اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۸۰۵۱۸
۲۸۷
۲۸۷
پ

درد در هر ناحیه از شکم به چه معناست؟

محل درد گاهی اوقات می‌تواند نشان دهد که به‌طور خاص کدام اندام تحت تاثیر قرار گرفته و چقدر ضروری است سریع‌تر با پزشک مشورت کنیم

خراسان: محل درد گاهی اوقات می‌تواند نشان دهد که به‌طور خاص کدام اندام تحت تاثیر قرار گرفته و چقدر ضروری است سریع‌تر با پزشک مشورت کنیم

بیشتر دردهای معده جدی نیستند و بعد از مدتی از بین می‌روند، اما بسیاری از اندام‌های حیاتی ما در این ناحیه قرار دارند، پس محل درد گاهی اوقات می‌تواند نشان دهد که به‌طور خاص کدام اندام تحت تاثیر قرار گرفته است. با این حال، حسگرهای درد ما در شکم (بین قفسه سینه و لگن) کمی متفاوت از حسگرهای روی پوست ما کار می‌کنند. به این معنی که محل درد در معده همیشه دقیقاً به ما نمی‌گوید چه اتفاقی دارد می‌افتد، اگرچه می‌تواند مفید باشد. به عنوان یک قاعده کلی، درد گسترده کمتر از دردی که می‌توان با انگشت به آن اشاره کرد، جدی است. در این مطلب به نقل از «روزیاتو» می‌بینیم که درد در هر ناحیه از شکم چه معنایی می‌تواند داشته باشد. 

قسمت میانی بالا

 هر گونه دردی که درست از زیر قفسه سینه ایجاد می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای از ریفلاکس اسید باشد. فشار دادن روی این ناحیه هم می‌تواند دردناک باشد. قهوه، گوجه فرنگی، شکلات و غذاهای چرب یا تند همگی می‌توانند باعث سوزش سر دل شوند. اجتناب از این غذاها گاهی اوقات می‌تواند به کاهش عوارض جانبی سوزش سر دل کمک کند. البته اگر بیشتر روزها سوزش سر دل دارید یا تغییر سبک زندگی و داروها کمکی به شما نمی‌کنند.

سمت راست بالا

 یک درد ناگهانی تیز از سمت راست بالای شکم می‌تواند نشانه مشکل در کیسه صفرا باشد که درست در پشت قفسه سینه قرار دارد. سنگ‌های صفراوی، احتمالاً شایع‌ترین علت درد در این نقطه هستند. در بیشتر موارد، سنگ صفرا هیچ علامتی ایجاد نمی‌کند و نیازی به درمان ندارد، اما اگر سنگ کیسه صفرا در سوراخی داخل کیسه صفرا گیر کند، می‌تواند باعث ایجاد درد ناگهانی و شدید در معده شود که معمولاً تا 5 ساعت طول می‌کشد. اگر این درد مکرر اتفاق می‌افتد یا شدید است، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

پایین سمت راست

دردی که از ناحیه کمر شما منتشر می‌شود، می‌تواند نشان‌دهنده مشکل در کلیه، شامل سنگ کلیه یا عفونت کلیه باشد. سنگ کلیه بسیار شایع و فوق‌العاده دردناک است و می‌تواند منجر به درد، تهوع، استفراغ و تب و لرز شود. افراد معمولاً بدون مشکل می‌توانند این سنگ‌ها را دفع کنند، اما سنگ‌های کلیه بزرگ‌تر می‌توانند باعث عفونت شوند یا در صورت درمان نشدن، عملکرد کلیه را متوقف کنند. عفونت کلیه نیز می‌تواند بسیار خطرناک باشد، اما اگر بلافاصله با آنتی بیوتیک درمان شود، آسیب جدی ایجاد نخواهد کرد. با این حال، اگر درمان نشود، می‌تواند منجر به آسیب دایمی کلیه، سپسیس و حتی مرگ شود.

پایین شکم سمت راست

 درد مداوم در قسمت پایین سمت راست معده گاهی اوقات می‌تواند نشانه آپاندیسیت باشد. این زمانی اتفاق می‌افتد که آپاندیس، عضوی که به روده بزرگ متصل است، ملتهب می‌شود. هنگام ابتلا به آپاندیسیت، افراد معمولاً در ابتدا با یک درد مبهم در اطراف ناف احساس ناخوشی می‌کنند که سپس به سمت پایین شکم می‌رود. درد در این ناحیه از شکم، به خصوص اگر مداوم باشد یا با فشار دادن دردناک‌تر شود، می‌تواند آپاندیسیت باشد.

قسمت میانی پایین

 قسمت مرکزی پایین شکم جایی است که مثانه ما جای دارد و در زنان، رحم. درد ناشی در این ناحیه می‌تواند نشانه عفونت دستگاه ادراری (UTI) باشد. اگر عفونت ادراری دارید، احتمالاً هنگام ادرار احساس سوزش خواهید داشت و ممکن است بوی نامطبوعی احساس کنید.

قسمت مرکزی

درد ناشی از وسط معده احتمالاً مربوط به روده شماست. ممکن است نفخ یا باد به دام افتاده باشد یا درد و ناراحتی ناشی از سندروم روده تحریک پذیر (IBS) باشد.IBS  یک بیماری شایع است که بر سیستم گوارشی تاثیر می‌گذارد و باعث علایمی مانند گرفتگی معده، نفخ، اسهال و یبوست می‌شود. اگر فکر می کنید ممکن است IBS داشته باشید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج