۱۰۷۲۶۹۶
۱۵ نظر
۵۱۵۹
۱۵ نظر
۵۱۵۹
پ

هادی پاکزاد؛ شام آخرِ آوازه‌خوانِ راک‌ با قرص

هادی پاکزاد خواننده و ترانه‌سرای سبک موسیقی آلترنتیو راک بود که در جوانی درگذشت.

برترین‌ها: هادی پاکزاد ۳ دی ماه ۱۳۶۱ متولد شد. او با وجود اینکه در دانشگاه فردوسی مشهد موفق به گرفتن مدرک مهندسی شد، ولی به خاطر علاقه و استعدادش در موسیقی و مطالعات بسیارش در زمینه فلسفه و طبع شاعرانه‌اش، به دنیای موسیقی وارد شد.
هادی پاکزاد؛ شام آخرِ آوازه‌خوانِ راک‌ با قرص
او از نخستین خواننده‌های سبک راک و آلترنتیو در ایران است که قبل از علاقه مندی به موسیقی راک به اشعار کلاسیک و نوشته‌های فلسفی علاقه داشت. او بعد از کسب تجربه و یادگیری پیانو و گیتار، در یک استودیوی خانگی و با کمک موسیقیدان‌های محلی شروع به تولید نخستین آلبومش کرد. تمام اشعار آهنگ‌های این آلبوم توسط خودش سروده شده و اسم این آلبوم را «سرزمین وحشت» گذاشت. او خیلی زود هم به خاطر سبک منحصر به فردش معروف می‌شود. هادی در دی ماه ۱۳۸۲ در سالن سیمرغ مشهد اولین اجرای زنده خود را روی سن انجام داد، وی ویدئو قطعه «در یاد» را به کارگردانی جواد جلالی در بهمن ۱۳۸۳ فیلم‌برداری کرد.
هادی پاکزاد؛ شام آخرِ آوازه‌خوانِ راک‌ با قرص
وی پس از مطرح شدن، توسط خیلی از تهیه کنندگان عرصه موسیقی و استودیو‌ها دعوت به کار شد، اما به هیچکدام پاسخ مثبت نداد و در سال ۱۳۸۴ دومین آلبوم خود را با عنوان «زندگی زیرزمین» با عوامل حرفه‌ای و در استودیو‌های شهر تهران ضبط کرد و در اواخر همین سال به درخواست علاقمندان خود دو کنسرت در شهر مشهد برگزارکرد و در آن کنسرت به اجرای آهنگ‌های این دو آلبوم و چند تک آهنگی که در همان فواصل منتشر کرده بود، پرداخت.
هادی پاکزاد؛ شام آخرِ آوازه‌خوانِ راک‌ با قرص
هادی پاکزاد آلبوم سوم خود را در آخرین ماه سال ۱۳۸۶ منتشر کرد؛ نام این آلبوم «دکتر» است. از آلبوم «دکتر» به عنوان یکی از بهترین آثار او یاد می‌کنند؛ و پاکزاد در مورد این آلبوم گفته است: «موضوع ترانه‌های آلبوم دکتر را یک سالی هست که از ذهنم می‌گذرانم. اگر فرض کنیم همه ما اوقاتی از زندگیمون رو با بالغ درون و اوقاتی رو با کودک درون نقش بازی می‌کنیم. بالغ ما همون دکتر این داستان و کودک درونمون همون بیمار این قصه است. ترک‌های مختلف آلبوم هر یک از زبان یکی از این دو شخصیت درونی ما بوده و مجموع آلبوم نیز گفتگوی بین این دکتر و بیمار است. سبک آلبوم دکتر کاملاً آلترنتیو است. »
او دو آلبوم بعدی خود را به نام‌های «افلاطون» و «برای چهار» به ترتیب در سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ منتشر کرد. پس از این دو آلبوم یک مجموعه از هادی پاکزاد با نام «آخرین آهنگ‌ها» در سال ۱۳۹۰ منتشر شد که در ادامه و با اضافه شدن چند قطعه جدید به آلبوم «ارتباط با کرها» در سال ۱۳۹۱ تغیر نام داد. ترانه‌های این مجموعه نیز سروده پاکزاد است و آهنگسازی‌ها را فیاض‌زاده به عهده داشته است. در این آلبوم نشانه‌هایی از یک تحول دیده می‌شد: بهره‌گیری از راک الکترونیک، ترانه‌هایی ژرف‌تر با سویه‌های اجتماعی. آلبوم بعدی او «گورستان ایستاده» نام داشت و در سال ۱۳۹۲ منتشر شد.
هادی پاکزاد؛ شام آخرِ آوازه‌خوانِ راک‌ با قرص
هادی پاکزاد در مورد سبک موسیقی خود گفته بود: «شاید آن‌هایی که موسیقی من را گوش می‌دهند ذهنشان به سمت راک برود، اما من خودم را راکر نمی‌دانم؛ بلکه سبک خاص خودم را دارم که از آن راضی هستم. من انسان عرفانی نیستم بلکه بر روی ایده کار می‌کنم شاید بتوان گفت من ایده محور هستم. ابتدا شاید فقط به فکر خواندن بودم و زمانی شروع کردم که حجم خواننده به این بالایی نبود و کارهایم بیشتر شنیده می‌شدند، اما امروز شاید کمتر شنیده شوم، اما مطمئن هستم کسی که من را می‌شنود دقیقاً می‌داند چه می‌خواهد.»
او بعد از ۱۴ سال فعالیت در زمینه موسیقی سرانجام در سال ۱۳۹۴ موفق به اخذ مجوز برای آلبومی با نام «تاریکی» شد، آلبوم «تاریکی» مجموعه‌ای از آلبوم‌های گذشته‌اش بود.
هادی پاکزاد؛ شام آخرِ آوازه‌خوانِ راک‌ با قرص
«تاریکی» از آن آلبوم‌هایی است که شعر در آن از موسیقی مهمتر است. شعر‌های این آلبوم همه مفصل، پر از واژه‌های مفهومی و در عین حال، خودمانی و به زبان نسل امروز هستند «همین دیروز کوانتوم گفت که ساعت‌ها ما رو می‌پان». ساختار اشعار، محکم و جاندار و در عین حال، راحت و روان است «هیچکس مثل تو منو زیبا گمراه نمی‌کنه/ هیچکس مثل من به این دقت گناه نمی‌کنه». هادی پاکزاد در آثارش دنیایی تاریک، سردرگم و مبهم را ترسیم می‌کند که پر از غم، درد، رنج، تنهایی و سوال‌های بی‌جواب است «من کمی وقت می‌خوام تا ازت سرد بشم، شبیه دنیایی که لِهم کرد بشم»
هادی پاکزاد، ۷ خرداد ۱۳۹۵ در مشهد به زندگی خود به صورت خود خواسته پایان داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ....

      روحشون شاد

    • بدون نام

      یعنی یکی ،فق یکنفر دوروبر این جوون نبود دلگرمش کنه ب زندگی

      خدا به روحش آرامش بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بعضیها ژن خودکشی دارند و نگاهشون به دنیا فرق داره

      • بدون نام

        خدا رحمتش کنه

      • بدون نام

        ژن خودکشی رو تاحالا نشنیده بودم
        خدا کمک کنه خودش

    • مونا

      روح و روانت شاد شاد

    • بدون نام

      روحش شاد.استعداد ناشناخته منحصر به فردی در ترانه سرایی بود.فرم و متن شعرهاش با هر کس دیگر فرق داشت و واقعا حیف شد که رفت.
      به علاقه مندان موسیقی جدی ونه تفننی توصیه می کنم کارهاشو گوش کنن بخصوص از نظر متن وشعر آهنگ ها خیلی متفاوت است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرکسى کاراش روگوش کنه موجى ازنااميدى وتنهايى رودرخودش احساس ميکنه حتى ممکنه باعث به خودکشى هم بشه

    • بدون نام

      نابغه بود.بشدت باهوش.از رتبه های سه رقمی کنکور اون سالها که بشدت سخت و سنگین بود.منتها ادمی که زیاد بفهمه نمیتونه زیاد زندگی کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا در جامعه ما هرکس زیاد بداند بیشتر عذاب میکشد

      • بدون نام

        چقدر درست گفتی

    • بدون نام

      آلبوم تاریکی وخودکشی معلومه

    • اینجانب

      روزی که خودخواسته فوت کرد،پسرم هم درهمان تاریخ ازدنیارفت ازبیماری.برای هردوگریه میکنم۹۵/۳/۷

    • بدون نام

      درود بر روحش ، سبک خاصی میخوند ، خیلی با استعداد بود و جای پیشرفت زیادی داشت فقط میشه گفت حیف ....

    • بدون نام

      یه سری از شعرها و ترانه ها هستند که ذهن منفی انسان رو بیدار میکنه و اونو به احساس پوچی میرسونه.حتی اگه آدم موفقی هم باشی ذهن و روحت فقط در جستجوی اتمام بخشیدن به زندگیه.مرور و تکرار این ترانه ها سرانجامی جز مرگ نداره.روحش در آرامش باشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج