۱۱۷۱۵۱۷
۱۹ نظر
۵۰۳۱
۱۹ نظر
۵۰۳۱
پ

پس چرا «کارما» یقه اکبر خرمدین را نگرفت؟

خبر مرگ اکبرخرمدین بار دیگر سبب شد تا این مرد ۸۱ ساله سر تیتر خبر‌ها را به خود اختصاص دهد. اکبر خرمدین ۲۶ اردیبهشت‌ماه امسال مرتکب یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های سال‌های اخیر پایتخت شد.

برترین‌ها: خبر مرگ اکبرخرمدین بار دیگر سبب شد تا این مرد ۸۱ ساله سر تیتر خبر‌ها را به خود اختصاص دهد. او که در اردیبهشت ماه سال جاری به قتل پسرش و پس از آن دختر و دامادش اعتراف کرده بود روز گذشته در زندان رجایی شهر بر اثر سکته قلبی درگذشت و به این طریق آخرین برگ پرونده جنجالی خانواده خرمدین هم ورق خورد تا شاید آخرین فرزندان باقی مانده از این خانواده بتوانند نفس آسوده بکشند چرا که پدرشان قبل از مرگ و در آخرین اعترافات خود گفته بود که اگر آزاد شود فرزندان دیگرش را هم خواهد کشت!

پس چرا «کارما» یقه اکبر خرمدین را نگرفت؟

این خبر با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی همراه بود. یکی از کاربران نوشته بود: «اکبر که گور می‌گرفتی همه عمر، دیدی که چگونه گور اکبر گرفت.» کاربر دیگری نوشته است: «انسانیت از شر وجود یکی از این گونه‌های بشریت نجات پیدا کرد، این روانی هم مرد؛ اکبر خرمدین، او که پسر و دختر خود را کشته و تکه تکه کرده بود»

کاربردیگری هم نوشته است: «اینکه اکبر خرمدین به مرگ طبیعی مرده اصلا عادلانه نیست.» برخی هم مرگ او را دستمایه طنز قرار داده و نوشته بودند: «با مرگ اکبر خرمدین در زندان، بهای خانه در اکباتان به ازای هر متر مربع ۴۰ درصد رشد کرد!» یکی از کاربران هم نوشته بود: «اکبر خرمدین در زندان از دنیا رفت. همیشه عادت داریم وقتی یکی از دنیا میره بگیم روحش شاد، خدا رحمتش کنه، اما این بار.»

پس چرا «کارما» یقه اکبر خرمدین را نگرفت؟

بسیاری هم درباره اینکه کارما اصلا تاثیری در مرگ او نداشت، نوشتند: کاربری نوشت: «همه کسایی مثل اکبر خرمدین هستند راحت میمیرن بدون هیچ تقاص پس دادنی، در آرامش، حالا هی بگو خدا جای حق نشسته» یکی دیگر از کاربران هم نوشته بود: «انصاف نبود انقدر راحت بمیره...» کاربری نوشت: «داستان زندگی اکبر خرمدین، به تنهایی میتونه وجود کارما رو انکار کنه.» دیگری نوشت: «اکبر خرمدین این‌همه آدمو زد کشت، آخرم راحت و آروم تو زندان مرد، بدون هیچ مجازاتی و چیزی.» کاربر دیگر نوشت: «فعلا از بیوتون اون (کارما) رو پاک کنین تا چهلم اکبر خرمدین رد بشه بعدش ببینیم چی میشه»

پس چرا «کارما» یقه اکبر خرمدین را نگرفت؟

روزنامه آفتاب یزد نوشت: هضم این جنایت برای مردم جامعه هنوز هم سخت است. چرا که اذهان عمومی معتقد است انگیزه‌هایی که اکبر خرمدین برای قتل فرزندانش آن هم به طرز فجیع عنوان کرده قابل پذیرش نیست. مادران ایرانی هنوز هم باورشان نمی‌شود که یک مادر در این سرزمین شاهد قتل فرزندش و تکه تکه کردن او بوده و دم نزده است. با این حال، اما روز گذشته پرونده قتل‌های زنجیره‌ای خانواده خرمدین که پدر قاتل اصلی این پرونده بود برای همیشه بسته شد و امیدواریم دیگر شاهد چنین پرونده‌هایی نباشیم.

سرنوشت پرونده

با مرگ اکبر خرمدین، مهم‌ترین سؤال این است که سرنوشت پرونده چه خواهد شد. یکی از قضات پرونده‌های جنایی می‌گوید: اتهامات علی اکبرخرمدین، ۳فقره قتل عمد و جنایات بر میت بود. او به جرم قتل دامادش قصاص و در رابطه با قتل فرزندانش به پرداخت دیه محکوم می‌شد که حالا با مرگ قاتل و براساس ماده ۴۳۵ قانون مجازات اسلامی، درباره مجازات قصاص، قرار موقوفی الاجرای مجازات در پرونده صادر می‌شود.

یعنی پرونده درباره رسیدگی به اتهام قتل مختومه خواهد شد. وی افزود:، اما درباره مجازات دیه، باید گفت که اکبر درصورت درخواست اولیای دم می‌توانست به پرداخت دیه محکوم شود. حال آنکه دختر و پسر دیگر اوکه زنده هستند نسبت به وی رضایت بی‌قید و شرط خود را اعلام کرده بودند. پس تنها اولیای دم فرامرز هستند که می‌توانند با توجه به مرگ قاتل درخواست دیه کنند و در این صورت از اموال قاتل، دیه به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: درباره معاون قاتل که همسرش بوده پرونده در جریان است و پس از تکمیل تحقیقات به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده خواهد شد و با توجه به رضایت اولیای دم در پرونده، برای او به اتهام معاونت در قتل عمدی از ۶‌ماه حبس تا ۵ سال زندان درنظر گرفته خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط میتونم بگم لعنت ب این مادر هر قدر هم بچه بد باشه این چ مادری بوده ک شاهد مرگ و دیدن قطعه قطعه کردن فرزندش بوده . بخدا ۶ماه تا۵سال زندانی براش کمه ای لعنت ب تو مادر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روحش شاد...

    • بدون نام

      عزیزم این در اصل کارمای کارای قدیمش و پس میداده که از حال بد و فشار زده بچه اش رو ریر ریز کرده شاید آروم بگیره . کارما یعنی همین که صبح و شب تو زندگی ناراحت و حال بد باشی از زندگی لذت نبری و انقدر این حال بد زیاد باشه که بچه ات رو ربز ربز کنی بازم آروم نگیری

    • بدون نام

      به جنگیدن با عراق کلی افتخار میکرد

    • عاطفه

      انتظار دارید چی می شد . سنگ می شد یا شاخ در می آورد

      پاسخ ها

      • هموطن

        اینکه خداوند جای حق نشسته حرفی توش نیست و کاملا درسته ، و شما از کجا میدونید در آرامش و راحت مرده ، مگه ما از رنجی که موقع جان دادن کشیده مطلع هستیم ، مگه ما همه چی رو باید با چشم ببینیم .

    • بدون نام

      عدم اطلاعات از قانون کارما، متاسفانه بعضی ها را جسور کرده و نسبت به آن مشکوک هستند، کاش میشد قانون کارما را کامل توضیح دهم که کسی جرات ظلم به دیگران را نداشته باشد

    • بدون نام

      چه راحتم مرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسمش سکته بود اما از کجا میدونی راحت مرد ، شاید سخت جان داد .

    • بدون نام

      واقعا انصاف نیست، چرا باید قانون در مقابل قتل های فجیعی مثل ن اینقدر ضعیف عمل کنه؟ طرف فوقش پنج سال زندانی می شه میاد بیرون، چون بچه هاش دل ندارن زجر کشیدنش و
      ببینن ولی همین ادم دل داره جسد فرزندش تکه تکه کنه! اینا چقدر برای جامعه خطرناک هستن اصلا حالیتون هست؟

    • بدون نام

      اکبر خرمدین نمرده بلکه زنده است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو دیدیش نکنه؟! چقد لجم میگیره وقتی راحت توی خونه هاتون نشستین و درکی از مرگ ندارین و فقط حرف الکی میزنین!

    • بدون نام

      خداوند به قطع جای حق نشسته
      فقط ما فکر میکنیم چون چیزی را نمیبینیم وجود نداره

      پاسخ ها

      • الماس

        با این کیفیت بعید میدونم همین سه نفر کشته باشه.اولین قتلش هم دامادش بوده اونم ده سال پیش یعنی در این مدت کسی دیگه ایی رو نکشته فراموش نکنیم ایشون بیمار بوده .مجروح شیمیایی هم بوده که عوارض روحی وجسمی داره

      • بدون نام

        احسنت

    • بدون نام

      والا من سنی ازم گذشته همه آدمای بد تاروز آخر سرحال وعالی زندگی کردن یعنی تقاص به این دنیا ندیدم انشاالله در پیشگاه عدل الهی

    • شیرین

      کارما خیلی وقته در ایران دیگه جواب نمیده..

    • علی

      اون کجا که تو خونه خودت با عزت و احترام دنیارو ترک کنی اون کجا تو بند زندان با کلی فحش و بد و بیرا اتقاقا کارما یقه اینو خوب گرفت چون با خدا نیامرزی یه جامعه رفت.......

    • بدون نام

      روحش شاد، خدابیامرزش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج