۲۰۳۶۷۶
۳ نظر
۵۰۰۸
۳ نظر
۵۰۰۸
پ

هزار نکته برای تحصیل رایگان در خارج از ایران

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

در این گفتار تلاش داریم تا برای آن دسته از عزیرانی که قصد دارند با هزینه دانشگاه مقصد، تحصیل خود را انجام دهند و به اصطلاح، بورس تحصیلی دریافت کنند، منابع معتبر در این حوزه را به طور اختصاصی برای قاره اروپا ارائه کنیم.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا





برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد. با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتواها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

همراهان گرامی و علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور:

تا کنون ۱۹ گفتار در سلسله مطالب اختصاصی مربوط به فرآیند اخذپذیرش و بورسیه تحصیلی در پرتال برترین ها، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و صدها نکته مهم در این حوزه به اطلاع علاقمندان به تحصیلات عالیه در بیرون مرزها، قرار گرفت. اکنون به بیستمین گفتار رسیدیم. در این گفتار تلاش داریم تا برای آن دسته از عزیرانی که قصد دارند با هزینه دانشگاه مقصد، تحصیل خود را انجام دهند و به اصطلاح، بورس تحصیلی دریافت کنند، منابع معتبر در این حوزه را به طور اختصاصی برای قاره اروپا ارائه کنیم. در گفتارهای آینده، منابع بورسیه تحصیلی برای کشورهای آسیایی و آمریکای شمالی نیز معرفی خواهد شد. بنابراین هر هفته با ما همراه باشید.

کمک هزینه یا بورسیه ای که دانشجویان جهت انجام تحصیلات یا تحقیقات خود در دانشگاه ها یا مراکز صنعتی و پژوهشی دریافت می کنند، معمولا در سه دسته قرار می گیرد که هر دسته به بخش های مختلف تقسیم بندی می شود:

کمک هزینه هایی که شما در قبال آن فعالیتی انجام نمی دهید :

1. بورسیه ( Fellowship و Scholarship )

2. جایزه ( Awards )

3. وام تحصیلی ( Loan )

4. بورسیه ( GRANT )

5. حذف شهریه ( Tuition Waiver )

کمک هزینه هایی که شما در قبال آن فعالیتی انجام می دهید :

1. دستیار تحقیق ( Research Assistantship )

2. دستیار تدریس ( Teaching Assistantship )

3. کارآموزی ( Internship )

کمک هزینه هایی که در حالت های خاص به افراد خاص اعطا می شوند :

1. کمک هزینه شایستگی ( MERIT Based Scholarships )

2. کمک هزینه خانم ها ( WOMEN )

3. کمک هزینه کم درآمد ها ( Financial Need )

4. کمک هزینه مطالعات خاص ( Special Studies )

5. کمک هزینه مناطق خاص ( Regional )

6. کمک هزینه مهارت های خاص ( Professionals )

بر اساس آمارها، سالانه بیش از 16 میلیارد یورو بودجه توسط بخش خصوصی و دولتی در قاره اروپا، جهت پشتیبانی از فعالیت های پژوهشی محققان و دانشجویان در این قاره اختصاص داده می شود و این امر بستر ممتازی را برای آن دسته از دانشجویانی که خواهان تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی قاره اروپا هستند و توانایی مالی مطلوبی ندارند، فراهم نموده است. آگاهی از منابع معتبر و به روز ارائه کننده فرصت های مختلف تحصیلی و پژوهشی در قاره سبز، یکی از نکات مهم جهت دسترسی به مراکز ارائه دهنده بورس های تحصیلی کوتاه مدت و بلند مدت در اروپا می باشد که در قالب 25 نکته مورد اشاره قرار گرفته است.

نکته 335: اتحادیه اروپا 1 معمولا برای پژوهشگران و محققان در زمینه های گوناگون علمی، بودجه هایی را در نظر می گیرد که در قالب برنامه های مشترک یا پروپزال های محققان، قابل بررسی و پرداخت می باشد. راهنمای عملی درباره فرصت های بورسیه و موارد مربوطه را از طریق پرتال این مجموعه به طور متناوب مورد ارزیابی قرار دهید.

نکته 336: پایگاه اطلاع رسانی بورسیه های اروپا 2 ، یکی از پرتال های به روز درباره فرصت های تحصیلی با کمک های مادی و معنوی از سوی نهادهای مختلف در قاره سبز می باشد که می تواند یکی از منابع روتین برای علاقمندان به این حوزه محسوب شود. این پایگاه، به طبقه بندی بیش از 1500 بورسیه بر اساس رشته، کشور و دانشگاه هدف شما پرداخته که جست وجوی اطلاعاتی بر روی آن را تسهیل کرده است.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

نکته ۳۳۷: پایگاه اطلاع رسانی بورس های تحصیلی برای توسعه ۳ ، به معرفی فرصت ها و بورس های تحصیلی برای مقاطع مختلف به خصوص دانشجویان کشورهای در حال توسعه پرداخته است که همه قاره های جهان به خصوص قاره سبز را نیز در برگرفته است. اگر در رشته و گرایش مورد نظر خود نیز نیازمند دریافت اطلاعات در زمینه بورسیه اروپایی هستید، این پرتال به طبقه بندی موضوعی بورس ها بر اساس رشته تحصیلی نیز پرداخته است که در بخش By Field of Study در دسترس می باشد. به جهت به روز رسانی مرتب اطلاعات این پایگاه، استفاده از آن به طور متناوب باید مورد نظر علاقمندان قرار بگیرد تا فرصت های مختلف را از دست ندهند.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

نکته ۳۳۸: پرتال پلنت اروپا ۴ ، پایگاهی برای اطلاع رسانی درباره بورسیه های تحصیلی و کمک های مادی به پروژه های تحقیقاتی علاقمندان به فعالیت در این قاره در حوزه های اقتصاد، جامعه و محیط زیست است که تنها متقاضیان خارج از اتحادیه اروپا برای ارسال درخواست های خود مجاز هستند.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

نکته ۳۳۹: پرتال بورسیه های ۲۰۱۳ ۵ ، همان طور که از نامش پیداست، به معرفی بورسیه های مختلف بر اساس رشته تحصیلی و کشور ارائه دهنده آن پرداخته است. در حوزه اروپا نیز، اطلاعات به روزی در این پایگاه در دسترس علاقمندان می باشد.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

نکته ۳۴۰: بورسیه هایی که در قالب ERASMUS MUNDUS به متقاضیان تحصیل در قاره اروپا اعطا می شود، در پرتال ۶ مربوطه در دسترس می باشد.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

نکته ۳۴۱: پرتال موقعیت های بورسیه ۷ ، از دیگر مجموعه های اطلاع رسانی درباره فرصت های تحصیلی و بورسیه ها و کمک های مالی به پژوهشگران در زمینه های مختلف در اقصی نقاط جهان می باشد که قاره اروپا را نیز شامل شده است.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

نکته ۳۴۲: پایگاه اینترنتی PhDportal ۸ یکی از غنی ترین و به روز ترین سایت های اطلاع رسانی درباره فرصت های تحصیلی مقاطع مختلف و هم چنین بورسیه های مراکز تحقیقاتی و صنعتی اروپا در زمینه های گوناگون می باشد. در این پایگاه، برای هر نوع سلیقه ای، انتخاب هایی عرضه شده است و راهنمایی های الکترونیکی مطلوبی نیز برای تازه وارد ها در دسترس می باشد. اگر چه تمرکز این سایت بر روی ارائه اطلاعاتی تخصصی درباره دوره های دکترا و پسا دکترا می باشد، اما لینک های متنوع موجود در این پایگاه، زمینه خوبی برای آگاهی از فرصت های به روز رسانی شده در حوزه کمک های مالی و تحصیلی به دانشجویان علاقمند دیگر مقاطع تحصیلی نیز می باشد.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

نکته ۳۴۳: پرتال لینک های بورسیه ۹ ، از دیگر مراجعی است که فهرست گسترده ای از فرصت های بورسیه در شیوه های مختلف و در کشورهای مختلف جهان به ویژه قاره اروپا را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است که میتواند یکی از مراجع به روز برای متقاضیان باشد.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

نکته ۳۴۴: پرتال تحصیل در سوئد ۱۰ ، یکی از رسمی ترین پایگاه های اطلاع رسانی درباره فرصت های بورسیه و کمک هزینه های تحصیلی در این کشور اسکاندیناوی برای دانشجویان از سراسر جهان می باشد.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

نکته ۳۴۵: پرتال تحصیل در نروژ ۱۱ نیز از دیگر سایت های اطلاع رسانی کشور نروژ درباره معرفی فرصت های تحصیلی و بورس های تحقیقاتی به متقاضیان می باشد که به دلیل وجود ده ها دانشگاه در این کشور سرد سیر و آرام اروپایی، سالانه هزاران دانشجو بر اساس فرصت های تحصیلی ارائه شده به این کشور سفر می کنند.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

نکته ۳۴۶: پرتال تحصیل در دانمارک، همانند سوئد، فنلاند و نروژ، فرصت های تحصیلی و بورسیه ای خاص این کشور اسکاندیناوی را معرفی نموده که برای علاقمندان به تحصیل در شمال اروپا، منابع جالب توجه و متنوعی می باشد.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

نکته ۳۴۷: پرتال تحصیل در فنلاند ۱۲ ، یکی از معتبرترین سایت های اطلاع رسانی درباره فرصت های بورسیه در این کشور اسکاندیناویایی می باشد که اطلاعات گسترده را در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

نکته ۳۴۸: اگر علاقمند هستید در ایرلند، یکی از غربی ترین کشورهای قاره اروپا تحصیل کنید و از فرصت های بورسیه این کشور آگاه شوید، به پرتال همه ایرلند ۱۳ ، مراجعه کنید. در این پرتال، فرصت های دریافت کمک هزینه آموزشی نیز در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. زبان انگلیسی و دانشگاه های خوب، همواره ایرلند جنوبی را یکی از مقاصد خوب برای ایرانیان متقاضی تحصیل در اروپا قرار داده است.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

نکته ۳۴۹: آخرین فرصت های بورسیه در رشته های مختلف دانشگاهی در کشور گل، هلند ۱۴ ، در سایت تحصیل در هلند ارائه شده است که مرجع قابل قبول و به روزی می باشد.

منابع معتبر بورسیه های تحصیلی اروپا

نکته ۳۵۰: قراردادن منابع متنوعی که در نکات قبل به آن اشاره شد در داخل favorite مرورگر رایانه شخصی شما، می تواند فرصت بررسی متناوب و مداوم را بر اساس رشته و دانشگاه مورد علاقه ایجاد کند و شما را سریع تر به هدف برساند.

نکته ۳۵۱: برخی از دانشگاه ها، پذیرش دانشجو برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا یا حتی پسا دکترا ۱۵ را بر اساس فرصت های پژوهشی مشترک با مراکز صنعتی و تحقیقاتی تعیین می کنند که دارای کمک های مالی کوتاه مدت یا بلند مدت مربوطه می باشد. این قضیه برای مقاطع دکترا و پسا دکترا جدی تر می باشد. بنابراین مراجعه به بخش فرصت های شغلی ۱۶ یک دانشگاه نیز می تواند اطلاعات جامعی درباره پذیرش تحصیلی و دریافت کمک های مالی در قالب استخدام موقت یا دائم در یک محیط آکادمیک، برای شما فراهم کند.

نکته ۳۵۲: به روز ترین فرصت های بورسیه همواره در بخش کمک های مالی ۱۷ و بورسیه پرتال های دانشگاه های اروپا در دسترس علاقمندان می باشد. مشاهده و بررسی این صفحات با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر شما، می تواند سریع ترین راه ممکن برای دستیابی به موفقیت در این عرصه باشد.

نکته ۳۵۳: یکی از مهم ترین منابع دریافت اطلاعات درباره بورسیه های متنوع دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و صنعتی اروپا، افرادی هستند که قبلا موفق به دریافت این فرصت ها شده اند. شناسایی این افراد و تعامل دو سویه با آنان بستری برای آگاهی از برنامه های مختلف و راهکاری برای فهم شیوه های اثربخش اخذ بورسیه های کوتاه مدت و بلند مدت می باشد. همواره در فرآینذ اخذ پذیرش تحصیلی و دریافت بورسیه های مربوطه، بهترین مشاور، افرادی هستند که این مسیر را تجربه کرده و صاحب اطلاعات علمی و عملی موثق می باشند. از طریق بخش معرفی فارغ التحصیلان، دانشجویان دکترا و پسا دکترای یک دانشگاه می توان تا حدودی به اطلاعات چنین افرادی دست یافت.

نکته ۳۵۴: بعضی از بورسیه های تحصیلی کوتاه مدت یا بلند مدت، فقط مخصوص بانوان یا فقط مخصوص افرادی است که دارای مدرک دکترا می باشند. چنین فرصت های تحصیلی را می توانید در بخش بورس های خاص برای متقاضیان خاص در پرتال های اشاره شده مشاهده کنید. چنین اطلاعاتی معمولا در بخش By Target group ارائه می شود.

در ویدئوی زیر، اطلاعات خوبی توسط یک کارشناس اروپایی درباره پیدا کردن کمک هزینه تحصیلی مورد اشاره قرار گرفته است.



ان ویدئو نیز می گوید یک دانشجوی تحصیلات عالیه، چگونه بهتری است به دنبال کمک هزینه تحصیلی یا اسکالرشیب باشد



دانشجویان در ویدئوی زیر، درباره تجربه تحصیلی تحت بورسیه اراس موس موندوس، موارد خوبی را اشاره کرده اند.





۱- http://ec.europa.eu/research/fp۷/index_en.cfm


۲- www.scholarshipportal.eu

۳- www.scholar۴dev.com

۴- http://www.planet-europe.eu/home.html

۵- http://www.scholarships-۲۰۱۳.com/europe

۶- http://www.emeuropeasia.org

۷- http://scholarship-positions.com

۸- http://www.phdportal.eu

۹- http://www.scholarships-links.com

۱۰- http://www.studyinsweden.se/Scholarships

۱۱- http://www.studyinnorway.no/sn/Tuition-Scholarships/Scholarships

۱۲- http://www.studyinfinland.fi/tuition_and_scholarships

۱۳- http://www.allirelandscholarships.com

۱۴- http://www.studyinholland.nl/scholarships

۱۵- Post-doctora

۱۶- carriers

۱۷- Financial aids
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیما

      حرف نداره این قسمت سایت

    • Ellie

      در خصوص ادامه تحصيل در خارج از كشور مطالب بسيار بسيار خوبي رو ميگذازيد براي كساني مثل من كه ميخوان اقدام كنن و سرگردونن ، بسيار راهنمايي هاي ارزندهاي ارائه ميديد، بي نهايت سپاسگذارم .

    • rohullah

      how can get scholarship

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج