جاباما
۴۰۸۷۸۵
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

آمادگی قالیباف برای خدمت به‌خانواده مدافعین حرم

شهردار تهران گفت: اگر امروز این توفیق را ندارم تا در کنار مدافعان حرم و حاج قاسم سلیمانی بجنگم، اما می‌گویم که در شهرداری تهران مکلف و موظفیم تا بدون هیچ محدودیتی هر چه در توان داریم برای خدمت به خانواده‌های شهدا و پشتیبانی از عرصه‌های مجاهدت انجام دهیم.

خبرگزاری ایسنا: محمدباقر قالیباف در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم گفت: امام (ره) جز برای خدا بر زبانش جاری نشد و جز برای خدا گامی بر نداشت و به روان پاک ایشان درود می‌فرستیم. همچنین به شهدایی که در آن زمان فرهنگ حسینی و عاشورایی را برای نسل امروز ما و به برکت انقلاب اسلامی در جامعه ما احیا کردند، درود می‌فرستیم؛ چرا که آنها باعث احیای مجدد اسلام و ایجاد عزت و اقتدار برای مسلمانان شدند.

قالیباف ادامه داد: امروز تنها راه پیش روی ما برای موفقیت مادی و معنوی، بدون شک فرهنگ جهاد و شهادت است. حتی امروز پیشرفت ما هم در گرو همین روحیه جهاد و شهادت است. در حقیقت فرهنگ عاشورایی و حسینی به ما یاد داد که دقیقا بتوانیم شناخت به موقع عمل کردن به تکالیف را پیدا کنیم و آن را به کار بریم.

قالیباف با اشاره به فضای کشور در سال‌های بعد از دفاع مقدس گفت: در این سال‌ها در خیابان‌های تهران روزهایی را دیدیم که عده‌ای می‌گفتند نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران. معنای این شعار نشناختن فرهنگ حسینی و نفهمیدن تکلیف‌مان در آن روزهایی بود که فرزندان این مرز و بوم برای دفاع از حریم ولایت، حرم، فرهنگ حسینی و مظلومان و اقوام مختلف و همچنین برای امنیت ملی خود و کشورمان و برای توسعه فرهنگ انقلاب اسلامی مشغول مجاهدت بودند. در آن روزها می‌دیدیم که این شهدای مظلوم و غریب دارای فرهنگ حسینی به معنای تشخیص موقعیت برای فهم تکلیف و عمل به آن هستند.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز شهدای مدافع حرم در شهر و دیارشان با عزت تشییع می‌شوند، گفت: این در حالیست که در آن سال‌ها، این شهدا را مظلومانه تشییع می‌کردیم و فضای حاکم بر جامعه فضای خوبی نبود و افکار و رسانه‌های خاصی این فضا را القا می‌کردند و می‌گفتند که چرا باید پول ما در جای دیگری هزینه شود و چرا فرزندان‌مان برای جاهای دیگر بجنگند.

قالیباف تصریح کرد: من به صراحت اعلام می‌کنم که این افراد نه انقلاب اسلامی را شناختند و نه به فرهنگ اسلامی و انسانی اعتقاد دارند و حتی شعار جانم فدای ایرانشان هم یک شعار کذب بود.

قالیباف همچنین اظهار کرد: در حقیقت صداقت، صمیمیت، شجاعت، عزت، جوانمردی، ولایت‌مداری و شرف و مردانگی برای شهدا و بسیجیان و جوانانی بود که به موقع تکلیف را تشخیص دادند و برای دفاع از انسانیت، اسلام و دفاع از حرم اهل بیت (ع) و حفظ ایران و انقلاب اسلامی جانشان را فدا کردند. این افراد رهروان و پیروان واقعی امام حسین(ع)، امام راحل و مقام معظم رهبری هستند و اینها هستند که دوستداران واقعی ایران و این ملت هستند و دلشان برای ایران می‌سوزد. بسیاری از افراد می‌گفتند که جوانان دهه ۷۰ مانند جوانان زمان جنگ نیستند، اما دیدیم که آنها به میدانی رفتند که از دفاع مقدس سخت‌تر است و شجاعانه ایستادند و جنگیدند که ما به آنها درود می‌فرستیم.

وی ادامه داد: انصافا مدافعین امروز نقش‌شان مانند نقشی است که حضرت زینب (س) و یاران امام حسین(ع) داشتند و در شرایط سخت در کنار ولی‌شان قرار گرفتند و ذره‌ای هم در باورهایشان خدشه ایجاد نشد.

شهردار تهران در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه امروز جبهه‌های متعددی برای انقلاب اسلامی باز شده است، گفت: همانطور که مبارزه با تکفیری‌ها که سربازان استکبار هستند، لازم است بدون شک در داخل کشور هم برای خدمت به مردم و حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید مبارزه کرد و در صحنه‌های علم و سازندگی کشور هم باید تلاش کنیم. چرا که انقلاب اسلامی باید در همه عرصه‌ها بدرخشد.

قالیباف ادامه داد: اگر تنها در دفاع کردن بدرخشیم، اما جوانان‌مان به دلیل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فقر از بین بروند، این ظلم بزرگی است. بنابراین باید سعی کنیم که این اتفاقات نیفتد.

قالیباف با بیان اینکه هر تلاشی که امروز باعث افتخار نظام شود، نوعی مجاهدت است، گفت: این در حالیست که هر کجا هم که باعث ضعف کشور شود، ظلم به امام و رهبری و خون شهدا است.

شهردار تهران با بیان اینکه ما مظلومیت‌ها و محرومیت‌های دوران دفاع مقدس را به یاد داریم، اظهار کرد: در آن زمان رزمندگان میدان جنگ توقع داشتند که اولویت مدیران و دولتمردان، توجه به میدان جنگ باشد که فرمان امام هم در همین زمینه بود. حال امروز من اعلام می‌کنم که اگر این توفیق را ندارم تا در کنار شما مدافعان حرم و برادرم حاج قاسم سلیمانی بجنگم، اما می‌گویم که در شهر تهران، من و همه همکارانم در شهرداری مکلف و موظفیم تا بدون هیچ محدودیتی هر چه در توان داریم برای خدمت به خانواده‌های شهدا و پشتیبانی از عرصه‌های مجاهدت انجام دهیم و این کار را علی رغم اینکه زخم زبان‌های بسیاری شنیده‌ایم، با افتخار انجام می‌دهیم و این کار را افتخار و وظیفه خودمان می‌دانیم و امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا در خدمت شما باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقای قالیباف ازاینکه به فکر مدافعین حرم هستید متشکرم لطفا بعد از شهدای مدافع حرم از جانبازان مدافع حرم هم یادی کنید که دردشان صد برابر از شهدای مدافع حرم بیشتر است با تشکر خانواده یکی از جانبازان مدافع حرم




      از مدافعین حرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج