اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۲۴۲۹۶۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آمادگی هند برای پرداخت پول نفت ایران

دولت هند با هدف پرداخت قسط اول پول نفت ایران از پالایشگاه‌های مشتری نفت ایران خواست ۷۰۰میلیون دلار را در یک بانک این کشور سپرده گذاری کنند.

خبرگزاری تسنیم: در آستانه لغو تحریم‌ها علیه ایران، دو منبع آگاه گفتند، به پالایشگاه‌های هندی گفته شده ۷۰۰ میلیون دلار پول در یونایتد کامرشال بانک سپرده گذاری کنند و آماده بازپرداخت قسط اول بدهی‌های نفتی ایران باشند.

پس از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ که روز ۱۴ جولای [۲۳ تیرماه] منعقد شد، تحریم‌ها احتمالاً از اواخر امسال لغو خواهد شد.

پالایشگاه‌های اسار اویل، مانگالور، ایندین اویل، هندوستان پترولیوم و ای‌پی‌سی‌ال میتال انرژی مجموعاً بیش از ۶.۶ میلیارد دلار به ایران بدهکارند. ۷۰۰ میلیون دلار قسط اول بر اساس نسبت بدهی این شرکت‌ها توسط آنان تقبل خواهد شد.

ماه گذشته از پالایشگاه‌های هندی خواسته شد تا آماده پرداخت ۱.۴ میلیارد دلار به ایران در قالب ۲ قسط مساوی باشند.

هرچند دهلی‌نو خرید نفت خود از تهران را تحت فشار تحریم‌ها کاهش داده، اما هند همچنان بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین است.

پالایشگاه‌های هندی مجموعاً بیش از نصف پول نفتی را که از فوریه ۲۰۱۳ از ایران خریداری کرده‌اند، به این کشور بدهکارند. در فوریه ۲۰۱۳ مسیر پرداخت پول نفت ایران از طریق هالک بانک ترکیه بسته شد.

بر اساس توافق موقت هسته‌ای که در نوامبر ۲۰۱۳ منعقد شد، بخشی از دارایی‌های بلوکه شده ایران از سوی خریداران آسیایی از جمله هند آزاد شده است.

شرکت‌های هندی ۴۵ درصد پول نفت ایران را در حسابی به روپیه نزد یونایتد کامرشال بانک ذخیره کرده‌اند و ایران می‌تواند از این پول برای خرید کالاهای غیرتحریمی نظیر مواد غذایی و دارو استفاده کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج