۱۹۸۲۲۶
۴ نظر
۵۱۱۶
۴ نظر
۵۱۱۶
پ

هزار نکته برای تحصیل رایگان در خارج از ایران

کنفرانس های بین‌المللی برای اخذ پذیرش تحصیلی

متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، باید به اهمیت شرکت در کنفرانس های معتبر بین المللی و توجه به ثبت مقاله و پذیرفته شدن آن در این برنامه های علمی توجه کنند.

کنفرانس های بین‌المللی برای اخذ پذیرش تحصیلی





برترین ها: در گفتارهای پیشین ، درباره مسائل مربوط به اخذ پذیرش و مقدمات آن صحبت شد. در گفتاری، فهرستی از منابع علمی مهم اروپا را مورد اشاره و بررسی قرار دهیم. علاوه بر این ها، متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، باید به اهمیت شرکت در کنفرانس های معتبر بین المللی و توجه به ثبت مقاله و پذیرفته شدن آن در این برنامه های علمی توجه کنند. امروز به این موضوع بیشتر می پردازیم.

کنفرانس های بین‌المللی برای اخذ پذیرش تحصیلی

بسیاری از متقاضیان تحصیلات تکمیلی در اروپا از اهمیت و جایگاه کنفرانس های بین المللی رشته های مختلف علمی در فرآیند کسب پذیرش و حتی اخذ بورس تحصیلی آشنا نیستند. بسیاری تصور می کنند وقتی امکان شرکت حضوری در چنین رویدادهای علمی وجود ندارد و هزینه های سنگینی را متوجه متقاضیان می کند، بنابراین کنفرانس های بین المللی و موضوعات آن نباید در دستور کار متقاضیان تحصیلات تکمیلی قرار بگیرد. اما بر اساس نکاتی که در زیر به آن اشاره می کنیم، کنفرانس های بین المللی از جنبه های مختلف می تواند یک امتیاز رقابتی برای شما محسوب شود و حتی به عنوان یک برگ برنده در پرونده ارسالی شما به دانشگاه مقصد تلقی شود. برای کسب اطلاع درباره کنفرانس های بین المللی، پرتال های اینترنتی بسیاری وجود دارد که allconferences.com و conferencealerts.com از جمله مشهورترین سایت های اطلاع رسانی درباره کنفرانس های آکادمیک و غیر آکادمیک در زمینه های مختلف علمی در اقصی نقاط جهان است.

کنفرانس های بین‌المللی برای اخذ پذیرش تحصیلی

نکته ۲۰۰: مهم ترین فایده ارتباط با کنفرانس های بین المللی در زمینه تخصص شما، آگاهی از جدیدترین موضوعات علمی و تجاری در زمینه مورد نظر و هم چنین آشنایی با اساتید و کارشناسان فعالان در این حوزه است که می تواند فواید زیادی را برایتان به ارمغان بیاورد.

نکته ۲۰۱ : کلیه کنفرانس های بین المللی دارای بخشی برای ارسال خلاصه مقالات متقاضیان شرکت در کنفرانس بر اساس محورهای اعلامی آن هستند. در صورتی که مقاله ای دارید که در راستای زمینه کاری کنفرانس می باشد، خلاصه آن را به کنفرانس ارسال کنید. بعد از مدتی در صورت پذیرش خلاصه شما، اصل مقاله از شما درخواست می شود. در صورتی که اصل مقاله را ارسال کردید و در کنفرانس برای ارائه و انتشار تایید نشد، نامه ای از کنفرانس برای شما ارسال می شود که دلایل عدم تایید مقاله شما در آن ذکر شده است. به دلیل آن که کلیه مقالات داوری می شود، نظرات ودیدگاه های داوران کنفرانس بر روی مقاله شما، می تواند یک ویرایش رایگان و تخصصی برای مقاله شما باشد.

نکته ۲۰۲: مقالاتی که در کنفرانس های بین المللی تایید می شوند، در صورت پرداخت هزینه انتشار مقاله، در ژورنال هایی که معمولا در فهرست ISI نمایه شده اند منتشر می گردد و این امتیاز خوبی برای صاحب مقاله و حتی شما، به عنوان متقاضی تحصیلات تکمیلی و بورس در آینده محسوب می شود. این فرصت را به راحتی نمی توان به طور معمول در جورنال های علمی به دلیل ترافیک کاری آن ها به دست آورد.

نکته ۲۰۳: در صورتی که مقالات یا پایان نامه های علمی را در حوزه های مختلف مطالعه کرده باشید، بسیار با مقالاتی آشنا می شوید که از منابع علمی منتشر شده در جورنال های کنفرانس های بین المللی استفاده شده است و این استناد، منطقی و قابل قبول است. بسیاری از شماره های ویژه جورنال های معتبر علمی، شماره اختصاصی کنفرانس خاص در جهان است.

نکته ۲۰۴: درج نام و مشخصات نویسنده مقالات برگزیده کنفرانس های بین المللی، معمولا در پرتال ویژه این کنفرانس ها برای مدتی یا چند سال قرار می گیرد که می توانید از آن در روزمه خود استفاده کنید. هم چنین، قرار گیری مشخصات مقاله شما در سایت کنفرانس، موجب ایندکس شدن نام و مشخصات شما در موتورهای جست و جو می شود که اعتبار مضاعفی را برای شما به ارمغان می آورد.

نکته ۲۰۵: بسیارند افزادی که توانایی دریافت دعوت نامه رسمی یا تجاری یا توریستی را برای اخذ ویزای کشورهای مختلف دنیا به خصوص کشورهای شنگن ندارند و از راهبرد شرکت در کنفرانس و ثبت ۱ مقاله خود در این رویدادها برای اخذ دعوت نامه رسمی ۲ استفاده می کنند. بنابراین از نظر دریافت ویزای کم هزینه نیز، این کنفرانس ها می تواند چنین فوایدی را نیز برای شما به ارمغان آورد.

نکته ۲۰۶: اگر در کنفرانس مقاله شما برای ارائه پذیرفته شد و شما برای ارائه مقاله خود، در این کنفرانس شرکت کردید، شرکت حضوری در کنفرانس و ارائه مقاله شما، بهترین فرصت برای شناساندن قابلیت های علمی و فردی برای کمیته علمی و اجرایی کنفرانس است که معمولا از فعالان آکادمیک و صنعت در زمینه مربوطه هستند. در این محفل، شما می توانید با رایزنی با اعضای کمیته کنفرانس، نسبت به معرفی توان مندی های خود استفاده کرده و آن ها را برای دریافت توصیه نامه، سرپرستی بر روی پروپزال تحقیقاتی کارشناسی ارشد یا دکترا و همکاری های آینده متقاعد و ترغیب کنید.

نکته ۲۰۷: کلیه کنفرانس ها برای صاحبان مقالات پذیرفته شده، نامه پذیرش ۳ صادر می کنند که این نامه رسمی، می تواند جزو سوابق علمی ضمیمه به روزمه شما تلقی شود.

نکته ۲۰۸: ارسال و ارائه پوستر های علمی از مقالات و تحقیقات آکادمیک در کنفرانس های بین المللی، از دیگر روش ها برای بیان قابلیت های علمی و توان مندی های پژوهشی شما می باشد که نباید از آن غافل شوید.

نکته ۲۰۹: هزینه نشر مقاله در جورنال های علمی کنفرانس های بین المللی، به نظر می رسد کم تر از جورنال های غیر فعال در زمینه کنفرانس باشد و این موضوع، یعنی صرفه جویی در کارهای تحقیقاتی.

نکته ۲۱۰: معمولا کنفرانس های بین المللی، از طرف ارگان ها و انجمن های علمی و صنعتی و تجاری هدایت و برگزار می شوند. عضویت در این نهادها از طریق شرکت در کنفرانس و ارتباط با آن ها، برگ های برنده ای است که به شما جهت روابط و فرصت های بعدی اعطا میکند. از فرصت آفرینی های مختلفی که کنفرانس های بین المللی برای شرکت کنندگان آن ایجاد می کند غافل نشوید.

نکته ۲۱۱: بسیاری از کنفرانس های علمی بین المللی، کارگاه های علمی ۴ جنبی در زمان برگزاری کنفرانس در اختیار متقاضیان و علاقمندان قرار می دهند. شما می توانید با مشارکت در برگزاری و مدیریت چنین کارگاه هایی در داخل و خارج از کشور، هم گواهینامه های حضور در این دوره های کوتاه مدت بین المللی را دریافت کنید، هم در محیطی با پتانسیل بالا، قابلیت های فردی و علمی خود را به خیلی از مخاطبان در حوزه تخصصی منتقل کنید که فواید زیادی را به دنبال دارد.

نکته ۲۱۲: همانند خیلی از موضوعات دیگری که در گفتارهای قبلی به آن اشاره شد، در این حوزه نیز شرکت در کنفرانس های بین المللی و انتشار مقاله در آن، شرط لازم و یا شرط کافی برای اخذ پذیرش و حتی بورس تحصیلی نیست. مجموعه این عوامل می تواند موجب تقویت پرونده شما بشود.

نکته ۲۱۳: اگر مقاله شما در کنفرانسی پذیرش شد و برای ارائه از شما درخواست شد، از کنفرانس مزبور بخواهید تا در نامه ای رسمی و شفاف، از شما برای شرکت در کنفرانس و ارائه مقاله دعوت رسمی بشود و نسخه ای از این دعوت نامه به سفارت خانه کشور مزبور در تهران ارسال شود. حتما از کنفرانس مزبور بخواهید تا نام و مشخصات مقاله شما را در برنامه زمان بندی کنفرانس قرار دهد و نسخه ای از آن را ضمیمه دعوت نامه رسمی کند تا شانس پذیرش ویزای شما از سفارتخانه افزایش یابد.

نکته ۲۱۴: همواره در کنفرانس هایی شرکت کنید که حداقل ۵ یا ۱۰ سال پیاپی سابقه برگزاری این رویداد را در کارنامه خود داشته باشند.

نکته ۲۱۵: از طریق بررسی اعضای هیات علمی و کمیته اجرایی یک کنفرانس و سازمان های پشتیبان ۵ این رویداد علمی می توان تشخیص داد که اعتبار علمی و تبلیغاتی این کنفرانس در دنیا تا چه اندازه است. معمولا کنفرانس هایی که توسط نهادهای معتبر بین المللی و دانشگاه های بارز در قاره های مختلف پشتیبانی مادی و معنوی می شوند، از اعتبار بالایی برخوردار هستند و حضور شما در این رویدادها، فرصتی برای تقویت رزومه و سابقه علمی و تحقیقاتی شما محسوب می شود.

نکته ۲۱۶: بعضا شرکت حضوری در کنفرانس های بین المللی، امکان رایزنی برای یافتن فرصت های شغلی در شرکت های بین المللی را نیز برای شما فراهم می کند.

نکته ۲۱۷: بعضی از کنفرانس های علمی بین المللی، به مقالات برگزیده محققان دانشجو یا جوان، جایزه وِیژه ای اعطا می کنند که این جایزه می تواند در صورتی که به نام شما رقم بخورد، شانس شما را برای دریافت بورس های تحصیلی از دانشگاه معتبر اروپا به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

نکته ۲۱۸: برای آن که هزینه های انتشار مقالات پذیرفته شده در کنفرانس ها را کاهش دهید، همواره تلاش کنید تا با دوستان یا همکارانتان بر روی موضوع تحقیقی مقاله کار کنید و آن را منتشر کنید تا هم دیدگاه های مختلف در مقاله لحاظ شود و هم هزینه ها ۶ سرشکن شود و شما کار تیمی را یاد بگیرید.

نکته ۲۱۹: اگر مقاله شما در کنفرانس پذیرفته ۷ شد و در جورنال آن منتشر شد، معمولا از شما برای شرکت در دوره های بعدی کنفرانس نیز درخواست می شود و این ارتباط علمی، می تواند فرصت های علمی، صنعتی، تجاری و غیره برای شما فراهم کند که زمینه ساز موفقیت های بعدی می تواند باشد.

نکته ۲۲۰: کنفرانس های زیادی هستند که حتی اگر مقاله ای با داده ها و یافته های غلط و اشتباه هم به آن ها بدهید، در نهایت مقاله شما تایید و در جورنال های بی کیفیت منتشر می شود. اما قطعا در ژورنال های داوری شده معتبر خیر! به این موضوع توجه کنید. سره را از ناسره تشخیص دهید!

نکته ۲۲۱: برخی از کنفرانس های معتبر بین المللی، تا زمانی که مقالات برگزیده، ارائه شفاهی ۸ نداشته باشند، نسبت به انتشار مقالات در جورنال های مربوطه اقدام نمی کنند. به این موضوع توجه داشته باشید.

submit -۱

Official invitation letter -۲

Acceptance letter -۳

Scientific workshops -۴

sponcer -۵

Registration fee -۶

accept -۷

Oral presentation -۸
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی از زحماتتون

    • مهرو

      سلام و خسته نباشید خدمت شما دوست عزیز بخاطرمطالب کامل و جامعتون
      من فارغ التحصیل رشته مهندسی علوم خاک هستم
      و میخام روی یک پروژه کارکنم
      ک ازنظر زیشت محیطی مهمه اما ازاونجا ک ایران امکانات کمی داره میخام این تحقیقی و پروژه رو توکشورالمان پیش ببرم
      میخام بپرسم ایامیتونم ازطریق شرکت تو کنفرانسا
      طرح پیشنهادی رو به عنوان مقاله ارايه بدم؟؟
      و چجوری باید این کارو بکنم
      ممنون میشم راهنمایی کنید

    • زینب

      با سلام. مطالبتان بسیار عالی و کاربردی و جامع بودند . از شما بسیار سپاسگزارم. امیدوارم همواره موفق باشید و همیشه منشا خدمات و برکات برای جامعه باشید. این می تواند از خوشبختی های بزرگ یک انسان باشد که فرد مثمر ثمر برای اجتماع اش باشد.

    • hasti

      سلام
      ممنون میشوم اگر در مورد نوشتن نامه ای مبنی بر درخواست پذیرش و دعوتنامه برای شرکت در کنفرانس مرا راهنمایی کنید.
      اگر نمونه ای از این نامه را هم در اهختیار من بگذارید، ممنون میشوم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج