اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۳۷۵۷۱۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تصویب کلیات اصلاحیه بودجه

پس از کش و قوس‌های فراوان و در حالی که کمیسیون برنامه و بودجه یک بار اصلاحیه لایحه بودجه را رد کرده بود، بالاخره روز گذشته نمایندگان مجلس کلیات لایحه یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور را با ۱۶۲ رای موافق، ۵۶ رای مخالف و هشت رای ممتنع به تصویب رساندند.

روزنامه آرمان امروز- امیر داداشی: پس از کش و قوس‌های فراوان و در حالی که کمیسیون برنامه و بودجه یک بار اصلاحیه لایحه بودجه را رد کرده بود، بالاخره روز گذشته نمایندگان مجلس کلیات لایحه یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور را با ۱۶۲ رای موافق، ۵۶ رای مخالف و هشت رای ممتنع به تصویب رساندند.

در جریان بررسی کلیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ در جلسه دیروز مجلس، نمایندگان موافق و مخالف در این باره به اظهار نظر پرداختند. در همین زمینه سخنگوی دولت اصلاحیه بودجه ۹۵ را باعث رشد اقتصادی و اشتغال دانست و خطاب به نمایندگان مجلس گفت: تصمیم نهایی شما در تصویب این لایحه رشد اقتصادی و افزایش اشتغال کشور را به دنبال دارد.

اصلاحیه بودجه ۹۵ باعث رشد اقتصادی

به گزارش ایرنا محمدباقر نوبخت که به عنوان نماینده دولت در دفاع از لایحه یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ کل کشور در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، اظهار داشت: تصمیم امروز شما در تصویب این لایحه باعث رفع نگرانی پیمانکاران در اجرای طرح‌های عمرانی و امیدوار شدن و جبران زحمات کشاورزان می‌شود و این حجتی است که بر ما و شما تمام است. او افزود: این فرصت فراهم است تا دولت را موظف کنید در فاصله کوتاهی نسبت به تادیه این بدهی‌ها و بازپرداخت آن اقدام کند و شما شاهد رونق طرح‌های تولیدی و عمرانی و رفع نگرانی بخش کشاورزی باشید.

سخنگوی دولت ادامه داد: از مجلس به دلیل موافقت با فوریت رسیدگی به این لایحه بسیار مهم قدردانی می‌کنم. همچنین از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه، مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات نیز قدردانم که در یک همکاری و رایزنی کارشناسی، آنچه اکنون برای تصویب تقدیم شما شد را فراهم کردند. نوبخت عنوان کرد: امروز همه شما نمایندگان در یک عبارت کلی «اقدام و عمل»، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از دولت مطالبه می‌کنید و از تاخیر پرداخت مطالبات کشاورزان گلایه و تاکید کردید نسبت به پرداخت مطالبات گندمکاران اقدام کنیم. همچنین از مطالبات پیمانکاران در طرح‌های عمرانی اظهار نگرانی کردید. شما نمایندگان امروز با حجم قابل توجهی از مراجعات جوانان به ویژه تحصیلکردگان نیازمند شغل، مواجه هستید. رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیح داد: استخدام ۱۹ هزار نفر در سال مشکل جوانان را حل نمی‌کند، بلکه باید فرصت‌های شغلی از طریق واحدهای تولیدی که غیر فعال و راکد هستند، ایجاد شود.

نوبخت تصریح کرد: تصمیم شما در تصویب این لایحه کمک می‌کند تا بتوانیم با رفع مشکلات نظام بانکی، از مسیر قانونی نسبت به تادیه مطالبات آنها و توانمند کردنشان در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی در اقصی نقاط کشور کمک کنیم. او خاطرنشان ساخت: تصویب امروز شما کمک می‌کند در مدتی کوتاه تمامی مطالبات گندمکاران و پیمانکاران را پرداخت کنیم. معاون رئیس جمهوری اعلام کرد: مطالبات بیمارستان‌های مختلف که برای پذیرا شدن مراجعان و بیماران به دلیل بدهی‌های انباشته شده سازمان بیمه سلامت، مشکل دارند، تادیه می‌شود. نوبخت اضافه کرد: هیچ یک از طرح‌ها، لوایح و تصمیمات گذشته به میزان تصمیم امروز مجلس نمی‌تواند باعث حل این مشکلات و افزایش رشد اقتصادی شود.

تسویه بدهی‌ها پیش‌شرط آبادانی کشور

پیش از آنکه از مجموع ۲۴۸ نماینده حاضر در صحن، ۱۶۲ نفر با کلیات این لایحه موافقت کنند، نمایندگان موافق و مخالف تصویب لایحه به ایراد سخنانی پرداختند. به گزارش ایسنا، مهرداد لاهوتی در مخالفت با کلیات این لایحه اظهار کرد:‌ دولت گذشته یک بار می‌خواست ۷۴ هزار میلیارد تومان درآمد از محل افزایش نرخ ارز به دست بیاورد که مجلس جلوی آن را گرفت. زیرا ما معتقدیم اگر این مجوز داده شود دولت‌ها می‌توانند هر وقت که می‌خواهند قیمت ارز را بالا ببرند و این را به عنوان منبع درآمد استفاده کنند، بنابراین قانون را اصلاح کردیم و قرار شد این پول فقط صرف زیانهای احتمالی شود.

او افزود: حالا دوباره مجلس این اجازه را به دولت می‌دهد که ۴۵ هزار میلیارد تومان مابه التفاوت قیمت ارز را به عنوان درآمد مورد استفاده قرار دهد. سید کاظم دلخوش نیز در موافقت با این لایحه گفت:‌ در تبصره ۳۵ اصلاح بودجه، بدهی دولت در جداول به تفکیک مشخص شده و پایه پولی هم با این کار رشد پیدا نمی‌کند. او درباره‌ بودجه نظامی کشور گفت: یکی از مسائلی که امروز به آن باید توجه کنیم بودجه نظامی در ماموریت‌های داخلی و بین المللی است. وقتی رقم پنج هزار میلیارد تومان در سال ۹۴ تحقق پیدا می‌کند و در بودجه ۹۵ نیز مجددا تکرار می‌شود یعنی این مبلغ هزینه نشده است. محمدرضا پورابراهیمی، مخالف کلیات اصلاحیه بودجه ۹۵ نیز در اظهاراتی بیان داشت: بحث تسعیر نرخ ارز سه بار در صحن علنی مجلس مطرح شده است و درسال ۹۲ نیز تسویه ۷۴ هزار میلیارد تومان بدهی دولت، به این روش مطرح شد، اما مجلس آن را قابل قبول ندانست.

او ادامه داد: اگر دولت قرار باشد به واسطه سیاست انضباط مالی نامشخص تصمیم بگیرد که هزینه‌ای به مردم وارد کند و اثرش شوک ارزی سال‌های گذشته باشد، آیا ما می‌توانیم این اجازه را به دولت بدهیم؟ متاسفانه ما به جای تنبیه دولت او را تشویق می‌کنیم، این چه رفتاری در اقتصاد است و چرا کاری که مجلس دو بار با آن مخالفت کرده را مجددا تکرار می‌کنیم؟ غلامرضا کاتب نیز در موافقت با کلیات لایحه اصلاح بودجه ۹۵ عنوان کرد: همه ما می‌دانیم که کشور در شرایط سخت رکودی است و می‌خواهیم که از این رکود بیرون بیاییم، اما از سوی دیگر می‌گوییم انتشار اوراق خزانه به معنی پیش خور شدن بودجه است. آیا این اعتبار قرار است صرف هزینه‌های جاری شود یا پروژه‌های عمرانی؟ او با بیان اینکه با گذشت پنج ماه از سال ۹۵ هنوز یک ریال بودجه عمرانی پرداخت نشده افزود:‌ اگر دولت به بانک‌ها بدهی نداشته باشد می‌تواند پروژه‌های عمرانی را فعال کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج