adexo3
۳۰۳۸۱
۳ نظر
۵۰۱۵
۳ نظر
۵۰۱۵
پ

تحصیلکرده های هالیوودی را بشناسید

تنها ظاهر و فيزيك مناسب كافي نيست، خيلي از اين بازيگران كه اغلب دغدغه زيادي در زندگي شخصي‌شان داشته‌اند در دانشگاه‌هاي طراز اول آمريكا از هاروارد گرفته تا ييل تحصيل كرده و موفق به كسب مدارك عالي نيز شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: براي بازيگران هاليوود كه اغلب در صفحات اول سينماها و مجلات خودنمايي مي‌كنند، تنها ظاهر و فيزيك مناسب كافي نيست، خيلي از اين بازيگران كه اغلب دغدغه زيادي در زندگي شخصي‌شان داشته‌اند در دانشگاه‌هاي طراز اول آمريكا از هاروارد گرفته تا ييل تحصيل كرده و موفق به كسب مدارك عالي نيز شده‌اند. اين در حالي است كه خيلي‌هاي ديگر نيز نتوانستند در زمينه تحصيلات دانشگاهي به جايي برسند.

از جمله مشاهيري كه نتوانستند تحصيلات دانشگاهي داشته باشند، مي‌توان به تام هنكس و مادونا اشاره كرد كه هر كدام ساليانه بيش از ۷۰ ميليون دلار درآمد دارند.

به نقل از مجله فوربس، روند تحصيلات دانشگاهي در بين بازيگران هاليوود با كاهش روبرو بوده است و در ساليان اخير اين افراد كه در جامعه به عنوان الگو از آنان ياد مي‌شود نتوانستند در زمينه اخذ مدرك دانشگاهي موفق باشند.

از سوي ديگر در اين بين بازيگران بزرگ هاليوودي بوده‌اند كه توانستند در عرصه دانشگاهي ورود كرده و به موفقيت نيز دست يابند. اين نشريه در گزارشي به بررسي تحصيلات دانشگاهي بين چند تن از بازيگران هاليوود در جامعه دانشگاهي شرق آمريكا پرداخته است. بررسي كه مي‌تواند براي خيلي‌ها جالب باشد كه بدانند بازيگران بزرگ هاليوود در تحصيلات دانشگاهي به چه توفيقي دست يافتند.

تحصیلکرده های هالیوودی را بشناسید

۱- ناتالي پورتمن (دانشگاه هاروارد ۲۰۰۳)

برنده جايزه اسكار براي فيلم «قوي سياه» علاقه زيادي به تحصيلات دانشگاهي دارد. وي فارغ‌التحصيل روان‌شناسي از دانشگاه بزرگ هاروارد است. وي در گفت‌وگو‌ با نيويورك پست گفته است تمايل داشته با رها كردن بازيگري، فقط روي درس و دانشگاه تمركز كنند. وي اصلا نمي‌ترسد كه درسش به حرفه او آسيب برساند. وي اعلام كرده است ترجيح مي‌دهد يك فرد آكادميك باشد تا يك سوپراستار!

تحصیلکرده های هالیوودی را بشناسید

۲-اليزابت شو (دانشگاه هاروارد ۲۰۰۰)

وي قبل از اينكه بازيگري تمام تمركز او را معطوف كند در هاروارد تحصيل كرده اما به يكباره درس را كنار گذاشت و براي فيلم «ترك لاس وگاس» نامزد دريافت اسكار شد و بعد از اينكه مجددا برنامه‌ كاري او خلوت شد به دانشگاه هاروارد برگشت تا تحصيلات خود را تكميل كند كه البته موفق نيز شد.

تحصیلکرده های هالیوودی را بشناسید

۳_ ادوارد نورتون (دانشگاه ييل ۱۹۹۱)

بازيگر فيلم «Fight Club» همراه ديگر دوستان بازيگرش پل جياماتي و ران ليوينگستون هر سه در دانشگاه ييل تحصيل كرده‌اند و هر سه در چندين فيلم مشترك نيز باهم همكاري داشته‌اند. وي ليسانس تاريخ دارد و دو بار نامزد دريافت اسكار شد.

تحصیلکرده های هالیوودی را بشناسید

۴_ آرماندا پيت (دانشگاه كلمبيا ۱۹۹۴)

وي نيز كارشناس تاريخ از دانشگاه كلمبيا است و با خاتمه درسش به كلاس‌هاي بازيگري رفت و اكنون تمام تمركزش روي بازيگري است.

تحصیلکرده های هالیوودی را بشناسید

۵_ تامي لي جونز (دانشگاه هاروارد ۱۹۶۹)

او خاطرات خوبي از دانشگاه هاروارد دارد. در سال اول با آل‌گور، معاون سابق رييس‌جمهور آمريكا هم كلاس بود. در سال ۱۹۶۸ در تيم فوتبال دانشگاه هاروارد هم عضو بود كه در رقابت‌هاي دانشگاهي بدون باخت قهرمان شدند. وي حتي با اين همه مشغله دانشگاه را فراموش نكرد و در رشته زبان انگليسي كارشناس شد.

تحصیلکرده های هالیوودی را بشناسید

۶_ پل جياماتي (دانشگاه ييل ۱۹۹۴ و ۱۹۸۹)

بازيگر نامزد اسكار آنقدر درس و دانشگاه را دوست داشت كه دو بار به دانشگاه رفت! يك بار در رشته زبان انگليسي در هاروارد ليسانس گرفت و چند سال بعد مجددا در رشته هنرهاي زيبا دانشكده تئاتر دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصيل شد.

تحصیلکرده های هالیوودی را بشناسید

۷_ متئو فاكس (دانشگاه كلمبيا ۱۹۸۹)


بازيگر مرد فيلم لاست، سرنوشت متفاوتي داشت. وي كه در رشته اقتصاد در دانشگاه كلمبيا مدرك گرفت. فكرش را هم نمي‌كرد روزي بازيگر شود.

تحصیلکرده های هالیوودی را بشناسید

۸_ جيمز فرانكو (دانشگاه كلمبيا ۲۰۱۰)

در دوران دانشگاهي وي هميشه شاگرد اول بود. او در دانشگاه كلمبيا فارغ‌‌التحصيل شد. سپس با شركت در مركز آموزش عالي بروكلين كالج در كلاس‌هاي شعر ثبت‌نام كرد و اكنون درگير كسب مدرك دكتري خود از دانشگاه ييل است. جالب است بدانيد او همزمان در فيلمنامه‌نويسي، بازيگري و كارگرداني نيز فعال بوده است!

تحصیلکرده های هالیوودی را بشناسید

۹_ مگي جيلنهال (دانشگاه كلمبيا ۱۹۹۹)

اگرچه وي در خانواده كاملا سينمايي به دنيا آمد اما با رفتن به نيويورك در دانشگاه كلمبيا در رشته ادبيات شرق به كسب علم پرداخت و برخلاف برادرش كه دانشگاه را نيمه كاره رها كرد، وي موفق به فارغ‌التحصيلي شد.

تحصیلکرده های هالیوودی را بشناسید

۱۰_ مريل استريپ (دانشگاه ييل ۱۹۷۵)

و سرانجام مريل استريپ، كاري هست او نتواند انجام دهد؟ ۱۷ بار نامزدي اسكار و سه بار برنده اسكار فقط گوشه‌اي از كارنامه درخشان اوست. وي در دانشگاه ييل در رشته نمايش‌نامه درس خوانده و هميشه جزو شاگردان ممتاز رشته خود بوده و در نمايشنامه موزيكال شكسپير نيز به ايفاي نقش پرداخته است.

اين گزارش نشان مي‌دهد مشهور شدن هيچ تناقضي با درس خواندن در سطوح عالي و دانشگاهي ندارد.

جمزهوران يكي از روان‌شناسان با بررسي موضوع آموزش عالي در بين بازيگران و بت ساختن مردم از آنان به نكات جالبي اشاره مي‌كند.

وي مدعي شده است تحصيلات آكادميك در رزومه بازيگران چندان مهم نيست و براي بازيگر شدن نيازي به داشتن تحصيلات دانشگاهي نيست، در واقع با دو قطب مهارت‌گرا و آموزش‌گرا روبرو هستيم و اين محور به جاي اينكه در مراكز واقع شود كاملا مهارت‌گرا شده است و اين جاي سوال دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیاوش

      مریل استریپ بین هنرپیشه های زن فعلا یکه تازه.ناتالی پورتمن هم بد نیست

    • خانم

      ممنون

    • یکی

      لطفا اسم را بالای هر عکس بگذارید و بعد توضیحت اش را...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج