آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۲۷۳۱۷۷
۸۹ نظر
۴۳۵۰۶
۸۹ نظر
۴۳۵۰۶
پ

تعطیلی مغازه‌ها به دلیل بی‌حجابی مشتری!

 البته عموما اصناف ما آدم های مؤمن، معتقد و نسبت به این مسائل پایبند هستند. باید بدانند که یک قشری دارد مشکل ایجاد می کند.

پایگاه خبری جماران: سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به پشت پرده تعطیلی مغازه ها به دلیل بی حجابی مشتری، گفت: ما باید یک مطالبه هم از مردم داشته باشیم؛ بالأخره اگر ما مطالبه این زمینه را داریم، مردم باید رعایت کنند. چرا من باعث تعطیلی یک کسب و کار می شوم. یعنی رسانه ما باید این را از مردم مطالبه کند که قانون در کشور رعایت شود تا نخواهد به این سمت برود. ضمن اینکه این طور هم نیست که هرکسی این قانون را نقض کند، کسب و کار تعطیل می شود. اینها فرآیندی دارد که تذکرات و مستنداتی نسبت به این زمینه بوده و خلأ و خطا را از صاحب آن کسب و کار دیده ایم.

به عنوان سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، پلمپ مغازه ها به دلیل عدم رعایت حجاب توسط مشتریان آن را چقدر در ترویج حجاب مؤثر می دانید؟

متولی این موضوع ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ دستگاه های مختلفی از جمله پلیس اماکن و اصناف مختلف در این زمینه مسئولیت دارند و کار را هم پیش می برند. اما اینکه این کار مؤثر هست یا نیست، بحث مفصلی دارد. بالأخره در کنار کارهای ایجابی که انجام می شود، اگر کسی دارد هنجارشکنی می کند و قانون کشور را زیر پا می گذارد، باید برای این هم فکری کنند؛ نمی توانیم این طرف را رها کنیم و بگوییم فقط کار ایجابی صورت بگیرد.

به نظرم هم باید کار ایجابی و فرهنگی شود و هم کارهای اینچنین باید پیگیری و انجام شود که به بحث قانونمداری در کشور بیشتر توجه شود. این روند با هماهنگی هایی که پلیس، دستگاه قضایی و مجموعه های دیگر دارند، انجام می شود؛ معمولا دستور مقام قضایی را می خواهد و گزارشی که پلیس راجع به این موضوع می دهد، تذکر می دهند. خیلی از این واحدهای صنفی تذکرهای متفاوت دریافت کرده اند و به آنها گفته شده که توجه کنند.

چطور واحدهای تجاری نسبت به خیلی از مسائل توجه دارند؟ اگر یک بی نظمی ایجاد شود و کسی هنجارشکنی کند، نمی توانند بی تفاوت باشند؛ در این مسأله هم باید همکاری کنند. بالأخره کسانی که دارند محصولات ارائه می دهند هم کارمندان آن مجموعه محسوب می شوند. کارمند هر مجموعه ای موظف است نسبت به این مسأله توجه داشته باشد. خود رؤسای مجموعه ها باید تذکر بدهند که رعایت چنین مسائلی را داشته باشند.

اینها دارد انجام می شود و متولی آن دستگاه های مسئول هستند. ما از آمر به معروف حمایت می کنیم؛ اگر کسی بخواهد در جاهای مختلف تذکر بدهد و مطالبه گری کند، ما حمایت از آمر به معروف را داریم. اگر هم نیاز به پرونده قضایی باشد، می توانیم حمایت لازم را از آن طریق انجام بدهیم.

شما به رعایت قانون توسط واحدهای صنفی و کارکنان آنها تأکید داشتید. اما مواردی را در اخبار شنیده ایم که حتی توسط رعایت حجاب توسط مشتری، واحد صنفی تعطیل شده است. چه توجیهی می تواند داشته باشد که به دلیل عدم رعایت قانون توسط شخص دیگری، واحد صنفی فرد پلمپ و کسب و کار او تعطیل شود؟

اگر مشتری دغدغه فروشنده و کسب و کار او را دارد، باید خود مردم رعایت کنند. این را در ایام کرونا هم داشتیم که مثلا اگر جایی رعایت نمی شد، جریمه هایی در نظر می گرفتند. بالأخره فروشنده در فضایی که دارد کار و مدیریت می کند باید بتواند تذکر را داشته باشد. یعنی فضا را به سمت مسائل فرهنگی ببرد و مثلا می توان به مشتری تذکر داده شود که اگر می خواهید به این مرکز بیایید باید قانون را رعایت کنید.

این جریانات پشت پرده دارد. منظور این است که تذکرهای مختلف داده اند و مرکز تجاری این موضوع را رعایت نمی کند.

یعنی شما در این موارد به تک گزارش ها اکتفا نمی کنید؟

ما فیلم داریم که طرف به آنجا رفته و مغازه دار گفته که من این کار را انجام نمی دهم؛ یا مثلا به کسی ارتباط ندارد. این قابل پذیرش نیست. اگر بخواهیم قانونمداری را در کشور پیش ببریم، باید آحاد مختلف مردم رعایت کنند. البته عموما اصناف ما آدم های مؤمن، معتقد و نسبت به این مسائل پایبند هستند. باید بدانند که یک قشری دارد مشکل ایجاد می کند. یعنی در این شرایط اقتصادی، شهروندی که حاضر می شود باید متوجه باشد که با بی قانونی دارد مشکلی را برای مغازه دار و یا فروشنده ایجاد می کند.

یک سری افراد بحث همجنسگرایی، نیمه برهنگی و هم آغوشی در ملأ عام را دارند مطرح می کنند

در این شرایط اقتصادی که شما به آن اشاره کردید، اگر کسب و کاری تعطیل شود به ضرر فضای اشتغال و درآمد تعدادی از هموطنانمان نمی شود؟

بستگی به نوع نگاه ما دارد. این را آسیب اجتماعی بدانیم که دارد به بنیان خانواده و ریشه های امنیت اجتماعی ما ضربه می زند. مسأله فقط یک روسری نیست و مسائل جدی تری دارد مطرح می شود؛ در همین فضا یک سری افراد بحث همجنسگرایی، نیمه برهنگی و هم آغوشی در ملأ عام را دارند مطرح می کنند، باید واقع نگر باشیم.

یعنی همه اینها مربوط به بحث مشتری های مغازه هایی است که پلمپ می شوند؟

نه؛ در سطح جامعه را می گویم. در سطح جامعه چنین آسیب هایی را داریم می بینیم. اگر ما این مسأله را یک آسیب به سلامت اجتماعی ببینیم، باید نسبت به این موضوع توجه جدی کنیم. مثلا در همین ایام کرونا اگر مغازه ای را تعطیل می کردند به خاطر اینکه مشتری های آنجا ماسک نزده اند و پروتکل ها را رعایت نکرده اند، آیا کسی می گوید چرا دارید تعطیل می کنید کسب و کار او آسیب می بیند؟! چقدر تعطیل شدند؟ چون آسیب می دانیم و می گوییم این مسأله مهمی است و دارد آسیب اجتماعی به ما می رسد.

اگر واقعا آسیبی که امروز دارد خانواده ها و بنیان خانواده را تهدید می کند، ساده انگاری را کنار بگذاریم، بعضی ها خیال می کنند که به چند تار موی یک خانم گره خورده، این طور نیست؛ و بحث فراتر از این است. اگر بحث سلامت اجتماعی و سلامت خانواده را مدنظر قرار بدهیم، به یک مغازه داری تذکر داده شده، تعهد کتبی داده و فرآیندی طی شده و باز هم رعایت نکرده، باید چه کار کرد؟

البته مباحث دیگر را داریم مطرح می کنیم و از مسئولین خواسته ایم که به سمت تعطیلی پیش نبرند و مباحث دیگر را دنبال کنند.

طرح یا پیشنهاد شما در این زمینه چیست؟

این موضوع به کمیته های مختلف رفته و دارد بررسی می شود؛ اجازه بدهید آنجا به جمع بندی برسند، بعد مواردش مطرح می شود. بحث هایی مثل جریمه نقدی بوده که اگر بحث اینچنینی بود زود به پلمپ مغازه رسیده نشود و آن را در مراحل بعدی بگذارند. تذکرات را در مراحل اولیه بگیرد و اگر رعایت نکرد به این سمت و سو برود.

اگر بنا باشد به خاطر مسأله حجاب، مغازه هایی تعطیل و یا جریمه شوند، برای جاهای عمومی تر مثل پاساژها، خیابان ها و حتی هواپیماها از نظر شما چه کار باید کرد؟

در بحثی که الآن دارد پیگیری می شود، اولویت را دستگاه های دولتی و اداری کشور قرار داده ایم. سازمان هواپیمایی کشور موظف شده پروتکل ها و دستورالعمل هایی که در این زمینه داده شده را رعایت کند. بالأخره بحث رعایت شئونات اسلامی در قوانین اداری کشور هست و بحث این است که از دستگاه های اداری شروع شود که دارد پیگیری ها انجام می شود و نامه نگاری و دستورالعمل این زمینه ها دارد می رود.

ما باید یک مطالبه هم از مردم داشته باشیم؛ بالأخره اگر ما مطالبه این زمینه را داریم، مردم باید رعایت کنند. چرا من باعث تعطیلی یک کسب و کار می شوم. یعنی رسانه ما باید این را از مردم مطالبه کند که قانون در کشور رعایت شود تا نخواهد به این سمت برود. ضمن اینکه این طور هم نیست که هرکسی این قانون را نقض کند، کسب و کار تعطیل می شود. اینها فرآیندی دارد که تذکرات و مستنداتی نسبت به این زمینه بوده و خلأ و خطا را از صاحب آن کسب و کار دیده ایم.

بالأخره مردم دارند وضعیت پوشش را پیگیری می کنند و دادستان کل کشور اخیرا اعلام کرد که کشف حجاب در سطح عمومی جرم است. ما معتقدیم مردم به اصول خودشان پایبند هستند و هویت ایرانی – اسلامی برای آنها مهم است. ما نمی توانیم با هنجارشکنی که یک عده در کشور انجام می دهند نسبت به این حوزه مماشات کنیم و به آن بی توجه باشیم. اکثریت مردم ما حجاب اسلامی را رعایت می کنند و نسبت به بحث عفت عمومی توجه دارند؛ یک عده هنجارشکنی می کنند و قانون را زیر پا می گذارند.

ما نمی توانیم بگوییم رها کنیم یک عده کشف حجاب کنند و هیچ کاری هم نداشته باشیم و هیچ توجهی نسبت به این قضه نشود. ولی بحث دستگاه های اداری مهم است، در اولویت قرار داده ایم و داریم دنبال می کنیم. درخواست ما این است که توجه شود اقشار مختلف مردم دارند این را مطالبه می کنند. در وصیتنامه شهدا بعد از توجه به بحث ولایت فقیه و رهبری، بیشترین توصیه را در حوزه عفاف و حجاب و عفت عمومی داشته اند. یعنی مردم توجه داشته باشند که مسأله فقط شال و روسری و مسائل اینچنین نیست و بحث های جدی تری در این زمینه هست که دارد کار می شود.

دشمن هم برنامه محوری در این زمینه دارد. داریم می بینیم برعکس اینکه می خواهند القاء کنند که حجاب اولویت نیست، در برنامه ریزی ها و شبکه های ماهواره ای و کارهایی که می کند در این زمینه به صورت جدی پای کار آمده، حتما ما باید برنامه داشته باشیم و حرف ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است که ما باید با برنامه جلو برویم. بی برنامگی و رها بودن مسأله عفاف و حجاب حتما آسیب زا است، دو قطبی ایجاد می کند و مشکل در سطح اجتماع به وجود می آورد. باید یک برنامه هماهنگ باشد و دستگاه های مختلف در این زمینه برنامه ریزی کنند و مطمئن هستیم که مردم همکاری و هماهنگی لازم را در این زمینه خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      من مغازه دار میاد تو چی بگم حرف بزنم میشم بده نزنم مغازم پلمبه مگه ما ماموریم که گیر بدیم

    • امیر 114

      لعنت به منافقان داخلی که باعث بد حجابی شدن

    • ناشناس

      اگرشماراست میگی عمو به شکم مردم برس چون شکم گرسنه زنان متدین روهم به فحشاوادارمیکنه

    • ناشناس

      می خواهند مردم را مقابل هم قراردهید

    • ناشناس

      شما مردم را در مقابل مردم قرار میدهید؟؟؟؟؟وا مصیبتها به این سیاست اشتباه

    • ناشناس

      خب پس تعطیلی کسب و کارها به ما زنان بستگی داره ، چه خوب . همه رو میبندیم 😊😊

      پاسخ ها

      • گلبهار

        😄😄😄😄

    • ناشناس

      این کار اشتباهه خودتونم خوب میدونی ک با این کار مردمو ب جان هم میندازین

    • ناشناس

      ببخشید دزدی اختلاص میشه چرا درب مجلس رو نمیبندین اینا چه ربطی به هم داره مردم میخاید مقابل هم قرار بدید الان مشکل دارو هست وزارت بهداشت چرا تعطیل نمیشه .زورتون نمیرسه میخاید مردم بندازید جون همدیگه دلار ۴۲ تومان شده .چیکار کردی .فقط مشکل ممکلت حجاب هست .شما مشکلات مردم حل کن همه حجاب رعایت میکنن کار بلد نیستی فقط حرف نزینید لااقل ساکت شید .

    • ناشناس

      نسل جدید آگاه هست، توسری خور نیست

    • ناشناس

      کسبه ما باید بکن بیاید همه مغازه ها را ببندید

    • ناشناس

      من جای مغازه دار بودم میگفتم. اگر ببندید. من هم مالیات نمیدهم. وقتی کار نکنیم. پول نیست که مالیات بدهیم همینجوری هم به خاطر گرانی مردم خرید نمی‌کنند. به این بهانه هم بیان ببندند. که. نمیشه کار کرد

    • ناشناس

      دولت رییسی از وقتی آمده. یک تصمیم درست. نگرفته. همش خرابکاری. کرده

    • بی نام

      چرا فکر نمیکنید در قبال این همه مطالبه که از مردم دارید خودتان هم وظایفی در قبال مردم دارید، چرا چهل و سه ساله طلبکارید

    • ناشناس

      مثلا فلان شخص با یک مغازه دار مشکل داره یا اون مغازه رقیبش هست در چند مرحله چند زن و دختر از اقوامش را بی حجاب داخل مغازه میفرسته و عکس میگیره.بعدش هم تعطیلش میکند

    • وحید

      قانون فقط تو حجابه وگرنه تو اختلاس دزدی اینا قانون نیست نون حروم از گلوت بره پاین همین ...

    • ناشناس

      مثل کبک سرتون رو توی برف کرده اید،
      این رو بدونید وقتی مغازه دار هم از این وضعیتی که درست کردید راضی نباشه برعکس چیزی که انتظار دارید عمل میکنه ،
      بس کنید این همه نفرت پراکنی رو ،

    • ناشناس

      عجب قانون عجیب وغریب مگر مشتری کم حجاب یه نفره هرچه وارد می شوند کم حجاب هستند این دیگه چه جور فشاری است بر کاسب پلمب مغازه ها به روزگار وگرفتاری مردم توجه ندارند افتادن دنبال درگیرکردن مردم به مردم

    • مریم

      آخه ...ا چرا نمیفهمید که مقصر از بین رفتن کسب و کار مردم خود شمایید نه زنان بی حجاب ، چرا نمیخواید بروز باشید و اینقدر به نوجوانان و جوانان سختگیری نکنید ، با این سختگیری ها کارو بدتر میکنید ، این مبحث همجنسگرایی رو شما ...ا پیش کشیدید جوانان ما به ازدواج معمولی هم دسترسی ندارند ، بابا چرا نمیخواید بفهمید اگه کسی بخواد دنبال این مسائل بره با داشتن حجاب هم میتونه بره ، بهتر نیست ظاهر و باطن آدمها یکی باشه ؟

    • ناشناس

      مشکل فقط مشتری بی حجاب نیست، بلکه متأسفانه برخی فروشنده ها هم بی حجاب هستند.

    • ناشناس

      بخدا من این دین مانده ام با اینکه پدرم شیخ ونماز شب خوان بود چطور خود مسئولان وفرزندانشان برای همه کار ازادند حتی اختلاس میلیاردی عیاشی در اروپا وامریکا با پول بیت المال ولی همه چیز برای مردم حرامه هرکس باشد از این خارج خواهد شد حتی اگه نماز شب خوان هم باشد اگه حرامه باید همه حرام باشد نه برای مردم عادی ولی مسئولین وخانوادهاش ازاد باشند برای همه کار

    • ناشناس

      دست از این تحجر بازی ها بردارید
      خجالت بکشید
      این همه اختلاس و دزدی زیر همین مدیریت بیسوادی شما انجام میشه
      فکر میکنید که فقر با حجاب اسلام اجرا میشه
      برید اول دزدی و فساد و گرونی و دروغگویی ها و .... جمع کنید

    • م. اع

      باظلم به هر طرف نابود میشوید.
      اما با کفر شخص کافر صدمه و اجتماع صدمه نمی بیند.
      این را بفهمید.
      در دین ابزاری شرک و کفر در حاکمیت بیشتر نمود دارد. و نتیجه آن ظلم است.
      خسر الدنیا یعنی همین.

    • ناشناس

      اگر بحث حجاب زن مسلمان است این نظام یکدست با کشورهای مسلمان برای رسیدن خودشان و امت تحت فشارشان به بهشت روابط بایستی قطع شود و برای خودشان هم بایستی رفتن به کشورهای اسلامی و نگاه کردن به زنان بی حجاب آنان هم حرام گردد ولی چه کنیم این قوم ظالم در خفا آن کار دیگر می کنند

    • ناشناس

      خب ماهم نمیریم برای خرید :)

    • ناشناس

      چقدربده که فقرفحشا بزه دزدی روا اختلاس گرانی ووووازدرودیوارمردم بالا میره دولت تمام انرژی خودرامتمرکزحجاب کرده اف برشما درفسادخودساخته غرق شدیددین دارواقعی بایدسیاست راترک کند تاحرفش اثرگذارباشدواماان کسی که انعکاس دهنده پیشنهادی توچرادغل بازی توبایدصدای مردم باشی

    • ناشناس

      دم همه خانوما گرم

    • ناشناس

      هیچ کچای دنبا دارای سلامت اجتماعی نیست الا ایران. دقت کنید... هم دنیا در فقز و فلاکت فرهنگی و بی خانوادگی به سر می برند

    • ناشناس

      خیلی جالبه مشکل اصلی اینا ما زنهاهستیم خداروشکرمملکتمون گل و بلبل هستش و همه چی برویم مراد هستش هویج مشکل اقتصادی بجز حجاب خانوم هانیست

    • ناشناس

      خدایا این ... ها را راهنمایی کن

    • ناشناس

      واقعا ایشان سخنگوی هستن
      واقعا متاسف هستم

    • آرش

      خب چی میشه شما مغازه ها را تعطیل نکنید ؟!! مردم را بزارید نفس بکشند ، شما خدای مردم نیستید چرا خودتان را جای خدا قرار می دهید ؟!!!

    • دیوید

      ... مملکتی که بزرگانش اقتصاد و علم و تکنولوژی و پیشرفت و همه همه رو ول کردن چسبیدن به حجاب

    • دیوید

      انگار الان مسئله حجاب حل بشه مشکلات ازدواج جوونها...مستاجرها...طبقه پایین وووووو حل میشه...جمع کنید این بند و بساط و

    • ناشناس

      چرا میگن اقلیت بی‌حجابه؟ اتفاقا اکثریت بی حجابه 🤔

    • ناشناس

      وقتی امثال شما دیدگاهتان این است که آتش به اختیار عمل کنید ، بی قانونی در کشور ترویج پیدا می‌کند، و قانون جایش را به اعمال سلیقه های امثال شما که مبنای آن افراط ، تندروی وعدم عقلانیت است می‌دهد. مردم را رویکردها و دخالت های دور از قانون و منطق، خسته کرده است.

    • حمید رضا

      .... مسؤلان مسئله گرانی حل شده به بی حجابی رسیده میخوان حل کنند.لطفا اول معیشت مردم شکم گرسنه دین وایمان ندارد.

    • علی

      طرحهای غیر کارشناسی و غیر معقول تاکی ؟جواب این معمای لاینحل خیلی ساده هست به عملکرد گذشته خودتان مراجعه کنید جواب پیدا میکنید

    • سیف الله معطوفی

      با درود شما نمی‌توانید قانون من‌درآوردی خودتان را به مردم تحمیل کنید راست میگی برو جلوی فسادهای کلان اقتصادی را بگیر جلوی فساد ۳۶۰۰ میلیاردی را بگیر و دهها فساد دیگر با این حلوا حلواها دهن شیرین نمیشه

    • ناشناس

      سلام اینکه میفرمایید باید کسبه هم همکاری کنند متاسفانه بعضی از صاحبان فروشگاه خود فروشنده خانم اینقدر بدحجاب وغلیظ ارایش کرده که ما زن هستیم بخدا خجالت میکشیم اول باید خود کارفرما وکسبه ببینید چه عقایدی دارد در غیر اینصورت اینم راهکار نمیتواند باشد بخدا نگذاریم خون شهیدان پایمال شود اونها حق بر گردن ما دارند

    • ناشناس

      دغدغه متظاهرانِ ...، کار و رفاه و شغل و معیشت مردم نیست بلکه ایجاد خفقان و توسری زدن هست

    • ناشناس

      پلمپ کسب وکار.. کاردرستی نیس

    • م بهرامی

      قضیه مشکوک است

    • سحر

      مملکت فقط با تار موی زنان مشکل داره نه با دزدی و اختلاس و بی قانونی لباس و پوشش زنان به خودشون ربط داره نه به تو ...

    • ناشناس

      آخرش چی فکر کردین به زور میشه هر کاری دلتون خواست انجام بدین

    • ناشناس

      😅😅😅

    • عزیزجون

      مگه فروشنده ضابط قضایی است؟

    • ناشناس

      خوبه دیگه این انداختن. تقصیر زنها جلو چشمشون دزدی میکنن جرات نمیکنن حتی بهش اخم کنن اون وقت یه کاسبو کردن اژان که تو به زنا توهین کن وگرنه کسب وکار نداری مردم مقابل مردم ترفند قدیمی

    • ناشناس

      وقتی بین این همه روحانی بزرگ یه طلبه خام و کم تجربه بذارن مسئول ستاد امر به معروف باید اقتصاد هم به کلی تعطیل بشه نه تنها کسب وکارها

    • ناشناس

      دریغ از حتی یک کلمه از وضعیت معیشت مردم کشور رو تعطیل کردن فقط حجاب حجاب فقط می خوان گندی که میزنن لاپوشانی کنند

    • اقتصاد دانم آرزوست

      خل شدید؟

    • شهروند ایرانی

      بسیار زیرکانه نوک پیکان را از سمت خود دور کردید و مردم را ناچار رو در روی هم قرار دهید چه سیاست کثیفی

    • ناشناس

      باور کنید اگر برای هر فرد بی حجاب یکنفر مسلح روانه خیابان‌ها کنید بلز هم به نتیجه نخواهید رسید ....! زیرا این ملت با روش دینداری به مشکل خوردند! هر عابدی را الگو کردند طرف دز د، عیاش و کلاه بردار بعمل آمد ، لذا حمکرانهای دینی باید ابتدا رفتار خود را اصلاح کنند تا مردم به آنها اعتقاد پیدا کنند وگرنه راه را اشتباه می‌روید....

    • بی درد

      آمران به معروف چرا به ادارات و سازمانهایی که کارشون را انجام نمیدن.کوتاهی میکنن.خیانت و دزدی میکنن چرا تذکر نمیدن؟؟؟؟
      فقط به مردم گیر میدید

    • ایرانی

      کاش برای بچاپ بچاپهای مملکت هم اینجوری عمل کنن

    • دهنتون سرویسه

      آقازاده های دزد، بازم دارن حواس مردم رو پرت میکنن! زندگی لاکچری و عیاشی و هرزگی و تو پول غلط زدن، واسه اوناس!!!! سوءتغذیه و روسری و جریمه و تپش قلب و استرس شدید و سکته و سفره خالی و اجاره خونه سنگین و جریمه و برخوردهای خشونت بار آمر به معروفهای ...، واسه ما!!!!! اول اون چهارهزار راس توله و ...زاده ها تون رو از آمریکا و کانادا و اروپا برگردانید ایران، بعد واسه ما دم از قانون بزیند!

    • حامی

      همگی همت کنید مغازه ها تعطیل بشه.

    • ایران

      این راهکارهای ... از کدام مغز تراوش کرده است؟

    • ناشناس

      این مسئول است؟؟؟؟ تاسف فقط

    • ناشناس

      موافقم

    • ناشناس

      خب من که تعطیل نکردم مثل آدم مشتری بی حجاب باشد خب جسمی خودشی من بهش چکار دارم اطلا کی به کارش ندارم مثل آدم میفرشم .میری تمام ...

    • محمد

      شما یک ... ای بیش نیستید با این کارتون نه تنها کاری از پیش نمیبرید بلکه ارزش خودتون از بین میبرید

    • ناشناس

      آره جون خودتون مغازه‌ها بخاطر بدحجابی مشتری بسته‌اند بذار بخیال خام خودتون بسوزید،

    • ناشناس

      ورژن پیشرفته طالبان.

    • رضا فیض اللهی

      میگویند روزی بهلول داننده نشسته بود وجوالدوز به پهلویش میزد ومیپرید،،میپرسند بهلول این چه کاریست میکنید؟؟!پاسخ میدهد ، نمیدانیدوقتی جوالدوزنمیزنم چه کیفی دارد،،که مثال گیر دادن چند تا مسئول انگشت شماربه موضوع حجاب میباشد،،حجاب را اختیاری کنید،وخودتان را از این مخمصه برهانید،،

    • ....

      هرچه تو گفتی نکنید آن کنیم

    • ناشناس

      مسخره بازی جدید

    • هنر

      حالا. نوبت. مغاره. دار. ها. شد.مردم. همه. طور. هزار. بدبختی. دارند. مردم. ازنون. خوردند. بیندازید. همه. مسایلو. قاطی. کنید. بس. دیگه. کار. مغاره. دار. تربیت. و اموزش. نیست. چرا. از. دهه محرم. ماه. رمضان. روحانیون. بیکار. چیکار. میکنند. خوب. از. این. دهه محرم. ماه. رمضان. استفاده کنید. و جلسات. اموزش. واگاهی. ساری. بگذارید.نه. اعصایب. راننده. نه. مغازهدار. نه. بانک. نه. مترو. به. هم نریزید. منطقی رفتار. کنید. بازور. نتیجه. اش. ندید. کم. زندانی. وکشته. شدند

    • چی فکر میکردیم چی شد

      گنه کرد در بلخ آهنگری
      به شوشتر زدند گردن مسگری

    • ناشناس

      بنظرم برید جلوی دزدی ها اختلاص ها رو بگیرید وضعیت اقتصادی وخیم کشور را سروسامان دهید گیر ب دوتا شاخ موی زنان ندهید وخشمگین ترشون نکنید

    • ناشناس

      خدا بهتون عقل بده برید اقتصاد وگرونی را درست کنید البته از این جماعت بیش از این انتظار نیست توان وسوادش را ندارند

    • ناشناس

      در فروشگاه ... صادقیه بی حجابها به راحتی حضور دارند و خرید می کنند. گر چه تعدادشان زیاد نیست.

    • عباس

      الان بعد از این ماجراهایی که بود آمدن بعصی از معازه ها را بدون حضور مالک با دلیل بسته بودن در ایام اعتصابات پلمپ کردن هر جایی هم که مراجعه می کنیم جواب سربالا میدهند . وقتی هم اصرار به راستی آزمایی با فیلم دوربین های داخل فروشگاه را داریم که خودتات ببینید طبق تاریخ های مذکور باز بود یا نه. قبول ندارند و کلی دوندگی و اتلاف وقت و ضرر و زیان به فروشگاه بی دلیل وارد میشود . کی جواب گوی این اشتباه هست؟؟؟

    • امیر

      اون ۹۲۰۰۰میلیارد چی شد ...

    • ناشناس

      خدایا بسه دیگه .

    • ناشناس

      آقا جان فرهنگ سازی را از مدارس شروع کنید.فلسفه حجاب ، وارزش والای آن را از طریق آوردن و صحبت کسانی که با علم و مطالعه از بی حجابی به سمت با حجاب شدن آمده‌اند، تبلیغ کنید. اونیفورم های خوش مدل با رنگهای زیبا و شاد برای مدارس تهیه کنید با نظر دانش آموزان. و طراحان جوان.

    • ناشناس

      بی حجابی اسیب میزنه واختلاس ودزدی ومعیشت بد مردم اسیب نمیزنه؟مگه شما عقل ندارید مردم رافقیر کردید حالا فشار اجتماعی هم میاوریر سما چه فرقی با طالبان جاهل دارید؟

    • ناشناس

      یک ... می خواهند با به جان هم انداختن ملت به اصطلاح حجاب را بزور برسر خانمها کنند قانونی که اکثریت ملت دیگر برای انتخاب نمایندگان مجلس ودولتش پای صندوق رأی نمی روند بی ارزش است

    • مهناز

      خیییییلی پرتین

    • محمدرضا

      شما هنر کنید اقتصاد رو درست کنید بقیه خود به خودی درست میشه لطفا به فکر معیشت مردم باشین

    • ناشناس

      دارید میگید در این شرایط اقتصادی بعضی مغازه دارهامشکل ایجاد می کنند

      یعنی علم اقتصاد میگه که اگه فروشنده بفقط به حجاب دارها چیز بفروشد، شرایط اقتصادی درست می شود؟؟؟

      خداوکیلی حرفی بزنید که بابت خریدش حاضرباشند دو ریال خرجتون کنند

    • ناشناس

      ...ها به جای به فکر سفره مردم باشین مشکلات اقتصادی حل کنید فقط گیر دادین به یه نخ مو ...

    • شهروند ایرانی

      مردم با مردم درگیر شوند

    • ایرانم

      چقدر دروغ و مغلطه خجالت بکشید کی میخواد لخت بشه از روز اول بترسید که دور نیست شما ...

    • شیخ ابراهیم

      حرف آخر شما که کسری اعتبار وپولی دارید پس برای جبران کسری اعتبار وپایه نقدینگیتون جریمه نقدی فروشنده بهترین گزینه هست اونم میکشه روی اجناس ودر نتیجه گرانی وتورم وجود ستاد وشما رو به دنبال داره این طرح خوبی هست به اینم فکر کنید صاحبان خودرو رو هم بجای پیامک جریمه کنید

    • ناشناس

      خخخخخخخخخ توگفتی مردم هم باور کردن بخاطر حجاب بوده مغزتان گچ توش

    • بی نام

      اقا حجاب کی قانون شده؟ ما چرا بی خبریم تنها چیزی که می دونیم پافشاری بیش از حد دولت توی مسایل و اعتقادات خصوصی مردمه که از اصل این کار اشتباهه، چرا گوش شنوا نیست؟ اینهمه اصرار برای چیه؟ برای به زانو دراوردن زنان؟ ببخشید دشمن؟ این زنان از همین آب و خاکن به خدا دشمن نیستن
      لعنت بهتون، به نفهمیتون

    • علی حسنی

      اینقدر وقت کشی کنید تا مسئله بی حجابی در جامعه عادی شود چرا هر نهاد دولتی که وظیفه اش پالایش جامعه هست از برخورد بابی حجابی شانه خالی میکند ووظیفه دیگر نهاد میداند .فاین تذهبون!

    • Khatere

      فقط مردم به جون هم میفتن و
      استرس تو جامعه بیشتر میشه

      تو این وضعیت اقتصادی درسته مغازه یک کاسب به خاطر حجاب ی نفر دیگه بسته بشه؟
      بهتره بیشتر به فکر سفره مردم باشین😐😐

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج