۷۰۹۴۰۱
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

خواندنی‌ها با برترین‌ها (۱۵۳)

در این شماره از خواندنی‌ها با ۱۰۰ پرسش از آلن دوباتن، یک رمان جاسوسی، اثری درباره‌ی عشق و... آشنا شوید.

برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با ۱۰۰پرسش از آلن دوباتن، یک رمان جاسوسی، اثری درباره ی عشق و... آشنا شوید.

100 پرسش جعبه ابزاری برای گفتگو

  • آلن دوباتن
  • ترجمه ی علی کاظمیان
  • نشر نو
  • چاپ اول: ۹۷

خواندنی‌ها با برترین‌ها (۱۵۳)
گاهى در مهمانی‌ها و دورهمى‌ها همه ساکت‌ می‌نشینند و حرفى در کار نیست و هر کاری هم می‌کنیم هیچ موضوع جالبی برای گفت‌ و گو پیدا نمی‌کنیم. شاید یک دلیلش این است که موضوعات و تجربه‌های مشترکمان را فراموش کرده‌ایم و اصلاً دیگر به آنها فکر نمی‌کنیم.

شروع کردن یک گفت و گوی خوب کار آسانی نیست. یک گفت و گوی عالی همیشه با سوالی عالی توسط یک نفر آغاز می‌شود. «جعبه‌ابزار گفت‌ و گو» مهمانی‌ تازه‌وارد است که با یک پرسش به‌سادگی به یادمان می‌آورد که می‌توانیم دربارهٔ چه چیزهایی با هم حرف بزنیم؛ چه خاطراتی را زنده کنیم؛ چه لذت‌هایی را مرور کنیم؛ چه ناگفته‌هایی را بگوییم تا به وادی خیال‌های دور و درازمان کشیده شویم.

داخل این مجموعه، کارت‌هایی زیبا می‌بینید که بر آنها صد مورد از بهترین پرسش‌های مطرح نقش بسته است. تنها چندتايى از این پرسش‌ها می‌تواند هر مهمانی و دورهمی‌ را گرم و پر از حرف و خنده کند. با این پرسش‌ها می‌توانید یک دل سیر، از چیزهایی که هیچ‌وقت فرصتش را نداشته‌اید، حرف بزنید و بشنوید و بگویید و بخندید.

طبقه و قشربندی اجتماعی

  • رزماری کرامپتون
  • ترجمه ی هوشنگ نایبی
  • نشر نی
  • چاپ اول:۹۷

خواندنی‌ها با برترین‌ها (۱۵۳)

این کتاب تحلیلی است از مفهوم قشربندی اجتماعی و طبقه‌ی اجتماعی، و نگاهی است اجمالی به تاریخ چارچوب‌هایی که برای درک و تبیین تداوم نابرابری‌های اجتماعی پدید آمده است. همچنین در این کتاب، به میراث کلاسیک تحلیل طبقاتی و کارهای مارکس و وبر اشاره می‌شود. سپس نحوه‌ی اندازه‌گیری ساختار طبقاتی عنوان می‌شود که تلاش منظمی است برای عملیاتی‌کردن ساختار طبقاتی برحسب تقسیم‌بندی ساختار شغلی. در اینجا، هم طرح‌های طبقاتی رسمی مورد کندوکاو قرار می‌گیرد، هم طرح‌های جامعه‌شناختی، و هم طرح‌هایی که محققان سیاست‌پژوهی و بازارپژوهی به کار می‌برند.

سپس، بعد فرهنگی طبقه با شرحی از مفهوم «پایگاه» همراه با مفهوم «شهروندی» مارشال و رویکرد بوردیو به طبقه همراه با کاربردهای این رویکرد در کندوکاو طبقه‌ی متوسط و طبقه‌ی کارگر به میان می‌آید. و سرانجام نقش خانواده در بازتولید نابرابری‌های طبقاتی و تحرک اجتماعی مطرح می‌شود.

سنگ نبشته ای بر گور یک جاسوس

  • اریک امیلر
  • ترجمه ی رامین آذربهرام
  • انتشارات نیلوفر
  • چاپ اول:97

خواندنی‌ها با برترین‌ها (۱۵۳)
سنگ‌نبشته‌اي براي گور يك جاسوس از جذاب‌ترين داستان‌هاي امبلر است و در ادبيات جاسوسي اثري كلاسيك محسوب مي‌شود. اين كتاب كه در ابتدا به صورت پاورقي در روزنامه ديلي اكسپرس چاپ مي‌شد جزء ده رمان برجسته تاريخ ادبيات جاسوسي به انتخاب مجله اينديپندنت است. امبلر با نبوغ منحصر به ‌فرد و طنز استثنايي خود داستاني جذاب و پركشش را روايت مي‌كند كه در ميان آثار مشابه در گونه تريلر يك سر و گردن بالاتر مي‌ايستد. به قول منتقد كتاب روزنامه واشنگتن پست: «كسي كه آثار امبلر را نخوانده باشد دلهره واقعي را تجربه نكرده است.»

علم عشق

  • جان گاتمن
  • ترجمه ی هاشم پوریامهر
  • نشر دانژه
  • چاپ اول:۹۷

خواندنی‌ها با برترین‌ها (۱۵۳)
کتاب حاضر، در نوع خود اثر کم نظیری درباره ی روابط عاطفی و زناشویی است. این کتاب محصول سال ها تجربه ی علمی گروهی است که رفتارهای زوجین را به طور خلاقانه ای صورت بندی ریاضی کرده اند. کتاب شامل ارایه ۴۶ اصل عشق، چهارسوار ویرانگر، پنج دستورالعمل ایجاد، حفظ و تداوم روابط خوب و انواع پنج گانه زوج ها پرداخته است.

خواننده ممکن است در آغاز، عنوان کتاب را قدری غریب و نامعمول ببیند زیرا بارها این شعر را زمزمه کرده است که: بشوی اوراق، اگر همدرس مایی که درس عشق در دفتر نباشد نویسنده کتاب با پشتوانه چهل سال کار و تحلیل رفتار زوج ها در موقعیت های مختلف، به این نتیجه ی مهم نایل شده که وقتی عشق در روابط میان زوج ها جاری می شود، بررسی آن به مدد علم امکان پذیر و روند آن پیش بینی پذیر می شود. با روش هایی که در این کتاب توصیف و تبیین شده، با درصد بالایی از اطمینان- حالت های مختلف نظیر روابط شاد پایدار- ناشاد پایدار- شاد ناپایدار و ناشاد ناپایدار و وقوع طلاق را می شود پیش بینی کرد. امید و اطمینان دارد که مطالعه ی کتاب برای مشاوران خانواده، زوج درمانگرها، روان شناسان، روانپزشکان، مددکاران اجتماعی بسیار سودمند خواهد بود.

زن غیر ضروری

  • ربیع علم الدین
  • ترجمه ی هرمز گیلیانه
  • نشر قطره
  • چاپ اول:۹۷

خواندنی‌ها با برترین‌ها (۱۵۳)
نامزد نهايي جايزه‌ي حلقه‌ي منتقدان ملي آمريکا نامزد نهايي جايزه‌ي ملي کتاب عاليه صالح در آپارتمانش در بيروت تنها و در محاصره‌ي انبوه کتاب‌هايش زندگي مي‌کند. عاليه‌ي تنها، بي‌فرزند و مطلقه «زائده‌ي غيرضروري» خانواده‌اش است. اين زن صريح‌اللهجه که دنياي خود و گذشته‌ي پيچيده‌اش را از دريچه‌ي آثار ادبي فاخر مي‌بيند سالييکي از کتاب‌هاي محبوبش را به عربي ترجمه و آن‌گاه گوشه‌اي انبار مي‌کند. ترجمه‌هايش را هرگز هيچ‌کس نخوانده است.

خواننده با ذهن بازيگوش عاليه در سرک کشيدن‌ هايش به حال و گذشته‌ي بيروت همراه مي‌شود. ملاحظاتي رنگارنگ در باب ادبيات، فلسفه و هنر با تاخت‌وتاز خاطراتي از جنگ داخلي لبنان و گذشته‌ي پرتلاطمِ خودِ عاليه درهم مي‌آميزد. عاليه، در‌حالي‌که سعي مي‌کند بر بدن رو به سال‌خوردگي و غليان خودجوش احساساتش غلبه کند، با فاجعه‌اي غير قابل تصور، که تتمه‌ي زندگي‌اش را تهديد مي‌کند، مواجه مي‌شود. ربيع علم‌الدين روايتي ظريف از زندگي يک زن در خاورميانه به دست مي‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زهره

      ممنون که این بخش رو دارید

    • بدون نام

      مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج