۱۲۸۱۶۷۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

طرز تهیه نان شکم پر؛ یک پیشنهاد هیجان‌انگیز

نان یکی از قدیمی‌ترین غذا‌هایی است که بشر در گذشته آن را تهیه کرده است. نان همچنین در سراسر دنیا یک ماده غذایی حیاتی و غذای اصلی محسوب می‌شود.

فرارو: نان یکی از قدیمی‌ترین غذا‌هایی است که بشر در گذشته آن را تهیه کرده است. نان همچنین در سراسر دنیا یک ماده غذایی حیاتی و غذای اصلی محسوب می‌شود.

در تهیه نان از نمک، مخمر، روغن، آب و در بعضی موارد از برخی ادویه‌های مخصوص نیز استفاده می‌کنند. پخت نان سبک‌ها و روش‌های گوناگونی دارد که در نقاط مختلف جهان متفاوت است. برای تهیه نان معمولا از آرد گندم استفاده می‌کنند؛ زیرا میزان گلوتن آن بسیار زیاد است و باعث اسفنجی شدن و تردی نان می‌شود. در ایران انواع نان‌های سنتی مانند لواش، بربری، سنگک و تافتون طبخ می‌شود، درحالی‌که در کشور‌های خارجی معمولا از نان‌هایی مانند نان تست استفاده می‌شود که برش‌های نازکی دارند.

طرز تهیه نان شکم پر؛ یک پیشنهاد هیجان‌انگیز

نان شکم پر یکی از انواع نان‌های خوشمزه است که با موادی مانند سیب زمینی و پنیر پیتزا پر می‌شود و بسیار مقوی است. شما می‌توانید نان شکم پر را برای صبحانه، شام و یا میان وعده فرزندانتان تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه نان شکم پر خوشمزه و خانگی با روشی بسیار آسان و بدون نیاز به فر همراه با ارائه نکات مهم مربوط به طبخ این نان تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه نان شکم پر

آرد سفید گندم: ۱ لیوان
شکر: ۱ قاشق غذاخوری
نمک: نصف قاشق چای‌خوری
کره آب شده: ۵۰ گرم
شیر: یک چهارم لیوان
سیب زمینی پخته: ۳ عدد
ماست: ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا: ۱ فنجان
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

طرز تهیه نان شکم پر؛ یک پیشنهاد هیجان‌انگیز

۱ ـ نکات مربوط به آرد

انواع آرد‌های مناسب برای تهیه نان شامل آرد جو، آرد گندم، آرد سفید، آرد گندم سبوس‌دار، آرد ذرت و آرد ارزن است. نکته مهمی که در مورد آرد باید به آن توجه داشته باشید، این است که کیفیت آرد‌های موجود در بازار متفاوت است. به همین دلیل متناسب با کیفیت آرد ممکن است میزان آن کم‌تر یا بیش‌تر از مقداری شود که در دستور گفته شده است؛ بنابراین موقع اضافه کردن آرد به این مسئله توجه داشته باشید. اگر دیدید مواد شما درحال سفت شدن است و هنوز مقداری از آرد باقی مانده است؛ یعنی آردی که اضافه کرده‌اید، کافی است و بقیه را اضافه نکنید.
اگر میزان آرد را طبق دستور اضافه کردید و دیدید که خمیر شما هنوز به دست میچسبد؛ یعنی باید کمی بیش‌تر به آن آرد اضافه کنید؛ بنابراین شما همیشه مقدار آردی را که در دستور گفته شده است، تهیه کنید؛ ولی ممکن است این مقدار باتوجه به کیفیت و نوع آرد کم یا زیاد شود.

۲ ـ نکات مربوط به پنیر پیتزا

طرز تهیه نان شکم پر؛ یک پیشنهاد هیجان‌انگیز

پنیر پیتزا نوعی از پنیر موزارلا با رطوبت پایین است که گاه در ترکیب با پنیر‌های دیگر ارائه می‌شود. پنیر پیتزا دارای کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و انواع ویتامین‌های گروه A و B است. مصرف پنیر پیتزا همراه با سبزیجات خام و پخته باعث می‌شود که چربی و مواد ناسالم موجود در آن کم‌تر جذب بدن شوند. از ویژگی‌های یک پنیر پیتزای مرغوب این است که پنیر هنگام جویدن نباید حالت آدامس در دهان داشته باشد. همچنین یک پنیر پیتزای مرغوب به هیچ‌وجه پس از پخت روغن پس نمی‌دهد. برای خوشمزه‌تر شدن پیتزا همیشه سعی کنید از ترکیب چند نوع پنیر پیتزا با هم استفاده کنید.

طرز تهیه نان شکم پر

طرز تهیه نان شکم پر؛ یک پیشنهاد هیجان‌انگیز

۱ ـ برای شروع کار کره آب شده را همراه با نمک، شکر و شیر داخل یک کاسه مناسب بریزید و با چنگال خوب به هم بزنید تا مواد یکدست شوند؛ سپس آرد را با الک به این مواد اضافه کنید و با همان چنگال هم بزنید تا آرد کاملا داخل مایه حل شود و حالت خمیری پیدا کند. این خمیر نیازی به ورز دادن ندارد. روی کاسه را با سلفون بپوشانید و کنار بگذارید تا خمیر کمی استراحت کند.

۲ ـ سیب زمینی‌های پخته را پوست کنید؛ سپس با چنگال یا پوره کن آن‌ها را کاملا له کنید و بعد نمک، فلفل سیاه و ماست را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. روی میز کار کمی آرد بپاشید و خمیر را روی آن قرار بدهید. با کمک وردنه خمیر را کاملا باز و گرد کنید. پنیر پیتزا را روی خمیر بریزید و خوب پخش کنید؛ سپس پوره سیب زمینی را روی لایه پنیر پیتزا بگذارید و با دست کمی آن را فشار بدهید تا پهن شود.

۳ ـ حالا اطراف خمیر را مانند بقچه به سمت بالا جمع کنید و با انگشت لبه‌های خمیر را ببندید، به صورتی که مواد داخل خمیر اصلا دیده نشود؛ سپس خمیر را برگردانید؛ یعنی قسمتی که جمع کرده بودید، باید زیر باشد. حالا سطح رویی خمیر را وردنه باز کنید تا به اندازه ماهی تابه شما شود. کف ماهی تابه کمی کره بمالید و بعد خمیر را خیلی آرام بلند کنید و داخل ماهی تابه بگذارید. مراقب باشید خمیر پاره نشود. ماهی تابه را روی حرارت متوسط اجاق گاز بگذارید و درب آن را نبندید. اجازه بدهید یک طرف خمیر کاملا سرخ و برشته شود؛ سپس به آرامی خمیر را برگردانید تا سمت دیگرش هم برشته شود. در این مرحله نان شکم پر خوشمزه شما آماده سرو است، نوش جان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج