۱۴۰۴۶۲۹
۵۴ نظر
۸۳۸۷
۵۴ نظر
۸۳۸۷
پ

خانم ژیلا صادقی، آقای بیرانوند و دیگر رفقا، بدجوری باختید

به قول شهیار قنبری در ترانه‌ای که فرهاد می‌خواند: شنبه روز بدی بود، روز بی‌حوصله‌گی/ وقت خوبی که می‌شد غزلی تازه بگی. تازه جمعه هم روز خوبی نبود. حرف تازه‌ای نداشت. هر چی بود، پیشتر از اینها گفته بود. این هم روایت سال ۱۴۰۲ ماست.

برترین‌ها - ستاره نیک‌نژاد: به قول شهیار قنبری در ترانه‌ای که فرهاد می‌خواند: شنبه روز بدی بود، روز بی‌حوصله‌گی/ وقت خوبی که می‌شد غزلی تازه بگی. تازه جمعه هم روز خوبی نبود. حرف تازه‌ای نداشت. هر چی بود، پیشتر از اینها گفته بود. این هم روایت سال 1402 ماست. سالی که برایمان جز دلتنگی و فشار و خبرهای تلخ نداشت.

گرچه آن وسط‌ها ممکن بود حوادث خوشحال‌کننده کوچکی هم باشد، اما این سال هم در حالی به پایان رسید که مثل سال‌های قبلترش حرف تازه‌ای نداشت و مشکلات اقتصادی و آب و هوا و هرچه که فکرش را بکنیم، اگر از سال‌های قبلش بدتر نبود که بهتر هم نبود. اما آدمی به امید زنده است و چراغش زندگی‌اش به امید فردا روشن است. ما هم دل‌مان روشن است که بالاخره عروسی به کوچه ما هم خواهد رسید و اوضاع بر این منوال نخواهد ماند. حتما روزی، اگر نه همین فردا، اوضاع جیب و سفره‌مان بهتر خواهد شد.

اما این روضه را چرا خواندم، در این سال بد و سال باد، اگر عده‌ای بودند که به نان و نوایی رسیدند و موفقیتی کسب کردند و خوشحال بودند، خیلی‌ها به زمین گرم خوردند. از این خیلی‌ها بعضی‌هایشان مشهورتر و توی چشم‌تر بودند. همه زمین خوردن و سقوط‌شان را دیدند. با اجازه شما می خواهیم چند تایشان را با هم مرور کنیم. یک جور نشانه‌سازی برای سال 1402. بازنده‌های این سال. از اسب افتاده‌ها.

محمدباقر قالیباف

خانم ژیلا صادقی، آقای بیرانوند و دیگر رفقا، بدجوری باختید

بعید است اگر از خودش هم بپرسید، حرف دیگری بزند. احتمالا سال 1402 برای او یکی از بدترین سال‌های عمر بوده است. حتی سخت‌تر از سال‌هایی که در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست می‌خورد و غمگین به خانه برمی‌گشت. سال 1402 یک‌جورهایی تشت او از بام افتاد. از پرونده‌هایی که علیه‌ش منتشر می‌کردند. از شمشیر از رو بسته رائفی‌پور و اصولگرایان تندخوی جوان. از ماجرای مهاجرت پسرش که درست چند روز مانده به انتخابات، مثل آسی برنده زمین زدند و ضربه‌ای کاری بود. این که قالیباف با وجود رد صلاحیت و از میدان به در شدن بخش بزرگی از رقبا، در رقابت درون‌گروهی با اصولگرایان هم نفر اول راه‌یافتگان به مجلس از تهران نشود و پایین‌تر از امیرحسین ثابتی و حمید رسایی بایستد، به قول امروزی‌ها خیلی افت لاتی داشت. لیست او برای سراسر کشور هم توفیقی به دست نباورد تا از حالا صندلی ریاستش در مجلس شل شده باشد.

امسال سال سقوط و افول دکتر، سردار، کاپیتان بود. باید دید دی آینده می‌تواند دوباره جایگاهش را به دست آورد یا 1402 استارت به حاشیه رفتن تدریجی او در سپهر سیاسی ایران خواهد بود.


علیرضا بیرانوند

خانم ژیلا صادقی، آقای بیرانوند و دیگر رفقا، بدجوری باختید

بعضی‌ها را باید خیلی مدیریت کرد تا به خودشان صدمه نزنند. علیرضا بیرانوند از آنهایی است که شاید نیاز به چند تا مدیر برنامه و مشاور و اتاق فکر داشته باشد. یکی از بهترین گلرهای تاریخ ایران – و به زعم برخی، بهترین گلر-، آمادگی کاملی دارد برای این که خودش را از چشم‌ها بیاندازد. با کارها و حرف‌هایش. او امسال با اظهارنظرها، کری‌خواندن‌ها و با بازی‌های رسانه‌ای‌اش بخش بزرگی از آبرو و اعتبارش را به حراج گذاشت. اول فصل برای تمدید با پرسپولیس چنان بازی زشتی را راه انداخت که هم هواداران تیم رقیب حالشان به هم خورد و هم قرمزها شاکی شدند. تیم ایران هم در آسیا نتیجه نگرفت تا او نتواند با پنالتی گرفتن‌هایش افتخار بزرگی کسب کند. در بازی‌های زمستانی پرسپولیس هم چند گاف تاریخ‌ساز داد که از یادها نخواهد رفت. یکی باید به او بگوید اعتماد به نفسش را قفل کند و بگذارد در صندوق و مثل یک دروازه‌بان حرفه‌ای دقیقه به دقیقه برای تیمش و برای دروازه‌اش بجنگد. یکی باید با او من تو من کند تا بیشتر از این به خودش آسیب نزند.


ژیلا صادقی

خانم ژیلا صادقی، آقای بیرانوند و دیگر رفقا، بدجوری باختید

خانم صادقی البته استعدادش را دارد. استعداد این را دارد که همین الان با خواندن این مطلب دست به اقدامی انتحاری بزند و بیاید هیاهو به پا کند و برای خودش دردسری دیگر و کلی انتقاد دیگر بخرد. خانم صادقی به شدت به دیده شدن و شهرت و محبوبیت علاقه دارد و احتمالا رفقایی که دارد اهل این نیستند که به او بگویند کمی کمتر «باشد». شاید رویشان نمی‌شود بگویند. شاید هم دوستانی انتخاب کرده که فقط از او تعریف کنند. ژیلا صادقی امسال نه فقط با برگشت به برنامه زنده صبحگاهی سیما، نه فقط با لباس هشلهف و بی‌ربطش، بلکه با رفتارها و ورجه وورجه‌هایش کاری کرد که همه یادشان برود، او یک روز جزو مجریان مسلط و قابل تامل سیما بوده. ابراز دلسوزی برای تتلو، گفتن این که کاش به چند سال قبل برمی‌گشتیم و بعد تکذیب حرف‌ها و حمله به روحانی...خانم صادقی باور کنید راه را دارید عوضی می‌روید. همین که برای سال تحویل به حامد سلطانی و المیرا شریفی مقدم و پدرام کریمی اجرا می‌دهند و به شما نمی‌دهند، یعنی اینور و آنور پریدن‌هایتان، حتی برای سیمای بدون بیننده و مستاصل هم خیلی جذاب نیست. خود دانید.


تتلو

خانم ژیلا صادقی، آقای بیرانوند و دیگر رفقا، بدجوری باختید

امیرحسین مقصودلو قشنگ از آن مثال‌های عرش به فرش است. کسی که تا چند ماه قبل در استانبول امپراتوری خودش را داشت و خدا را بنده نبود و به هر کس که می‌خواست می‌تاخت و هر چه می‌خواست می‌گفت و می‌کرد، حالا گوشه زندان، دیدن دارد. باید از مشتریان کنسرت‌ها و هواداران اغلب نوجوانش پرسید «چطوری تتلیتی»؟ تتلو که هیچ حد و مرزی برای خودش قائل نبود و حریم اخلاقی نماند که زیر پا نگذاشته باشد، فکر می‌کرد با چند تا جمله که ارزشی‌های داخلی خوششان بیاید و با سابقه عکس انداختن با رییسی و ترانه خواندن برای انرژی هسته‌ای روی ناو جنگی و همنشینی با رسایی و اصولگراها برای خودش حصار امنی درست کرده و توپ تکانش نخواهد داد. اما خیاط بالاخره در کوزه افتاد. هرچند که همین سابقه مطمئنا او را از مجازات‌های بسیار سنگین نجات خواهد داد و اگر مدتی بعد با اظهار ندامت بیرون بیاید هم متعجی نمی‌شویم، اما تا همین جا هم شاخش شکسته. باید از هم‌بندانش پرسید او با تتوهای عجیب و غریبش، در زندان هم همانقدر کول و باحال هست و برای بقیه می‌خواند یا فقط با گند دماغی‌هایش دیگران را آزار می‌دهد.


حسن روحانی

خانم ژیلا صادقی، آقای بیرانوند و دیگر رفقا، بدجوری باختید

دلمان نیامد از بازنده‌های 1402 بگوییم و یادی از رییس‌جمهور سابق نکنیم. آقای روحانی که در سال‌های اخیر از آرزوها و خیالاتش دور و دورتر می‌شود. آخرین امید او هم احتمالا به این بود که جمعی از نزدیکانش را به مجلس بفرستد و خودش به مجلس خبرگان برود. اتفاقاتی که نیفتد. بدجور هم نیفتاد. رای نیاوردن نوبخت و بقیه دور و بری‌های روحانی و رد صلاحیت خودش برای راهیابی به مجلس خبرگان، آخرین پیام‌ها به اوست که کسی دوستش ندارد. نه در بالا و نه کف جامعه. اگرچه نخوت روحانی اجازه نخواهد داد واقعیت را بپذیرد. همانطور که در زمان ریاست‌جمهوری حاضر نبود بپذیرد که محبوب نیست و با وسط‌‌بازی چیزی به دست نخواهد آورد. روحانی هنوز هم فکر می‌کند می‌تواند شان خود را برای روز مبادا حفظ کند و یکی از «گزینه‌ها» باشد. غافل از این که مردم رای‌شان را داده‌اند و با این رویه سیاسی، کمترین جذابیتی ندارد. درون حاکمیت هم تنهاتر از همیشه است. یکی باید به روحانی هم تلنگری بزند و بگوید چیز بیشتری برای باختن وجود ندارد. شاید بهتر باشد بلند شوی و پشت میز دیگری بنشینی. کاری که هاشمی کرد و عاقبت به خیر شد.

به لیست بازنده ها چند چهره خاص دیگر هم می‌توانستیم اضافه کنیم. از امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم‌ملی که فکر می‌کند اگر بردی به دست آورد بابت نبوغ شخصی است و اگر ببازد، «فوتباله دیگه»! یا الناز شاکردوست که با همه حواس‌جمعی و درایت سر فیلم «بی‌بدن» در جشنواره آبروریزی راه انداخت و از هر طرف هو شد. تا پروفسور سمیعی که در کنسرت ابی هو می‌شود تا یادش بیاندازند که نمی‌شود خدا و خرما را با هم داشت و اگر از امتیازات ویژه استفاده می‌کند، در عوض محبوبیت عمومی‌اش را به باد می‌دهد. شما بگویید. دیگر کدام چهره‌ها امسال را بازنده بودند. چرا.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      احسان علی خانی هم بازنده بود.

    • ناشناس

      بهاره راهنما چند سال دیگه هو شده

    • ناشناس

      نه جمع شما خوبه علی کریمی حمید فرخ نژاد مهناز افشار گلشیفته فراهانی برزو ارجمند ربع پهلوی مصی علینژاد وووو... یه مشت خائن وطن فروش به زوال رفته. بدبخت اون کسایی که شما ازشون تعریف کنید

    • علی خان

      مامردم عادی بازنده های اصلی بودیم😢

    • ناشناس

      اتفاقا روحانی برنده بود اور با رییسی مقایسه اش کنید. رد صلاحیت او برگ برنده بود.

    • Sarfarz1973@yahoo.com

      از بازندگان علی پروین. احمد خطر. مهران رجبی. داریوش ارجمند. عباس قادری. بهاره رهنما. وزیر کار. نمایندگان مجلس. وزیر آموزش و پرورش. وزیر علوم و همه کسانی که به فکر مردم نبودند.
      از طرفی برندگان مثل علی دایی. فردوسی پور. خادم. از الگوهای خوب درس بگیریم.

      پاسخ ها

      • ناشناس

        و برزو ارجمند برادرزاده داریوش ارجمند و احسان کرمی مجری سابق از اپوزیسیون نماهای صادراتی اند که باید حواس ها بهشون باشه!

    • کرامت

      سلام.
      راستی آقای رئیسی را از قلم انداختید
      با تورم افسار گسيخته وشکستن کمر مردم
      امیدوارم ازروی ترستان نباشد.

    • ناشناس

      صادقی

    • ناشناس

      من می گم از به قول شما باختن یه آدم خوشحال شدن، خودش یه باخت بزرگه

    • ناشناس

      دیگع خیلی یکطرفه شدین، احتمالا فقط اصلاحاتچی ها برنده شدن

    • پیمان💙

      خوب بودن و یا بد بودنِ خودمان را گردنِ سال نیندازیم ،
      همهء روزها و سال‌های خداوند خوب هستند و این ما انسان‌ها هستیم که باید قدرِ داشته‌های خودمان را بدانیم و از یادِ خدا قافل نشویم و به یاد داشته باشیم که هر چه داریم نعمتی است که خداوند به ما داده و باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنیم.

    • ناشناس

      تتلو جاسوس دو طرفه

    • حسن

      روحانی و ریسی رو در یک انتخاب ازاد و بدون دخالت بگذارید اونوقت مشخص میشود رای کدام یک بالاتر است عیب شما این است که نظر خودتون رو نظر کل میدونید

    • ناشناس

      صدیقی امام جمعه موقت تهران هم در این لیست جای گرمی دارد

    • ناشناس

      جهانگیر الماسی، داریوش ارجمند، عباس قادری، احمد نجفی، نیما نکسیا، مهران رنجبر و سایر رفقاشون که مقابل مردم ایستادن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        مردم فقط شما و دوستانتان هستید ما که نظر شما را نداریم از مریخ اومدیم 🤪🤪🤪

      • ناشناس

        آهان اون دقیقا منظورتون دقیقا مردم ا کی هست؟ فقط همفکران خودتون مردمند.

    • ناشناس

      بازنده اصلی مردم بدبخت فلک زده ایران هستند روزبه روز بدبختی می شوند

    • ناشناس

      آقای داریوش ارجمند مهران رجبی

    • عماد

      چه قلمی.. آفرین و دست خوش به نویسنده

    • ناشناس

      تو رو خدا تتلو رو عادی سازی نکنید میلاد حاتمی هزار بار بهتر از تتلو بود برای اون حکم افشاد فی الارض بریدن تتلو بخواد اینجا بمونه و به کارهاش ادامه بده میدونید چه ضرری به جامعه میزنه چقدرم شانس داره هرکی اونقدر تتوی رنگی میکرد تا حالا سرطان پوست میگرفت

    • ناشناس

      حرف حق

    • ناشناس

      ژیلاصادقی رو خوب اومدی

    • مهران

      بدبخت تر همه بهاره خانم که هو شد ...

    • ناشناس

      احسنت

    • حسینی

      لایک

    • ما ایمان داریم عملکرد روحانی و تیمش درست بود اما روحانی تنها بود و بدشانس از طرفی با ترامپ همزمان شد و از طرف دیگه حوادث و بلایای طبیعی مثل سیل ، زلزله ، کرونا و.....؛ از طرفی هیچکدام از ارکان قدرت نه تنها با او نبودند بلکه کارشکنی هم میکردند و چوب لای چرخ دولتش هممی گذاشتند
      با این وجود باور داریم تنها روحانی و تیمش زبان دنیا را می فهمد و واقعا به ایران و مروم ایران فکر میکنند ( برخلاف اونایی که به مرز ایدئولوژیک قائلند ) در حال حاضر افرادی چون ایشان و سرمایه های چون دکتر ظریف دکتر ظریف و یا مجتهدینی چون سید حسن راه نجات بخش جامعه هستن
      مردم می دانند اینها می توانند گره از مشکلات جامعه بگشایند اما باز می دانند اگر اینها سر کار باشند مخالفانشان قدرتمند و رئوس قدرت را در انحصار خود دارند حتی رسانه ملی هم در انحصار انهاست پس به این نتیجه رسیدن که علی رغم مخالفان اندک اما قدرتمند کاری نمی توانن بکنند لذا در انتخابات شرکت نکردند و شد آنچه که نباید میشد

    • احمد

      ژیلا توچه منفور و فصولی

    • ناشناس

      دمت گرم

    • ناشناس

      بازنده اصلی او مقامات فاسد هستن که خون مردمو تو شیشه میکنن و راست راست راه میرن.. مردم شریف و غیور ملت ما با وجود این افراد نالایق و بی ثمر دارن هدر میرن و متاسفانه کک هیچ مقامی هم نمیگزه 😞

    • ناشناس

      روحانی برنده است

    • ناشناس

      اتفاقا دفتر یادداشت عطاران خیلی حوب و جالب بود

    • ناشناس

      درست گفتی واقعا

    • مهدی فرهمند پور

      آفرین، دقیقا

    • ناشناس

      ابراهیم رییسی

    • ناشناس

      هرکی با ما هم عقیده نیست ،نمیتواند دشمن ما باشد ،هرکس ازاده هر عقیده ای را قبول یا رد کند ،ولی نمیتواند دیگران را قضاوت کند ،قاضی مطلق خداست ،به همدیگر احترام قائل باشیم ،به راحتی به هرکسی تهمت نزنیم ،چون همه از یک ملتیم ،وپشت وپناه هم در مشکلات .

    • ناشناس

      بازنده اصلی مردم هستند که باید جور همه را بکشند

    • شیپورچی

      سالهاست که بازنده اصلی این سرزمین ما مردم هستیم ☹🙁☹

    • ناشناس

      با این قیمت دلار طلا مسکن... بازنده ترین مردم عادی هستند

    • ناشناس

      احسنت حرف دل مردمو زدی دمت گرم

    • بی‌نام و نشان

      همه بازنده بودیم همه

    • ناشناس

      یه چی بگو که رویا نباشه

    • بهروز

      و صدا و سیما که بدن تماشاگر برگزار میشه 👏👏👏👏

    • ناشناس

      همشون درست بودن غیر از روحانی.
      یادش به خیر زمان روحانی صد یادش به خیر

    • ناشناس

      ختم کلام

    • ناشناس

      دقیقا

    • ناشناس

      استاد نصیریان هم به لیستت اضافه کردم من

    • ناشناس

      ببخشید هرچیزی رو نمیتونیم بازگو کنیم

    • moslem

      بازنده اصلی ملت بدبخت بود که با ناکارامدی و بیسوادی مجلس و دولت انقلابی روز به روز بدبخت تر و فقیرتر شدند امثال رییسی و دارودسته اصولگرا صلاحیت حاکمیت ندارند

    • ناشناس

      👏👏👏👏

    • ناشناس

      👏👏👏از همین الان اسم ایشان را در لیست تان قرار دهید تا چند سال دیگه

    • 2🍎🍎شلیل

      چه ربطی داشت الان

    • ناشناس

      ولی بازنده اصلی امسال منوتو و مجری هاش بودن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج