۱۲۶۶۳۴۹
۲۱۷۴
۲۱۷۴
پ

اردوغان مجازی را بست، گفتند خدا پدرش را بیامرزد!

محدودیتهای اینترنتی که با آغاز اعتراضات در پی مرگ تلخ مهسا امینی در کلاسهای توجیهی گشت ارشاد آغاز شد، همچنان ادامه دارد. منهای مساله فیلترینگ پلتفرمهای خارجی، دسترسی به اینترنت نیز به فراخور اوج گیری اعتراضات و اعلام روز و ساعت فراخوانها در نوسان است.

اصلاحات نیوز: محدودیتهای اینترنتی که با آغاز اعتراضات در پی مرگ تلخ مهسا امینی در کلاسهای توجیهی گشت ارشاد آغاز شد، همچنان ادامه دارد. منهای مساله فیلترینگ پلتفرمهای خارجی، دسترسی به اینترنت نیز به فراخور اوج گیری اعتراضات و اعلام روز و ساعت فراخوانها در نوسان است.

درحالیکه افت شدید سرعت اینترنت در اوج اعتراضات دسترسی به سایتهای داخلی را نیز با مشکل مواجه می سازد، وزیر کشور پایان محدودیتها را به پایان اغتشاشات موکول کرده است. پایان محدویتها در حالی به پایان اغتشاشات گره خورده است که طبق ادعای مسئولین از جمله نماینده تهران تعداد معترضین کم است و نمی توانند گروه زیادی را با خود همراه سازند اما ظاهرا حضور همین شمار اندک در خیابانها، بر بسیاری از سیاستهای اخیر دولت سایه افکنده است که حل مشکلات پیش آمده را به پایان اعتراضات پیوند زده اند.

ما محدودیت اینترنتی نداریم، اینترنت هست، فعال است و کار می کند، پلتفرمهایی که لانه فساد و فتنه بودند فیلتر شده اند.اگر محدودیت ها را برداریم آشوب می شود!

از طرفی براساس گزارش مرکز آمار ایران، درآمد ۱۰ میلیون ایرانی به اینستاگرام وابسته است. علیرغم هشدار جامعه شناسان درباره عواقب فیلترینگ پلتفرمهایی که منشاء درآمد جمعیت قابل توجهی از کشور هستند و احتمالا در آینده در قالب جمعیت بیکار به معترضین افزوده خواهند شد، هنوز تدبیری برای این مساله اندیشیده نشده است. هرچند محدودیتهای اینترنتی پدیده تازه ای در کشور محسوب نمی شود و رتبه پایین جهانی در این زمینه از آخرین افتخارات و دستاوردهای دولت سیزدهم بوده است اما ادامه عادی سازی قطع اینترنت با هدف الزام و اجبار انتقال  کسب و کارهای مجازی به پلتفرمهای بومی، تا این لحظه تنها به رونق بازار فروش "وی پی ان" ها ختم شده است. اهمیت رفع محدودیتها باعث شد از نمایندگان مجلس در این باره پرس و جو کنیم که ظاهرا در خانه ملت کسی دغدغه میلیونها نان آور ایرانی وابسته به فضای مجازی را ندارد چه رسد به حق طبیعی دسترسی آزاد به اینترنت

معتقدند محدودیت نداریم اما اگر برداریم آشوب می شود!

حسین جلالی، نماینده رفسنجان ضمن انکار محدودیتهای اینترنتی به اصلاحات نیوز گفت: ما محدودیت اینترنتی نداریم، اینترنت هست، فعال است و کار می کند، پلتفرمهایی که لانه فساد و فتنه بودند فیلتر شده اند. سوال شما اشتباه است ما اعتراض نداشتیم، ما اغتشاش داشتیم. منشاء اغتشاشات همین چهارتا پلتفرمی است که شما دنبالش هستید. این پلتفرمها تا باز شود دوباره اغتشاشات شروع می شود. ستاد فرماندهی اغتشاشات اینستاگرام و تلگرام و واتساپ بود که چطور بمب بسازند. ما منشا آتش گیری اغتشاشات را شناسایی کردیم و باز نخواهند شد انشاء الله. ما باید خودمان پلتفرمهای جایگزین با همان سرعت با همان امکانات و ارزانتر در اختیار مردم بگذاریم. الان هم "ایتا" هم "آی گپ" هم "بله" خوب سرویس می دهند که البته انشاء الله در روزهای آینده وضعیتشان بهتر خواهد شد.

در اعتراضات ترکیه دیدید که اردوغان فضای مجازی را بست و همه گفتند خدا پدرش را بیامرزد. در مسائل امنیتی در دنیا کسی شوخی ندارد. ما آماده ایم هروقت قانون ما را بپذیرند محدودیتها رفع خواهد شد. 

ستاد فرماندهی اغتشاشات همین چهارتا پلتفرم بودند که وقتی بسته شدند اوضاع آرام شدند. دیدید که برای چهاردهم و پانزدهم و شانزدهم علیرغم اینکه فراخوان دادند، کسی نیامد. اگر محدودیتها را برداریم دوباره آشوب می شود. آمریکا و اسرائیل دست از این کار برنخواهند داشت.

در اعتراضات ترکیه دیدید که اردوغان فضای مجازی را بست و همه گفتند خدا پدرش را بیامرزد

سیدجواد حسینی کیا، نماینده سنقر نیز درباره پایان رفع محدودیتها اظهار داشت: دست ما نیست، به شورای عالی امنیت ملی مربوط می شود. فقط پنج تا ده درصد کسب و کارهای اینترنی در پلتفرمهای فیلتر شده است. برای کسب و کارها هم باید چاره اندیشی شود که بخشی از آن انجام شده است. به جای اینستاگرام روبیکا جایگزین شده است. حدود پانصد هزار نفر کسب و کارهای خود را به روبیکا آورده اند. مشوقهایی هم باید در نظر گرفته شود. در دنیا هم همین است، این دیگه اصلاح طلب و اصولگر ندارد. در اعتراضات ترکیه دیدید که اردوغان فضای مجازی را بست و همه گفتند خدا پدرش را بیامرزد. در مسائل امنیتی در دنیا کسی شوخی ندارد. ما آماده ایم هروقت قانون ما را بپذیرند محدودیتها رفع خواهد شد. 

اصلی ترین نکته این است که پلتفرمهای خارجی قانون جمهوری اسلامی را بپذیرند، دعوا سر همین مساله است. سرورها ایجاد شوند و برخلاف امنیت ملی کشور اقدام نکنند چرا که در اغتشاشات پلتفرمهای خارجی نقش کلیدی داشتند. در این 45 روزه 280 میلیون توییت زده اند در حالیکه سردار سلیمانی شهید شد پنج میلیون توییت زدند. پس هدف براندازی است و این مساله دیگر اصولگرا و اصلاح طلب ندارد و همه پای نظام ایستاده اند. لذا به نظر من باید قانون جمهوری اسلامی را بپذیرند و اگر نپذیرند نظام مسیر خویش را می رود.

محدودیتها را که ما نگذاشته ایم

علی اصغر عنابستانی، نماینده مشهور سبزوار نیز تاکید کرد: من مطلع نیستم، محدودیتها را که ما نگذاشته ایم. محدودیتها را شورای عالی امنیت ملی گذاشته است و همانجا درباره اش تصمیم گرفته می شود. من اطلاع ندارم الان برنامه چه هست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج