۷۱۸۳۴
۲۴۲ نظر
۷۲۹۸
۲۴۲ نظر
۷۲۹۸
پ

زهرا اشراقی و هایده و مهستی و گوگوش

زهرا اشراقی بی شک پس از سید حسن خمینی، شناخته شده ترین نوه آیت الله خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی است.

عصر ایران:

زهرا اشراقی بی شک پس از سید حسن خمینی، شناخته شده ترین نوه آیت الله خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی است.


او همسر محمدرضا خاتمی، دبیرکل حزب مشارکت و برادر رئیس جمهور پیشین ایران محمد خاتمی است. زهرا اشراقی در چند انتخابات مسئولیت ستاد جوانان اصلاحات را بر عهده داشت؛ او در عرصه عمومی و شبکه های اجتماعی حضوری فعال دارد و به بیان دیدگاه های جسورانه اش شهرت دارد. مصاحبه جالب و خواندنی او با روزنامه الشرق الاوسط پیش روی شماست.

مطلب مرتبط: توضیحات زهرا اشراقی درباره سخنان جنجالی


زهرا اشراقی و هایده و مهستی و گوگوش

پس از دوم خرداد ۷۶ و روی کار آمدن دولت اصلاح طلب محمد خاتمی، در ایران موجی از امیدواری پدیدار شد، این روزها هم شنیده می شود که فضای امید در ایران به وجود آمده، چه شباهتها و تفاوتهایی بین خرداد ۱۶ سال پیش و خردادماه گذشته که روحانی روی کار آمد می بینید؟

تفاوت چندانی نمی بینم. انتخابات قبلی که آقای روحانی پیروز شدند در راستای همان انتخابات دوم خرداد بود. تاکیدی بر اینکه مردم ایران همچنان خواستار اصلاحات هستند و اگرچه وقفه ای هشت ساله در این میان افتاد و متاسفانه به هرحال حکومتی روی کار آمد که مخالف اصلاحات بود، اما مردم نشان دادند که بازهم خواستار اصلاحات هستند.

همه اینها با وجود آن بود که بالاخره قبل از انتخابات فضای رقابت سرد بود و نیروهای اصلی را بهرحال رد صلاحیت می کردند، با این حال، این انتخابات نشان داد که مردم ناامید نیستند. من تفاوتی میان این انتخابات و انتخابات ۷۶ نمی بینم. فکر می کنم مردم خواستار اصلاحات و آرامش در کشور هستند.

این احتمال وجود دارد که همانند فرجام دولت اصلاح طلب آقای خاتمی، پایان این دولت هم منجر به قدرت گرفتن افرادی مثل احمدی نژاد شود؟

من ناامید نیستم. خرداد ۷۶ یک احساس اولیه بود بدونه پشتوانه تجربه. هم اصلاح طلبان چندان تجربه نداشتند و خام بودند و هم ضد اصلاح طلبان. فکر می کنم تا حدودی هم ضد اصلاح طلبان شاید اکنون عاقل تر شده باشند که آن روش های خشن که به کار می بردند دیگر پاسخگو نیست.

فکر می کنم هر دو طرف مقداری تعدیل شده باشند، هر چند هنوز شک دارم که گروههای ضد اصلاح طلبان تعدیل شده باشند، اما رهبران آنها فکر کنم تعدیل شده باشند. بعید می دانم که فضای خشن آن دوران را دوباره بخواهند حاکم کنند. فضای اکنون با فضای دوران آقای خاتمی تغییر کرده، بحران اقتصادی شدید، وضعیت سیاسیت خارجی و تحریم ها که همگی میراث دوران احمدی نژاد هستند، فکر می کنم فضا بیشتر به سمت رفع این معضلات باشد. خود حاکمیت هم می داند که نباید فشارها بر مردم بیشتر باشد. برای همین فکر نمی کنم آن دوران تکرار شود.

گفتید که فکر می کنید هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان تعدیل شده باشند. اصلاح طلبان در چه زمینه ای معتدل شده اند؟

فکر می کنم در حوزه گفتمان. در آن زمان فضای حاکم هنوز دست آنها نبود، شناخت خوبی نداشتند. گرچه مجلس و دولت را در دست داشتند اما برخی از آنها گفتمانی تندرو داشتند و حاکمیت می ترسید و این شائبه را داشت که مبادا برخی از آنها برانداز هستند.

همسر شما آقای محمد رضا خاتمی، یکی از چهره های شاخص جریان اصلاح طلبی ایران است و خود شما چهره ای بسیار شناخته شده هستید. تا کنون شده اختلاف نظر بر سر مسائل سیاسی و یا اجتماعی داشته باشید؟

اختلاف نظر جزنی است. به هر صورت هر دو اصلاح طلب هستیم و خواستار اصلاحات و آرامش در کشور هستیم نه ایشان تابع محض نظریات من هستند و نه من تابع محض نظر ایشان هستم. شاید ایشان اعتقادی تر از من باشد در برخی از مسائل و من به آن شدت نباشم.

مثلا چه موضوعاتی؟

خیلی اختلاف چندانی در این زمینه ها نداریم. اما بالاخره بر سر مسائلی با هم مشورت می کنیم. در خصوص مصاحبه ها و.. نظر من را جویا می شود که خب کل کل هایی هم پیش می آید. اما آنچنان حاد نیست که با مثالی بتونم روشن کنم موضوع را..

خانم اشراقی شما در بین خانم های فعال سیاسی و شناخته شده ایرانی ، معروف هستید به خوش پوش بودن، لباس های رنگی و شلوار جین و.. با اینکه شما از خانواده ای مذهبی و نوه بنیانگذار انقلاب ایران هستید. تاکنون این موضوع پیش آمده است که مثلا خانواده به شما تذکر بدهند و گیر بدهند؟

خانواده من مثل خودم هستند، هم خواهرهایم، هم مادر و مادربزرگم. مثلا خانم امام بسیار خانم شیک پوشی بودند، خیلی شیک پوش تر از ما نوه هایشان بودند. منظم و مقید بودند که لباس هایی که در خانه می پوشند ست باشد از نظر رنگ آمیزی و غیره. مادربزرگ من خانمی فرهیخته، باسواد، شاعر و فوق العاده زیبا و شیک پوش بودند. حالا این نظر لطف شماست که به من می گویید شیک پوش و اگر لباس من با برخی از خانواده های مذهبی فرق می کند به تربیت خانوادگی بر می گردد.

فکر می کنم لباس هر فردی نشان از طرز تفکر فرد دارد. همیشه هم مخالف طرز لباس پوشیدن خانم های فعال در حکومت بوده ام وبه هیچ وجه موافق آن نیستم. اگر می خواهند اسلام را معرفی کنند می توانند با لباس و حجاب بهتری این کار را انجام دهند.

مثلا پدر بزرگ من - آیت الله خمینی - همواره می گفت رنگ سیاه مکروه است و نباید پوشید. برای همین می گویم اثر تربیتی بوده است. اتفاقا می خواستم در فیس بوک اعلام کنم و خطاب به خانم ها بگویم بیائید کم کم از رنگ شاد استفاده کنیم. احتمالا چنین کاری هم بکنم تا یک انقلاب رنگ را شروع کنیم. از لحاظ روان شناسی رنگ می تواند اثر مثبت یا منفی بگذارد، شاید الان که آقای روحانی هستند فرصت خوبی باشد. خود ایشان و وزیر خارجه هم شیک پوش هستند.

سخنگوی وزیر خارجه چه؟

من مخالف نوع پوشش ایشان هستم به نظرم باید پوششان را تغییر بدهند. فکر می کنم باید از رنگ روشن استفاده کنند. به خصوص سخنگوی وزارت خارجه کسی است که در دنیا مطرح می شود. نوع لباس بسیار مهم است، مثلا شما بدانید آقای خاتمی که رای بالایی آورد، فقط به خاطر طرز فکر نیست، لباس و ظاهر هم هست. متاسفانه افرادی که در درون حاکمیت هستند به این شکل در این مورد دقت نمی کنند، شاید مردها اندکی تغییر کرده باشند ولی متاسفانه خانم ها تغییر نکرده اند. اگر آرام آرام بتوانیم یک انقلاب رنگ انجام دهیم خیلی خوب می شود.

شما در فیس بوک و شبکه های اجتماعی خیلی فعال هستید و حتما تصاویر برخوردهای پلیس گشت ارشاد را با خانم ها دیده اید؟

من مخالف هرگونه گشت ارشاد هستم چون معتقدم اینگونه اقدامات دردی را دوا نمی کند. تا وقتی این قانون هست باید به این قانون اعتراض کرد و نه به صورت موردی و مصادیق. کل قانون گشت ارشاد باید از میان برداشته شود. البته وضعیت در ایران خیلی فرق کرده و خیلی بهتر شده. امیدوارم چون خود آقای روحانی هم مخالف این نوع برخوردها هستند کم کم این موضوع گشت ارشاد را هم جمع کنند. من چند روز پیش در اینستگرام چند تا از عکس های بدون چادرم را منتشر کردم. چند نفر که خیلی مذهبی هستند گفتند عکس شما بدون چادر است و حجاب شما خوب نیست. من هم در پاسخشان نوشتم که من همین هستم، شما نگاه نکنید!

زهرا اشراقی و هایده و مهستی و گوگوش

اساسا چنین تصور و امکانی وجود دارد که روزی در جمهوری اسلامی حجاب آزاد شود؟

امروز داشتم با یکی از دوستان فعال سیاسی ام صحبت می کردم، گفت که قرار است دو سال دیگرحکمش را اعلام کنند، داشتم به او می گفتم هیچ کس در جمهوری اسلامی از فردای خود خبر ندارد. واقعا چه کسی فکرش را می کرد رئیس جمهور ایران با رئیس جمهور آمریکا تلفنی حرف بزند. سه ماه پیش اگر کسی این را می گفت ما می خندیدیم و می گفتیم نشدنی است.

در ایران بسیاری از چیزها از جمله حجاب قانون محکمی وجود ندارد. من نمی توانم این موضوع را رد کنم. هر چیزی در جمهوری اسلامی ممکن است رخ بدهد. حتی زمانی می گفتند "مصلحت نظام" را که تشکیل دادند بر همین اساس بود. مثلا یک زمانی حج را تعطیل کردند، مصلحت نظام این بود که امر واجبی مثل حج را تعطیل کنند.

قبول دارم سخت گیری هایی هست مثلا این چیزی که نتانیاهو گفت، اما واقعا شیک پوش ترین و منظم ترین دختر و پسرهای دنیا در همین تهران هستند. من همین چند وقت پیش از سفر خارج برگشتم واقعا دخترهای ما با اینکه محدودیت دارند ولی شیک پوشی آنها حتی کمتر در اروپا دیده می شود. بله سخت گیری هایی وجود داشت. اما الان کمتر شده پسر من دانشگاه می رود با تی شرت های رنگی، قرمز، زرد، شلوار جین هم که خوب همیشه بوده. وضعیت خیلی فرق کرده و امیدوارم بهتر هم بشود.

اشاره کردید به سفر خارجی، چقدر به سفر و سفر خارجی می روید؟

من علاقه زیادی به سفر دارم، در این سفرها می توان آداب و رسوم کشورهای مختلف را دید. این سفر اخیرم اما برای دیدن دخترم بود. به عنوان تفریح و گردشگری هرگز به خارج از کشور نرفتم معمولا با رضا (همسر) چون پزشک است برای سمینارها و یا برای دیدار دخترم به خارج از کشور می روم.

در میان کشورهای منطقه کجاها رفتید؟

سالها پیش لبنان رفتم. دبی هم رفته ام، سوریه سالها پیش رفتم، الان که وضعیت خیلی خراب است. ترکیه را هم به خاطر سمینار پزشکی رفتم.

زبان خارجی هم بلدید؟

تا حدودی انگلیسی. همین اندازه که گلیم خودم را از آب بیرون بکشم.

شما در خانه ماهواره هم دارید؟

بله دارم.

به چه شبکه هایی علاقه دارید؟

بی بی سی فارسی، الجزیره و العربیه رو زیاد می بینیم البته عربی من خوب نیست. رضا بیشتر بیننده این شبکه های خبری عربی است. موزیک و فیلم هم می بینم.

سریال مورد علاقه شما چیه؟

معمولا ان بی سی رو می بینم که آخرین فیلم های هالیوود رو پخش می کنه. سریال حریم سلطان را هم می بینم. البته اگر پارازیت ها بگذارند. موزیک هم زیاد گوش می دهم.

موزیک؟ خواننده مورد علاقه شما کیه؟

بستگی به حال و هوا دارد. مثلا سنتی و شجریان مورد علاقه همه هست. همایون خیلی خوب میخونه یا احسان خواجه امیری.

به صدای خواننده های زن گوش نمی دید؟

چرا، ولی نمیشه گفت که گوگوش رو دوست دارم. سر و صدا میشه. ولی خب آره صدای هایده را دوست دارم به نظرم هایده اعجوبه موسیقی ایران بوده . مثلا "علی ای همای رحمت" هایده بسیار زیبا است. هایده و مهستی از زیبایی های موسیقی ما هستند. موسیقی پاپ را می پسندم، امابرخی از آهنگهای جدید را نه. بچه های من هم مثل خودم هستند و سلیقه نزدیکی داریم. بالاخره زندگی بدون موسیقی معنی ندارد. به نظرم زندگی اساسا بدون هنر و موسیقی بی روح است.

شما اینهمه شبکه های تلویزیونی نگاه می کنید، وقت هم می کنید در خانه آشپزی کنید؟

آشپزی ام خیلی خوب است. البته هر زمان وقت کنم و فرصتش پیش بیاید که آشپزی کنم. بیشتر هم طرفدار رژیم غذایی سالم هستم. من خودم از خوردن فست فود پرهیز می کنم و به پسرم علی هم گفته ام که از فست فود دوری کنه. یه مدت توی تابستون فقط گیاهخوار شدم ولی دیدم خیلی سخته و رهایش کردم. اما خوب بیشتر طرفدار سالم خوری هستم تا رستوران رفتن.

اهل کافه گردی هم هستید؟

ترجیح میدم دو سه تا کافه ای که آشنا هستند بروم تا اینکه همه جا بگردم. یک مشکل که ما داریم این است که به خاطر نوع حجابمان که چادر است، فکر می کنم مقداری سخت باشه، خودم فکر میکنم شاید کسانی که در کافه نشسته اند نگاه غریبی به حضور فردی داشته باشند با این نوع حجاب. ولی دوست و رفیق خیلی زیاد دارم چون خیلی رفیق باز هستم. اغلب هم جوان هستند. ترجیح میدهم بیشتر با جوان ها باشم، هم روحیه ام به آنها می خورد هم اینکه همواره چیزهای جدید از آنها یاد می گیری و هم اینکه روحیه بهتری داری.

شما همسر آقای روحانی رو هم میشناسید؟ با ایشان در ارتباط هستید؟

من ایشان را خیلی سال پیش دیدم، همسفر مکه بودیم. با دختر ایشان ارتباط بیشتری داشتم. ولی خب سالهاست که ایشان را ندیده ام.

خانم ایشون در اون زمانها فعال بودند؟

نه همیشه خانه دار بودند.

شما نسبت به جاری خود همسر آقای خاتمی خیلی در عرصه عمومی فعال تر هستید با اینکه ایشان همسر رئیس جمهور بودند.

خوب روحیات فرق می کند همسر آقای خاتمی کمتر سیاسی است و روحیه متفاوتی دارد. هر کس زندگی متفاوتی دارد. ایشون زندگی خانوادگی خیلی قوی دارند.

ولی شما متفاوت و در عرصه اجتماعی بسیار فعال هستید.

من در زمان آقای خاتمی تلاش کردم تابو شکنی کنم، فکر می کنم تا حدودی هم موفق شدم. ولی متاسفانه بزرگترین مانع و مخالفینم در خصوص پوشش، خود خانم ها بودند. فکر می کنم که می شود مسلمان خوبی بود، حجاب را رعایت کرد ولی حجاب زیبایی هم داشت. حجاب باید جاذبه داشته باشد نه اینکه برخی ها با نوع حجاب نازیبایی که دارند دافعه می آفرینند. خیلی دوست داشتم در این زمینه ها خط شکن باشم اما زیاد موفق نبودم. ولی دولت آقای روحانی فرصت دوباره ای است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینا

      با این روشنفکری چادر شم برداره عجیب نیست اینا از امام فقط اسمشون رو دارن نه رسمشون رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        باشه بهش میگم

      • mary

        !!!!
        نفرمودید ایا امام نیز با گوش دادن به صدای ترانه زن غریبه!!! موافق بودند آیا ؟ مردم تکلیفشون روشنه چون به این ترانه ها گوش میدن... کار به درست و نادرستش ندارم.. یادمون نرفته چه دزدانه همین چهارتا نوارو گوش میدادیم ... چه سخت گیریهایی در اون دوران برای حجاب بود که شد عاقبتش این ... که خودتون کوتاه بیایید! چقدر بشقابهای!!!مردمو خورد کردین... کجا بودید اونموقع این حرفها رو بزنید؟ ما از بچگی این صداها رو گوش دادیم... آیا شما نیز در دوران بچگی و در خانه امام این صداها رو گوش دادید؟ یا یه چیزایی تغییر کرده؟! این حجاب رو خودتون اجباری کردید و خودتون دارید برش میدارید..... من چادری نیستم ... ولی مطمئنم شما از پوشیدن چادر در عذابید...
        چه بدبختیم که شلوار جین شده سوژه این روزای ایرانیا؟ مردم شلوار جینشونو میپوشن خانم ... کم البته به خاطر این جنس شلوار و پیراهن آستین کوتاه بچه های مردم تو گزینش ها رد نشدن... کم البته به خاطر چادری نبودن رد نشدن... .... ای بابا!!!!!!!!! دلتون خوشه.... جوونای مردم گوگوش و مهستی رو خودشون گوش میدن... شلوار جین هم میپوشن... شما به عنوان یه مسئول بفرمائید پول نفت بیاد سر سفره مردم...

      • حمید

        لابد شما هم اسمشون رو دارید هم رسمشون هم...

      • پریسا

        آفرین Mary جان خیلی خیلی خوب گفتی. ما که یادمون نمیره چطوری ویدئو ممنوع بود و نوار ممنوع بود و تومدرسه راهنمایی ما چادر اجباری بود. خودشون کردند و حالا خودشونم دارن این حرف ها رو می زنن!

      • بدون نام

        با کی کار داری؟

      • مهنا

        تو خوبی

      • صابر

        خانوم مينا امثال شما ها هستين كه آبروياسلام روبردين
        در واقع بيراه نيستش كه تودنيا به اسلام به ديد يكدينخرافي وجنگجوتروريست پرورنگاه ميكنن

      • فرزانه

        دکترعلی شریعتی:زمانی می رسد که بی دینی نمادروشنفکری خواهدبود.

      • سعید

        من رقص دختران هندی رابیشترازنمازپدرومادرم دوست دارم چون انها ازروی عشق وعلاقه می رقصندولی پدرومادرم ازروی عادت نمازمی خوانند (دکترشریعتی)

      • محمدی زاده

        خانم مینا تمام چادر به سرها خوب و مابقی بد هستند !!!

    • بدون نام

      بابا دمت گرم دارم از تعجب شاخ درميارم!!!!!يكم از اين خوشتيپى وشعور و فرهنگتون به همسر ديگر سياسيون هم بديد!ثواب ميكنيد!

    • بدون نام

      lممنون

      پاسخ ها

      • س

        ممنون از صداقت ایشان خیلی ها زندگی شون این ریختی و لی تظاهر به چیز دیگه می کنند حداقل دروغ نمی گه قابل ستایش

    • دنیا

      معنیه این تیتری که زدین چیه؟ "زهرا اشراقی و هایده و مهستی و گوگوش"...............از بین این همه پرسش و پاسخی که با این خانم اشراقی انجام شد , تنها تیتری که به ذهنتون رسید همین بود؟؟؟؟ مثلا با قرار دادن اسمش کنار این خواننده ها میخواین بگین غرب زده ست؟؟؟؟ ...... حرفاش به مزاق بعضی ها خوش نمیاد میخوان تخریبش کنن

      پاسخ ها

      • مجید

        با این چیزا که گفت ......
        کسی نباید شک کرد که غرب زده است ....
        بابا مسخره کرده خودشو ...به اسم امام هر کاری که می خوان می کنن .....کجای دین اسلام صدای زنو جایز دونسته که حالا مهستی اسطوره شده؟؟؟؟خانوم زهرا اشراقی گرسنگی نکشیدی تا درد مردمو بفهمی....فکر می کنی درد مردم شلوار جین و برداشتن چادر و شیک پوشی خانوماست؟؟؟؟؟
        مگه شما مسلمون نیستید؟؟؟مگه اسلام نگفته شباهت به کفار حرامه؟؟مگه اسلام منکر این خزعبلات نیست.....
        من مخالف با زیبایی نیستم ولی یکم چشماتونو باز کنید ....عفت از خواهرای ما و غیرت از برادرای ما کم کم داره گرفته میشه.
        یکم فکر کنید.
        نزارید آمریکا و کشور های ضد ولایت و ضد اسلام که نتونستن با جنگ سخت شما رو از پا در بیارن با جنگ نرم پدر تونو در بیارن.....

      • nice

        آقا مجید تند نرو یواش تر ....

      • مجتبی

        آقا مجید بی خودی پای اسلام رو وسط نکش اینا هیچ ربطی به اسلام نداره ... خوب آقا جون خانم اشراقی از صدای هایده خوشش میاد مگه حتما باید از صدای آهنگران خوشش بیاد که تو تایید یا ردش کنی . تازشم خود خدا تو قر آن میگه که (( در دین هیچ اجباری نیست هدایت از گمراهی مشخص شده )) .

      • صابر

        آقا مجيد حالا شما جوشن نيار

        دست خونوادت روبگير يه حاجت كن بروامامزاده قلتوت قلتون !اون با اهل خانواده بقلتون هم دلتون شاد شه هم به حاجتتون برسين :)

      • صهبا

        بابا یکی این مجید رو بیدار کنه از اصحاب آنجلس بدتره
        زررررررشک با این طرز تفکرت ! غیرت به این چیزا نیست داداش خود تو به عنوان یه مسلمان برای شکمهای گرسنه چیکار کردی ؟ چادرشو بکشه جلو تا دماغش مشکل حله نه ؟!!!! یکی بگیره مجیدو .....

      • امين

        س.داش مجيدبات موافقم رفيق هركي دعواداره بياجلو

      • بدون نام

        خیلی متاسفم واسه خودمون که سر چیزایی که هممون میدونیم حقه یا ناحق به جون هم میفتیم اقا صابر کاش انقد که BBCرو دنبال میکنید یه ذره به وصیت شهدا گوش میدادیم

    • فاطمه

      نسل خمینی شهدا بودند نه ترویج کنندگان فساد که واضحانه حرام خدا رو حلال می کنند.هایده مهستی گوگوش...حجاب باید جاذبه داشته باشه!!!!!
      فلسفه ی حجاب چیه...
      خانم اشراقی از اونور بوم افتادی

      پاسخ ها

      • azade

        کاش معنی این منفی ها رو بفهمی

      • شهرزاد

        جه خبرته فاطمه خانم؟ همه باید ظاهرساز و دورو باشن؟ یه نفر که می خواد خودش باشه شما بهش این جوری حمله می کنین؟

      • بدون نام

        حجاب باید جاذبه داشته باشه؟؟؟!!!!!معلومه هیچی از فلسفه حجاب نمیدونید.از طرفی الان بقیه نگن که منظور اینه که حجاب باید دافعه داشته باشه.نه.حد وسط.به ولاه ساپورت اینقدر جاذبه داره! تازه خیلی خوب هم بدن رو میپوشونه.!

      • م.ح

        منفی معیار نیست

      • mitra

        آیا مطمئنید که شهدای ما با موسیقی مخالف بودند یا راضی بودند که به زن و دختران در خیابان به خاطر حجاب گیر بدهند شهدای والامقام ما هم جوان بودند در اوج جوانی بخاطر وطن و دین حاضر به این فداکاری و ایثار شدند لطفاً شما عقاید خود را به آنها تعمیم ندهید !

      • بدون نام

        منفی معیار هست

    • بهرام

      با سلام و خسته نیاشید خدمت تمامی دوستان عزیز

      ممنون از مصاحبه خوب شما و مصاحبه شونده شما که چقدر عالی و به بهترین صورت و سنجیده جواب داده است
      با سپاس فراوان...

      پاسخ ها

      • علی

        یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس می گفت :
        " ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است
        ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است ."

      • زهرا

        خب اونوقت هیچ رزمنده ای نگفتن آقا مراقب چشمت باش که به خطا نره؟؟؟؟!!
        کل حرف شهدا و رزمندگان و اولیا به زن ها بود؟؟!!

    • محبوب

      عجب صداقتي

    • بدون نام

      چه فضایی شده.قراره چه قد کش بیاد این فضا؟ :)

      مچکریم واقعا

    • ارش

      به افتخار هر چی خانوم روشنفکر و فهمیده .افرین بر شجاعت شما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خلایق هر چه لایق
        وقتی خواهرت ازدواج نکرده مادر شد روشنفکری حالیت میشه

      • مجتبی

        کاربر اگه تو شعور داشتی این جوری حرف نمیزدی ... ؟؟؟؟

      • نسیم

        حتما خواهر خودتو دیدی که فکر میکنی همه اینجورین.

      • زهرا

        کاربر این چه حرفیه که میزنی؟؟!!!
        چه ربطی به مادر شدن داشت؟!

      • بحیرا

        حتما یکی از پدر های ازدواج نکرده خود کاربره!

      • افسانه

        خوب چه ایرادی داره اول مادر شه بعد ازدواج کنه اینجوری پایه های زندگیشون محکمتر میشه

    • محسن

      وهابیت و این نوع تفکر ظاهرا شیعی دو تیغه یک قیچی هستند که اسلام را هدف گرفته اندو یادمان باشد
      پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد
      سگ اصحاب کهف روزی چند .......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی ادب...

      • بی نام

        واقعا بی ادب من نمی دونم اینا از اسلام و مسلمونی چی یاد گرفتن

      • محسن

        اولا که اگر با این ادبیات خودت رو مسلمان میدونی برات متاسفم شما ها کاتولیک تر از پاپید اسلام هم برای خودش مرزهایی داره که فکر نمی کنم هیچکدامش توسط ایشون نادیده گرفته شده باشه همین طرز فکر هاست که جوانهای مارو از اسلام هرروز دور تر میکنه

    • محسن

      من هم مثل خیلی ها تعجب کردم اما نه از علاقمندی های خانم اشراقی بلکه از صداقت و راستی ایشان که از خصلت های امام بود. اگر می بینید که خیلی ها ناراحت شدند دلیلش این است که نمی خواهند کسی از زندگی واقعشان سر در بیاورد. به قول حافظ: واعظان کین جلوه در محراب و منبر می کنند/ چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند.

    • بدون نام

      احسنت به صداقت

      پاسخ ها

      • mary

        ایشون این روزا صادق شدن... قبلا هم میتونستن این نظرات رو بدن!!! چرا ندادن؟ شما میتونی تو یه مصاحبه به پیروی از ایشون صادق باشید؟!!
        صداقت!!!

      • شايسته

        كو تا ما معني صداقت و نون به نرخ روز خوري رو بفهميم . اين عقايد چرا تو دهه 60رو نشد اگه واقعا صحت داره ؟ و يه سوال ديگه : تا حالا آدم فرهيخته فعال سياسي رو ديده بودي كه پاي فيلم هاي بي مايه و مسخره بشينن . حريم سلطان !!!!!!!!!!

    • مجید

      همیشه همینجوری بوده زمان پیامبر هم همینجور شد اهل بیتش راخانه نشین کردند گفتن اینهای که شما میگید اصلا توی اسلام نیست پیامبر کجا گفته؟ شما کافر شده اید.مگه میشه همه خانواده امام دروغ بگند همه نزدیکان دروغ بگند؟

      پاسخ ها

      • ضحاک

        متاسفم که این خانم زهرا اشراقی را با اهل بیت پیامبر مقایسه کردی
        این خانم فقط ژنتیک از نام امام دارد
        برعکس فرمایشات امام رفتار می کند

    • علی پ

      اولا به شجاعت ژندارک ایران تحسین باید کرد ثانیا به خانواده بزرگ معمار انقلاب که چنین ساحت باز ر ا به خانواده اش ارمغان کرده باید فتحا بارک الله گفت آرامش پیدا کردم با وجود چو شخصیت بارز الحق نوه رادمرد تاریخ ساز هستند پس باید گفت ( صبر بسیار به بایدپدر پیرفلک را .....تا دیگر مادر گیتی چو تو فرزند به زاید ) و جناب دکتر روحانی جا داشت چنین شخصیتی را وزیر ارشاد می کرد که یقینا فضای فرهنگ باز تر می شد .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممنون عزیز

      • بدون نام

        ژاندارک؟؟؟؟؟؟ شما میدونید ژاندارک کی بود؟

    • سورنا

      تبریک میگم بهتون خانم اشراقی که واقعاً دید بازی دارین و خیلی هم صادقانه جواب پرسشها رو دادین به نظر من کار شما خیلی بزرگه چون در خانواده ای که شما بودین و با پیش زمینه ذهنی که مردم از شما دارن تابوشکنی برای شما خیلی سخت تره اینو میگم چون خودم هم در مقیاس کوچیکتر برای انجام این کار دردسرهای زیادی کشیدم چون من هم با اینکه در خانواده و فامیلی مذهبی بودم که به هیچ عنوان حتی اجازه تفکر و پرسش در مورد اعتقادات رو نمیدادن اینکارو کردم و خوشبختانه موفق بودم

    • azade

      وقتی این مصاحبه رو خوندم خیلی خوشحال شدم . میدونستم خمینی و خانوده اش به بقیه روسای این مملکت فرق دارند ولی حیف که این افراد پست مناسبی ندارند

    • حسین

      واقعا خانم اشراقی برات متاسفم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ اذیت نکن!جدی میگی!
        .
        .
        .
        .
        .
        خب به درک که متاسفی

      • بدون نام

        برای خودت متاسف باش که از این مصاحبه چیزی حالیت نشد و نخواهد شد!!!!!!!!!

      • بدون نام

        حال ميكنم هر وقت نظر ميدي همه بهت منفي ميدن!!! چقدر همه دوستت دارن!!!

      • بدون نام

        تو چکاره ای که متاسفم باشی یا نباشی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • شمس

        حسین موافقم
        اینایی که بهت حمله کردند هالو حشم هستند
        این خانم ژنتیک امام را به ارث برده
        از نوه امام بودن حداکثر استفاده را می بره
        چی می شد بابا بزرگ ما هم کفش امام را واکس زده بود

      • بدون نام

        برای چی متاسفی؟؟؟؟

      • صابر

        واسه مامان بابات متاسف باش كه پسري مث تو روآوردن

    • بی نام

      خانم اشراقی شما که نظریه فقهی امام را مبنی برکراهت پوشیدن لباس سیاه در مصاحبه خود به عنوان سندی برتأیید شیک پوشی خود از دیدگاه امام مطرح می کنی، ای کاش دنباله فتوای ایشان را که عبا وچادر از این کراهت استثنا شده است ویا اینکه زنان نباید لباسی را جلب توجه نامحرم میکند بپوشند،را نیز میفرمودی خواهشا نظرات شخصی خود را به فقه مستند نکنید، ازروزی میترسیم که مانند آن دسته از افرادی که تمام اشتباهات صحابه پیامبر را با عنوان اجتهاد آنها توجیه می کنند شما هم تمام نظریات نادرست خودتان را با برداشت گزینشی ازمسائل فقهی توجیه کنید.

      پاسخ ها

      • unknwon8825@yahoo.com

        هيسسسسسس بابا!!! همون بي‌نام بمير

      • بدون نام

        فکر نمیکنم شیک پوشی موردی داشته باشه

      • بدون نام

        کاربر عزیز از نظر این جماعت شیک پوشی مورد داره......... اون شلختگی و کثیفی که موردی نداره.......

    • بدون نام

      این چیزا فقط برا ما مردم بده.خیلیا گفتن که خانم اشراقی برات متاسفام.
      بنده خدا برو برای خودت متاسف باش.خانم اشراقی که ماهوارشو داره خارجم میره کافه و تریا و همه چیش به راهه برو برا خودت متاسف باش که معلوم نیس عمرخودتو به خاطر حرف کی داری بر فنا میدی

      پاسخ ها

      • sima

        از جوابت خوشم اومد کاربر!واقعا یکم فکر لازمه بخدا اگه هزار جور خودتو بپوشونی ولی از روزگار بیخبر باشی خوبه یا یه حجاب معقول داشته باشی وبه روز باشی؟

      • ماریا

        احسنت آفرین گل گفتی

    • حرف منطقی

      حجاب خانواده من مدیون انقلاب نیست چون از زمانی که رضا خان کشف حجاب میکرد مادر بزرگ من نگران چادرش بود پس سعی نکنید برای کسی الگو باشید خانم اشراقی شما باشید نباشید ما با حجاب خواهیم بود.

      پاسخ ها

      • شمس

        منطقی جان گل گفتی
        مادر بزرگ من هم نگران چادرش بود برای حفظ حجابش از خانه بیرون نرفت که این ماموران رضاشاه را ببیند
        انوقت این خانم اشراقی الگو شده
        نوه امام را باش
        از برکت نوه امام بودن بارش را بسته

      • هلو

        ایشون هم نگفتن حجاب نداشته باشید، گفتن اجباری نباشه که خیلیم درسته. به نظر من این شکل حجابی که بعضیا دارن فقط توهین به اصول مذهبه (که البته از روی اجبار هم هست). مثل اینه که نماز رو هر چند رکعت که دلت خواست بخونی که فقط نماز خونده باشی!!

    • ali

      پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد. سگ اصحاف كهف روزي چند پي نيكان گرفت و آدم شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا منفی میدید؟
        سگ اصحاب کهف بهشتیه
        فقط چند حیوان بهشتی هستن

    • علی

      خجالتم خوب چیزیه ایشان اصلاح طلبند یا ضدمقدسات دینی

      پاسخ ها

      • صابر

        به كوري چشمامثال توايشون صداي ملت هستن والبته اكثريت 80 درصد اين ملت نه شما اقليتي كه ايران روبه اينجا كشوندين و بدبخت كردين

    • بدون نام

      mary جون شما هم بيخيال كوتاه بيا خون خودت رو كثيف نكن

    • samane

      والا اون قدری که ما می دونیم و واسه ما تعریف کردن، نظر امام راجع به زنی که اوشین رو الگوی خودش معرفی کرده این بوده که باید اعدام بشه حالا این خانم می فرمان که خانواده شون از اول خوش تیپ بودن و روشنفکر ؟؟؟!!! مگه همون موقع ها نبوده که بی حجاب ها ، مردهای آستین کوتاه و ... را می گرفتن!!؟؟ چشم و دلمون روشن والا !!!

    • سعید

      امیدوارم روزی برسه که همه بتونندآزادانه حرفشون رو بزنند.

    • بدون نام

      اکثریت بالای 90 درصدی مردم امروزه مثل خانم اشراقی فکر میکنند کافیست از خانه بیرون بیایید و به مردم نگاه کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کثرت در امری دلیل بر درستی اون نیست,ما خانم های محجه بسیاری با عقاید زیبا داریم خوبه اونعا رو هم در اجتماع ببینید,کسانی که مثل خانم اشراقی حرف نمیزنند و عقاید اینچنینی ندارند اما به مراتب روشنفکرتر و دیندارترند
        در ثانی خیلی ذوق زده نشید از حرفای این خانم,جای تامل داره این تیپ روشنفکری
        اینجوری که نمیشه که هرچی دوست داشتم باشه هرچی رو دوست نداشتم از دین حذف کنیم

      • بدون نام

        اومدیم تو کشوری همجنسگرایی کثرت شد، یعنی خوبه؟؟ شما هم همجنسگرا میشی؟

    • فرح

      نظرهارو كه همه رو نشون نميديد رأى هم به نظرها ميديم إرسال نميشه

      پاسخ ها

      • تونی تهرانی

        ضمن تشکر فراوان از سایت شما که نقطه نظرات را ارائه می دهدبه این دوست عزیز یاد آور می شوم که احتمالا امکان ارائه همه نظرات ممکن نیست به هر حال یادمان باشد که امام گفتندزمانی که فلسفه را در حوزه تدریس می کردم مخالفت های عده ای در حوزه شروع شده بود .
        افراددقم در جامعه وجود دارد و خواهد داشت

    • مهرداد

      واقعا تاسف باره که به اسم نوه امام هرکاری که دوست دارن میکنن......فرزندان امام , شهدا و پدران ما هستند که سینه سپر کردن و به جنگ دشمن رفتن..و نوادگان امام ما هستیم که گوش به فرمان ولایت فقیه هستیم.....امیدوارم که بعضی از نوادگان نسبی امام هم حواسشون جمع باشه

      پاسخ ها

      • بهرام

        برو بمیر تو...
        و برای خودت متاسف باش...

      • نایس

        ای بابا تو رو خدا ول کنید این شهدا رو پتک کردین رو سر ملت بابا اونا رفتن که از مرزهای کشورشون دفاع کنن چه ربطی به موسیقی و چادر داره آخه هر تقی به توقی میخوره خون شهدا خون شهدا . اون موقع که حرف جنگ و شهادت بود همین هایی که الان سنگ شهدارو به سینه میزنن خبری اشون نبود

    • مهین

      لطفا چند روایت صحیح السند درست درمون در استحباب لباس مشکی برای خانمها و چند روایت و مستند تاریخی از نحوه برخورد امیرالمومنین ع با بدحجابها و بی حجابها در کوفه را بنویسید برای راهمنایی این بنده کمترین

    • محمد

      گوش دادن به هایده !مهستی!خواننده زن!نوه امام!:]
      ماشاا... تومملکت چقدرروشنفکرداریم !یعنی همه اینایی که لایک میزنن روشنفکرن؟!
      کشتین ماروبااین روشنفکریتون :)))))))))
      خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ!

      پاسخ ها

      • بهرام

        همه روشنفکر نشدن تو باید خودت رو به دکتر نشون بدی...

    • افشین

      این خیلی خوبه که افراد متجدد با دیدگاه امروزی بتونن دیدگاه خودشون رو بیان کنند ولی امکان بیان نظرات برای افراد عادی وجود داره؟امکان استفاده از امکانات این بزرگواران برای بقیه هست؟ تا حالا دوبار نیروهای انتظامی ریختن تو خونه ما تا دیشها رو جمع آوری کنند اما ایشون چقدر راحت از داشتن گیرنده ماهواره صحبت میکنند.کجای قانون گفته نوه امام بودن،باجناق رییس جمهور بودن،نماینده مجلس بودن و....مصونیت بهمراه داره؟؟؟؟؟؟؟؟

    • چناري

      خدا رحمت كند پدرشون رو ياد مي ياد از نظر ديدگاه سياسي مقداري منحرف شدند كه امام دستش رو گرفت و نگذاشت در پرت گاه سقوط كند خودم شخصا از او خوشم مي اومد و خوشحال شدم كه عاقبت بخير شد.ولي بنظر مي ياد آن آثار پدر بر اين خانم محترم بي اثر نبوده و از خداوند مي خواهم بخودش بياد وسيره امام را كه در وصيت نامه خود امام مقداري از آن موجود است مطالعه كند كه سخني نگويد كه روح امام آزرده شود.زيرا بدون شك چنين قصدي ندارد ولي هر انساني با مبازه طولاني با نفس مي تواند در راه مستقيم قرار گيرد و از خداوند مي خواهيم همه مارا هدايت و در مسير خوبانش مانند امام و شهدا قرار دهد.

      پاسخ ها

      • افسانه

        اصلا نگرفتم چی گفتی ؟ موافقی یا مخالف؟

    • kerza

      اگه از دیدگاهی،بادیدگاه اصولگرایان همراه نیست !!!! نشان دهنده اطاعت از همسر وهمفکران همسرش است ، نباید به دلیل ابنکه فرزند امام (ره)است،سیره و راه امام راحل را دنبال کند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • سید علی

      خواهش میکنم نظرم نمایش داده شه برای روشن شدن تفکرات:
      دوستان مخلص خدا یکمم به حرف ما جهنمی های منطقی گوش بدین!
      محدودیت همیشه طمع میاره!
      الان کجای دنیا اکثر خانم هاشون انقدر آرایش میکنن؟؟؟
      میدونین چرا ما تو ایران این کارو میکنیم؟
      چون انقدر محدودیت الکی ایجاد کردید که زن های ما برای دیده شدن مجبورن این کارو بکن
      نه ساپورت و قبول داریم نه چادر رو مقنه و مانتو سیاه و
      چرا نباید زن ها رنگ های شاد بپوشن
      اسلام گفته پوشش و نپوشیدن چیزی که باعث انگشت نما شدن بشه
      اگه الان همه رنگی بپوشن واسه 1ماه تو چشن بد عادی میشه
      اونم واسه اینه که شماها مردم و سیاه پوش کردین
      همه افسردن
      انقدر فراتر از اسلام رفتین اسلام زدایی به وجود اومده
      امام زمان که میاد و روایت داریم دینی که ارایه میده یه سری ها میگن کفر میگخ نعوذ ب الله شمایین
      جایه اینکه عادی سازی کنید
      ماهواره هارو میشکونید
      گشت ارشاد میزارید
      دانشگاه جدا میکنید
      پس فردا شهر ای زن و مردارم جدا کنین وقت جفت گیری شد بیارینشون پیش هم!!!
      به خدا دارین گناه میکنید
      خیلی هارو بی ایمان کردین
      خیلی ها رو بینماز کردین
      البته دوستمون درست گفت خودشون میبرن خودشونم میارن کسی به غیر از خودشون ازین حرف ا بزنه مفسد فی العرض!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        hezaran +++++++++++++++++++++bar u

      • سرهنگ آدامسی

        دمت گرم برادر

      • سمیرا

        عاشقتم ++++++++++++++++++

    • بدون نام

      ازرانت استفاده عذت حراج کردن خیلی شجاعت نمی خواهد اگر از خودت مایع گذاشتی و جایی رسیدی بگو چون پسرت چشم باز کرد همه امکانات را فراهم دید وبیت المال دستش چرا انواع لباس نپوشد مادرش با رفقا نگردد در همین کشور مثل فرزند دلبند شما پول رفتن به مدرسه را ندارند منتظر فخر فروشی عدالت در اخرت باش ما دلمان به انجا خوش است

    • بدون نام

      ایران مال همست همه توش حق دارن سهم دارن من صدای هایده رو دوست دارم شما دوست نداری اشکالی نداره که گوش نکن من حرفای خانم اشراقی رو دوست دارم شما دوست نداری اشکالی نداره که
      جامعه مدنی و اسلامی جای تفتیش عقاید نیست محل مصاحبت و اعتداله جای همزیستی مسالمت آمیزه من با عقایدم کاری که دوست دارم تو باعقایدت کاری که دوست داری نه تو کار من افراط تفریط نه تو کار افرط و تفریط
      نه من دخالت به کار شما نه شما سرکشی به کار من
      ولی مطمئن هستم به وقتش همه ایرانی ها پشت هم هستن
      چه من که هایده گوش میدم چه شما که گوش نمیدی

      پاسخ ها

      • s

        من عاشق صدای بانوی ایران زمین هایده هستم
        روحش شاد

    • نیما

      خیلی متاسفم شدم قرار نیست آدم بخواد در جامعه طرفدار پیدا کنه یا مقبولیت هر حرفی رو به زبان بیاره! بله منطق، عقل و دین و شرع با خوش پوشی و آراستگی و زیبایی موافقن تا جاییکه گفته اند خدا زیباست و زیبایی را دوست دارد ولی اینکه ما ماهواره داریم! بی بی سی فارسی میبینیم! هایده و گوگوش گوش میدیم! (البته حتماً می گویید من زن هستم و گوش دادن به آواز زن اشکال ندارد! هرچند غنا حرام است ولی می شود باور کرد بقیه اعضا خانواده و از جمله همسر عزیزتان در این موارد چشمهای خود را بسته و پنبه در گوش خود بگذارند؟!)اینها گستاخی و جسارت و توهین به روح امام راحلی است که پدر روحانی همه ما حساب میشه و ظاهراً پدربزرگ جسمانی شما! خواهرم چشمهاتو باز کن مرگ
      خوبه ولی برای همسایه؟! اگه شما الان میتونید خارج برید و خوب زتدگی کنید و یه باورهای ما بخندید و وضع مالی خوبی دارید بخاطر احترام و اعتماد و باورهاییست که پدران ما به علما و روحانیون پاک و وارسته ای چون حضرت امام داشته اند شما اظهار نظر بفرمائید هرجور دوست دارید بگردید ولی لطفاً اسم نوه امام را یدک نکشید هرچند تاریخ اسلام مملو از اسم فرزندان و نوه و نتیجه های امامان و بزرگانی است که راه را گم کرده اند! و بخاطر سوار بر موج شدن به دریاهای هلاکت افتاده اند!

    • حامد

      فقط یک حرف در مورد این خانم میتونم بزنم.بی خواص.دلم خون شد.از حرفهای مردم کشور هم دلم خون شد که انقدر تفکراتشون پایین و رو به لذت های دنیا هست.اصلا خدا براشون اهمیت نداره.فقط موقع حاجت گرفتن هست که خدا به یادشون میاد.امیدوارم همه ما عاقبت به خیر بشیم.

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        واقعا برو بشین دعا کن عاقبت به خیر بشی با این تهمت هایی که میزنی...

      • s

        نامم راپدرم انتخاب کرد!
        نام خانوادگی ام رایکی ازاجدادم!
        دیگربس است!
        راهم راخودم انتخاب خواهم کرد... (علی شریعتی)

    • زينب

      باورم نمي شه اين نوه امام خميني باشه ماهواره داره جالبه واقعا اخرالزمان شده................

    • yaser

      كساني كه همين ديدگاه اصول گرايانه امروزي را يدك ميكشند يادشان باشد حدود 20سال پيش توسط عوامل تحت امر نظام بخاطر همراه داشتن نوار كاست همين خواننده هاي خوش صداي خانم مورد تاييد خانم اشراقي متحمل چه تنيهاتي شدند و اگر خانمي اگر با لباس روشن سر كار حاضر ميشد چه برخوردي بااو ميشد؟خداوند جامعه مسلمين را از شر اسلام ناب انگليسي نجات دهد .

    • بدون نام

      پسر نوح با بدان بنشست/خاندان نبوتش گم شد

    • بدون نام

      ما هم ماهواره فیس بوک میخوایم

    • رضا ب

      باید بپذیریم که قسمت عمده احترام مابه خانواده امام به خاطر آن مرد بز رگ است از خانم اشراقی تقاضادارم این نکته رامد نظر داشته باشندوتفاوتی بین عمل به فتوا وسلیقه شخصی بگذارند مورد گوش دادن به صدای های که گفتید نظر امام به عنوان مرجع چه بود؟ حجاب خط کشی است که انسانیت انسان راازحیوانتش(خریتش)جدامی کند.همین

    • samane

      چرا نظر منو منتشر نكردي مجله؟

    • بدون نام

      هرچه بگندد نمكش ميزنند واي بروزي كه بگندد نمك

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه این خانم رو به عنوان نمک میدونی صد افسوس به تفکراتت.

    • اير

      مثلا پدر بزرگ من همواره می گفت رنگ سیاه مکروه است و نباید پوشید!!!!
      واسه همين به تن همه رخت سياه عزا كرد.

    • ناصر

      حیف به امام که نوه های مثل تو و سید حسن داره

      پاسخ ها

      • صابر

        حيف به ايرانيها كه موجودي مث توهم ايراني هستي !

      • بدون نام

        صابر تو خودت چی هستی؟

    • ميترا

      فقط از اين خوشحالم كه خودشون هم فهميدند كه مردم كم نميارن،ما زنان نشون داديم كه زير باز حرف زور نميريم ،وقتي آزادي عقايد وجود داشته باشه،مردم از لحاظ فرهنگي و بينش پيشرفت مي كنن،آزاد زندگي كنيد واسه دل خودتون،مگه ما چقد عمر مي كنيم.زيبايي زندگي و جهان فراتر از اين حرفاست.

      پاسخ ها

      • s

        افرین به شما بانوی ایران زمین میتراخانوم
        اگه همه ی خانوم های این سرزمین مث شمافکرمیکردن بخش عمده ی مشکلاتمون حل میشد .به قول
        دکترشریعتی:عشق به ازادی مراهمه عمردرخودگداخته است.

      • شمس

        به همین خیال باش میترا ساده نباش این s هم برای نفع خودش ازت حمایت کرده

    • سیما

      بابا مگه چی گفته بنده خدا اینقدر داغ کردین؟شما آهنگ گوش نمیکنید؟شما ماهواره ندارید؟از رنگ روشن بدتون میاد؟دقت کردیدبیخودی دارید ایراد میگیرید؟ازخداتون باشه یکی بیا بگه اینا همش خوبه ومشکلی نداره!والا همش عادت کردیم بهمون بگن این چیزا ممنوعه نباید باشه .توروخدا چشماتونو باز کنید اینجا افغانستان نیست وماها هم طالبانی نیستیم حق استفاده از خیلی چیزارو داریم که الان نداریم

    • كامي

      هر غلطي تو ايم مملكت كردن ميگن شهدا اينو خواستن . پدر من شهيد شد تا جايي كه يادمه هيچ وقت نگفت هايده گوش نكن صداي زن بده يا به زن بي حجاب تهمت بزن . ما كجاي كار هستيم . كي پدرم به من گفت كه بسيجي وار به جوونا تهمت بزن كه چرا دختر و پسر تو پارك با هم حرف ميزنن بخدا همش دروغه

    • احمد

      من فکر می کنم صادقانه جواب دادن کار درستیه ولی یه چیزایی رو عوام از بعضی کس ها قبول نمی کنند اگه خانم اشراقی یه سفر به گوشه و کنار ایران بزنند و وضعیت اقتصادی و فرهنگی مردم رو و دیدشون رو نسبت به واقعیتهای جامعه افزایش بدن به نتیجه من خواهند رسید.در کل خوب بود.

    • بدون نام

      کلنگ

    • احمدی

      خانم اشراقی معلومه که شماحاج سن آقا نوع زندگی واندیشه تون باامام متفاوته!امامی که انقلابمان راانقلاب پا برهنگان می دانست ودرعمرش برای خود چیزی نخواست حتی یکبارحج!شماچی می گی امام چون به الگوهای برتریعنی اهلبیت پیغمبر(ص)نزدیک بود مورد احترام وارادت وتاسی بود.شماهم هرکی هستی باش ببین چقدربه آن الگوها نزدیکی!خلاصه داریددورمی شوید قدری به شان وروح والای امام فکرکنید. مادرروایات عقوق بعدازرحلت هم داریم مواظب باشیدموردنفرین امام قرار نگیرید. امام خون دل خورد زندگیشوداد و... شماچه کردیدفقط پزدادید؟

    • مهنا

      عاشقتم صداقت ...........بچه ها از این به بعد اسمم به نیتروژن تبدیل میشه باشه ......با اسم نیتروژن نظر میدم

    • همراه آبی

      متاسفم برای آدمایی که صحبتهای یه بنده خدا (خانوم اشراقی) به جای دستورات خدا ملاک و معیار رفتارشون توی زندگیه.فک کنم این آدما فک میکنن خانوم اشراقی چون نوه امامه قطعا به بهشت میره

    • بدون نام

      ممنون از اين صداقت وشعور
      مثل بعضى ها بياد دروغ بگه خوبه؟!

    • دختر ایرونی

      بهتره خانم اشراقی بدونه ما اسلام جدید نمیخوایم دلسوزم نمیخوایم اگه همه دنیا دست به دست هم بده که زن ایرانی رو هم مثل زن ترکیه ای و ... کنه در اون صورت هم ما دست از حجابمون نمیکشیم حجاب یعنی جلباب یعنی حجاب خانم زهرا س حجاب اروپایی مبارک نوه های امام واقعا حیف از امام

    • مژگان

      البته من از اینها خیلی خوشم نیم اید ولی تا جاییکه یادم میاید بیت آیتلله خمینی معمولا موضع گیری ها و رفتارهایی شبیه خانواده خاتمی و هاشمی داشتند
      اونقدر دژم و متعصب نبودند

    • رضا

      آدرس خونش را بدین بگم این ماهوارش را جمع کنن مگه ما گناه کردیم دیش ما را شکوندن این خودشون فتوا از خودشون فتوا ول میکنن سی و پنج سال همه چیو واسه ما حرام کردن اما واسه خودشون حلال بوده

    • لیلا

      من میگم اینایی که هی میگن خون شهدا یک امار بگیرن که چند درصد از خانواده شهدا چادر می پوشن یا اهنگ گوش نمی دن؟صدای هایده به لحاظ علمی و روانی و موسیقیایی تایید شده است و حنجره بی نظیری داره.به نظرتون خدایی که مخالف خوندن زنها بوده چه ظور همگین حنجره و صدا رو به یک زن داده؟لابد تو بیشتر از خود خدا از علایقش می دونی.فسادی که تو جامعه ما به خاطر محدودیت هست هیچ جای دنیا نیست.من یک مهندس مکانیکم و با ظاهری ساده سرکار میرم اما می بینم که تو این جامعه زن رو فقط وسیله جنسی و دستگاه جوجه کشی می بینن و به هر وسیله ای تنها به جرم زن بودن مانع تراشی برای پیشرفت کاری من انجام میدن.کسایی که اعتقاد شدید به حجاب دارن فقط دید جنسی به زن دارن و به هر وسیله ای مانع از حضور و دیده شدنش میشن.و دارن میسوزن که اسطوره موزیک ایران یک زن هست که نتونستن خونه نشینش کنن.من اما الگوم فخرالوله،فرخ رو پارسا،قمر الملوک،سردار مریم و لیلی بختیاری و هایده و فروغ و پروینها هستن.سهم من آزایه نه چادر سیاه و استثمار جنسی در جامعه و وسیله دفع شهوت مردای خوک صفت و تمکین شوهر.

    • بدون نام

      این صداقت با صداقت بقیه خیلی فرق داره! داره با باصطلاح صداقت بی حاصل تیشه به ریشه میزنه!!!!!!!!!!! نه اینکه دروغ بگه یا تظاهرکنه ولی میتونست سلایقشو برای خودش نگه داره و احترام جدشو حفظ کنه!

    • سید

      خیلی متاسفم دم از اسلام وخانواده عالم زدن شما ووقت گذاشتن زیاددر سایتهاو شبکه های تلویزیونی بیگانه کمترین اثرش نادانی از ابتدایی ترین آموزه های اسلامی و التقاطست

    • سرهنگ آدامسی

      پدر ملتو درآوردن حالا تیریپ روشنفکر برداشتن!
      خودشون هایده مهستی ( خدا رحمتشون کنه) گوش میدن اونوقت می خوان به یه هنرمند بینوا مجوز بدن پدر طرفو درمیارن
      میگه با گشت ارشاد مخالفم! خب ما هم مخالفیم ولی با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه
      والا رفتیم کنسرت سالار عقیلی نصف ملتو به خاطر پوشششون گرفتن ! اونا هم میتونستن بگن ( مدلشه شما نگاه نکن!) ولی مگه کسی گوش میکرد؟
      خدا همه ی شهدا رو رحمت کنه به خونواده هاشون هم صبر بده که عزیزاشون رو تو جنگ از دست دادن ولی متاسفانه...

    • بهار

      چی فکر کردی خانم اشراقی چند بار میخوای پوست بندازی چقدر میخوای رنگ عوض کنی، مردم شعور دارن ، میدونن امام چی بوده و عقایدش چی بوده ، اینجوری تو دل مردم جا باز نمیکنی ! برا مردم خمینی ساختگی نسازید.

    • زخمي

      پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد ...

    • jamshid

      فرزند نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد .

    • jamshid

      اگه این حرفا رو زمان امام میزدی مطمئنا حکمت اعدام بود این طرز تفکر بعلت همنشینی با فائزه خانمه متاسفم برات ای کسی که نام امام راحلمان را یدک میکشی .

    • مریم

      خانم ایرانی کسی نگفته دست از حجابت بکش گفتن موسی به دین خود عیسی به دین خود

    • نسیم

      صداقت خوبه ها
      منم میخوام صادقانه به نوه امام یه چیزایی رو یادآوری کنم:
      خانم اشراقی اون روزی که بچه های ما،جوونای ما، زیر تیر و ترکش دشمن بودند و در تیر رس مستقیم دشمن بودند این خواننده هایی که شما با افتخار اسمشون رو آوردید داشتن تو لس آنجلس عشق و حال میکردند و علیه نظام جمهوری اسلامی که پدربزرگ شما بنیانگذار اون بود ترانه میخوندن ...
      خانم اشراقی، پوشش اسلامی توی کشور ما یه قانونه که تصویب شده و امام بنیانگذار ِجمهوری اسلامی ایران -پدربزرگ شما- به اون معتقد 100درصد بودندپس خودتون رو دلخوش نکنید که پوشش توی ایران آزاد بشه؛چون اینجا جمهوری اسلامیه و همه چیز با ترازوی اسلام مقایسه میشه اگه شما سختتونه بفرمایید پیش گوگوش جونتون...
      خانم اشراقی ما ایرانیا یه ضرب المثل داریم که میگه 100تا دشمن بهتر از یه دوست جاهله...
      و اینکه:
      خانم اشراقی چرا جرئت بازگو کردن این صداقتا رو تا چند وقت پیش نداشتی؟
      و...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ممنون نسیم دل من رو خنک کردی.

      • s

        اینقدرمنفی بهتون میدن بازم از رونمیرید
        حرف دلتوبزن نترس سهمیه تونو ازتون نمیگیرن

    • ترز

      ولی به اسم همه اینها حجاب وماهواره وخواننده های غربی پدر ملتو درآوردن ولی اونوقت خودشون ...

      پاسخ ها

      • عقیق

        من خودم یه خانم چادری هستم ولی از چادری نما ها بدم میاد و دوست دارم که حجاب ازاد بشه تا دیگه اینحوری به جادرم بی حرمتی نشه / اونایی که به خاطر وارد شدن به یه اداره ای چادر می پوشن که کارشون راه بیافته .بابا موسی به دین خودش عیسی هم به دین خودش

    • تیشه

      رنگ خوبه حجاب زیبا خوبه اما نمیدونم هایده ومهستی این وسط چه کاره اند؟اصلا ما برای چی انقلاب کردیم؟ حالمان خوش نبود؟؟ خانم اشراقی لابد شما کنسرتهای ان ور ابی هم تشریف می برید . لطفا خجالت نکشید این را هم صادقانه بگویید شما که از صداقت چیزی کم نذاشتید.

    • تیشه

      چقدرایشون نظراتشون شبیه هست به گلشیفته خانم!!!

    • نگار

      خیلی مسخره بود.
      اینا تکلیفشون با خودشونم معلوم نیس

    • sadeghi

      هیس.... دخترها فریاد نمیزنند!!!!!!

    • samane

      یا زنگی زنگ یا رومی روم...
      تکلیف ملتو روشن کنید خلاصه !!

    • vahid

      همه تون سر کارید.
      حیف از اون وقتی که میذارید و برای هم کری میخونید.

    • Malihe

      امام خميني شفاف بود نوه هاشم بي ريا وشفاف هستند اى ى ى ى مردم چي به سر شما اوومده كه بدون تزوير حرفشو ميزنه بجاى تشويق اعتراض ميكنيد ميخواهيد مثل خيليهاى ديگه كه ماهواره دارند و به اين خواننده ها هم گوش ميدهند و اقا زاده هاشون هزار كار ميكنند بياد بگه نه من اصلا حتى تلويزيون هم نگاه نمي كنم؟درود درود بر فرزندان امام

    • Malihe

      مجله ،چرا نظر منو منتشر نكرديد مگه من چي گفتم،گفتم اگر خانم اشراقى ريا كاربود و مثل بقيه كتمان ميكرد ماهواره داره خوب بود؟اگر دروغ ميگفت الان الكى همة به به چه چه ميكردند واقعا مردم هم به دروغ شنيدن عادت كردن ،واى بر ما

    • ناشناس

      به امید روزی که هر کسی تو ایران هم فقط مشغول به کار خودش باشه و مسائلی مثل پوشش و حجاب و ماهواره و... که دنیا یه مسئله شخصیه تو ایران هم شخصی باشه.

    • قنبر علی

      اینقدر بدم میاد از این طرز تفکراتی که برخی کاربرا دارن.....اه حالم به هم میخوره... یکی نیست بگه آخه تو اگه دوست داری چادر سرت بکنی بکن و توی زندگی کسی دیگه دخالت نکن لطفا. بعضیا فکر میکنن همه باید مثل خودشون باشن که اینم نشونه ای از بی عقلیشونه واقعا. از قدیم گفتن هرکسی به دین خودش. لازم به ذکر هست ه چند جای قرآن خطاب به خود پیامبر نوشته (البته اگر شما بالاتر از پیامبرید که هیچی) تو فقط تذکر دهنده ای و حق نگهبانی نداری. حالا بعضیا مثل وهابیا میگن نه خدا چکارس ما تعیین کننده ایم

    • میناخانم

      تیترتون واقعا مزخرفه.....« زهرا اشراقی و هایده و مهستی و گوگوش»
      من اگه بدونم کی این تیترا رو انتخاب میکنه......

    • رشنو

      خانم اشراقی گرچه نوه امام خمینی است اما متآسفانه دیدگاه امام را ندارد هرچند در طول تاریخ بوده اند افرادی که در خانواده پاکان زندگی میکرده اند ولی عاقبت خوشی نداشتند .حضرت امام رنگ سیاه را برای پوشیدن مکروه میدانند ولی در مورد چادر و عبا نه . خوب بود خانم اشراقی حکم را کامل میخواندند. لا تقربوا الصلوه را گفته اند ولی وانتم سکاری را نه.امیدوارم همه ما راه هدایت را پیدا کنیم و اسیر کید و مکر شیاطین انس و جن نشویم.

    • رزمنده

      نظرات خوبی اشراقی داشتند ولی ایکاش خودشونو به حضرت امام نسبت نمیدادند

    • ماریه

      خدا رحمتت کنه امام،چه خوب که رفتی و ندیدی چه نسلی ازت بجا مونده و چطور ابروی تو رو میبرن. حیف امام با همچین نوه ای

    • وفا

      سلام بر دوستان عزیز
      از زمانی ک دنیا دنیا بوده همواره گروهی با موقعیت بالاتر افسار مردم ساده دل رو به دست گرفتن و هر جا که خودشون دوست دارن میکشن بیچاره ما مردم عوام بلا نسبت خودمون مثل گوسفند داریم توسط افراد خواص به این سمت واون سمت میریم...این چیه هی میگین بسر نوح با بدان بنشست و.... کی گفته بسر نوح بد بوده بابا اینجور دوست داشته غیر اینه ک کورش کبیر خودمون هم هر کسی رو تو دین خودش آزاد گذاشته بود...........و یه مورد اینکه بعضی دوستای ما روشن فکری رو تو بوشش و جلب توجه کردن میدونن...خیلی ها هنو معنی روشن فکری و آزادی رو نمیدونن ...فقط تقلید محض.....

    • سعید

      دمش گرم حال داد

    • شوذب

      به اشراقی بگید باحرفهای خودش برای مردم مشغولات درست نکنه بلکه بیاد به اطرافیانش گوش زد کنه تا مشکلات مردم که بیشتر اقتصادی حل بشه شکم پر چه چرت وپرت هایی که نمیگه این خانم گرسنگی نکشیده که بفهمه چی مردم میکشند

    • ماندانا

      چايي بريزم برانون ؟!!
      نشستين به چه چيزايي وقت خودتون رو تلف ميكنين هاااااا!
      هر كي هر كار دلش ميخواد ميكنه، بعد واسه ديگران ميشه علامه دهر .
      خانم اشراقي هم حرف بدي نميزنه ..
      اينقدر گير ندين به اين مسائلي كه نه به داره نه به بار ..

    • ایرانی

      پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد.
      در تاریخ زیاد داریم.خداوند زن لوط را عذاب کرد اما در عوض آسیه همسر فرعون یک برگزیده شد.
      خانم اشراقی دستت درد نکنه.دلم تازه برای غربت امام (ره) می سوزه.مادر بزرگت اگر شیک پوش بود برای همسرش بودوایضا" مادر بزرگوارتان.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلت برای خودت بسوزه، یه ذره فکرکن ببین تو بیشتر خدمت امام(س) بودی و از نزدیک با ایشان مراوده داشتی یا خانم اشراقی. آقای اشراقی شخصیت کمی نبودند وقطعا در تربیت فرزندکمتر از پدران شما که خود را حامی اسلام می دانید کوتاهی نکردند.

    • ايراني

      سليقه رو داشته باش (حريم سلطان آبكي)
      هم آخه ديدن داره؟
      امان از تازه به دوران رسيده ها

    • عشق

      با عرض سلام خدمت همه عزیزان
      من فقط یه جمله میگم و بقیش با خودتونه
      هرکسی رو توقبرخودش میذارن. . .
      کعبه یک سنگ نشونیست که راه گم نشود/حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست
      اگه خداروخوب شناختی دیگه آدمای دنیاواست مهم نیستن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرکسی رو توقبرخودش میذارن..... مطمئنی از کجا میدونی؟

    • بدون نام

      خانم اشراقی خیلی دوستت داریم..دمت گرم باید همه چیز آزادانه باشه هرکی دوست داشت حجاب داشته باشه اگه نه اجباری نباشه وموارددیگه ...بووس یه عالمه

    • محمود

      با عرض پوزش از خاندان مرحوم آیت الله خمینی رحمه الله علیه> اگر شما تاریخ را مرور کنید در بین خاندان ائمه اطهار از این افراد زیاد بودند و حتی بر عکس از خاندان دشمنان اهل بیت انسانهای بسیار مومن هم بسیار بودند به طور مثال
      1-همسر امام حسن مجتبی 2-فزند امام صادق و نوه امام صادق 3- زید برادر امام رضا ع 4- جعفر کذاب فرزند امام هادی ع و.....
      حارث بن زیاد قاتل دو طفلان مسلم برادر جناب کمیل بن زیاد و ...
      از فرزندان دشمنان اهل بیت سعد بن عبدالملك » يكى از فرزندان «عبدالعزيز بن مروان اموى و.... لذا جای تعجب ندارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این افراد چه ربطی به فرزندان امام(س) دارند. خجالت بکش، بی شرم.

    • اميد

      همه ي اينايي كه برا زهرا اشراقي تو نظراتشون دارن لاو مي تركونن يه سر سوزن خط امام حاليشون نميشه_اين اشراقي بيچاره كسي نيستش كه يه آدم تازه به دوران رسيدست_امام كجا اينا كجا...

    • بيدار

      واقعا امام بزرگوار كجا...اينا كجا
      به تابوشكني هاش افتخارهم ميكنه_ ازاصلاحات چيزي جز افسادات نديديم_ وسلام

    • شيوا

      ميفرمايند حجاب بايدجذابيت داشته باشه!!!اين بنده ي خدا هنوز فلسفه ي حجاب رونميدونه_حجاب بايد مرتب وتميز و بدور ازجلب توجه باشه نه جذاب و مورد توجه نگاه هاي كثيف مرداي كوچه بازار

    • بدون نام

      امام برای ما بسیار بسیار مهمتر از نوه هایش می باشند. اینقدر از نوه هایش قدیس نسازید لطفا

    • بحیرا

      تنها بزرگ تاریخ ایران فقط امام خمینی است.
      بقیه سیاهی لشکرن.

    • iranjoon

      این خانم یک چیز رو فراموش کردن و اون هم اینکه ائمه ما به روانشناسی رنگها تسلط کامل داشتند . درسته که سیاه مکروه است اما حضرت زهرا (س) در اجتماع مشکی پوش بودند ما زنها به عنوان یک مسلمان حضرت زهرا (س) را الگوی خود قراردادیم. ایشان در منزل برای همسرشان امام علی (ع) بهترین لباسی را که داشتند می پوشیدند و در بیرون فقط از رنگ مشکی استفاده میکردند. خانم زهرا اشراقی لطفا بیشتر درباره فلسفه حجاب مطالعه کنید رنگ روشن در بیرون از منزل و برای غیر شوهر باعث جلب توجه نامحرمان میشه که این خود از شخصیت زن مسلمان به دور است

    • بدون نام

      خدا رحمت کنه امام خمینی که می دونست چه اتفاقی قرار بعد از سی سال رخ بده وفرمود از خانواده ایشان کسی در حکومت نباشه وگر نه ...........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بوووووووووووووووووووووووووووق

    • jamal

      خیلی هم خوبه

    • بدون نام

      خوب شدامام به رحمت خدارفت وندید این بدعت هارو...

    • نسل سوخته

      من خودم چادری نیستم حجاب درست حسابی هم ندارم ولی امامو دوست دارموما همش میترسیم که نیان ماهوارهامونو بگیرن و دوست داریم فیس بوک داشته باشیم نمیتونیم و برای استخدام شدن هم امیدی ندارم چون چادری نیستم اون وقت امثاله این بی دردا میان تریپ روشنفکری برمیدارن وپز ماهواره وفیس بوکو سفرای خارجیشونو میدن و همه به به چه چهشون میکنن!!!

    • حسین

      اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا

    • علی

      بابا ما که نفهمیدیم باید چکار کنیم نه اینکه نوارهای موسیقی رو حروم می دانستند نه به این خانوم که حرف از گوگوش میزنه و خواننده هایی که زمان جنگ توی کشوری بودند که ناجوانمردانه جوونای17 ساله رو میکشتند بعدشم سریال حریم سلطان که دیگه واقعا فساد محضه اونوقت شما که باید الگوی ما باشید میگید من توی خونم حریم سلطان میبینم به هر حال یکی تکلیف ما رو روشن کنه ما بریم کدوم سمتی؟ ولی اینکه میگید حجاب باید جاذبه داشته باشه و موافقم حجاب باید زیبا باشه

    • نظرکیانوش

      احسنت به صداقت این زن،اقای مجیدخان ،شماکه این قدر دم ازاسلام ومسللمانی میزنید،ایا با اوردن نام کسی فرد مسلمان کافر میشود؟از سخنان پیامبر اکرم ص است که:شتر دیدی ندیدی.حالا شما از هایده چیزی دیدید که حرف میزنید؟مثلا که شما به قول خودت مسلمان هستید.

    • نظرکیانوش

      احسنت به صداقت این زن،اقای مجیدخان ،شماکه این قدر دم ازاسلام ومسللمانی میزنید،ایا با اوردن نام کسی فرد مسلمان کافر میشود؟از سخنان پیامبر اکرم ص است که:شتر دیدی ندیدی.حالا شما از هایده چیزی دیدید که حرف میزنید؟مثلا که شما به قول خودت مسلمان هستید.

    • ی بنده خدا

      پوشیدن چادر لیاقت میخواد که تو یکی نداری حیف حضرت امام که نوه ای مثل تو اشراقی داره برات متاسفم که خیلی راحت ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما دزدها لیاقت راستگویی راندارید حرف چرت نزنید

      • بدون نام

        دزد خودتی برترین ها چرا این توهین هارا منتشر کردی این بنده خدا نظر شخصی خودش را داد همه که مثل تو نمی تونند فکر کنند عقده ای

    • بدون نام

      با سلام ودرود بی پایان به روح بزرگ بت شکن تاریخ حضرت امام صلوات.

    • امين

      بچه ها دعوانكنين شعورداشته باشين به كسي توهين نكنين

    • بدون نام

      من خودم از این آهنگها گوش میدم و از طرفداران امام راحل و امام خامنه‌ای هستم ولی ایشون بدونن که مردم، این اراجیف رو به امام نسبت نمیدن.

    • صالح مخملباف از تهران

      سلام، گویا خانم زهرا اشراقی ماموریت داره تا با این دروغهاش و به قول دوستمون با این اراجیفش، همه رو به جون هم بندازه، خدا هدایتش کنه. به خدا، روح امام بزرگوارمون ازین حرفها در عذابه.

      پاسخ ها

      • کاربر

        اراجیف زاده فکر شماست و بس

    • علی

      ازطرف این منافق از امام خمینی ره معذرت میخوام یاخمینی ماهستیم اسلام وانقلاب تا ابد زندهباد

      پاسخ ها

      • کاربر

        خخخخخخخخخخخخ

        کسی از شما عذر خواهی نخواست
        برو کارت رو بکن

    • لیلا

      گوش دادن بهموسیقی باخیال را حت تماشا کردن سریال ومسافرت کردن ولباس شیک پوشیدن از شکم سیر ورفاه خبر میده که اینگونه افراد دارند ما همیشه قشر محروم بودیم

    • سمیرا

      امیدوارم این ادم های به اصطلاح روشنفکر کمی به خودشون بیاند ودرنظراتشون تجدید نظر کنند وگرنه با این روال بالباس زیر بیرون رفتن یه چیز عادی میشه براشون

    • فائقه

      براشون متاسفم

    • زینب

      آقای خمینی(ره) که فرمودندگوش دادن به ترانه های زنان حرام است خانم اشراقی ازخودت فتوامیدی؟اگه خیلی به حرف پدربزرگت هستی احکامشوخووووب بخون اگرم کتابای ایشون رونمیشناسی تا بت معرفی کنم؟؟؟؟؟؟ خدایاشر اونایی رو که خودشون رو موافق اسلام نشون میدن وفتواهای جدید میارن رواز ایران کم بفرما...آمین.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موافقم برای خانم اشراقی متاسفم که از شکم سیری داد سخن داده فتوا داده

    • انوشیروان

      بابا دمت گرم خانم اشراقی درود بر شرفت

    • حجت

      بابا خوشا به غیرتتون خانوم اشراقی

    • پریناز

      واقعا متاسفم برایت خانم اشراقی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم برای تو متاسفم

      • کاربر

        منم برای تو متاسفم پریناز ناز نازی
        جوش نزن... دوره زمونه این شده دنیا دهکده جهانی شده. خودتو نرونی بهش غرق میشی خانوم

    • hamid reza

      بابا شما که چیزی سرتون نمیشه الکی نظر ندین

    • مسعود

      چرا گوگوشو بگه سر و صدا ميشه

    • علی

      مشکل ما اینکه اسلام رو با آدمها میشناسیم ،در صورتی که باید با خدا بشناسیم ،هر کاری میکنیم ،هر حرفی میزنیم،وحتی هر فکری میکنیم باید رضای خدا درش باشه.والا محکوم به شکستیم.شما میگی نوه امام خمینی(ره) هنجار شکنی میکنه من میگم حتی اگه پسر پیغمبر هم بود ما نباید فریب بخوریم ،ما باید به اصل چنگ بزنیم تا از پرتگاه دنیا نیفتیم...تقوای الهی پیشه کنید،التماس دعا

    • بدون نام

      دوستای ایرونی من سلام.اینجا جای فحش و ناسزا نیست.نظرتون را بدید و توهین نکنید.من اهل نظر نیستم.خودمم ادم راحتی ام.اما واسم فقط یک چیزی خیلی جالب بود:اسلامی که اینا به خورد مردم میدن با اسلامی که واسه خودشون دارن چقدر فرق میکنه!متاسفم برای ملت ایران که اعتماد کردن

    • رویا

      وقتی میگن فرهنگ ایرانی ضعیف شده بهمون برمیخوره.
      خودتون نگاه کنید دیگه, همه ی دیدگاه ها سلیقه ای هست. چرا به سلیقه و عقاید دیگران احترام نمیزارید? بابا خانم اشراقی درکنار حجاب به خوش پوشی و زیبایی هم علاقه داره .
      حالا چون نوه ی آقای خمینی هستن باید از این چیزا دوری کنن ? چرا میخواین دیدگاه های خودتون رو به دیگران تحمیل کنید ?!!

    • نیلوفر

      منم ب همه ی چادری ها اعتماد ندارم . اینا از مانتویی های بد حجابم بدترن. چون اون مانتویی ها راه خودشونو انتخاب کردن و همیشه اینجوری جلو میرن. ولی این خانومای مثلا با حجاب هم آبروی خودشونو میبرن هم آبروی چادری هایی ک خوبن.

    • سار

      من هيچي نمي دونم فقط گوگوشو عشقه موافقينه

      پاسخ ها

      • کاربرر

        گوگوش شاه ماهی هنر ایران:)

    • یه بنده خدا

      بابامن که نفهمیدم چی بودچی رفت>>>ولش کن کی آکادمی گوگوش رودیده هاکی دیده؟؟؟؟؟

    • شب گرد

      ماایرانی هاظرفیت نداریم فقط بلدیم به همدیگرمارک بزنیم وهمدیگرراتهدیدکنیم مگراین جرمه که ادم نظر شخصی خودش رابگه .

    • بدون نام

      حجاب نشانه شخصیت آدماست

    • گیتی

      خب بگو خودت خوشت میاد این تیپی بپوشی!!
      چرا میگی امام گفت ؟؟!!
      همه رساله امام رو خوندن و میدونن نظرشون درمورد حجاب و محرم و نامحرم و رنگ ها چیه !!!!!!

    • ناسناس

      واقعا که روی اون دختر هنرپیشه سفید کردی

    • ارمین

      درست حرف زده دمت گرم

    • بدون نام

      بابابا این خانم نظر شخصی خودشو گفته ولش کنید مگه چقدر مهمه؟

    • بدون نام

      چرا نظر منو نذاشتید همه ببینند
      لطفا بذارید

    • بدون نام

      چرا نظر من را نزدید تو سایت
      الان چن بار گفتم

    • بدون نام

      واقعا فکر می کنید مملکت ما اسلامیه با این همه اختلاس و فساد اجتماعی مواد مخدر مشکلات مردم و ۰۰۰

    • مارال

      عزیزان فتو اوحکم شرعی واسه ماست ماباید مقید باشیم تاملت خوبی باشیم

    • ایرانی

      خانم اشراقی دمت گرم احسن به شجاعتت اقاوخانم محترمی که مخالفی نظرت محترم تاکی میخواهیدباافکارقدیمیتان یاباخرافات زندگدی کنید عقیده سرجای خود شادی بجای خودواقعا کسی که اینو تشخیص نمیده صدرصد مشکل روحی روانی داری غیراستاندادی عزیزدل برادرخودتوعلاج کن

    • مــیــمــ

      دمت گرم با این شجاعتت.

      ایول.

    • محسن

      در اظهارات خانم اشرافی میتوان خصوصیاتی را که خاص خانواده اش است و آنها را از دیگر سران این نظام متفاوت ساخته دید. شجاعت، سادگی و بی ریایی
      با طرح حجاب زیبا و جذاب بجای حجاب دافعه آور موافقم و آنرا لازمه فضای کنونی میدانم

    • گل

      یک وجه مشترک بزرگ شما و حضرت امام (ره) صداقت است امام همان که بود بود و شما باصداقت زندگی خود رو شرح دادید اما امان از منافقان

    • ناشناس

      درود بر ایشان وصداقت بسیار بالایشان

    • کاربر

      زندگی اساسا بدون هنر و موسیقی بی روح است.
      هوووووووووووووووووورااااااااااااا

    • طالب

      نمیدونم حضرت امام رحمه الله علیه چه گناهی کرده که اینجور افراد دوروبرش بودنند.. امامی که خاک پاشو سرمه چشممون میکردیم

    • بدون نام

      حانم اشراقی دمت گرم چرازودنر حرف دل مردمو نردی شماخودتون بهترین زندگیهارو میکنید وخبراز دل بدبخت مردم ندارید

    • ندا

      اینا دیگه چقد بدبختند. آدمایی که طرفدار امامند به اینا فحش میدند که هیچیتون شبیه امام نیست و فقط از اسمش استفاده میکنین.اونا که ضد امامند بهشون فحش میدن که خودتون این اوضاع رو درست کردین و خودتون دارین میچرخونینش.

    • بدون نام

      ای نو کیسه تازه به دوران رسیده .روز قیامت خیلی ها به شفاعت امام راحل وارد بهشت میشوند و ان موقع است که بعصی از افراد خانواده امام شامل این شفاعت نمیشون .حیف نیست .

    • بدون نام

      اونایی که دارن به این خانوم ایراد میگیرن پاش برسه خودشون بدحجاب ترین ازهمه بدحجابها میشن همشون شناگرماهرین ولی حیف که ریا وپاچه خواری نمیزاره دم نوه امام گرم من به نوبه خودم خودمو به بیت امام فقید مدیون میدونم امیدوارم که همیشه موفق وموئدباشن

    • حمید

      به به الحق والعنصاف که به این میگن زن باب طبع من کاش یه ذره این رنهای ایرونی به دل شوهراشون میرسیدن بابا .......

    • رضا بخشی ازجانبازان جنگ هستم

      ما ایرانی هستیم عرب نیستیم ایران روزی دنیاراداشت عربها نوکر ایرانیها هستنند نه مادین ما اسلام است آیا کسی عمل میکند خداوند میداند هر کسی فقط بفکر خودشه

    • خوش

      خوش به حال شوهرش که زنی به اين خوشگلی داره بقیه رو ولش

    • Vida

      پس چرا در مورد دختر خانمشونو نماز های خوب و درجه یکشون تو کانادا چیزی ننوشتیدخون ملتو دارن می مکن بعد ایشون فلسفه میبافه. یه سر برید سیستان و بلوچستان تا شیک پوشی مردمو خصوصا نواحی مرزیو کپر نشینو ببینید .بچه هایی که تو زباله های بیمارستانی برا یه لقمه نون مبتلا به انواع و اقسام بیماری ها شدنو ببینید.شکم گرسنه زمین نذاشته درد مردمی که روزی یه سیب زمینی غذاشون رو ببینه .اینا تو سومالی نیستن همین بغل گوش شیک پوشای تهران توی دخمه و خرابه زندگی میکنن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج