۱۹۰۸۲۲
۸ نظر
۵۰۱۵
۸ نظر
۵۰۱۵
پ

هزار نکته برای تحصیل رایگان در خارج از ایران

همه چیزهایی که در مورد IELTS باید بدانید

بخش سبک زندگی مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد، سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند.

همه چیزهایی که در مورد IELTS باید بدانید




برترین ها: بخش سبک زندگی مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد، سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد. با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتوا ها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.

همه چیزهایی که در مورد IELTS باید بدانید

در گفتار قبلی درباره مسائل مربوطه به اهمیت اعتبار دانشگاهی که در خارج از کشور علاقمند به تحصیل می باشید، مطالب عنوان شد. همان طور که اشاره شد، علاقمندان به تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خارج از کشور، همواره جهت آگاهی از صلاحیت و اعتبار مرکز آموزشی مورد نظر خود، باید اعتبار سنجی مرکز را از وزارت آموزش عالی ایران استعلام کنند تا پس از فارغ التحصیلی، در ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در داخل کشور با مشکل رو به رو نشوند. هم چنین، در گزارش قبلی به مسائل مربوط به شیوه دریافت ارز دانشجویی مواردی ارائه شد. در این گفتار، به نخستین موضوع مهم در امر اخذ پذیرش تحصیلی برای دانشجویان خارج از کشور می پردازیم.

هر متقاضی تحصیلی در دانشگاه های خارج از کشور، در صورتی که خواهان ادامه تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه انگلیسی زبان باشد (فارغ از نوع کشور مورد نظر )، باید مدرکی معتبر دال بر صلاحیت سطح زبان انگلیسی را به دانشگاه مورد نظر ارائه کند. این مدرک می تواند آیلتس، تافل یا هر مدرک معتبر انگلیسی باشد که معمولا دانشگاه ها از متقاضیان (applicants) درخواست می کنند. در واقع این مدارک به دانشگاه ها نشان می دهد که سطح زبان انگلیسی متقاضی تحصیل در دانشگاه ان ها چقدر است. در بخش نیازمند های پذیرش (admission requirements)، دانشجو باید در بخش صلاحیت زبان انگلیسی (English language proficiency)، حائز یکی از شرایط زیر در ارائه مدرک زبان جهت پذیرش (admission) باشد:

۱- مدرک آیلتس با حداقل نمره مورد نظر را که حداکثر ۲ سال از زمان اخذ ان گذشته باشد ارائه کند.

۲- مدرک تافل با حداقل نمره مورد نظر را که حداکثر ۵ سال از زمان اخذ آن گذشته باشد ارائه کند.

۳- در یکی از دانشگاه های کشورهایی که زبان رسمی در آن ها انگلیسی می باشد (مانند نیوزلند، کانادا، استرالیا) تحصیل کرده باشد.

۴- حداقل ۲ سال در دانشگاه های که زبان رسمی آموزش زبان انگلیسی می باشد تحصیل کرده باشد.

اکثریت دانشگاه های اروپایی، آسیایی و حتی آمریکایی، یکی از ۴ شرط فوق الذکر را برای آگاهی از سطح زبان انگلیسی متقاضیان تحصیل در دانشگاه ها درخواست می کنند. معمولا برای مقاطع ارشد و دکترا، حداقل نمره ۶.۵ آیلتس و ۸۰ در TOEFL IBT مورد نظر می باشد. در صورتی که هنوز موفق به اخذ این مدارک نشده اید، گام اول را باید در اخذ این مدرک آغاز کنید. در صورتی که در دانشگاهی تحصیل کرده اید (حتی ایران) که به زبان انگلیسی دوره ای را گذرانده اید (مثل پردیس های بین المللی دانشگاه ها در کیش )، می توانید از دانشگاه خود، یک گواهی با عنوان : CERTIFICATE FOR MEDIUM OF INSTRUCTION درخواست کرده و در آن از دانشگاه بخواهید که در آن اعلام کند که زبان رسمی در این دانشگاه انگلیسی می باشد.

این مدرک می تواند جایگزین آیلتس و تافل باشد. بسیاری از دانشجویان ایرانی که در دانشگاه های داخل و خارج از کشور به زبان انگلیسی تحصیل کرده اند، از این مدرک به عنوان جایگزین آیلتس و تافل استفاده کرده اند . البته اخذ اپآن و تایید آن توسط دانشگاه مقصد، تابع شرایط خاص می باشد. سایت برترین ها، محفلی برای اموزش آیلتس به متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی و بورس در خارج از کشور نیست، اما در این گزارش، به نکات مهمی اشاره میکنیم که بعضا تجربه های شرکت کننده گان موفق این آزمون می باشد و خواندن آن خالی از لطف نیست.

همه چیزهایی که در مورد IELTS باید بدانید

داستان آیلتس

یکی از الزامات مهم و اساسی برای اخذ پذیرش تحصیلی و بورسیه های علمی از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دنیا، دارا بودن از یک مدرک زبان معتبر و بین المللی می باشد. در دو دهه اخیر، یکی از مهم ترین مدارک زبان که مورد تایید اکثریت دانشگاه های جهان به ویژه کشورهای اروپایی قرار گرفته است، مدرک آیلتس است که به دو بخش GENERAL و ACADEMIC تقسیم بندی شده است. بنابراین قدم نخست برای اقدام جهت اخذ پذیرش تحصیلی، دارا بودن این مدرک زبان و در اختیار داشتن حداقل نمره لازم بر اساس آن چه در نیازمند های پذیرش (Admission's requirement) دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی اعلام می شود، می باشد.

برای آن دسته از افرادی که قصد هایی غیر از مقاصد تحصیلی و تحقیقاتی دارند، مدرک زبان جنرال که به نسبت ساده تر از بخش آکادمیک است، کفایت می کند. اما متقاضیان تحصیل در کشورهای خارجی، زمانی که زبان تدریس در رشته و دانشگاه مورد نظر آن ها، انگلیسی هست، می بایست دارای مدرک آیلتس آکادمیک با حداقل نمره قابل قبول باشند. معمولا برای پذیرش در مقاطع لیسانس، آیلتس آکادمیک بین ۵ تا ۶، برای مقاطع فوق لیسانس و دکترا، ۶.۵ تا ۷.۵ پیشنهاد می شود. پایگاه رسمی این آزمون در نشانی : www..ielts.org قرار دارد و هر سایتی به جز این پایگاه، پرتال رسمی این آزمون بین المللی نمی باشد. برای اطلاع از آخرین اطلاعات مربوط به برگزاری این آزمون، همواره به این نشانی مراجعه کنید.

امتحان آیلتس (International English Language Tests System) همان طور که از اسمش پیداست، نظام ارزشیابی بین المللی زبان انگلیسی است که دانش و سطح زبان انگلیسی افرادی که زبان مادری آن ها غیر انگلیسی می باشد را در قالب یک آزمون استاندارد حاوی ۴ مهارت (skill)، ارزیابی می کند. این امتحان همان طور که خیلی از خوانندگان محترم می دانند، از ۴ بخش شنیداری (listening)، گفتاری (Speaking)، نوشتاری (writing) و خواندنی (reading) تشکیل می شود که هر یک بین ۱ (کاربر ضعیف) تا ۹(کاربر قوی) امتیاز دارد و معدل این ۴ بخش، نمره نهایی داوطلب را نشان می دهد که معمولا عددی بین ۴ تا ۸.۵ می باشد. نمره ۹ را شاید یک انگلیسی زبان نیز به راحتی نتواند کسب کند! آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده است و از این نظر در مقابل تافل(TOEFL) آزمون آمریکایی قرار می‌گیرد. این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان ۱ ، شورای فرهنگی بریتانیا ۲ و مرکز آیلتس استرالیا ۳ برگزار می‌شود.

فهرست مراکزی که در مدرک آیلتس را تایید می کنند در نشانی : http://bandscore.ielts.org ارائه شده است. این آزمون بر اساس استانداردی معین در فواصل زمانی مختلف در کشورهای جهان برگزار می شود و بر اساس آمارها تا سال ۲۰۰۹ میلادی، بیش از یک و نیم میلیون نفر در ۱۳۰ کشور جهان در این آزمون شرکت کردند و روند فزاینده علاقه مندی دانشجویان غیر انگلیسی زبان به شرکت در این آزمون، نشان دهنده جایگاه ارزشمند آن در میان مراکز دانشگاهی جهان دارد. در صورتی که در این آزمون شرکت کنید، تا ۵ کارنامه برای دانشگاهها و موسسات مورد در خواست شما بصورت رایگان توسط دفاتر برگزار کننده امتحان ارسال می‌گردد، بشرطی که از تاریخ امتحان شما یک ماه نگذشته باشد.

اگر بیشتر از یکماه از تاریخ امتحانتان سپری شود و یا بیشتر از ۵ کارنامه بخواهید برایتان ارسال بشود، به ازای هر کارنامه باید مبلغی را بپردازید. اکثر دانشگاهها کارنامه IELTS را که بیشتر از دو سال از تاریخ آن گذشته باشد، قبول ندارند. در دومین گفتار کتاب، قصد آموزش زوایای گوناگون آزمون آیلتس را نداریم و تنها به ارائه نکات مهمی بسنده می کنیم که برای خیل عظیمی از دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در خارج از کشور و داوطلب این آزمون، از اهمیت خاصی برخوردار است.

نکته ۱۷: در صورتی که قصد دارید ظرف حداکثر سه سال آینده نسبت به ادامه تحصیل خود در دانشگاه های خارج از کشور اقدام کنید و در آزمون آیلتس شرکت کنید، بر اساس یک برنامه زمان بندی دقیق و هدفمند، در اسرع وقت نسبت به ثبت نام در آزمون از طریق یکی از مراکز رسمی برگزار کننده آزمون آیلتس در ایران مانند سازمان سنجش، موسسه سنجش استرالیا و امثالهم مبادرت ورزید. این امر سبب می شود تا از افزایش هزینه ثبت نام در آزمون و برخی محدودیت های احتمالی در برگزاری آزمون در فواصل زمانی مختلف در کشور در امان باشید. با توجه به این که نمره کسب شده شما تا ۲۴ ماه اعتبار دارد، می توانید مثلا از سال سوم دانشگاه، نسبت به کسب آمادگی برای شرکت در این آزمون و کسب نمره دلخواه اقدام کنید.

نکته ۱۸: شرکت در آزمون آیلتس در کشورهای همسایه مانند ارمنستان، امارات متحده عربی یا ترکیه، مزیت خاصی نسبت به شرکت در این آزمون در داخل کشور ندارد و شیوه برگزاری آزمون و استاندارد ارزشیابی دانشجو تفاوت خاصی با ایران ندارد. بنابراین تنها در صورتی که در مدت زمان خاصی مجبور به شرکت در آزمون و دریافت کارنامه هستید و مکان خالی برای ثبت نام شما در مراکز رسمی برگزاری آزمون داخلی وجود ندارد، گزینه های برون مرزی را در دستور کار قرار دهید.

نکته ۱۹ : موسسات زیادی در اینترنت، نسبت به اخذ کارنامه رسمی با نمره دلخواه شما آگهی می دهند و متاسفانه شماری از مخاطبانی که توانایی علمی کافی برای شرکت در این آزمون را ندارند، طعمه چنین مراکزی می شوند. باید بدانید در صورتی که دانشگاه خارجی، از مرکز صادر کننده مدرک آیلتس شما استعلام بکند و اعتبار و صلاحیت مدرک شما تایید نشود، امکان رد صلاحیت شما برای چندین سال جهت ورود به دانشگاه های اروپایی و آمریکایی و عدم امکان ورود به منطقه شنگن برای شما متصور خواهد بود. حتی در صورتی که شما مدرک زبان با نمره بالا از این مراکز اخذ کنید و استعلام مدرک شما نیز ok باشد، هنگامی که توانایی عملی برای گذراندن دوره های عالی تحصیلی در دانشگاه های انپلیسی زبان را نداشته باشید، عملا صرف هزینه های کلان برای گرفتن آیلتس قلابی حتی با استعلام مثبت !! نیز دردی از شما دوا نمی کند. راه چاره وقت گذاشتن به مدت ۶ ماه و کسب امادگی اثربخش برای شرکت در آزمونی است که سالانه صدها هزار نفر در سراسر جهان مدرک آن را به راحتی دریافت می کنند.

نکته ۲۰: هیچ کتاب، جزوه یا سایت اینترنتی به جز سایت رسمی آیلتس و مفاد مطرح شده در آن، اعتبار بین المللی ندارد و صدها لینک وکتاب و رفرنسی که امروزه در اینترنت و بازار نشر وجود دارد، تنها راهنماهایی غیر رسمی برای داوطلبان شرکت در این آزمون بین المللی است. با مطالعه برخی از این کتب و استفاده از راهنمایی افرادی که نمرات بالا در این آزمون کسب کرده اند و بعضا شرکت در آزمون های آزمایش (IELTS MOCK)، شانس موفقیت خود را افزایش دهید. معمولا از سایت رسمی آیلتس، منابع مورد نظر را می توانید دانلود و از ان استفاده کنید.

نکته ۲۱: موسسات آموزشی زبان انگلیسی که نمره شما در این آزمون را تضمین کتبی ! می کنند، تنها به یک شعار تبلیغاتی بی اهمیت روی آورده اند که تاثیری در بازدهی کار شما ندارد. به دلیل آن که نمره هر ۴ مهارت شما، در نمره نهایی شما تاثیرگذار است و در آزمونی که چند ساعت به طول می انجامد و پرسش ها از مرکزی واحد طراحی و صادر می شود و تلورانس کار بالا هست، تضمینی برای کسب نمره خاص، دروغی بزرگ است. تنها موضوعی که موفقیت شما را تضمین می کند، تلاش هدفمند و مطالعه مستمر در مدت زمان معین می باشد.

نکته ۲۲: بعضی از مهارت های آیلتس، مانند مهارت شنیداری و نوشتاری، آموزش حرفه ای خاصی ندارد. شما باید آن قدر فیلم و کلیپ و نوارهای صوتی و تصویری به زبان انگلیسی در زمینه های مختلف گوش کنید تا گوش شما با کلمات و طرز تلفظ آن آشنا شود تا مغز شما انگلیسی فکر کند نه فارسی. باید در طول روز، فایل های صوتی مختلف زبان را با رایانه شخصی یا گوشی موبایل یا ضبط صوت خودرو خود، دائما گوش کنید و تست های مختلف بخش شنیداری آزمون را مرتب تکرار کنید تا هم گوش شما با شیوه طرح آزمون بخش شنیداری شما آشنا شود، هم سرعت عمل شما برای انتقال مطالب شنیده شده بر روی کاغذ افزایش یابد. برای بخش نوشتاری نیز، باید حداقل روزی ۲ انشا بنویسید و برای دوستان انگلیسی زبان خود که الا ماشا الله در شبکه های اجتماعی دارید !، ارسال کنید تا تصحیح کنند. چون شما باید کلمات انگلیسی را صحیح بنویسید و غلط املایی شما کم باشد و ادیتور نرم افزاری برای تصحیح هر کلمه وجود ندارد !، بنابراین تلاش برای یادگیری طرز نوشتن صحیح کلمات هم از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

این موضوع را بسیاری از داوطلبان فراموش می کنند چرا که همیشه برای نوشتن متون انگلیسی از ادیتورای نرم افزاری هوشمند استفاده می کنند که به طور اتوماتیک، نوشتار کلمات را تصحیح می کند. برای تقویت بخش نوشتاری، چه در بخش جنرال و چه در بخش آکادمیک که با جداول و نمودارهای مختلف و تحلیل آن ها سر و کار دارید، باید نمونه آزمون های مختلف را ملاحظه و از روی آن ها بارها بنویسید تا ساختار صحیح نوشتن برای این قسمت ها را یاد بگیرید و از اصول خاص آن در آزمون خود پیروی کنید. کلمات درست، عبارات منعکس کننده مغز موضوع ، اصطلاحات ،Blue Point ها، مقدمات، موخرات و جمع بندی هایی که در بخش نوشتاری آزمون آیلتس باید مورد توجه داوطلبان قرار بگیرد، مهم ترین نکات تعیین کننده نمره نهایی این بخش را تشکیل می دهد. چون موضوعی که به شما داده می شود تا درباره آن انشا بنویسید، وقت محدودی دارد و شما قادر نخواهید بود برای نوشتن این انشا، از منبع خاصی کمک بگیرید، باید در کم ترین زمان ممکن، موضوع را در ذهن خود تصور کرده، نکات اصلی آن را پیدا کنید و با تقسیم بندی نکات اصلی به نکات فرعی گوناگون، نسبت به تحلیل موضوع و انعکاس افکار خود بر روی کاغذ به زبان انگلیسی روان و تمیز، اقدام کنید. چنین سرعت عملی تنها با مطالعه بیش تر، تمرین بیش تر و سعی و خطای مستمر ایجاد می شود و هیچ راه حل دیگری ندارد. شما فکر کنید که می خواهید به زبان فارسی، دو خط غزل بسرایید و تا کنون چنین کاری نکرده اید.

توصیه بزرگان ادب و فرهنگ برای افرادی که می خواهند به عرصه شعر و شاعری روی بیاورند، خواند و حفظ کردن غزلیات، رباعیات و تصنیفات بزرگان علم و ادب ایران زمین است. قطعا فردی که ۱۰۰ بیت از حافظ و خیام و مولانا و فردوسی از حفظ دارد، شانس غزل گویی صحیح آن از فردی که ۵ بیت از فردوسی تنها به یاد دارد، بیش تر خواهد بود. این قضیه برای بخش نوشتاری آیلتس نیز صادق است. شمایی که هر روز مقالات و یادداشت های روزنامه های انگلیسی زبان را در زمینه های مختلف مطالعه می کنید و یادداشت برداری می کنید و یا داستان های کوتاه خواندنی را به زبان انگلیسی حفظ می کنید، دایره لغات غنی تر، جملات صحیح زیبا تر و توانایی انعکاس سریع فکر خود بر روی کاغذ را دارید. نوشتن همواره با ترس همراه است، چه به زبان فارسی باشد جه به زبان انگلیسی یا ژاپنی! چاره ای ندارید برای خوب نوشتن و حرفه ای نوشتن، تا می توانید بخوانید و بخوانید و حفظ کنید و بنویسید و باز بخوانید! چرا که دیکته نانوشته غلط ندارد ...

نکته ۲۳: در آزمون های بین المللی، مهارت شما در درک مطالب و انتقال سریع به آن کاغذ یا مانیتور، به اندازه اعتماد به نفس شما اهمیت دارد. اکثر داوطلبانی که نمره دلخواه را کسب نمی کنند، در یک یا هر سه این موضوعات، دچار مشکل هستند. تلاش کنید علاوه بر آن که مهارت های چهار گانه خود را افزایش می دهید، جهت تقویت این سه قابلیت نیز تلاش کنید. مانند یک برنده به آزمون بروید و مانند یک انگلیسی زبان، با ممتحن بخش گفتاری آزمون، مصاحبه کنید. نمره ای که میخواهید را همیشه در ذهن خود متصور داشته باشد و حتی به نیم نمره پایین تر از آن نیز فکر نکنید. مستند راز ۴ و کتاب راز و قانون جذب(law of attraction) را دوباره بخوانید و ببینید. بدانید که هر آن چه تصور کنید و ذهن خود را برای رسیدن به آن متمرکز کنید، برای شما به ارمغان خواهد آمد. چرا که Impossible says I'm possible

نکته ۲۴: در بخش مصاحبه آزمون آیلتس، ان چه مهم است، اطلاعات عمومی یا دانش فنی و تخصصی شما نیست. آن جه از اهمیت نخست برخوردار است، سرعت درک مطلب شما و پاسخ به پرسش های ممتحن آزمون است. اگر از شما سوال شد که نظرتان درباره فیلم های هالیوود یا رستوران های چینی تهران چیست، اصلا اهمیت ندارد که شما قبلا فیلم های هالیوودی را دیده باشید یا قبلا به رستوران های چیتی تهران سر زده باشید. آن چه مهم است، توانایی شما برای بیان چند دقیقه ای نظرات خود درباره فیلم و رستوران و غذا و فرهنگ و این جور مسائل است که واقعیت یا عدم واقعیت ان، اصلا در ارزشیابی نمره شما در آزمون تاثیری ندارد. اصلا اهمیتی ندارد که شما درباره موضوعی که صحبت می کنید، دارای اطلاعات دقیق و مستند و مستدل هستید یا خیر. صدای شما ضبط می شود و فرد یا گروه دیگری بعدا پاسخ های شما را بررسی و سطح زبان شما را ارزشیابی می کنند.

بنابراین تا می توانید از جنبه های مختلف به موضوع بپردازید و نظر خود را بیان کنید. از حفظ کردن جمله ها کلیشه ای و اصطلاحات خاص پرهیز کنید یا ممتحن متوجه نشود که شما برای وقت کشی ، جمله هایی را حفظ کرده اید و قصد دارید فقط حرفی برای گفتن داشته باشید. این موضوع قطعا باعث کاهش نمره شما خواهد شد. موضوعی که منجر به افزایش نمره شما در آزمون می شود، فهم صحیح پرسش ها و آمادگی لازم برای نظر دهی با جملات و کلمات صحیح و تلفظ قابل قبول است که مصاحبه ای ارزنده و کوتاه را به زبان انگلیسی سبب می شود. اگر پرسیده شد اتاق خود را توصیف کنید و شما نمی دانید یا فراموش کرده اید که پرده و کمد و تخت به انگلیسی چه می شود، اصلا نیا زنیست که تمرکز خود را از دست بدهید. می توانید از جنبه های مختلف به موضوع بپردازید. مثلا بگویید که شما هر روز نیم ساعت به تمییر کردن اتاق خود می پردازید و خاطره هایی زیادی با دوستانتان در این اتاق داشتید و بهترین مکان دنیا که آرامش می گیرید، اتاق خودتان هست و این جور داستان ها...

نکته ۲۵: در آزمون شنیداری، اگر احیانا چند سوال را از دست دادید، خودنسردی خود را حفظ کنید و با کمال آرامش، به شنیدن و انعکاس شنیده های خود بر روی کاغذ اقدام کنید. فراموش نکنید که معمولا نمره نهایی شما ملاک قبولی شما برای پذیرش تحصیلی هست و نمره کم یک مهات را می توان با نمرات بالای مهارت های دیگر، معمولا مصاحبه و نوشتاری، جبران کرد.

نکته ۲۶ : همواره در آزمون آیلتس، مهم تر از کوش کردن یا خواندن برای یافتن پاسخ، درک دقیق پرسش ها است. همیشه به یک سوال به خوبی دقت کنید و نوع پاسخ را تشخیص دهید. درک دقیق سوال و مشخص کردن این که چه چیزی سوال خواهد بود و ماهیت جواب چگونه است، موثرترین تکنیک در پاسخ دهی به سوالات است. همیشه می گویند که درک دقیق سوال، خود نیمی از پاسخ به سوال است. مثلا پاسخ یک عدد خواهد بود؟ یک اسم خواهد بود؟ نام یک مکان است؟ از نظر گرامری پاسخ به چه گروهی تعلق می گیرد؟ دنبال اسم باشیم یا ضمیر یا صفت؟ این مسائل را همیشه در ذهن داشته باشید.

نکته ۲۷: شما در بخش reading، همواره با متن های ساده و سخت رو به رو هستید و مدت زمان کمی برای پاسخ به پرسش های مفهومی و غیر مفهومی این بخش دارید. هم می توانید از خواندن پرسش ها به متن مراجعه کنید و جواب را بیابید، هم می توانید ابتدا متن را به طور خلاصه مطالعه کرده و سپس پرسش ها را بخوانید تا کلیات قضیه را متوجه شوید. برای تقویت مهارت خواندن، روش های زیادی توصیه شده است که یادگیری آن فقط با مطالعه مستمر به دست می آید.

در بسیاری از مواقع، سوال به شکل مفهومی هم معنی عبارتی است که می شنوید یا می خوانید. ۵ مثلا those who are working nearby شاید در سوال neighbors باشد که شما برای یافتن those، باید پاراگراف قبلی یا بعدی را با دقت مطالعه کنید. معنی کلمات و مترادف های ان در بخش reading از اهمیت بالایی برخوردار است. مثلا neighborhood دارای لغات نزدیکی مانند environment یا society هست تا neighbor. جون neighborhood به معنی محیط همسایگی و پیرامون و جامعه مربوطه هست و نه شخص همسایه. توجه به این نکات ریز، خود می تواند برگ برنده شما در این مهارت باشد.

نکته ۲۸: در آزمون، حتما از سوالاتی که پاسخ ان ها True، False یا not given هست رو به رو خواهید شد. باید به دقت متن را بخوانید یا بشنوید و گزینه صحیح را انتخاب کنید.

نکته ۲۹: به این موضوع توجه کنید که قرار نیست شما معنی تمام لغاتی که در آزمون آیلتس مطرح می شود را بدانید. اگر معنی لغتی را نمی دانستید، مضطرب نشوید و مفهوم آن در جمله را از طریق پاراکراف های قبلی و بعدی دنبال کنید. مثلا اگر معنی boot (چکمه) را نمی دانستید در جمله زیر، تلاش کنید معنی ان را با توجه به جمله حدس بزنید.

Her boot is a lttle bit better, since it has larger space for her to walk on the street.

شاید شما فکر کنید که boot شاید به معنی قایق (boat) باشد و در ذهنتان نباشد که boot به معنی چکمه هست. بنابراین باید از موضوع جمله، معنی کلمه را تا حدودی حدس زد و فهمید. "......" او مقداری بهتر است بخاطر ان که فضای بیش تری دارد تا وی در خیابان راه برود. قایق در این جمله بی معنی هست، پس باید وسیله ای یا شی باشد که تعلق به ضمیر سوم شخص مفرد داشته باشد و کاری را بر وی تسهیل کند. ساختمان یا اسم شخص یا حیوان یا این جور چیزهای نمی تواند باشد. بنابراین کفش یا جوراب یا چکمه می تواند گزینه های خوبی باشد. از چنین روش هایی می توانید معانی کلمات را حدس بزنید و به دنبال ارتباط معنایی و مفهومی آن در جمله با بقیه پاراگراف ها باشید.

نکته ۳۰: هیچ گاه در مهارت شنیداری و خواندن، بر اساس عقیده و تصور خود تحلیل و نتیجه گیری نکنید. مثلا اگر در متن خواندید که شمار بی خانمان ها در آمریکا در حال افزایش است، و دولت راهکارهایی برای کاهش این قضیه دارد و یکی از این راه حل ها، کمک مالی و اسکان و مسائلی از این دست است که به صورت روتین در فکر و ذهن من و شما می گنچد. بسیار اتفاق می افتد که همه متن را می خوانید، در جمله یا پاراگراف آخر نویسنده می گوید که دولت بخاطر مشکلات اقتصادی و کاهش بودچه، فعلا تصمیمی برای کاهش میزان بی خانمان ها اتخاذ نکرده است و در پاسخ ها نیز ،گزینه هیچ کدام بوده است و شما نزده اید.

چرا که کمک مالی و اسکان، گزینه هایی بوده است که شما تصور داشته اید و در متن هم به ان اشاره شده است اما در واقع این تلاش واقعی دولت برای کاهش حجم بی خانمان ها نبوده است. همواره امکان تغییر عقیده گوینده یا نویسنده وجوددارد. از هیجان پیدا کردن جواب، از گوش دادن بقیه مطلب یا خواندن طفره نروید. این اشتباه بزرگی است که داوطلبان آزمون آیلتس همواره با آن دست به گریبان هستند. همواره توجه داشته باشید که آزمون آیلتس، ارزشیابی میزان حوصله، دقت، درک مطلب و مهارت زبان اگلیسی شما هست نه ارزشیابی دانش عمومی و اطلاعات تخصصی شما و ضریب پیش بینی و تحلیل شما نسبت به مسائل مختلف.

نکته ۳۱: در آزمون آیلتس، Task۲ همواره نمره بیش تری از Task۱ دارد. بنابراین ابتدا نسبت به مطالعه و بررسی و تحریر انشا دوم اقدام کنید که نیازمند وقت و تمرکز بیش تر است و ذهن شما هم کم تر خسته است. اگر شما وقت کافی برای این بخش در نظر نگرید، امتیاز قابل توجهی را از دست خواهید داد و این موضوع در نمره نهایی مهارت نوشتاری تاثیر بسزایی خواهد داشت. شما در این بخش، با موضوع گسترده ای رو به رو هستید که باید با مهارت مختلف، به موضوع پرداخته و به صورت آکادمیک، به طرح موضوع و جمع بندی آن اقدام کنید. اما در task۱، موضوع کاملا برای شما روشن است و اعداد و ارقام خود نشان دهنده فرآیند کاری شما است و برای تحلیل موضوع، کار سختی پیش رو ندارید. اما باید توجه داشته باشید که ممتحن آزمون آیلتس، ابتدا task۱ شما را خوانده و سپس به انشا بلند شما رجوع می کند. اگر بخش اول را ضعیف بنویسید، او متوجه می شود که با نویسنده ای آماتور رو به رو است و این ذهنیت، بر روی ارزشیابی بخش دوم شما نیز تاثیر مثبت نخواهد داشت. حفظ کردن جملات خوب، کلمات حرفه ای، مطالعه زیاد مقالات و خواندن متن ها در زمینه های مختلف می تواند قابلیت شما را برای کسب آمادگی حداکثری جهت شرکت در این آزمون ارتقا دهد.

نکته۳۲ : در صورتی که زبان انگلیسی، زبان تدریس در دانشگاه مورد نظر شما نبود و زبان های فرانسوی و آلمانی مد نظر است، باید مدارک زیر را در اختیار داشته باشید:

مدارک DELF-DALF-TCF-TCFQ-TEF-TEFAQ و TFI برای زبان فرانسه و LEVEL A,B,C برای زبان آلمانی.

ویدئوهای زیر بخشی از صدها ویدئوی آموزشی است که علاقمندان می توانند برای کسب آمادگی حداکثری جهت شرکت در آزمون آیلتس از ان ها استفاده کنند .

از طریق این ویدئوها، شما اطلاعات خوبی درباره شیوه کسب نمره خوب در بخش speaking ایلتس را فرا خواهید گرفت.







همه سوال می کنند که کلا چطور میشه یک ایده را خلق کرد (idea generation)و توسعه داد (idea development). در ویدئو زیر، شما تا حدودی از این قابلیت آشنا خواهید شد. به هر حال، چه در بخش نوشتاری و چه در بخش گفتاری، شما باید توانایی ایده پردازی و توسعه ایده را داشته باشید. این بخش بسیار مهم است. افرادی که در زبان مادری، می توانند ایده پردازی کنند و ان ایده را خلاقانه توسعه بدهند، معمولا در این دو بخش موفق هستند. سعی کنید این مهارت را با خواندن کتاب های مختلف مربوط به ایده پیردازی و توسعه ان بر اساس قابلیت های زبان انگلیسی یاد بگیرید.



استراتژی ها مربوط به بخش درک مطلب ازمون را می توانید تا حدودی از طریق این فایل مشاهده کنید. اما فراموش نکنید که بهترین استراتژی، تمرین بیشتر و مطالعه متون زیاد با موضوعات مختلف است. هیچ تضمینی وجود ندارد!



برای بخش شنیداری، واقعا جز دانش زبان شما، راهکاری وجود ندارد. اما مشاهده ویدئو زیر نیز خالی از لطف نیست!



برای شرکت در آزمون آیلتس، در هر سطح زبانی که باشید، ماکزیمم ۱ سال کفایت می کند. در این مدت، باید بر اساس مهارت های ۴ گانه مورد نیاز آزمون، برنامه ریزی کنید و هر ۴ مهارت به طور موازی فرا بگیرید و تا می توانید، از رفرنس ها و کتاب های مختلف موجود در وب و بازار کتاب ایران برای تقویت دانش زبان خود استفاده کنید. فراموش نکنید، که در این ازمون، باید بر مبنای استانداردی که از شما انتظار می رود، خود را آماده کنید و سطح زبان عمومی در صورتی که آگاهی به این استانداردها و شیوه ها نداشته باشد، مخصوصا در بخش نوشتاری و گفتاری، موفقیت قابل توجهی کسب نخواهد کرد.

۱. http://www..cambridgeenglish.org

۲. http://www..britishcouncil.org

۳. https://ielts.process۵۵.com.au

۴. "قانون راز" ، نوشته رواندا بایرن ، ترجمه نفیسه معتکف ، نشر لیوسا - تهران

۵. https://www..english-ebadi.com
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • راها

      به موقع بود ... تشکر

    • سفر

      عالی بود مرسی

    • علی

      با سلام. خواهشا به جای سر بریدن داعش از این چیزا بزارین که به درد ما بخوره.
      ممنون

    • میسی

      لطفا امکان دانلود فیلم ها رو بزارید

    • مسعود

      سلام
      برای دانلود اول باید برنامه آپارات رو نصب کنید رو گوشی بعدش فیلم رو اجرا کنید و آیکون آپارت رو بزنید ومستقیم میره تو برنامه آپارت بعد دانلودش کن

    • فری

      ممنون کامل ترین مطلب در این مورد بود . اکثر سایت ها از هم کپی میکنن مطالب کلیشه ای رو . اما برترین ها واقعا برترین هست و اختصاصی به موضوع میپردازه

    • saeed

      چرا لینک دانلود فیلمایی که گذاشتینو نزاشتین... مگه ما مسخرتونیم

    • فرهاد

      سلام و عرض ادب
      چرا این مقالاتی که درباره تحصیل و بورسیه بود رو ادامه نمیدین؟ خیلی عالی بود. من توی هیچ سایتی جز سایت شما این مطالب رو ندیدم. کلی هم سوال دارم. این لینک ها را برای دوستام میفرستن، اونا فکر میکنند من نوشتم. کلی از من سوال میکنند.
      مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج