اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۵۲۲
۵۰۴۱
۵۰۴۱
پ

پونتياك ونچورا ۳۸۹

بدون شك مي توان پونتياك ونچورا را نتيجه تكامل در عرصه توليد خودروهاي ابرقدرتمند ناميد.

بدون شك مي توان پونتياك ونچورا را نتيجه تكامل در عرصه توليد خودروهاي ابرقدرتمند ناميد.كمپاني پونتياك با ايجاد تغييراتي در مدل ۳۷۰ كه در سال ۱۹۵۹ با موتور قدرتمند هشت سيلندر خورجيني ( Vشكل) كه از موتورهاي مشهور دهه ۶۰ ميلادي است توانست مدل افسانه اي ونچورا ۳۸۹ را خلق كند كه قبل از اين مدل ، مدل هاي ۳۴۵ و ۳۶۳ از طرف پونتياك روانه بازار شده بود.

پونتياك ونچورا 389

توليد ونچورا ۳۸۹ يك امر فوق العاده محسوب مي شد كه در قسمت امور مشتريان در رويال اوآك (Royal Oak) واقع در ايالت ميشيگان انجام مي شد كه خود يكي از شعبات برجسته كمپاني پونتياك به شمار مي آيد كه از كارهاي مهم اين شعبه انجام خدمات تيونينگ مي باشد.

گيربكس چهار سرعته معمولي مدل ۳۶۳ كه مخصوص پونتياك كاتالينا بود توسط همين گروه رويال و بخش اجرايي و بازاريابي كمپاني پونتياك طراحي و توليد شده است.

پونتياك در سال ۱۹۶۱ مدل هاي ونچورا و كاتالينا را عرضه كرد كه دركل تفاوت هايي با مدل هاي قبلي دارند از جمله اينكه اندازه تايرها از ۱۲۲ اينچ به ۱۱۹ اينچ كاهش يافت وطول بدنه نيز در حدود ۴ اينچ كوتاهتر شده و از نظر وزن نيز در حدود ۲۰۰ پوند سبكتر از ساير رقبايش است كه اين امر حيرت همگان را برانگيخت.اما در كل ۳۸۹ ونچورا قدرتمند تر از ساير رقبايش بود.

پونتياك ونچورا 389

پونتياك موتوري قدرتمند براي ۳۸۹ انتخاب كرد كه از نوع هشت سيلندر خورجيني (vشكل) مي باشد بسيار قوي وتوانايي توليد قدرتي معادل ۳۴۸ اسب بخار در ۴۸۰۰ دور در دقيقه كه توانايي شركت در مسابقات اتوموبيل راني فوق حرفه اي را داراست.

علاوه بر اين قلب تپنده خشمگين ، ظاهري آرام و زيبا براي ۳۸۹ طراحي گرديده كه مي توان به سپرها رادياتور و اجزاي بدنه كه همگي از جنس آلومينييوم مي باشد اشاره كرد و مثل هميشه آرم مخصوص پونتياك جلو پنجره ۳۸۹ را دو قسمت كرده و خود نمايي مي كند.

پونتياك ونچورا 389

سقف و اطاق از نوع هارد تاپ (bubble-top) شكل وظاهري دلپذير به ونچورا ۳۸۹ داده است و به جرأت مي توان گفت كه در گروه خودروهاي ابرقدرتي كمتر خودرويي مانند ونچورا ۳۸۹ وجود دارد كه دو خصيصه ظاهر زيبا و قدرت مضاعف را يكجا داشته باشد.

از ساير مزيتهاي ونچورا ۳۸۹ اين است كه به خريداران امكان نصب تجهيزات اضافي را مي دهد از جمله مي توان به گيربكس چهار سرعته معمولي اشاره و اين در حالي است كه كمپاني پونتياك در صدد استفاده از گيربكس سه سرعته معمولي براي ۳۸۹ برآمده است…

پونتياك ونچورا 389

ساير مشخصات : ونچورا ۳۸۹
اندازه تايرها :119 اينچ

نوع موتور :OHV

تعداد و آرايش سيلندرها: هشت سيلندر خورجيني (V شكل)

نسبت تراكم :10.75 به 1

قدرت :348 اسب بخار در 4800 دور در دقيقه

تورك :430 در 3200دور در دقيقه

شتاب صفر تا صد (صفر تا 60 مايل):8.2 ثانيه

پونتياك ونچورا 389

پونتياك ونچورا 389
منبع : پارس خودرو

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پونتياك ونچورا 389

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج