اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۰۵۸
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

استانداردهای طراحي داخلي

راهنمای انتخاب صندلی مناسب

آدمی سال‌ها تجربه کرد تا بفهمد که چه چیزی برای نشستن مناسب‌تر است و پس از آن هم سال‌ها آزمایش کرد تا بداند که چگونه نشستن درست است. در اینجا فشرده‌ای از نکته‌ها و استانداردها در انتخاب صندلی خوب را به همراه تصویرهای گویا آورده‌ایم.

راهنمای انتخاب صندلی مناسب

راهنمای انتخاب صندلی مناسب

صندلی یا چیزی برای نشستن شاید از نخستین ابزارهايي باشد که آدمی طراحی و ساخته است. هر آدمی به نشستن نیاز دارد و از این‌رو همه آدم‌ها به صندلی یا نشیمن نیاز دارند. این دو دو تا چهارتای ساده، رمز فراوانی طرح‌ها و ایده‌ها و همچنین پیشینه بلند صندلی در جهان است.


راهنمای انتخاب صندلی مناسب
راهنمای انتخاب صندلی مناسب


ولی همه صندلی‌ها خوب نیستند. آدمی سال‌ها تجربه کرد تا بفهمد که چه چیزی برای نشستن مناسب‌تر است و پس از آن هم سال‌ها آزمایش کرد تا بداند که چگونه نشستن درست است. در اینجا فشرده‌ای از نکته‌ها و استانداردها در انتخاب صندلی خوب را به همراه تصویرهای گویا آورده‌ایم:


راهنمای انتخاب صندلی مناسب
راهنمای انتخاب صندلی مناسب



هنگام نشستن روی یک سطح، نشیمنگاه آدمی در تماس مستقیم با سطح قرار می‌گیرد. بهترین حالت برای نشستن، حالتی است که نیروی وزن آدمی در بیشترین سطح پخش شود. پس اگر برای مدت زیادی می‌نشینید، صندلی‌ای را برگزینید که نشیمن آن تا اندازه زیاد با فرم نشیمنگاه آدمی هماهنگ شده باشد.


راهنمای انتخاب صندلی مناسب
راهنمای انتخاب صندلی مناسب


نشیمنگاه آدمی همه وزن آدمی را هنگام نشستن روی صندلی تحمل نمی‌کند. بخشی از پشت و همچنین پاها در این کار کمک می‌کنند. از این‌رو ارتفاع نشیمن یک صندلی اهمیت بسیار می‌یابد. هر چه ارتفاع صندلی بیشتر باشد، فشار بیشتری بر بخش زیرین ران خواهد آمد. ارتفاع مناسب در یک نشستن معمولی آن است که کف پاها به خوبی روی زمین قرار گیرند.

عمق نشیمن صندلی هم تاثیری بسیار و مستقیم بر آسایش آدمی در نشستن دارد. اگر عمق صندلی زیاد باشد، لبه نشیمن آزاردهنده خواهد بود. اگر هم عمق نشیمن کم باشد، آدمی برای جبران یا جلوگیری از افتادن، فشار فراوانی بر پشت و زانوها می‌آورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج