adexo3
۲۰۱۲۵
۶ نظر
۵۱۴۵
۶ نظر
۵۱۴۵
پ

گفتگو با ماشین باز موزیک ایران

زانیار خسروی :هر ماشینی موسیقی خودش را دارد

چهره نوروزي ما خواننده جوان موسيقي پاپ است. زانيار خسروي برادر کوچک سيروان، البته حالا بازي در يک فيلم سينمايي را هم در کارنامه​اش دارد اما موضوع گفت​وگوي ما حول و حوش ارتباط او با ماشين و رانندگي و البته ربط اين موجود چهارچرخ با موسيقي است.

زانیار خسروی :هر ماشینی موسیقی خودش را دارد

زانیار خسروی :هر ماشینی موسیقی خودش را دارد

برترین ها: چهره نوروزي ما خواننده جوان موسيقي پاپ است. زانيار خسروي برادر کوچک سيروان، البته حالا بازي در يک فيلم سينمايي را هم در کارنامه​اش دارد اما موضوع گفت​وگوي ما حول و حوش ارتباط او با ماشين و رانندگي و البته ربط اين موجود چهارچرخ با موسيقي است. با زانيار درباره نقطه​هاي اتصال اين دو موضوع ظاهرا بي‌ربط گپ زديم و حاصل يک ساعت گفت​و​گو با تخت​گاز چيز جالبي از کار درآمد. هديه نوروزي تخت​گاز را بپذيريد.



  • رابطه چهره​هاي مشهور عالم سينما، ورزش و موسيقي با اتومبيل هميشه خوب بوده. براي ستاره​هاي ورزش و هنر معمولا داشتن يک ماشين خوب، مهم بوده و گاهي پول گزافي بابت داشتن يک اتومبيل خوب مي​پردازند. براي تو هم همين جوري است؟ يعني آنقدر به داشتن ماشين علاقمندي که بيش‌تر پولت را بابت آن خرج کني؟
قاعدتا همه دوست دارند ماشين خوب داشته باشند و سوار شوند منتها شرطش اين است که بتوانند. اما در مورد چهره​ها يا به قول معروف سلبريتي​ها در ايران، ماجرا فرق مي​کند. اينجا براي چهره​ها موضوع ماشين و منزل شخصي مهم است. اين را در ميان دوستانم زياد مي​بينم. گاهي اوقات ماشين​هايي مي خرند که نسبت به درآمد آن‌ها خيلي گران است. اين هم به خاطر اين است که معمولا تصور مي‌کنند هنرمندها و ورزشکاران مشهور وضع​شان خوب است. بنابراين به خاطر همين چهره بودن مجبورند گاهي بيش از توان‌شان هم پول به خاطر ماشين بپردازند.

خب مردم توقع دارند چهره هاي محبوب‌شان را اينطوري ببينند. مثلا اگر مردم علي دايي را با ۲۰۶ ببينند پيش خودشان مي​گويند حتما ماشين دوست ندارد. در واقع تصور عمومي اين است که اگر آدم مشهوري را با ماشين خوب ببينند فکر مي​کنند کارش درست است و بر عکس اگر با ماشين عادي ببينند فکر مي​کنند طرف يا کارش خوب نيست يا تظاهر مي​کند. اين موضوع در ميان چهره​هاي سينما و موسيقي و ورزش هست.



زانیار خسروی :هر ماشینی موسیقی خودش را دارد

از رنو 5 تا مزدا 3

  • چه سالي گواهي​نامه رانندگي گرفتي؟
سال ۸۲. دو سال ديگر بايد تمديدش کنم.

  • از آن آدم​هايي هستي که تا به سن قانوني مي​رسند گواهي نامه مي​گيرند؟
نمي​دانم ولي در همان ۱۸ سالگي گواهي​نامه گرفتم.

  • ۱۰همان سال ۸۲ که تازه گواهي​نامه گرفته بودم رنو ۵ داشتم. اولين ماشينم بود. بعد از آن پرايد هاچ​بک خريدم.
بعدش هم ريو داشتم و پژو ۲۰۶ اتوماتيک و حالا هم که مزدا ۳ جديد...

  • يعني يک سال و نيم يکبار ماشينت را عوض کردي.
نه در شش هفت سال اول سه بار عوض کردم اما در اين يک سال و نيم اخير سرعتم بيش‌تر شد و دو سه بار ماشينم تغيير کرد.

  • براي خيلي از آدم​ها ماشين جايگاه مهمي در زندگي دارد.
انگار که يکي از اعضاي خانواده باشد. دوست دارم بدانم اتومبيل در زندگي شخصي​ات چه موقعيتي دارد؟ چقدر به ماشين وابسته هستي؟
وابستگي از چه لحاظ؟

  • يعني اينکه بدون آن دچار مشکلاتي در زندگي بشوي.
شايد مواقعي پيش بيايد که بدون ماشين دچار مشکلاتي بشوم اما هميشه اينطور نيست که همه کارم را با ماشين خودم انجام بدهم. مثلا مسيرهاي دور و پرترافيک نمي​روم.

  • جور ديگري هم هست. مثلا بعضي​ها با ماشين​شان ارتباط عاطفي دارند و مثلا هر روز آن را تميز مي​کنند...
خب من هم ماشينم را دوست دارم و به آن مي رسم. مثلا مواظبم خراب نشود. معمولا هم تميز نگهش مي​دارم.



زانیار خسروی :هر ماشینی موسیقی خودش را دارد

مي​خرم تا بفروشم

  • بيش‌تر ماشين صفر کيلومتر خريدي يا دست دوم؟
به جز رنو ۵ که اولين ماشينم بود و صفرش در سال ۸۲ وجود خارجي نداشت بقيه را تا به حال صفر کيلومتر خريده​ام. البته ماشين بعدي​ام دست​دوم خواهد بود.

  • براي خريد ماشين چه چيزي برايت مهم است. فقط به خاطر علاقه به يک برند ماشين مي​خري يا به فروش بي​دردسر آن هم فکر مي‌کني؟
سعي مي​کنم ترکيب هر دو تا باشد... معمولا سعي مي​کنم بين ماشين​هايي که خريد و فروش آن‌ها خوب است بگردم و آن چيزي را که دوست دارم انتخاب کنم. طبيعتا منطقي نيست که آدم يک ماشين گران‌قيمت بخرد و بعد نتواند آن را بفروشد.

  • دقت کردي که موسيقي و اتومبيل با هم چه ارتباط جالبي دارند؟ مثلا يکي از جاهايي که خيلي از آدم​ها دوست دارند موسيقي گوش کنند داخل ماشين است. اصلا سليقه خاصي براي گوش کردن به موسيقي در ماشين وجود دارد؟
البته موسيقي را مي​شود هر جايي گوش داد مثلا در خانه و در ماشين. به نظر من موسيقي گوش کردن ارتباط مستقيمي به سن و حال آدم دارد. مثلا من شخصا اگر بخواهم از خانه بيرون بزنم سعي مي​کنم يک موسيقي انرژيک در ماشين گوش بدهم اما موقع برگشت در شب قطعا موسيقي آرام را انتخاب مي​کنم. چيزي که براي ريلکس شدن مفيد باشد. در واقع هر کسي بر مبناي سليقه​اش انتخاب مي​کند. معمولا آدم​ها همان موسيقي​اي که براي گوش کردن در منزل جدا کرده همان را هم داخل ماشين استفاده مي​کند...

  • اما بعضي​ها مثلا يک سي​دي انتخابي براي ماشين دارند.
فکر مي​کنم اين گروه بيشتر عشق سيستم صوتي باشند تا خود موسيقي...

  • اما خيلي​ها هم موسيقي به قول خودت پرانرژي​تر را براي گوش کردن در ماشين انتخاب مي​کنند شايد براي اينکه گازي بدهند و با شتاب بيش‌تري رانندگي کنند. اصلا فکر مي​کني مي​شود گروهي از موزيک را مثلا به نام «موسيقي ماشيني» جدا کرد؟
در ايران تا آنجايي که مي​بينيم بعضي از سبک​ها مثل «هاوس» يا «ترنس» در ماشين بيش‌تر شنيده مي​شوند، همان​هايي که به قول جوان‌ترها «تو ماشين حال مي​ده» چون هيجان دارد. البته اين روزها که در تهران بيش‌تر از ۴۰ کيلومتر نمي​شود رفت و اين نوع موسيقي شش هفت سال پيش بيش‌تر جذاب بود.

  • خود شما مثلا بيش‌تر چه جور موسيقي را در ماشين گوش مي​دهي؟ داخلي يا خارجي؟
من بيش‌تر موسيقي خارجي در ماشين گوش مي​دهم. البته به خاطر کار و علاقه​ام همه​جور سبک و تيپ موسيقي را دنبال مي​کنم. در هر سبکي يک سري موزيک يا خواننده مورد علاقه دارم.

  • حداقل براي کساني مثل شما که کارشان موسيقي است گوش کردن موسيقي در ماشين شايد فرصت خوبي براي مرور يا تمرين ذهني هم باشد.
بله، واقعا اين​طور هم هست. بعضي مواقع کارهاي خودم را در ماشين گوش مي​کنم.

  • موسيقي تکراري در ماشين داري يا اهل تجربه سبک​هاي جديد هم هستي؟
واقعا دوست دارم که چيزهاي جديد گوش بدهم اما شايد به خاطر شرايط سني در يکي دو سال اخير سلکشن​هايم را دير به دير عوض مي​کنم. شايد هم به خاطر اين است که از موسيقي‌هاي جديد زياد لذت نمي​برم. تعداد آهنگ​هاي توليدي خيلي زياد شده اما تعداد کارهاي خوب کم‌تر از سابق است.

  • شما که در زمينه آهنگسازي هم فعال هستيد تا به حال پيش آمده صرف​نظر از تعابير کلاسيک مثلا يک ملودي خاص را براي داخل ماشين بسازيد؟
نه تا به حال نشده، حداقل خودم که چنين آهنگي نساخته​ام چون ملودي​اي که دوست دارم را مي​سازم. اما گاهي پيش مي​آيد که بعد ساخت يک قطعه موسيقي به هم بگوييم «اين خوراک ماشينه».



زانیار خسروی :هر ماشینی موسیقی خودش را دارد

ملودي اتومبيل

  • بعضي از موسيقيدان​ها هستند که معتقدند از خيلي چيزها مثل طبيعت، دريا و حتي ژن انسان موسيقي ساخت. فکر مي​کني ماشين هم ملودي خاصي دارد؟
قطعا هست. مثلا در ذهن من هميشه موسيقي ماشين​هاي شاسي بلند و بزرگ مثل موسيقي «هيپ​هاپ» است. فکر مي​کنم موسيقي کاماروهاي قديمي هم از جنس راک باشد. بعضي از ملودي​ها هم اصلا با بعضي از ماشين​ها نمي​خوانند، مثلا موسيقي ماشين کوپه يا اسپرت، موسيقي سنتي ما نيست.

  • بعضي​ها هم صداي موتور ماشين را مثل يک موسيقي مي​دانند. اساسا غرش يک موتور پرقدرت ۸ سيلندر را مي​شود يک جور موسيقي تلقي کرد؟
فکر مي​کنم بيش‌تر يک جور هيجان است نه موسيقي . يک جور صدا. مثلا من شخصا عاشق صداي موتور هشت سيلندرهاي قديمي جنرال موتورز هستم اما خب اين موسيقي نيست. البته بهتر است در اين مورد نظر ندهم چون خيلي اهل ويراژ دادن و گاز دادن نيستم و مثل پيرمردها رانندگي مي​کنم. ممکن است دوست داشته باشم صداي موتور را از دور بشنوم اما اينکه صداي ماشين خودم باشد نه...دوست ندارم چنين سازي بزنم.

  • چه چيزي در اتومبيل براي تو مهم است؟
من بيش‌تر از هر چيزي به طراحي داخلي ماشين و امکانات و آپشن​هاي توجه مي​کنم. مثلا از کابين بي​ام​وسري ۵ قبلي خوشم نمي​آيد، شبيه داشبورد سمند است. هيونداي هم بيش‌تر مدل​هايش از نظر داخلي شبيه هم است. آپشن​هاي داخلي هم براي من مهم است مخصوصا در مورد امکانات رفاهي. مهم اين است که خودم در داخل کابين ماشين لذت ببرم نه اينکه فقط بقيه از بيرون آن لذت ببرند...

  • مثلا کدام آپشن را بيش‌تر مي​پسندي؟
اول اينکه حتما بايد ماشينم يک سيستم صوتي خوب داشته باشد. نه اينکه صدايش زياد باشد، صداي باکيفيت را مي​پسندم. از سانروف هم خوشم مي​آيد، به خصوص اين ماشين​هايي که دو تا سانروف دارند. تابش نور خورشيد در داخل اتاق خيلي جذاب است. يکي از چيزهايي که خيلي دوست دارم سيستم گرمکن صندلي است، البته سيستم تهويه براي صندلي بهتر است که خنک​کننده هم داشته باشد.

  • در آستانه سال نو هستيم و خيلي از مردم آماده سفر مي​شوند. اهل سفر زميني با ماشين هستي؟
تا حدودي. با دوستانم سفر زياد رفته​ايم.

  • خودت بيش‌تر رانندگي مي کني يا کنار راننده ديگري هم مي​نشيني؟
راستش خيلي از اين که کنار دست ديگران بنشينم احساس امنيت نمي کنم. فقط يکي دو تا از دوستانم اگر راننده باشند خيالم راحت است و نگران نمي​شوم.

  • کدام جاده​ها را دوست داري؟
راستش من از جزيره کيش خيلي خوشم مي​آيد که آنهم با ماشين نمي​شود رفت اما جاده رويايي من جاده چالوس است. واقعا از حرکت در اين جاده لذت مي​برم. گاهي حتي با وجود اينکه مقصدم مثلا آمل بوده باز هم مسير جاده چالوس را انتخاب کرده​ام و با تاخير چند ساعته رسيده​ام.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیوان

      آهنگ همینی که هستش باحال بود.ایشالا همیشه دو برادر موفق باشن

    • momo fard

      باارزوی موفقیت برای دو برادر خوشتیپ ولی زانیار خوشتیپ تره

    • sanam

      بد نیست دوسش دارم

    • شراره

      راننده نمی خوای داداش از بیکاری درمون بیاری ؟ تضمین امنیت: 100%

    • مبینا

      ماشینت توحلقم

    • بدون نام

      آقای خسروی مگه شما الان لندکروز نداری؟؟'-'

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج