adexo3
۹۹۵۴۵۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فراتر از رنج‌ها، بالاتر از آبى و قرمز

در تقابل با کرونا، نه قرمز‌ها تنهایند و نه آبى‌ها بى‌یاورند! اصل همه با هم و اصل همه براى هم، اینجاست که با تمام پیچیدگى‌هاى به شدت غامضش، راهکارى ساده را به کرونا تحمیل خواهد کرد.

خبر ورزشی: در تقابل با کرونا، نه قرمز‌ها تنهایند و نه آبى‌ها بى‌یاورند! اصل همه با هم و اصل همه براى هم، اینجاست که با تمام پیچیدگى‌هاى به شدت غامضش، راهکارى ساده را به کرونا تحمیل خواهد کرد.

از جلسه‌اى که دکتر ایرج حریرچى در آن حضور داشت تا اهالى ورزش و مدیران فوتبال، اتخاذ تصمیم کنند که چه باید کرد، هنوز خبرى نیامده است! شاید هم بحث به درازا بکشد! بحثى که یک سر آن با جان مردم سروکار دارد! بحثى که باید در آن با جان مردم سروکار دارد! بحثى که باید در آن «برید و دوخت» و حرف آخر را، در چگونگى مقابله با کرونا ویروس به زبان آورد! حرفى که مبناى علمى دارد و بهترین شیوه عمل و عکس‌العمل را طلب مى‌کند!

حرفى که چه در رد یک شیوه باشد یا در قبول، بیانش شجاعت علمى لازم دارد و فقط و فقط، مصلحت آحاد جامعه را، ولو یک نفرشان را هم مد نظر قرار مى‌دهد! تصمیمى که نه این تیم و نه آن تیم را ترجیح نمى‌دهند و نگاهش، دانش‌باور است و صیانت از جان انسان‌ها! با این‌همه، واکنش‌هاى طرفدارانه به این مقوله، هم زیاد بود و هم موجبات آزردگى دکتر حریرچى و یاران دانش‌باورشان شد که انتظار داشتند یک راهکار صحیح در تقابل با معضل اجتماعى هم ما به ازاى قرمز و آبى داشته باشد!

سرمایه فکرى و ثروت انسانى

جلسه‌اى که درباره برخورد با پدیده‌هاى ورزشى و رویارویى با ویروس کرونا به اتخاذ تصمیم مى‌پرداخت، بافت علمى داشت! مردانى از جنس دکتر مهرزاد خلیلیان، حضور ساکت و تماشاگرانه‌اى نداشتند و به خوبى از بس دفاع از نظریات و عقاید خود- این‌هم با مبناى علمى و دانش‌محور- برمى‌آمدند! نظریات مطرح شده، خوب از منظر فکرى شلاق کارى مى‌شد و چکش هم مى‌خورد!

در این جلسه، جاى نفراتى، چون دکتر ذوالفقارنسب، دکتر قره‌خانلو، دکتر حمیدى و مردان استخوان درشت ورزش که اعتبارى بالا دارند و عمرى را براى ترویج نظریات علمى کوشیده‌اند، خالى بود! کسانى که عادتاً، خریدار سخنان علمى وزینند و خود نیز صاحب متاعى از این دستند!

بگذریم که باید دید از اتاق فکر ستاد مبارزه با کرونا، چه راهکارى توصیه و تأکید مى‌شود! که هرچه باشد، در عمل به آن باید گفت-آن‌هم نه در حرف که در عمل- سمعاً و طاعتاً! جبهه وسیع نبرد با کرونا، با همه گستردگى از وحدت فرماندهى، آن‌هم در عین چندپارچگى، کاملاً یکپارچه برخوردار است! ورزش ایران، مردمانى فرزانه از زنان و مردان دانا، کم ندارد!

حیف باشد که جز نکو گوید

زود یا دیر، زودتر یا دیرتر، با پدیده‌هاى دیرپاى زندگى فردى و اجتماعى خود، کنار خواهیم آمد! درست مثل همه دوران‌هایى که بر ما گذشته است! زندگى با ویروس کرونا یکباره به حذف این بلاى ناگهانى منجر نخواهد شد! ما، راه منکوب کردنش را و شیوه سخت‌جانى اش را پیدا خواهیم کرد! تا آن روزها، باید ساخت و یک راه براى کنار آمدن، همین ضرورت بخشیدن به ورزش است! هم در شکل یک پدیده نمایشى و هم در منظر یک ماشین عظیم انسانى که سلامت مى‌سازد!

حوصله باید داشت و صبورى باید پیشه کرد! در تقابل با کرونا، نه قرمز‌ها تنهایند و نه آبى‌ها بى‌یاورند! اصل همه با هم و اصل همه براى هم، اینجاست که با تمام پیچیدگى‌هاى به شدت غامضش، راهکارى ساده را به کرونا تحمیل خواهد کرد! عجول نباید بود و کوتاه هم نباید آمد! حوصله و همه‌جانبگى! ورزش، تنها نیست! پتانسیل چند ده میلیونى ورزش، پشت به پشت قهرمانان خود داده است! کرونا نه مغلوب خودش که بازنده به ظرفیت بالاى قدرت انسانى جامعه ایرانى خواهد شد! به تدریج! ورزش با ورزشکارانش، قدرتى چند برابر مى‌یابد! به دکتر حریرچى و به دکتر خلیلیان اعتماد کنیم! به سرمایه و ثروت انسانى دانش‌بنیان ایران!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج