جاباما
۲۷۷۹۰۷
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

۷ جایی که ممکن است به راحتی دچار آنفولانزا شوید

گذر از فصل سرما خوردگی و آنفولانزا بدون اینکه مریض شویم کاری است دشوار اما غیر ممکن نیست. اضافه کردن چند اقدام احتیاطی ضد میکروب ها ویروس ها می تواند تا حدود زیادی احتمال ابتلا به این بیماری ها را پایین بیاورد.

وب سایت دکترکرمانی: گذر از فصل سرما خوردگی و آنفولانزا بدون اینکه مریض شویم کاری است دشوار اما غیر ممکن نیست. اضافه کردن چند اقدام احتیاطی ضد میکروب ها ویروس ها می تواند تا حدود زیادی احتمال ابتلا به این بیماری ها را پایین بیاورد.

شکی نیست که در این موقع از سال بسیاری از مردم درگیر سرماخوردگی و آنفولانزا هستند، حتی با وجود اقدامات پیشگیرانه. خب بی دلیل نیست که نام فصل سرما خوردگی و آنفولانزا برایش انتخاب شده. این دوره بیماری از اواخر پاییز شروع شده و تا پایان زمستان نیز ادامه دارد.

دور ماندن از سرما خوردگی و آنفولانزا به صورت ۱۰۰ درصدی قابل تضمین نیست اما علم به ما نشان داده چه جاهایی خطر ابتلا بیشتر است و از چه کارهایی باید اجتناب کنیم. در ادامه مکان هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که در صورت حضور در آنها باید بیش از هر زمان دیگر مواظب باشید. مطمئن شوید همیشه با خود یک دستمال مرطوب ضد عفونی کننده داشته باشید.

7 جایی که ممکن است به راحتی دچار آنفولانزا شوید

۱- فرودگاه و هواپیما

اگر در این فصل از سال می خواهید با هواپیما به مسافرت بروید باید بیشتر مواظب باشید. متاسفانه میکروب های زیادی در فرودگاه و هواپیما وجود دارد. حتی میکروب ها از نقاط دیگر دنیا ممکن است رنج سفر را تحمل کرده و با هواپیما خود ا به شما برسانند تا مریضتان کنند! پس اگر هوس مسافرت با هواپیما به سرتان زد ضد عفونی کننده را فراموش نکنید.

۲- رستوران ها

از آنجا که امسال تعدادی رستوران در سراسر دنیا به علت همین آلودگی ها بسته شدند، هم ما که به رستوران می رویم باید خیلی مواظب باشیم هم دوستانی که این رستوران ها را اداره می کنند. رستوران ها از مکان های پر رفت و آمد به حساب می آیند و علاوه بر آن کسی که غذا به شما می دهد شاید عادت نداشته باشد مرتب دست هایش را بشوید، پس سعی کنید ضد عفونی کننده را همیشه به دنبال داشته باشید و البته به رستوران هایی مراجعه کنید که از سطح کیفیت بهداشتشان مطمئن هستید.

۳- در اداره

بسیاری از ما بیشتر روز خود را در اداره ها می گذرانند، پس جای تعجب نیست که این مکان را هم در لیست مکان های پر خطر قرار دهیم، مگر اینکه اداره ای کاملا ایزوله داشته باشید! وسائل کار مانند صفحه کلید ها و گوشی های همراه که ممکن است زیاد در اداره بچرخند در هر چند سانتیمتر خود ۷۵۰۰ باکتری دارند. جالب است بدانید این مقدار در صندلی توالت فرنگی ۵۴۰۰ باکتری می باشد!

۴- مراکز خرید

اگر برای خرید بیرون می روید دشوار است که سری هم به مراکز بزرگ خرید نزنید و البته گاهی نیز باید سری به دستگاه های ATM بزنید. تحقیقات نشان داده استفاده از این دستگاه ها به اندازه توالت های عمومی می تواند باعث انتقال بیماری شود. متاسفانه دیگر وسائل عمومی که در یک مرکز خرید می توانید پیدا کنید نیز چنین خطری را در خود دارند. پس حتما احتیاط کنید. منظور از احتیاط وسواسی بودن نیست، فقط بعد از استفاده دست خود را به طرف صورت نیاورید و ابتدا آن را با ضد عفونی کننده تمیز کنید.

۵- مطب پزشکان

معمولا برای اینکه مریض تر نشویم و یا بیماری را به پزشک نشان دهیم مجبوریم به مطب ها مراجعه کنیم. در کنار ما دیگران نیز همین فکر را دارند پس همگی دست به دست هم میکروب ها و ویروس هایمان را به مطب برده و با هم به اشتراک می گذاریم! هر فرد بالغ در دقیقه تقریبا ۳۰ نقطه را با دست لمس می کند، حالا خودتان حساب کنید در مطب یک دکتر چه خبر است. مجلات، صندلی ها، خودکار ها و هر چه فکرش را بکنید ممکن است آلوده باشد. با این حال برای معاینه باید به مطب یا درمانگاه مراجعه کرد ولی با رعایت نکات احتیاطی.

7 جایی که ممکن است به راحتی دچار آنفولانزا شوید

۶- مهد کودک یا مدرسه فرزندتان

اگر فرزند دارید حتما متوجه شده اید که با شروع مهد کودک یا مدرسه پای سرماخوردگی و آنفولانزا نیز بیشتر از گذشته به خانه باز شده. حتی وقتی فرزند خود را به پارک هم می برید باید مواظب باشید چون سطوح آنجا نیز توسط افراد زیادی لمس شده. از همان ابتدا آموزش را به کودک خود شروع کنید، به او استفاده از ضد عفونی کننده و شستن مرتب دست ها را بیاموزید.

۷- خانه

همان باکتری هایی که بیرون از خانه مجبور بودید از خود دورشان کنید ممکن است در خانه خودتان هم پنهان شده باشند. بله معمولا سطوح مختلف را با ضد عفونی کننده تمیز می کنید، اما آیا از درپوش مسواک استفاده می کنید؟ اگر چنین کاری نمی کنید باید بگویم مسواکی که به دهان می برید به غیر از خمیر دندان حاوی موارد ناخوشایندی است. اگر در خانه فرش دارید بهتر است بدانید در هر اینچ مربع آن فرش ۲۰۰.۰۰۰ باکتری خوابیده است - حتی با وجود استفاده مرتب از جاروبرقی. پس اگر با وجود احتیاط در خارج از خانه یکی از این روزها مریض شدید نباید متعجب شوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      واقعا زحمت کشیدید.پوقتی که همه جا آلوده است دیگه اینکه تیتر کردن نداره.همچین میگین 7 جایی که میتوانید انفلوآنزا بگیرید که ما فکر کردیم واقعا جاهای خاصی را میخواهید نام ببرید.خانه اداره مطب مرکز خرید فرودگاه رستوران و مدرسه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.از کرامات شیخ ما این است که عسل را خورد و گفت شیرین است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج