اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۶۲۹۱۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نامه اهالی کشتی به رئیس جمهور

جمعی از اهالی و خانواده کشتی با نگارش نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار توجه بیشتر دولت و شورای انقلاب فرهنگی برای ثبت روز «کشتی، ورزش ملی ایران» در تقویم رسمی کشور شدند.

خبرگزاری فارس: بعد از عدم تصویب روزی به عنوان روز «کشتی، ورزش ملی» در تقویم رسمی کشور در آخرین جلسه شوراری عالی انقلاب فرهنگی، جمعی از اهالی و خانواده کشتی با نگارش نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار توجه بیشتر دولت و شورای انقلاب فرهنگی برای ثبت این روز در تقویم رسمی کشور شدند.

* متن این نامه به شرح زیر است:

حجت الاسلام و المسلمین، جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام،

احتراما، همانطور که مستحضرید ورزش کشتی در ایران اسلامی، فقط یک رشته ورزشی نیست. کشتی بخشی از تاریخ و فرهنگ سرزمین ایران است که پیوند تنگاتنگی با اعتقادات مذهبی، ارزش‌های پهلوانی و جوانمردی کشور دارد. کشتی پرچمدار اخلاق و منش پهلوانی است. کشتی پرافتخارترین ورزش کشور در تمامی رویدادهای جهانی به ویژه المپیک، بعنوان یک رویداد بزرگ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در جهان است. بنابراین به نظر می‌رسد این حق این ورزش مظلوم است که بعنوان پرچمدار فرهنگی ورزش ایران، روزی را بعنوان «روز کشتی، ورزش ملی ایران»، به خود اختصاص دهد. آن هم روز پنجم شهریورماه زادروز تولد جهان پهلوان غلامرضا تختی، که نمادی ماندگار از جایگاه ویژه و بالای کشتی، بعنوان ورزش ملی کشور است.

جناب آقای دکتر روحانی، در این راستا ۲ سال است که جشن «روز کشتی»، همزمان با زادروز تولد «جهان پهلوان تختی»، با حضور پرشور جامعه فرهنگی و ورزشی کشور، برگزار می‌شود. در این ۲ سال تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا خواست تاریخی جامعه کشتی و ورزش کشور، با علاقمندی و حمایت مسئولان محترم ذیربط، در شورای فرهنگ عمومی کشور، تصویب گردد.

اما متأسفانه شنیده می‌شود که در مرحله نهایی تصویب، در جلسه روز سه شنبه (۱۲ آبان ماه) "شورای عالی انقلاب فرهنگی"، که در حضور حضرتعالی، بعنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور برگزار گردید، مخالفت‌های پنهان برخی افراد که گویا متاسفانه نسبتی هم با جامعه ورزش دارند، با این امر مهم و ملی، موجب گردیده، که موضوع نامگذاری روز پنجم شهریور ماه به عنوان «روز کشتی ورزش ملی»، فعلا مسکوت بماند.

لذا ما جمعی از مدال‌آوران و پیشکسوتان کشتی کشور، به نمایندگی از میلیون‌ها نفر ایرانی علاقمند به این ورزش پهلوانی، از حضرتعالی تقاضا داریم، به دلیل حفظ حرمت جهان پهلوان تختی، بعنوان نماد اخلاق مداری در ورزش ایران و به احترام جایگاه فنی و فرهنگی ویژه کشتی در ایران که قدمتی برابر با تاریخ این سرزمین دارد، دستور فرمایید این موضوع در اسرع وقت مجددا در دستور کار شورای انقلاب فرهنگی قرار گرفته و بعنوان یک حمایت معنوی و ملی، روز پنجم شهریورماه، روز تولد جهان پهلوان تختی، بعنوان «روز کشتی، ورزش ملی ایران»‌ در تقویم کشور ثبت گردد.

موفقیت روز افزون جنابعالی و دولت را در خدمتگزاری به مردم عزیز ایران از درگاه خداوند متعال خواستاریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج