌اند. شاید سال 2020 هم برایشان پرموفقیت باشد اما قطعاً سال 2019 از احتمال و امکان خبری نبود و جام‌های باارزشی برایشان به وقوع پیوست. لیورپول سال را با سؤال‌های زیادی شروع کرد اما جواب‌های قاطعی به آنها داد. از این به بعد موفقیت‌هایی که به دست می‌آورند به‌خاطر عملکردشان در سال 2019 است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      مرحبا به این‌ قلم واین تفسیر.لیورپول آتش مقدس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج