اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۹۵۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

عراقچی: روحانی پاسخ تخریبگران را می‌دهد

معاون وزیر خارجه گفت: اینها که صدای بلندی هم دارند همان‌هایی هستند که رئیس‌جمهوری از آنها به عنوان تخریبگر نام برده است و البته پاسخ آنها را هم می‌دهد.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر خارجه در واکنش به ادعای اختلاف بین اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: به عنوان کسی که در دو تیم گذشته و کنونی مذاکرات حضور دارم و از رویکرد تیم پیشین هم آگاهی داشتم، می‌توانم شهادت بدهم هیچ‌گاه تیم مذاکراتی ما به این انسجام و با هم همدل و یکصدا نبوده‌اند.

روزنامه ایران نوشت: سیدعباس عراقچی در گفت‌وگویی در خصوص تخریب مذاکرات ایران و ۱+۵ در داخل و خارج اظهار کرد: من تخریبگران خارجی را خوب می‌شناسم و می‌دانم چه طرف‌هایی هم در منطقه و هم در سطوح فرامنطقه‌ای از رسیدن به توافق ضرر می‌کنند اما در داخل کشور، ما با یک دسته از مخالفان مواجه هستیم که واقعا دغدغه دارند و به آنها احترام می‌گذاریم و در حد مقدورات خود به آنها پاسخ دادیم.

وی افزود: عده‌ای هم هستند که با اغراض خاصی انتقاد می‌کنند. اینها منافع انقلابی مد نظرشان نیست بلکه دنباله‌روی منافع کوچک جناحی یا حزبی خودشان هستند. برخی منافع اقتصادی‌شان به تحریم‌ها متصل است و از این منظر، از لغو تحریم‌ها نگرانی دارند.

معاون وزیر خارجه خاطرنشان کرد: اینها که صدای بلندی هم دارند همان‌هایی هستند که رئیس‌جمهوری از آنها به عنوان تخریبگر نام برده است و البته پاسخ آنها را هم می‌دهد.

عراقچی در خصوص فشار برخی جریانات برای اطلاع از محتوای مذاکرات گفت: ما در جهت رسیدن به هدف خود از فشار هیچ جریان و نحله‌ای نمی‌ترسیم. وظیفه داریم به آنهایی که باید پاسخگو باشیم، پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: تا هواپیمای ما به زمین می‌نشیند گزارشمان که حاوی جزئیات گفت‌و‌گوهای انجام شده است، آماده است. به بعضی از مراکز و مراجع مانند مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و برخی نهادهای مشابه هم توضیحاتی را در حد مقدورات ارائه می‌دهیم و توجیه می‌کنیم.

معاون وزیر خارجه گفت: مراکز مختلفی در کشور هم به تناسب مسئولیتی که دارند از بخشی از مذاکرات مطلع می‌شوند و آنهایی را هم که بنا به اهداف خاصی فشار می‌آورند تا ما را مجبور کنند که بگوییم، تحمل می‌کنیم.

وی درباره برخی ادعاها مبنی بر وجود اختلاف در تیم مذاکره‌کننده هسته ای خاطرنشان کرد: به عنوان کسی که در دو تیم گذشته و کنونی مذاکرات حضور دارم و از رویکرد تیم پیشین هم آگاهی داشتم، می‌توانم شهادت بدهم که هیچ‌گاه تیم مذاکراتی ما به این انسجام و با هم همدل و یکصدا نبوده‌اند.

معاون وزیر خارجه گفت: وظایف کاملا تقسیم‌شده و حساب‌شده است. هر کسی وظیفه خود را در سطحی که قرار دارد، انجام می‌دهد و اختلافی وجود ندارد. البته در جلسات داخلی اختلافاتی وجود دارد که اینقدر با هم بحث می‌کنیم تا به وحدت نظر برسیم ولی در مرحله اجرا اختلاف نظری وجود ندارد.

عراقچی تاکید کرد: معتقدم برخی رسانه‌ها به این نوع فضاسازی علاقه‌مندند و برخی هم با اهداف سیاسی و جناحی سعی می‌کنند مسائل را دامن بزنند ولی ما هیچ‌گاه به این اختلاف‌افکنی‌ها توجه نکرده‌ایم.

وی در خصوص مذاکرات ایران و ۱+۵ درباره غنی‌سازی نیز اظهار کرد: برنامه غنی‌سازی ایران یک برنامه صنعتی است و نه نمایشی و تحقیقاتی.

عراقچی همچنین در خصوص لغو تحریم‌ها گفت: توافقی که در آن رفع تحریم‌های شورای امنیت و تحریم‌های یک‌جانبه اروپا و آمریکا نباشد، قابل قبول نیست و آنها به عنوان اعضای دائم شورای امنیت باید متعهد شوند که این کار را در شورای امنیت خواهند کرد. مسلما اجرای هرگونه توافقی وقتی شروع خواهد شد که شورای امنیت هم این توافق را تأیید کند.

وی افزود: اعتبار توافق بین‌المللی ما و ۱+۵ زمانی خواهد بود که شورای امنیت با صدور یک قطعنامه این توافق را تأیید کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج