۹۳۶۶۴
۲۵ نظر
۵۱۴۳
۲۵ نظر
۵۱۴۳
پ

رستم زایی در ایران

این بازیگران از سزارین گریزانند

سال هاست بحث افزایش عمل سزارین نسبت به زایمان طبیعی به یکی از نگرانی های حوزه سلامت جامعه تبدیل شده است. شاید این عمل راحت و بی دردسر به نظر برسد اما در باطن آنقدرها هم بی خطر نیست.

این بازیگران از سزارین گریزانند





مجله تندرستی: سال هاست بحث افزایش عمل سزارین نسبت به زایمان طبیعی به یکی از نگرانی های حوزه سلامت جامعه تبدیل شده است. شاید این عمل راحت و بی دردسر به نظر برسد اما در باطن آنقدرها هم بی خطر نیست. واقعا چرا خانم ها بیشتر تمایل دارند با این روش فرزندشان را به دنیا بیاورند؟ آیا قبل از انتخاب به طور کامل از عوارض آن باخبر می شوند؟ نقش متخصصان این وسط چیست؟ پاسخ همه این پرسش ها را در این پرونده می خوانید.

چرا با وجود این همه عارضه باز هم مادران جوان این روش را ترجیح می دهند؟

همه دردسرهای سزارین

تنها مزیت زایمان سزارین انتخابی، اطلاع مادر از چگونگی زایمان و عامل دیگر راحتی آن برای جراح است اما سزارین یک جراحی بسیار جدی است. بیایید قبل از هر چیز این خطرات را مرور کنیم.

این بازیگران از سزارین گریزانند

بهبود آسان نیست

بهبود جراحی سزارین ساده نیست. مدت معمول اقامت در بیمارستان بعد از جراحی سزارین معمولا چهار تا پنج روز است و در مقایسه با دو روز برای مادرانی که زایمان طبیعی دارند، کمی طولانی تر است. از آنجا که رحم نزدیک روده ها و مثانه قرار دارد، برش سزارین باید به دقت انجام شود چرا که ممکن است به ارگان های دیگر آسیب رسیده و سبب خونریزی یا عفونت شود. از طرفی جفت در عمقی به رحم چسبیده و به سختی خارج می شود بنابراین ممکن است خطر خونریزی سنگین وجود داشته باشند. پزشکان معتقدند بیش از ۴۰ درصد خانم هایی که سه سزارین بیشتر داشته اند ممکن است دچار این عوارض شوند. بنابراین انجام زایمان سزارین باید محدود به افرادی شود که از نظر پزشکی لازم است نجات دهنده جان مادر باشد.

افزایش خطر خونریزی در سزارین

خونریز به دنبال سزارین و عفونت های محل عمل و رحم تقریبا دو برابر بیشتر از زایمان طبیعی است.

بیهوشی خطرناک

مسئله بیهوشی حین سزارین می تواند مشکلاتی را برای مادر به وجود آورد. علاوه بر عوارض بیهوشی می توان به مشکلات ادراری مانند سوزش ادرار، عفونت های ادراری و درد ناحیه مثانه پس از سزارین اشاره کرد.

شادابی پس از زایمان طبیعی

سرحالی و شادابی مادر پس از زازمان طبیعی نکته بسیار مهمی است. مادری که زایمان طبیعی می کند، همان روز پس از زایمان به راحتی می تواند کارهای مربوط به خود و بچه را انجام دهد اما مادری که سزارین می کند چند روز باید استراحت کند. دردهای پس از سزارین نیز خیلی زیاد است؛ به طوری که مادر نیاز به مسکن پیدا می کند.

سزارین: سد راه زایمان طبیعی

مادر می تواند پس از فقط یک بار سزارین، زایمان طبیعی داشته باشد اما مادران اغلب این نکته را نادیده می گیرند. در چنین شرایطی ممکن است خانمی دو یا سه بار تحت عمل جراحی قرار گیرد و همین مسئله باعث افزایش احتمال چسبندگی ها و دردهای ناشی از آن می شود.

مشکل کاهش وزن بعد از زایمان سزارین

خانم هایی که زایمان طبیعی دارند بسیار زودتر از خانم های سزارینی فعالیت روزانه خود را آغاز می کنند و به واسطه فعالیت ها و ورزش های بعد از زایمان زودتر به تناسب اندام می رسند؛ چرا که عوارض بیهوشی و درد ناشی از بخیه ها و فشارهای شکمی را ندارند.

سزارین؛ دشمن اولین واکسن نوزاد

مادرانی که زایمان طبیعی دارند در شیردهی به نوزاد خود موفق ترندو به دلیل درد زیاد، خونریزی یا بیهوشی، نوزاد را از خوردن آغوز به عنوان اولین واکسن، محروم نمی کنند.

این چهره ها کدام را انتخاب کرده اند؟

مهتاب نصیرپور: سزارین ممنوع!

این بازیگران از سزارین گریزانند

در اکثر کشورهای پیشرفته چیز به عنوان سزارین انتخابی وجود ندارد و همه خانم مهیا باردار با توجه به خطرات سزارین ترجیح می دهند در صورت امکان طبیعی زایمان کنند. البته در این کشورها روش های متنوعی برای کاهش درد هنگام زایمان طبیعی وجود دارد و مدام هم از طریق رسانه ها و افراد مشهور زایمان طبیعی بدون درد تبلیغ می شود. در واقع همین موضوع باعث جلب اطمینان خانم های غربی شده است و آنها را به سمت این نوع زایمان سوق می دهد؛ مگر آنکه دلایل موجه پزشکی وجود داشته باشد که البته خیلی هم شایع نیستند.

ثریا قاسمی: سزارین کلاس دارد!

این بازیگران از سزارین گریزانند

زمانی که من صاحب فرزند شدم ۹۹ درصد خانم ها بدون هیچ مشکلی، طبیعی زایمان می کردند و چیزی به عنوان زایمان سزارین مطرح نبود اما چند سالی است که اغلب خانم ها به صورت سزارین زایمان می کنندچرا که به قول خودشان هم کلاس دارد و هم مجبور نیستند خیلی درد بکشند. البته من معتقدم لذت مادر شدن به همان درد زایمان است و بی حکمت نیست که بهشت را زیر پای مادران گذاشته اند. راستش نه من و نه هیچ کدام از هم سن و سال هایم هنگام زایمان مشکلی نداشتیم و معلوم نیست این همه مشکل این روزها از کجا آمده است!

گوهر خیراندیش: چرا سزارین؟

این بازیگران از سزارین گریزانند

در دوران بارداری تغییرات زیادی در روند زندگی مادر ایجاد می شود و درست زمانی که نوبت به زایمان می رسد، اکثر خانم ها به این موضوع فکر می کنند که به دلیل درد زایمان طبیعی سراغ سزارین بروند. حال سوال من اینجاست که چرا وقتی یک خانم باردار می تواند طبیعی زایمان کند، سزارین را انتخاب می کند تا بیهوش شود، شکمش را بشکافند و بخیه بزنند و تا مدت ها بعد از عمل درد دالشته باشد؟ مشکل جامعه ما عدم تبلیغات منناسب درباره زایمان طبیعی است. مگر من و امثال من که همه زایمان طبیعی داشته ایم، مشکلی برایمان ایجاد شده؟ این روزها چشم و هم چشمی هاست که باعث شده همه خانم ها به فکر سزارین و بیمارستان لوکس و ... بیفتنداما اگر درباره مشکلات بعد از سزارین در رسانه ها اطلاع رسانی شود خیلی از خانم های باردار خودشان به پزشک شان اصرار می کنند که زایمان طبیعی داشته باشند.

هالیوودی ها از سزارین گریزانند

فابیان و کارتون های والت دیسنی

این بازیگران از سزارین گریزانند

فابیان، مدل فرانسوی که به تازگی هم مسلمان شده است، هنگام بارداری اعلام کرد که اگر مشکل خاصی پیش نیاید، حتما به صورت طبیعی زایمان خواهد کرد؛ چرا که نمی خواهد با سزارین سلامت خود و فرزندش را به خطر بیندازد. وی پس از زایمان نیز اعلام کرد برای کاهش درد زایمان و برای اینکه آرامش داشته باشد، هنگام انجام زایمان به آهنگ های مورد علاقه اش گوش داده و زایمان بسیار راحتی نیز داشته است.

جی . کی. رولینگ و زایمان در آب

این بازیگران از سزارین گریزانند

جی. کی. رولینگ، نویسنده مجموعه کتاب های هری پاتر طی دوران بارداری ۲۵ پوند (حدود ۱۲.۵ کیلوگرم) به وزنش اضافه شد ولی به گفته خودش مطمئن بود که با انجام زایمان طبیعی تمام وزن اضافی اش را از دست خواهد داد. این نویسنده مطرح در تولد یک سالگی دخترش اعلام کرد که تا حدودی از زایمان طبیعی وحشت داشته اما با زایمان در آب درد زیادی حس نکرده و خیلی خوشحال است که در دام سزارین گرفتار نشده است.

هالی بری و ترس از عواقب سزارین

این بازیگران از سزارین گریزانند

هالی بری، برنده اسکار و بازیگر هالیوود در دوران بارداری اش اعلام کرد که از زایمان سزارین وحشت دارد و فکر اینکه ممکن است شکمش بعد از زایمان بخیه بخورد او را آزار می دهد.

هرچند این بازیگر سینما به گفته پزشکان و به دلیل وزن بالای نوزاد حق انتخاب سزارین را داشت اما به کمک تکنیک های ریکلسیشن و یوگا توانست زایمان طبیعی و بدون دردی داشته باشد و از این بابت بسیار خوشحال است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مادر ایرانی

      کجای ایران برای زایمان طبیعی 2روز. وبرا سزارین خانمها را3_4روز دربیمارستان بستری میکنند؟ برای سزارین یک شب وزایمان طبیعی چند ساعت بستری میکنند تازه مشکلات طبیعی بیشتراز سزارین است لااقل درایران که اینطور است فقط تشویق زبانی کافی نیست باید مشکلات قبل وبعد زایمان طبیعی چاره جویی شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه بيمارستان هاي تخصصي با نام (مادر) بيشتر بشن طايمان طبيعي هم بيشتر ميشه
        مشكل خانمهاي ايراني علاوه بر كلاس گذاشتن؛ جثه هاي كوچيك هنگام زايمان و ترس هاي ناشي از درد زايمانه.
        به اميد روزي كه زايمان در آب و با تكنيك هاي كه در بالا ذكر شد بصورت زايمان طبيعي بيشتر بشه و همه مادرها و بچه ها سلامت باشند

      • بدون نام

        مادر ایرانی عزیز نمیدونم چند سالته و چند زایمان داشتی اما من هم با نظر خانم قاسمی موافقم عزیز دلم لذت مادر شدن به درد زایمانشه یا به تعبیر زیباتر یک زن با زایمان طبیعی روند تکاملی زن شدن و طی میکنه عزیزم این حرف شما که میگید زایمان طبیعی مشکلات داره رو از اوجایی میگید که شاید به شما آموزش داده نشده که زمانی که درد زایمان به سراغت میاد چطور نفس بکشی و چطور بازدم داشته باشی تا بچه هم با شما همکاری کنه و کمتر درد بکشی و روند زایمان سریعتر انجام بشه
        عزیز دلم من یه زن 35 ساله هستم که زایمان طبیعی داشتم و انصافاً از زایمانم راضیم دکتر فوق العاده ای داشتم وتا ماه هفتم شنا کردم و تا یک ساعت قبل از زایمانم هم در حال پیاده روی بودم دخترم سه هفته زودتر به دنیا آمد با وزن 3 کیلو 600

      • بدون نام

        سزارین خیلی بهتره اگه درست انجام بشه...

    • fofo

      من تاحالا زایمان نکردم ولی میگم طبیعی بهتره

      پاسخ ها

      • رضا ۴۸

        ممنون که حاصل عدم تجربه ات رو در اختیار ما گذاشتی!حالا که تنور داغه، من هم سزارین نمی کنم،همون طبیعی بهتره!

      • بدون نام

        vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa yaniii aghayooooon ham areeeeee

    • علی

      بانوان در ایران برای کلاس سزارین می کنند؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • مادر

        خدمت همه خواننده های عزیز من قصد توهین به اون دسته از پرستارها ودکترهایی که عاشقانه کار میکنند وخیلی هم عزیز هستند را ندارم ...
        درقدیمی برای اینکه دکترها و پرستارها و...خیلی خیلی مواظب خانومی بودند که داشت وضع حمل میکرد وپشت گوش انداختن نبود ولی امروزه چی؟
        امروز متآسفانه بعضی ها...
        فقط باید با یکی از مسئولان بخش زایمان آشنا باشی تا بتونی شاید شاید شاید طبیعی وایمن زایمان کنی!!!!!!!!

      • شادی

        آقای محترم متاسفانه در تعدادی از بیمارستانها هیچ رسیدگی به خانمهایی که در حال زایمان طبیعی هستند نمیشه . اونها رو می ندازن در 1 اتاق تا ساعتها درد بکشن بدون توجه . مورد داشتیم 20 ساعت درد کشید بعد چون بچه داشت خفه می شد بردنش برای سزارین . شما آقایان که تحمل 1 سرماخورگی ساده رو ندارید بهتره راجع به زایمان خانمها صحبت نکیند .

      • بدون نام

        من برای پروژه بیمارستان دولتی بودم که راهم تو بخش زایمان دیدم که با خانومهایی که زایمان طبیعی دارند چقدر بد و زشت رفتار میکنند حتی فحش هم میخورند
        مطمئنم که خودم هرگز بیمارستان دولتی و زایمان طبیعی رو انتخاب نمیکنم ....

    • من دیگه رفتم

      والا توی ایران زنای بدبخت رو میندازن توی اتاق تا خودشون جر بخورن به دارویی نه ریلکسیشنی نه چیزی تازه موقع زایمان هم یه پرستار شونصد کیلویی میوفته روی مادر بخت برگشته که مثلا کمکش کنه. با این اوصاف همون سزازین بهتره لااقل مادر نمیبینه چه بلایی سرش میارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اغراقه
        قبول ندارم
        شما از زايمان طبيعي ميترسي

      • بدون نام

        "من دیگه رفتم" حرفتون کاملا درسته... من خودم به عینه دیدم

    • شادی

      دوستان من هم معتقدم زایمان طبیعی بهتره اما در ایران نه . این نوع زایمان در کشوری خوبه که دکترها و پرستارها آموزش کافی برای کمک به مادران را دیده باشند

    • بدون نام

      من هردونوع زایمان روداشتم هم طبیعی وهم سزارین البته طبیعی خیلی بهتره اماوقتی یادش میوفتم بدنم به لرزه میوفته

    • حمیده

      با سلام،من مجردم اما عوارض سزارین رو میدونم و همینطور درد زایمان طبیعی؛بنظرم باید اطلاع رسانی شود هم برای دکترها وپرستارها و هم خانم هایی که قرار است مادر شوند.

    • یه مادر واقعی

      من هم زایمان طبیعی کردم خودم 42 کیلو بودم و جثه ام هم خیلی ریز بود همه فکر میکردند تحمل ندارم و من را عتاب میکردند اما توکل به خدا کردم. دکتر و بیمارستان و ایران و خارج همه وسیله هستند. مرگ و زندگی به دست خداست البته تمام شرایط طبیعی برای سالم ماندن را خودم رعایت کردم. الان هم یه پسر کوچولوی نازنازی دارم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دکتر وسیله است اما وقتی با طرف مثل وحشیا رفتار میکنن و رسیدگی هم نمیکنن حماقته محضه
        دوباره میگم من برای پروژه اتفاقی راهم اوفتاده بخش زایمان میدونم چه خبره...

    • سیده زینب

      من تجربه ی هر دو رو داشتم زایمان طبیعی واقعا"بهتره
      من در زایمان دوم چون بچه نچرخیده بود مجبور به سزارین شدم
      اگر قرار باشه دوباره زایمان کنم طبیعی رو ترجیح میدم !

    • مامان آرمین

      منم نظر دوستانی که میگن کادر پزشکان و پرستاران تو بیمارستانهای ما با مادر بدرفتاری می کنند و آموزش لازم رو ندیدن موافقم چون از تعدادی از نزدیکانم که زایمان طبیعی داشتند اینو شنیدم. من تصمیم گرفته بودم پسرمو طبیعی بدنیا بیارم ولی دکترم هیچ رغبتی نشون نمیداد و مرتبا میگفت برو بیمارستان یک هفته جلوتر وقت بگیر و سزارین کن .... منم از ترس درد رفتم سزارین شدم . به والله قسم زجری که تا دوماه بعد از سزارین کشیدم خیلی سخت تر از زایمان طبیعی بود. اولا که تا 10 روز شیر نداشتم که به نوازدم بدم و بچه جلوی چشمام داشت جیغ میزد از گشنگی و دوست نداشتم شیر خشکی بشه ..... تا دو ماه کامل خونریزی داشتم ..... دو سه روز اول از درد زخم بزرگی که زیر شکم هست با کمک اطرافیان راه میرفتم ...... تا دو سه هفته باید انواع آنتی بیوتیک ها رو میخوردم ...... .. زایمان طبیعی تو ایران سخته و بعضی وقتها حتی رفتارهای توهین آمیز به مادر تو بیمارستان میشه ولی تو رو خدا مادرای عزیز سراغ سزارین نرید .... بذارید نوزاد عزیز و دوست داشتیتون از لحظه اول با شیر خودتون تغذیه کنه (در زایمان طبیعی بلافاصله شیر در سینه مادر جریان پیدا میکند ) اگر خدا بچه دیگه ای بهم بده حتما طبیعی بدنیا میارم ....

      پاسخ ها

      • بهار

        عزیزم دیگه نمیتونی طبیعی زایمان کنی!

      • سعیده

        شما حتما وزن بالا بوده عزیز جان . شایدم بد شانس بودی .

      • سعیده

        شما حتما وزنت بالا بوده .

    • مامان دخملی

      سلام به همگی
      منم تجربه زایمان طبیعی رو داشتم
      خیلی اذیت شدم، جوری که وسطش به غلط کردن افتادم و داد میزدم که توروخدا منو سزارین کنید، وااای اصلا دلم نمیخواد اون لحظه دوباره تکرار بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج