جاباما
۶۰۳۷۹۷
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

شرایط پرداخت وجوه سپرده‌گذاران «افضل توس»

تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی افضل توس که به بانک آینده واگذار شده است در فرآیندی مرحله‌ای و با پرداخت کامل سقف‌های تعیین شده همراه خواهد بود. پرداخت سود سپرده در زمان توقف فعالیت تعاونی فعلا نامشخص است.

خبرگزاری ایسنا: تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی افضل توس که به بانک آینده واگذار شده است در فرآیندی مرحله‌ای و با پرداخت کامل سقف‌های تعیین شده همراه خواهد بود. پرداخت سود سپرده در زمان توقف فعالیت تعاونی فعلا نامشخص است.

از امروز (شنبه) همزمان با اول مهرماه تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تا سقف سه میلیون تومان تعاونی اعتبار افضل توس در دستور کار بانک آینده قرار گرفته است. افضل‌توس در مردادماه و با تصمیم بانک مرکزی به فعالیت غیرمجاز خود در بازار پول پایان داده و مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های آن به بانک آینده واگذار شد تا این بانک تعهدات افضل توس را در قبال سپرده گذاران برعهده بگیرد.

طی مدت اخیر افضل توس در مرحله تصفیه و تعیین تکلیف دارایی‌ها و بدهی‌ها قرار گرفته و درنهایت تصمیم بر این شد تا وضعیت سپرده‌گذاران به طور مرحله‌ای مشخص شود از این رو از اول مهرماه و به مدت ۲۵ روز زمانی است که تعیین شده تا دارندگان حساب در این تعاونی بتوانند براساس سقف تعیین شده یعنی سه میلیون تومان مراجعه کرده و وجوه خود را تعیین تکلیف کنند.

مراجعه به شعب افضل توس برای پیگیری شرایط پرداختی‌ها که البته با تایید مسئولان مربوطه نیز همراه بود، با این توضیح همراه شد که سپرده گذار باید به شعبه‌ای که در آن افتتاح حساب کرده است، مراجعه کند. ضمن این که سقف مبلغ وی در مرحله اول تا سه میلیون تومان خواهد بود، یعنی سپرده‌گذارانی که تا این حد مانده (مجموعه سود و سپرده تا زمان توقف فعالیت) دارند می‌توانند مراجعه کرده و آن را تعیین تکلیف کنند.

شرایط اینگونه است که سپرده گذار افتتاح حساب جدیدی انجام داده و دفترچه بانک آینده را دریافت می‌کند، آنگاه تا ۱۵ روز بعد مبلغ تا سقف سه میلیون تومان به حساب واریز شده و از آن زمان قابل برداشت خواهد بود.

اما موضوعی که در این رابطه وجود دارد سود سپرده صاحبان حساب خواهد بود. در این رابطه نیز باید یادآور شد که در مرحله اول آنچه که به عنوان سقف سه میلیونی برای مانده تعیین شده مجموع سپرده و سودی است که تا قبل از ایجاد مشکل برای افضل توس و به عبارتی انحلال آن در حساب مشتری وجود داشته است که به طور کامل پرداخت می‌شود، اما از حدود دو تا سه ماه گذشته که فعالیت این تعاونی با مشکل مواجه شده فعلا سودی بابت سپرده‌ها پرداخت نخواهد شد تا این که در ادامه و با دستور مقام قضایی و بانک مرکزی وضعیت آن مشخص شود. البته پرداخت سود معوق شده تا حد زیادی منوط به پاسخگویی منابع و دارایی‌های افضل توس خواهد بود.

با این حال این انتظار نیز وجود دارد که افضل توس بتواند به تمامی سپرده‌هایی که در آن وجود داشته و حتی سودهای آن پاسخگو باشد، چرا که در زمان واگذاری تعهدات این تعاونی به بانک آینده رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرده بود که هرگونه کسری ناشی از ارزیابی دارایی‌ها و بدهی‌های تعاونی‌های واگذار شده برعهده مدیران و سهام داران همان تعاونی خواهد بود، بنابراین بانک آینده هیچ مسئولیتی در رابطه با تامین کسری منابع نخواهد داشت و تنها عهده‌دار مدیریت دارایی‌ها و بدهی‌های افضل توس و تعیین تکلیف سپرده‌گذاران آن است. از این رو هرگونه کسری از طرف مسئولان تعاونی باید جبران شود.

به نظر می‌رسد در حال حاضر افضل توس با کسری قابل توجهی مواجه نبوده و تعیین تکلیف سپرده گذاران و وجوه آنها در روال معمول پیش برود. این در حالی است که بعد از پایان مهلت ۲۵ روزه برای سپرده گذاران تا سقف سه میلیون تومان سقف‌های بعدی نیز اعلام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس ارمان چی

    • بدون نام

      پس ثامن چی شد فراموش شد

    • خوزستان بهبهان

      تعدادی افرادی که در موسسه آرمان بهبهان سه میلیون دارند بیست نفر نمی شوند یک ماه مهلت گذاشته اند ، چرا دارید اینجور مردم رااذیت می کنید . مردم پول دست رنج خودشان را می خواهند .پس کو آن وعده های جهازی و استاندار .اینقدر مردم را آزار ند هید که طاقت مردم هم حدی دارد

    • احد

      کاسپینیها سقف پولا رو دویست تومن گذاشت پس چرا افضل توس هنوز اقدامی نمیکنه مگه سقف سه میلیون تاریخی که گذاشته بودن تموم نشد چرا دیگه خبری ازشون نیست
      چرا کسی رسیدگی نمیکنه مگه کسی هم هست سه تومن بذار تو این موسسات چرا با روح و روان مردم بازی میکنین اخه سقف سه تومن یعنی چی !!!! من فقط از روزی افضل نابود شد سه تومن پول شارژ اینترنت دادم اینقد سرک‌کشیدم تو این سایتا بینم کی میخوان پولمونو بدن

    • علی

      ریاست محترم افضل توس سلام : تو رو به حرمت ابا عبدالله و حضرت ولی عصر قسم مردم رو منتظر نزارید آخه گناه که نکردند پولشونو ب امانت دادن ب غصه بهشون بدید...... آخه یکم راه و روش حضرت علی رو هم بکار ببرید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج