اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۸۹۲۳۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

آزمون، مهاجمی سرعتی و متخصص ضربات آخر

موضوع جدایی سردار آزمون از زنیت به یکی از خبرهای مهم رسانه‌های روسی طی هفته‌های اخیر تبدیل شده است و هرکدام از آنها در تلاش هستند بفهمند که این مهاجم ایرانی درنهایت راهی کدام تیم خواهد شد یا اصلا زنیت اجازه جدایی مهاجم گلزن خود را خواهد داد یا خیر.

فرهیختگان: موضوع جدایی سردار آزمون از زنیت به یکی از خبرهای مهم رسانه‌های روسی طی هفته‌های اخیر تبدیل شده است و هرکدام از آنها در تلاش هستند بفهمند که این مهاجم ایرانی درنهایت راهی کدام تیم خواهد شد یا اصلا زنیت اجازه جدایی مهاجم گلزن خود را خواهد داد یا خیر. نخستین تیمی که به‌صورت جدی خواهان به‌خدمت گرفتن او شد ناپولی ایتالیا بود که هنوز هم از این تیم به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مشتریان آزمون یاد می‌شود. مشکلات این تیم در خط حمله و احتمال جدایی دو بازیکنش باعث شده ناپلی‌ها نیاز فوری به خرید یک مهاجم داشته باشند.

رقابت با میلیک

سایت «اسپورتس» روسیه به‌بهانه انتقال احتمالی او در گزارشی به بررسی شرایط آزمون در روسیه و آنالیز نوع بازی او و میزان موفقیتش در آیتم‌های مختلف پرداخته است. این سایت می‌نویسد: «بحران کرونا باعث شده تیم‌ها برای خرید بازیکنان جدید دچار مشکل شوند. ناپولی هم از این قاعده مستثنی نیست و اگرچه احتمالا دو مهاجم خود را در پایان فصل از دست می‌دهد اما برای جانشینی آنها کار سختی دارد. یکی از گزینه‌های آنها برای این پست مسی ایرانی است که با توجه به عدم تمدید قرارداد مرتنز این احتمال وجود دارد که سردار آزمون به‌جای او راهی ایتالیا شود. میلیک دیگر مهاجم ناپولی است که البته این مهاجم لهستانی هم تا پایان فصل بعد با تیمش قرارداد دارد و فعلا ماکرات برای تمدید آن به بن‌بست خورده است. در چنین شرایطی اگر آزمون راهی ناپولی شود این تیم دو مهاجم با خصوصیات مشابه خواهد داشت که استفاده از آنها کمی دشوار خواهد بود. جنارو گتوسو، سرمربی این تیم ایتالیایی شاید مجبور شود برای کم‌کردن هزینه‌ها و البته درآمدزایی برای باشگاه، میلیک را در تابستان به‌فروش برساند.

میلیک در چند بازی آخر تیمش پیش از تعطیلی مسابقات بیشتر نیمکت‌نشین بود و مرتنز به‌جای او در ترکیب اصلی قرار می‌گرفت. تنها در دیدار برابر بارسلونا بود که او به‌دلیل مصدومیت مهاجم بلژیکی شانس حضور در ترکیب اصلی را پیدا کرد. این اتفاقات به آن معنی است که جایگاه میلیک در ترکیب ناپولی تضمین‌شده نیست و آزمون هم درصورت حضور در این تیم می‌تواند او را نیمکت‌نشین خود کرده و در ترکیب ۱۱ نفره تیمش قرار گیرد.

ناپولی به‌همراه چندین تیم دیگر اروپایی برای به خدمت گرفتن مهاجم ایرانی تلاش می‌کنند و در ادامه قصد داریم با بررسی شیوه بازی او ببینیم آنها دقیقا به‌دنبال استفاده از چه نوع مهاجمی هستند. او در نیم‌فصل نخست حضورش در زنیت کمی در استفاده از موقعیت‌های تک‌به‌تک با مشکل روبه‌رو بود و آمار چندان خوبی در این زمینه نداشت. مسلما او باید دقت خود را در این زمینه بالاتر ببرد.

ضعف در ضربات از راه دور

نگاهی به آنالیز بازی‌های او از فصل ۱۷-۲۰۱۶ اطلاعات جالبی به ما می‌دهد. میزان شوت‌های او با هر دو پا که داخل چارچوب، بیرون از آن یا اینکه مدافعان سد راه آن شده‌اند و همچنین ضربات سر و شوت‌های از راه دور او در این آنالیز مورد بررسی قرار گرفته است. زدن ۲۱ گل از ۸۲ ضربه‌ای که او این فصل به‌سمت دروازه حریفان زده متوسط حدود ۲۵ درصد را نشان می‌دهد. سردار همچنین ۷۵بار با ضربه به‌سمت دروازه حریفان توپ را فرستاده که ۱۱ مورد آنها تبدیل به گل شده که آمار چندان بدی به‌نظر نمی‌رسد. او همچنین از روی شوت‌های از راه دور موفق به گلزنی نشده است. به این ترتیب باید این نکته را درنظر داشت که او در شوت‌های از راه دور تخصص چندانی ندارد و نمی‌توان زیاد روی این خصوصیت او حساب کرد. در این بخش مهاجم لهستانی ناپولی آمار بهتری از سردار دارد و برنده این دوئل خواهد بود، چراکه چندین‌بار موفق شده از این طریق دروازه حریفان را باز کند.

در بخش سرزنی نیز دو نکته درباره آزمون وجود دارد؛ اول اینکه در بعضی موارد ارسال‌ها برای او ارتفاع زیادی داشته و او نتوانسته در موقعیت مناسبی به توپ ضربه بزند و به‌همین دلیل موقعیت از دست رفته است. او با ضربه سر ۲۶بار توپ را به‌سمت چارچوب حریفان فرستاده که از این تعداد ۱۱ گل به‌ثمر رسیده است و ۴۶ ضربه دیگر به‌ندرت خطری برای دروازه رقبا ایجاد کرده‌اند. یکی از اصلی‌ترین نکات در این زمینه حضور مدافعان در زمان سرزنی اوست. در غیاب آنها یا در زمانی‌که مدافع نزدیک این مهاجم ایرانی نیست او برای زدن ضربه مشکلی ندارد اما در دوئل‌های هوایی کمتر توانسته موفق باشد و زمان‌بندی مناسبی برای زدن ضربات سرش داشته باشد.

استفاده از نقطه قوت

از خصوصیات بارز او به‌عنوان یک مهاجم، زدن ضربات آخر به توپ است که در این کار تبحر خوبی دارد و با یک ضربه کار را تمام می‌کند. در چهار فصل اخیر او آمار بسیار خوبی در این زمینه دارد و در روستوف، رابین‌کازان و زنیت با همین شیوه توانسته گل‌های زیادی به‌ثمر برساند. این دقت در ضربات، فاکتوری بسیار مهم برای یک مهاجم است که می‌تواند او را بالاتر از رقبایش قرار دهد و آمار گلزنی‌اش را بالا ببرد.

این خصوصیت آزمون می‌تواند به موفقیت او در هر تیمی کمک کند. البته در شرایط کنونی فعلا خبری از نقل‌وانتقالات نیست اما ناپولی می‌تواند امیدوار باشد درصورتی‌که جابه‌جایی صورت گیرد، این ملی‌پوش ایرانی بتواند خیلی زود به یکی از مهره‌های اصلی تیم تبدیل شود. شیوه بازی این تیم نیاز به مهاجمی سرعتی دارد که بتواند پشت مدافعان حریف حرکت کرده و در گلزنی هم تبحر داشته باشد. این همان خصوصیات بارز آزمون است که در سال‌های اخیر به‌خوبی آنها را نشان داده و نقطه‌قوت او محسوب می‌شود. این نکته را نیز باید درنظر داشت که در فوتبال ایتالیا کمتر فضای مناسب دراختیار مهاجمان قرار می‌گیرد و شرایط این لیگ کاملا با روسیه متفاوت است. به همین دلیل آزمون کار دشوارتری در سری A خواهد داشت و باید از فرصت‌هایش به‌خوبی استفاده کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج