۹۴۲۰۸۵
۴۵ نظر
۵۰۳۰
۴۵ نظر
۵۰۳۰
پ

چرا مهران مدیری فارغ از تخصص روی هر صحنه‌ای می‌رود؟

«دورهمی» برنامه‌ای در دسته تالک‌شو‌ها بود که مهراب قاسم‌خانی از روی برنامه هندی «شب‌های کمدی با کاپل»، کپی کرد و برای پخش در شبکه نسیم طراحی و کارگردانی‌اش را بر عهده گرفت. از همان ابتدا هم قرار بر این بود که مهران مدیری مجری این برنامه باشد. ممنوع‌التصویری قاسم‌خانی باعث شد که نام او هیچ‌وقت در تیتراژ دورهمی نیاید و او بعد از مدتی از ترکیب دورهمی کنار گذاشته شود.

روزنامه همدلی - علی نامجو: «دورهمی» برنامه‌ای در دسته تالک‌شو‌ها بود که مهراب قاسم‌خانی از روی برنامه هندی «شب‌های کمدی با کاپل»، کپی کرد و برای پخش در شبکه نسیم طراحی و کارگردانی‌اش را بر عهده گرفت. از همان ابتدا هم قرار بر این بود که مهران مدیری مجری این برنامه باشد. ممنوع‌التصویری قاسم‌خانی باعث شد که نام او هیچ‌وقت در تیتراژ دورهمی نیاید و او بعد از مدتی از ترکیب دورهمی کنار گذاشته شود. این برنامه برای چند فصل ادامه‌دار شد تا اینکه بعد از ایام محرم و صفر سال قبل به‌پایان رسید و خبر‌هایی در رسانه‌ها منتشر شد که با پخش قسمت ویژه عیدانه‌اش، قرار است فصل تازه‌ای از آن روی آنتن تلویزیون برود که نرفت.

چرا مهران مدیری فارغ از تخصص روی هر صحنه‌ای می‌رود؟

مهران مدیری در آن قسمت عیدانه سوژه سیل در شهر‌های مختلف ایران را دستمایه استندآپش قرارداد و با انتقاداتی که به وزارت کشور کرد باعث شد عده‌ای گمان کنند، پخش نشدن دورهمی در ادامه به دلیل موانعی است که مسئولان دولتی برای این برنامه پیش آورده‌اند، درحالی‌که ماجرا چیز دیگری بود و بودجه‌ای که تهیه‌کننده برنامه برای ساخت هر قسمت از مدیران سازمان صداوسیما طلب کرده بود، نگذاشت پخشش بعد از عید از سر گرفته شد.

کنایه به روحانی در دورهمی یلدا

از مدیری در تلویزیون در این چند ماه خبری نبود تا اینکه شب یلدا ویژه‌برنامه دورهمی با اجرای او پخش شد. «من خودم جمعه فهمیدم که دورهمی پخش می‌شود»؛ این جمله‌ای بود که مهران مدیری در آن برنامه به زبان آورد. البته همه متوجه شدند که او با این جمله دارد حسن روحانی را به باد سخره می‌گیرد که در جلسه هیئت دولت گفت: «من خودم جمعه فهمیدم که بنزین گران شده است».

مدیری در طول پخش قسمت‌های قبلی برنامه دورهمی هم با جملاتی شبیه به آنچه دیشب بر زبان آورد سعی کرد موضوع آلودگی هوا، زلزله، گرانی و مشکلات مختلف مردم را دست‌مایه قرار بدهد برای همراه کردن عموم مردم با خودش و ژست چهره‌ای منتقد به خود گرفتن در مواجهه با سختی‌های ملت ایران. او این مسیر را سال‌هاست که دنبال می‌کند. شاید بیشتر مردم اولین بار حضور مهران مدیری در قاب تلویزیون را با برنامه ساعت خوش به یاد داشته باشند. همان برنامه‌ای که او در گفت‌وگویی به بهانه اکران فیلم ساعت ۵ عصر، به‌عنوان اثری معرفی کرد که بلافاصله در آن دوران باعث ممنوع الکاری او شد و کار را به‌جایی رساند که هرچند ماه یک بار آدرس خانه‌اش را تغییر می‌داد و به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره مجبور بود پشت سر هم اسباب‌کشی کند.

مدیری در آن گفتگو به باربری کردنش برای تامین هزینه زندگی در بازار هم اشاره کرده بود و گفته بود که گاهی پسرش از فرط گرسنگی آن‌قدر گریه می‌کرد تا خوابش می‌برد. مرد هزار چهره تلویزیون ایران، اما این روز‌ها حال‌وروزی بسیار متفاوت با سال‌های جوانی‌اش دارد. او امروز در بعضی کارهایش در مقام تهیه‌کننده حضور پیدا می‌کند، برای هر قسمت از برنامه دورهمی دستمزد قابل‌توجهی می‌گیرد و بلیت‌های کنسرت‌هایش که البته قیمت‌های بالایی هم دارند، در فاصله کوتاهی از آغاز بلیت‌فروشی سالداوت می‌شوند.

فرصتی برای مهران مدیری و دوستان

چرا مهران مدیری فارغ از تخصص روی هر صحنه‌ای می‌رود؟

او امروز به یکی از چهره‌های تاثیرگذار تلویزیون تبدیل شده و اغلب مردم از او چهره هنرمندی را در ذهن دارند که درد دل آن‌ها را می‌گوید و به خاطر مشکلاتشان لب به انتقاد باز می‌کند. در مقوله هنر، اما فرم و محتوا باید با هم ارتباط داشته باشند. نمی‌شود در برنامه‌ای با این دکور عظیم و البته با آن میهمانان که اغلبشان را باید در دسته سلبریتی‌ها قرار داد حاضر شد و حرف از درد مردم زد.

البته ماجرای معافیت مالی هنرمندان هم قصه‌ای است که برای اغلب هنرمندان فعال در این عرصه علی‌السویه است و برای گروهی فرصتی برای پنهان‌کاری. تا امروز هیچ‌گاه دستمزد مدیری و البته بسیاری دیگر از دوستانش به شکل شفاف اعلام نشده و برخلاف همه نقاط دنیا جزو اصرار مگو به‌حساب می‌آید. حالا بعد از کشمکش‌های فراوان درباره پخش یا عدم پخش سری جدید این برنامه، ظاهراً تهیه‌کنندگان دورهمی مدیری با مدیران سیما به توافق رسیده‌اند و بر اساس این توافق گویا بناست برای هر قسمت حدوداً ۳۵۰میلیون تومان به‌علاوه ۳۰ درصد از مبلغ تبلیغات به تهیه‌کننده پرداخت شود.

از بازیگری تا خوانندگی

چرا مهران مدیری فارغ از تخصص روی هر صحنه‌ای می‌رود؟

مدت‌ها قبل در رسانه‌های مختلف خبر افسردگی مهران مدیری منتشر شده بود و خودش هم چند بار گفته بود که در زندگی عادی آدم خنده‌رو و شادی نیست. وضع او امروز به‌احتمال ازنظر مالی هم با روزگاری که به گفته خودش پول خریدن چند گرم پنیر را هم برای صبحانه نداشت، تفاوت کرده است. با این تفاسیر شاید بشود از او یک سوال مشخص پرسید و آن اینکه آقای مدیری مجری‌گری در یک برنامه تلویزیونی، کارگردانی سریال در نمایش خانگی، تهیه‌کننده همان سریال بودن، برگزاری کنسرت در هتل اسپیناس پالاس در مقام خواننده و کار روی آماده‌سازی آلبومی با آهنگسازی مهیار علیزاده چه دلیلی دارد؟ آیا شما آن‌قدر در وجود خودت توانایی می‌بینی و هیچ‌کس در این جامعه هشتاد میلیونی وجود ندارد که بتواند این کار‌ها را انجام بدهد؟

آیا شما از شهرت سوءاستفاده نمی‌کنی که به‌عنوان خواننده روی صحنه می‌روی و مردمی که دوست دارند چهره‌ات را از نزدیک ببینند در کسری از ثانیه همه بلیت‌های اجرایت را از سایت‌های بلیت‌فروشی جارو می‌کنند؟ راستی ارتباط شما با کدام نهاد و ارگان این‌قدر نزدیک است که به راحتی برخی از مسئولان دولتی را به سخره می‌گیری و در ادامه در کنسرتت قطعه‌ای با صدای معصومه دده‌بالا (هایده) را می‌خوانی که حتماً در رپرتوار اولیه کنسرت از سوی دفتر موسیقی تایید نشده، اما ککت هم نمی‌گزد و هیچ‌کس نمی‌گوید بالای چشمت ابرو؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مدیری عشقه

      میتونه، مگر شما احساس سوزش میکنید از توانستن مدیری؟

      پاسخ ها

      • hassan.h

        دستش درد نکنه
        مسئولی که ملتش را نادان فرض کند باید مورد تمسخر قرار گیرد

      • بدون نام

        حالا مردم اینو ببینن بهتره یا برن سراغ ماهواره
        یک ساعت هم یک ساعته

      • مینو

        بحث سوزش نیست بحث شریک دزد و رفیق قافله بودنه #لطفا_احمق_نباشیم

    • بدون نام

      دوباره ازتون انتقاد کرده بهتون فشار اومده نه
      بدبختای بی جنبه

    • بویراحمد

      ای خدا آدم حسود را آب ببره، این آقای مدیری جوهره خلاقیت و استعداد و ابتکاره جانم
      تو چرا اینقدر میسوزی از باب طنزهای نابش

    • بدون نام

      هر چقدر که میگیره مهم نیست مهم اینه که میتونه تو این شرایط دو تا لبخند روی لب مردم بیاره میتونه حرف مردم تو قالب طعنه و کنایه به گوش آدمایی که خودشونو زدن به نشنیدن بزنه و ما براش کف بزنیم
      حیفه که با این مطالب چرت از میدون به در بشه

    • بدون نام

      صداش که خوبه
      فیلم و سریالاشم که خوبه
      دورهمی هم که بدک نیست
      حالا شما چرا شعر تحویل ما میدهید؟
      چی تو خودش دیده!!!؟؟؟
      من طرفدارش نیستم ولی کور هم نیستم

    • نرگس

      برترین ها واقعا برات متاسفم . چی شده که پیش خودت فکر کردی میتونی آقای مدیری رو خراب کنی ؟ . آقا مدیری یکی از توانا ترین و شایسته ترین مجری ، خوانندگان ، کارگردان ، بازیگر و تهیه کننده هاست . حالا یکی هم پیدا شده که درد مردم رو میگه متهم میکنید که به کجا وصله؟ اصلا گیریم که به جایی وصله ولی داره ازش نهایت استفاده رو میکنه برای این که درد مردم رو شفاف بگه . آقای مدیری همیشه در قلب مردم ایران میمونه . اونایی هم که از ایشون دل خوشی ندارن همون ظالم هایی هستن که آقای مدیری رسواشون میکنه .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      ای بلدید پشت سر مردم صفحه بزارید هستی شان را بر باد دهید هرکسی که دراین مملکت خواست کمی بجلو حرکت کند چنان برایش میزنند که نتواند تکان بخورد.

    • بدون نام

      عوض اینکه جلوی پیشرفت هنر مندان را بگیرید راه را برایشان هموار کنید این همه کشته این همه مریضی وفقر بس نیست خودمان هم برای هم مشکل درست میکنیم.

    • بدون نام

      به مردم احترام بگذارید بیشتر مردم ایران مدیری را دوست دارند پس بمردم بی احترامی نکنید وب خواسته هاشان ارزش قایل شوید.

    • ترجیحا بینام

      چون دوست داره ،، چون لیاقتش رو داره ،، چون بینظیره

      چون عااااااااااالیه

      و یکی از انگشت شمارترین افرادی که باید سر جای خودش باشه که هست

    • NAJA

      خب بتوچه، وقتی بلیتای کنسرتاشون فروش میره، تو چرا میسوزی آقای برترینها؟

    • بدون نام

      خیلی مردم رو خر فرض کرده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون خر هستند
        اگر خر نبودند اوضاعشون این نبود

    • نوشین

      فراموش نکنیم بعضی مردم هیچ تفریحی ندارن جز همین برنامه ها... حالا اگرم ایشون نگیره یکی دیگه میگیره ولی حداقل باز بعضی مردم لحظاتی با این برنامه شادن. هر چن که از شخصیت آقای مدیری خوشم نمیاد چون همیشه برام این همه دوگانگیش مجهول بوده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عالی گفتین

    • شیش درچار

      توخودت چه هنری داری که تریپ اون منتقدبی تربیت سینما راگرفتی واینطوری گستاخانه به همه میپری ...

    • بدون نام

      به تو چه؟

    • نیلوفر

      روزی نامه همدلی چقدر کینه چقدرحسادت وچقدرحقیریید هنرمندبودن نیاز به مدرک اونم ازنوع آزاد وغیره که نداره ودرضمن هرکسی در مقطعی دچار فرازونشیب میشه ازنظرمالی تورخ کشیدن نداره شماکه ازبیت المال بی بهره نیستید

    • بدون نام

      سوالای چند خط آخرتون خیلی چرت و بیجاست، الان تو کنسرت تمام خواننده ها قطعه هایی از آهنگهای خواننده های زن و اونور آبی هست اونم کسی رو مجبور نکرده که برن و نگاه کنن اگه انتقادی داری به سلیقه مردم انتقاد داشته باش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در ادامه صحبت شما حتی از این اهنگ ها در مراسم عزای امام حسین استفاده می کنن چطور اونوقت این مساله مشکلی نداره
        به نظرم نقدی که اینجا خوندیم خیلی سوگیری داشت و احتمالا فعالیت های اقای مدیری هم سو با منافع نویسنده نیست

    • بدون نام

      چرا شما دارید انقد حرص میخورید از محبوبیت یه نفر؟

    • بدون نام

      اسرار مگو البته

    • ایرانی

      هرکسی که می خواد مورد توجه سرپرستان تلویزیون قرار بگیره کافیه بیاد و چند تا فحش و چرت وپرت به دولت و روحانی بگه تا هم پول درست حسابی بگیره وهم عزیز کرده آقایان بشه

    • هدهد

      یعنی برترین ها تا چه حد حزب بازی و منافع تون به هر قیمتی ارزش پیدا میکنه
      مدیری منتقدیه که کار نداره کدام حزب سرکار هست در قهوه تلخ به احمدی نژاد طعنه میزد و در دورهمی به روحانی
      اون زمان مدیری خوب بود همه شما ازش تعریف وتبلیعش میکردن چون حزب مخالف را میزد
      اما الان به نامردی تمام میکوبینش
      توی این دو روز چند خبر در کوبیدنش رفتین؟
      مدیری میلیاردبگیره شرف داره به اونایی که میلیاردی میگیرن و خلاف حرف مردم میزنن و تبلیغ کسی رو میکنن که عامل بدبختی ماست

    • R.M

      برترین ها با این که تو خیلی خوبی ولی خیلی طرفدار دولتی ... دولتی که تقریبا بیشتر مسئولینش بی کفایتند و بعضیاشون دزد و ناکارآمد و به نوعی انگل ... نمی دونم اسپانسرشونی یا چاپلوسی می کنی ولی یه جوری از دولت تعریف می کنی انگار ما ایران نیستیم
      مردی پخش کن

    • بدون نام

      سلام
      تالک شو نه تاک شو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تالک نوشته میشه تاک خونده میشه

    • زهرا

      عادل و که انداختین بیرون حالا گیر دادین به این احتمالا اینم میخاید بندازین بیرون .اتهامات گنده دیگه چی بود نمیزارین چندتا مجری برای مردم بمونن؟

    • بدون نام

      به قولی از کتاب خاطرات شعبان جعفری " حسادت پدر این ملت را درآورده و هر کس سرشناس شد بعدش نابود میشه!" من هم به مدیری غبطه میخورم ولی میدونم آدم با استعدادیه ، زحمت کشیده و لیاقت جایگاهی که هست ( برعکس بعضی از سلبریتی ها) را دارد. کاری نکنیم که هر کی سرش به تنش میارزه از مملکت فراری بشه.

    • بدون نام

      بدجور می سوزین نه

    • نازی از مشهد

      اون دوره ای که پول خرید چندگرم پنیر رو نداشت آقای علی نامجو به چه کاری مشغول بوده؟ تا وقتی کسی بی پول وفقیره ،نادیده گرفته میشه ولی همین که پولدار ومطرح میشه ،شاهد به تکاپو افتادن امثال نامجوهاست.

    • بدون نام

      چقد مغرضانه نوشتی.کی نوشته اینو ؟به هموطنای خودتونم رحم نمیکنین

    • م.ح

      بعد از عادل فردوسی پور نوبت مهران مدیری هستش. خداروشکر ادعای مسلمونی دارید و اینقدر راحت زیرآب هم نوع خودتون رو میزنید. اینو مردم باید تایید کنن که با استقبالی که از کاراش میشه مشخص. س کمی وجدان چاشنی کارتون کنید آب بستن به سریال های تلویزیونی محتوا که ندارن مهران مدیری و رامبد هم نباشن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صد رحمت به فردوسی پور اقلا تحصیلات داشت انتقاد هم داشت آخه مدیری فرصت طلب چی داره بجز حرفهای جلف وحرکات جلفترش

    • سارا

      اخ چقدر داری میسووووزی خخخخخخخخ نوش جونش هنرشو داره تو هم داری برو انجام بده که بعید میدونم با این سطح از شعورت هنری داشته باشی

    • بدون نام

      اگه درد مردم رو نگه میگین به فکر نیست اگرم بگه میگین پشتش به کی گرمه
      جمع کنید بابا شماها چتونه یکی هم که کارشو درست انجام میده چشم ندارید ببینید؟؟؟

    • بدون نام

      روزنامه همدلی خیلی هم تحلیل درستی کرده ،مدیری سوادش دیپلمه ،حالا چطوری تو همه کار نخود هر آش میشه در صورتی که جوان‌های تحصیل کرده ما نمیتونن یک شغل ساده بدست بیاورند ،مگه انتقاد از مسئولین تو مملکت ما ممنوعه که این تحفه باید نون میلیاردی ازش بخوره
      راستی چرا ملت اینقدر ساده هستن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یک گله گوسفند هستند که توسط گرگها دریده میشوند و دلقکهای کثیفی مثل مدیری هم کارشان به مسلخ فرستادن این گوسفندهاست و وظیفه شان این است که دریده شدن توسط گرگها را برای گوسفندها امری عادی و حتی خنده دار نشان بدهند
        کثیفتر و رذلتر از مدیری خودشه

    • بدون نام

      بدون تخصص که نیست
      اتفاقا در حرفه خودش خیلی هم متخصص و متبحر هست
      تخصصش لودگی و دلقک بازیشه و این که به یک ملت کندذهن یاد میده که چگونه از نکبتی که گرفتارش هستند جوک بسازند و به بدبختیهای خودشون بخندند و لذت ببرند!!
      در تمام دنیا، وجود چنین دلقکهای سفارشی و اجاره ای برای چنین سیستمهایی کاملا ضروری است

    • بهارنورانی

      خوب یه کاری کرده دیگ ه
      دوست داشته
      به ما چه ؟

    • احد

      این هنر مند رو مردم انتخاب کردن و تا اینجا اوردن
      الانم مردم دوسش دارن
      چون صدای مردمه
      چون درد مردم رو میدونه
      مثل بعضی ها نمیره با بوگاتی عکس بگیره
      کدوم مجری جراتش رو داشت صدای مردم رو بکه
      وقتی مدیری داشت از درد مردم میگفت بقیه منتظر نابود شدنش بودن بخاطر انتقاد های که میکرد
      و یا تو یه سوراخی قایم یودن
      الانم مردم پشتشن دوسش دارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج