اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۷۰۰۸
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

شیرر ستاره‌ای که هرگز خاموش نمی‌شود

ستاره تیم ملی فوتبال انگلیس این روزها به کارهای خیرخواهانه حمایت از کودکان مشغول است.

خبرگزاری فارس: آلن شیرر سیزدهم آگوست ۱۹۷۰ متولد شد. این پدر او بود که متوجه شد پسرش پتانسیل تبدیل شدن به یک فوتبالیست بزرگ را دارد و اجازه داد پسرش این رویا را دنبال کند. شیرر آموزش‌های ابتدایی‌اش را از مدرسه کاسفورث سنترال میدل آغاز کرد و سپس به دبیرستان گاسفورث رفت. وی در دوران مدرسه زیاد فوتبال بازی می‌کرد و کاپیتان تیم فوتبال مدرسه‌اش بود. مهارت‌های فوتبالی شیرر خیلی زود توجه استعدادیاب ساوتهمپتون را جلب کرد. گفته می‌شود این او بود که استارت تبدیل شدن شیرر به یک فوتبالیست بزرگ را زد.

شیرر ستاره‌ای که هرگز خاموش نمی‌شود

آلن شیرر فوتبالیست بازنشسته‌ انگلیسی است که او را یکی از بهترین مهاجمان دنیا می‌دانند. استعداد وی در سن ۱۳ سالگی کشف شد و در دو دهه فوتبال حرفه‌ای برای باشگاه‌های زیادی از جمله ساوتهمپتون، بلکبرن و نیوکاسل یونایتد بازی کرد. وی همچنین در جام‌جهانی ۱۹۹۸ در ترکیب تیم ملی فوتبال انگلیس حضور داشت. شیرر را تنها به خاطر اینکه بازیکن خوبی بود، نمی‌شناختند بلکه به خاطر اینکه باشگاه‌های زیادی پول‌های هنگفتی برای جذب وی پرداختند، شناخته شده است. آلن شیرر حدود ۴۹ گل با ضربه سر در ۲۰۶ بازی برای نیوکاسل به ثمر رساند؛ شاهکاری که بازیکنان کمی توانسته‌اند به آن برسند.

شیرر ستاره‌ای که هرگز خاموش نمی‌شود

وی در مراسم خیریه زیادی شرکت می‌کند و حتی در زمانی که فوتبال بازی می‌کرد، زمانی را که به کارهای خیریه اختصاص می‌داد. وی با سازمان NSPCC که برای محافظت کودکان از هرگونه سوء استفاده‌ای فعالیت می‌کند، همکاری دارد. وی همچنین با برگزاری مسابقات خیریه، به افزایش بودجه این سازمان کمک کرده است. شیرر همچنین سازمان خیریه متعلق به خودش را با نام «بنیاد آلن شیرر» تأسیس کرد. آلن در روزهای بازی یکی از ثروتمندترین فوتبالیست‌های دنیا بود و هنوز شهرتش را حتی پس از بازنشستگی حفظ کرده است. وی با کارشناسی بازی‌ها در تلویزیون ملی پس از مسابقات، ارتباط خود را با فوتبال حفظ کرده است.

شیرر ستاره‌ای که هرگز خاموش نمی‌شود

آلن شیرر پس از بازی برای باشگاه‌های زیادی در رده سنی جوانان از جمله منچسترسیتی و نیوکاسل یونایتد، در سال ۱۹۸۶ قراردادی با باشگاه ساوتهمپتون امضا کرد و این پیشرفت بزرگی برای او محسوب می‌شد که توانست فوتبال حرفه‌ای‌اش را از این تیم کلید بزند. اولین حضور او در زمین مسابقه در بازی مقابل چلسی به عنوان بازیکن تعویضی بود. وی در بازی مقابل آرسنال سه گل به ثمر رساند تا طوفانی در دنیای فوتبال برپا کند. ساوتهمپتون در آن دیدار با نتیجه چهار بر دو به پیروزی رسید و آلن جوان‌ترین بازیکنی شد که توانست در لیگ برتر هت‌تریک کند. او در آن زمان ۱۷ سال و ۲۴۰ روز داشت.

شیرر در سال ۱۹۹۱ به تیم زیر ۲۱ سال فوتبال انگلیس راه یافت و توانست در چهار مسابقه‌ای که در آن سال برای این تیم انجام داد، هفت گل بزند. وی سال بعد حدود ۱۳ گل در ۴۱ مسابقه برای این تیم به ثمر رساند.

شیرر ستاره‌ای که هرگز خاموش نمی‌شود

شیرر توجهات زیادی را به خاطر شیوه بازی‌اش در سراسر دنیا به خود جلب کرد. وی در سال ۱۹۹۲ به مبلغ هنگفت ۳.۶ میلیون یورو به بلکبرن ملحق شد و ۱۶ گل در ۲۱ مسابقه‌ای که در آن سال برای این تیم به میدان رفت، به ثمر رساند. وی در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۹۴ به دلیل مصدومیت ترکیب ثابتی در تیم ملی فوتبال انگلیس نداشت و این تیم از راهیابی به این مسابقات بازماند.

شیرر در سال ۱۹۹۵ توانست با زدن ۱۰۰ گل برای بلکبرن شاهکار کند. آخرین بازی وی برای این تیم جام یوفا بود که سال بعد برگزار شد. وی پس از مسابقات یورو ۱۹۹۶ به نیوکاسل یونایتد ملحق شد. بر اساس گزارش‌ها آلن با قراردادی به ارزش حدود ۱۵ میلیون یورو که بیشترین پولی بود که تا آن زمان در ازای یک بازیکن پرداخت می‌شد، به این تیم پیوست. وی در اولین فصل حضورش برای نیوکاسل توانست در ۳۱ بازی ۲۵ گل به ثمر برساند.

شیرر ستاره‌ای که هرگز خاموش نمی‌شود

یکی از بهترین دوران شیرر در فوتبال سال ۱۹۹۸ بود. آلن نه تنها در آن سال مصدوم نشد، بلکه بازوبند کاپیتانی نیوکاسل را در اختیار گرفت. وی حدود ۱۴ گل در یک فصل برای تیمش به ثمر رساند و در رسیدن تیم به نیمه‌نهایی جام اتحادیه به نیوکاسل کمک کرد.

وی در جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه در ترکیب تیم ملی فوتبال انگلیش حضور داشت. انگلیس در آن مسابقات در ضربات پنالتی در دور دوم مقابل آرژانتین شکست خورد و از دور مسابقات خارج شد. دو تیم در وقت معموال مسابقه به تساوی دو بر دو رسیدند و شیرر زننده یکی از گل‌های انگلیس بود. این تک گل شیرر در مسابقات جام‌جهانی بود.

شیرر ستاره‌ای که هرگز خاموش نمی‌شود

شیرر در سال ۱۹۹۹ در بازی مقابل شفیلد پنج گل به ثمر رساند تا نیوکاسل با نتیجه هشت بر صفر در این مسابقه به پیروزی برسد. .ی همچنین در آن سال اولین کارت قرمز خود را در حالی که صدمین بازی‌اش را برای این تیم انجام می‌داد، دریافت کرد.

آلن شیرر در سال ۲۰۰۶ پس از انجام ۳۹۵ بازی برای نیوکاسل، کفش‌هایش را آویخت. وی در این سال‌ها بارها مصدوم شد و آخرین بار دچار مصدومیت رباط شد که روی تصمیمش برای خداحافظی از دنیای فوتبال تأثیر گذار بود.

آلن شیرر پس از بازنشستگی هدایت نیوکاسل را در سال ۲۰۰۹ در اختیار گرفت. به هر حال او در این تیم زیاد دوام نیاورد و کریس هافتون به جای وی هدایت تیم را قبول کرد.

شیرر ستاره‌ای که هرگز خاموش نمی‌شود

نیوکاسل یونایتد با برپا کردن بنری ۲۵ متری از آلن شیرر در جیمز پارک، ورزشگاه خانگی تیم از آلن شیرر تقدیر کرد. عبارت «به خاطر ۱۰ سال فوق‌العاده از تو متشکریم» روی این بنر درج شده بود. شیرر جایزه «آزادی افتخاری» را در سال ۲۰۰۰ از سوی مسئولان نیوکاسل به خاطر همکاری‌های زیادی که در راه پیشرفت فوتبال انجام داد، دریافت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج