اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۳۸۹۸۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

زکات برای رفع محرومیت و فقر مصرف می‌شود

رئیس کمیته امداد در پنجمین همایش سراسری زکات گزارشی از وضعیت اجرای قانون زکات اعلام کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس کمیته امداد در پنجمین همایش سراسری زکات گزارشی از وضعیت اجرای قانون زکات اعلام کرد.

مهندس سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با اشاره به پیام رهبری مبنی بر اینکه "ما مسئولان باید بابت کم کاری درباره زکات از خدا طلب آمرزش کنیم" خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب تمام تلاش خود را برای ترویج زکات به کار بسته اند اما ما مسئولان در این زمینه کوتاهی کرده ایم و ما باید بابت این موضوع توبه کنیم نه رهبری.

وی با ابراز تاسف از اینکه قانون زکات به طور کامل اجرا نمی شود افزود: دولت تاکنون در زمینه زکات اقدام جدی انجام نداده است که با توجه به پیام رهبری مبنی بر همکاری دولت در ترویج زکات، این بار دولت باید وارد میدان شود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه طبق قانون زکات، دولت موظف به پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان به عنوان سهم تشویقی زکات است گفت: متاسفانه سال گذشته از این رقم فقط شش میلیارد تومان پرداخت شد.

وی با تاکید بر اینکه فرمان رهبری در زمینه زکات مطاع است افزود: شاید یکی از دلایل اجرای نشدن این بخش از قانون زکات، ناتوانی دولت در تامین بودجه باشد اما همین موضوع موجب ایجاد مشکلات زیادی شده است. البته کمیته امداد تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا علاوه بر سهم تشویقی سال ۹۶، سهم سال ۹۷ را هم در بودجه تصویب کند.

فتاح با انتقاد از اینکه برخی معتقدند نباید برای زکات قانون مصوب می شد یادآور شد: قانون های مصوب در نظام جمهوری اسلامی ایران از شرع و دین جدا نیست، پس قانون زکات شرعی است و تشکیک در این موضوع درست نیست.

وی افزود: با توجه به این که قانون زکات توسط عالمان دینی مانند امامان جمعه اجرایی می شود پس از لحاظ اجرایی نیز مشکل شرعی نداریم.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه زکات وحدت آفرین است از اعتماد هم وطنان اهل سنت به کمیته امداد بابت پرداخت زکات خود به این نهاد تشکر کرد و گفت: زکات پرداختی برادران اهل سنت در استان هایی مانند گلستان، کردستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان قابل توجه است.

وی با اعلام اینکه در هشت ماهه نخست امسال ۲۵۰ میلیارد تومان زکات پرداخت شده است گفت: این در حالیست که ۱۰ سال پیش مبلغ زکات پرداختی فقط ۱۰ میلیون تومان بود. این موضوع نشان دهنده تاثیر تبلیغات، بهبود ساختار و همکاری مردم است.

فتاح افزود: البته هنوز در زمینه تبلیغات ضعف هایی وجود دارد که بهتر است صدا وسیما در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند چرا که وقتی به مردم تاثیر زکات نشان داده شود ایمانشان نسبت به این موضوع افزایش می یابد.

وی آمار اعلام شده از زکات پرداختی را دقیق دانست و گفت: در آمار کمیته امداد نباید تردید کرد تاکنون نیز این موضوع ثابت شده است که آمارهای این نهاد صادقانه است.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه طبق قانون باید ۶۰ درصد زکات برای رفع مشکلات نیازمندان و ۴۰ درصد برای طرح های عمرانی هزینه شود تاکید کرد: البته دست علما برای پرداخت سهم بیشتر به فقرا باز است و مانعی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه زکات جمع آوری شده فقط برای مردم نیازمندان همان روستا یا شهر هزینه می شود گفت: با توجه به اینکه بیشتر مودیان زکات روستایی هستند اگر زکات پرداختی صرف همان روستا شود دیگر شاهد مهاجرت روستاییان به شهر نیستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از کجا مطمئنی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج