اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۵۲۷۶۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تلاش بارسا برای خرید جانشینی مناسب برای سوارز

بارسلونا پس از انتخاب سرمربی جدید خود حالا چالشی تازه را پیش رو دارد و آن هم انتخاب جانشینی مناسب برای لوئیس سوارز مصدوم است.

فرهیختگان: بارسلونا پس از انتخاب سرمربی جدید خود حالا چالشی تازه را پیش رو دارد و آن هم انتخاب جانشینی مناسب برای لوئیس سوارز مصدوم است. مهاجم اروگوئه‌ای آبی‌اناری‌ها حدود ۱۰ روز پیش تحت عمل جراحی قرار گرفت و گفته می‌شود حداقل چهار ماه دور از میادین خواهد بود. در این شرایط بارسا برای یافتن یک مهاجم نوک دست به کار شده و گزینه‌های مختلفی را زیرنظر دارد.

کیکه ستین، سرمربی بارسا پس از انتصاب به‌عنوان جانشین والورده از سران باشگاه چند روز مهلت خواست تا شرایط را بررسی کرده و گزینه مدنظرش را به باشگاه معرفی کند. در چنین شرایطی و در حالی که یکی از عناصر مثلث هجومی باشگاه مصدوم شده، اولویت اصلی خرید یک مهاجم شماره ۹ و گلزن است که بتواند در کنار مسی و گریزمان مشکلات خط حمله کاتالان‌ها را حل کند. در این میان گزینه‌های زیادی از سوی رسانه‌ها مطرح شده که اصلی‌ترین آنها پیر امریک اوبامیانگ، مهاجم گابنی آرسنال و تیمو ورنر، ستاره جوان لایپزیگ هستند.

تجربه عجیب

آبی‌اناری‌ها فصل پیش برای مهاجم ذخیره انتخاب عجیبی داشتند. آنها به سراغ کوین پرینس‌بواتنگ رفتند و با انتقالی قرضی تا پایان فصل او را از ساسولو به خدمت گرفتند. خریدی که کارایی چندانی نداشت و درنهایت فقط بواتنگ سابقه بازی در بارسا را به رزومه‌اش اضافه کرد. حالا بارسا نمی‌خواهد چنین تجربه‌ای را تکرار کند و به دنبال یک خرید نامدار و بزرگ در ژانویه است. اصلی‌ترین نامی که این روزها مطرح شده، اوبامیانگ است که البته تا سال ۲۰۲۱ با توپچی‌ها قرارداد دارد.

این مهاجم ۳۰ ساله در این فصل ۱۴ گل برای آرسنال به ثمر رسانده و عملکرد خوبی در سال‌های اخیر داشته است.شرایط نامساعد آرسنال در این فصل و قرار گرفتن آنها در رده دهم جدول باعث شده تا خرید این مهاجم ۳۰ ساله برای بارسا راحت‌تر باشد و قطعا پیشنهاد بارسا برای بازیکنی که تیمش امید زیادی حتی برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان ندارد و سن و سال بالایی هم دارد بسیار وسوسه‌انگیز خواهد بود. البته از سوی دیگر اوضاع مالی بارسا نیز اجازه نمی‌دهد پیشنهادی سنگین برای خرید بازیکن در نیم‌فصل داده شود. اوبامیانگ همچنین رفاقت نزدیکی با ساموئل اومتیتی و عثمان دمبله، دو بازیکن فرانسوی بارسا دارد که می‌تواند در این انتقال تاثیرگذار باشد.آرسنال هم در این شرایط قطعا به راحتی ستاره‌اش را از دست نخواهد داد.

آنها در جدول حال و روز خوشی ندارند و حتی آمدن میکل ارتتا به جای اونای امری هم نتوانسته تیم را به شرایط مناسب برساند. در چنین اوضاعی جدایی مهاجم گلزن آنها اندک امیدهایشان برای حضور در فصل آینده رقابت‌های اروپایی را به باد می‌دهد و این برای هواداران اصلا قابل قبول نخواهد بود. شاید بارسا با استراتژی دیگری برای خرید اوبامیانگ وارد عمل شود و از خود این بازیکن بخواهد که درخواست جدایی از باشگاه را بدهد تا مسیر انتقال او راحت‌تر انجام شود.

ورنر، رودریگو و سایرین

تیمو ورنر، مهاجم ملی‌پوش لایپزیگ نیز دیگر گزینه‌ای است که ستین زیرنظر دارد اما با توجه به اخباری که در نشریات آلمانی منتشر شده این انتقال کمی بعید به نظر می‌رسد. ظاهرا خود ورنر ترجیح می‌دهد در صورت ترک تیم صدرنشین کنونی بوندس‌لیگا راهی لیگ برتر شود تا بازی در لیورپول را تجربه کند. به نوشته نشریه بیلد آلمان، در قرارداد ورنر حق فسخ ۵۱ میلیون پوندی گنجانده شده است و لیورپول هم احتمالا در تابستان پیش رو برای خرید او دست به کار خواهد شد.

این حق فصل البته هر سال کاهش می‌یابد و به این ترتیب قرمزها در پایان فصل با مبلغی کمتر قادر به خرید او خواهند بود. این مهاجم ۲۳ ساله در این فصل فوق‌العاده کار کرده و در ۱۸ بازی ۲۰ گل به ثمر رسانده است. در چنین وضعیتی شانس بارسا برای خرید او کم خواهد بود و این باشگاه در صورتی که نتواند اوبامیانگ را به خدمت بگیرد باید به سراغ گزینه‌های دیگری برود. رودریگو، مهاجم ۲۸ ساله والنسیا یکی دیگر از این نفرات است که اتفاقا بیشتر از اوبامیانگ به سیستم بارسا می‌خورد و به نظر می‌رسد راحت‌تر از مهاجم آرسنال می‌تواند در ترکیب تیم ستین جا بیفتد.

بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا در حالی که در لیست خود نام نفراتی چون اولیویه ژیرو و حتی فرناندو یورنته را نوشته است اما ژیرو در آستانه پیوستن به اینتر قرار دارد و یورنته نیز با توجه به سن و سال بالایش احتمالا سرنوشتی همچون بواتنگ خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج