قانون جدید پلیس راهور برای توقیف خودروها
رئیس مرکز اطلاعرسانی پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف ۵ روزه خودروی رانندگانی که بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت غیرمجاز داشته باشند، خبر داد.
خبرگزاری مهر: رئیس مرکز اطلاعرسانی پلیس راهور تهران بزرگ از توقیف ۵ روزه خودروی رانندگانی که بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت غیرمجاز داشته باشند، خبر داد.
سرهنگ شریفی، رئیس مرکز اطلاعرسانی پلیس راهور تهران بزرگ، اعلام کرد: بررسیها نشان میدهد که ۳۵ درصد از تصادفات منجر به فوت در شهر تهران ناشی از سرعت غیرمجاز بوده است. بیشترین گروه سنی رانندگان پرخطر بین ۲۰ تا ۳۳ سال قرار دارد، که نشان میدهد اقدامات بازدارنده، نظیر جریمه و نمره منفی، تأثیر کافی در کاهش این تخلفات نداشتهاند.
وی با اشاره به آمار ثبتشده از ابتدای فروردین ۱۴۰۴ تا کنون گفت: در این بازه زمانی، ۳۶ هزار و ۳۳ مورد تخلف سرعت تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت ثبت شده که اغلب ناشی از حواسپرتی رانندگان بوده است و با این حال، ۱٬۴۷۸ نفر بیش از ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ۱۱۷ راننده با سرعت بالای ۵۰ کیلومتر بر ساعت در معابر شهری رانندگی کردهاند.
سرهنگ شریفی از اجرای اقدامات بازدارنده توسط پلیس راهور خبر داد و گفت: بر این اساس، رانندگانی که ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت بیش از حد مجاز سرعت داشته باشند، علاوه بر جریمه نقدی و دریافت نمره منفی، خودروی آنها به مدت ۳ روز توقیف فیزیکی و سیستمی خواهد شد و همچنین، رانندگانی که بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت سرعت غیرمجاز داشته باشند، مشمول توقیف ۵ روزه خودرو خواهند شد. در صورت عدم مراجعه برای پیگیری، دستور شکایت صادر شده و ارائه خدمات به آنها مسدود خواهد شد.
رئیس مرکز اطلاعرسانی پلیس راهور تهران بزرگ، از استفاده پلیس، از دوربینهای لیزرگان برای ثبت تخلفات سرعت خبر داد و گفت: در حال حاضر، ۱۰ دوربین لیزرگان به صورت سیار در نقاط مختلف تهران فعال هستند.
طبق آمار، تخلفات ثبتشده شامل موارد زیر است: ۳۰,۱۶۱ مورد مربوط به تجاوز سرعت تا ۱۰ کیلومتر بر ساعت، ۱,۳۲۲ مورد مربوط به سرعت بین ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت، ۱۱۴ مورد مربوط به سرعت بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت است.
وی در پایان تأکید کرد: آمار تصادفات در دو ماه گذشته نشاندهنده ناکارآمدی برخی اقدامات بازدارنده است و پلیس در تلاش است تا با بهرهگیری از روشهای نوین، برخورد موثرتری با رانندگان پرخطر داشته باشد.
نظر کاربران
همه تخلفات رانندگی به راننده نسبت می دهند،درصورتیکه اکثرتصادفات منجربه جرح وفوت،خودروسازها وجاده های خراب است.چرا فقط راننده باید جریمه شود؟خوروساز و جاده ساز،چراجریمه نمی شود؟
در اکثر جادهها تابلوهای با علام سرعت پایین گذاشتن که اگه بخای از اونها تبعیت کنی مدت زیادی مجبوری در جاده بمونی و این خودش باعث خستگی و خواب آلودگی راننده میشه. اگر خودروها و جاده ها استاندارد باشن با یک سرعت معقولتر میشه حتی از حوادث بنحو زیادی کم کرد.
در اکثر جادهها تابلوهای با علام سرعت پایین گذاشتن که اگه بخای از اونها تبعیت کنی مدت زیادی مجبوری در جاده بمونی و این خودش باعث خستگی و خواب آلودگی راننده میشه. اگر خودروها و جاده ها استاندارد باشن با یک سرعت معقولتر میشه حتی از حوادث بنحو زیادی کم کرد.
خواب آلوده شدی بزن کنار استراحت کن، و دوباره ادامه بده
لازم نیست با 170 تا سرعت بری صرفا چون دیشب به اندازه کافی استراحت نکردی و حالا خوابت گرفته
فقط اعدام
به نظرمن باید بین نوع و مدل اتومبیل ها فرق گذاشته شود در قوانین کشور ما بین پراید که یک اتومبیل شهری هست با اتومبیل هایی که از نظر ایمنی قابل مقایسه باپراید نیستند فرق گذاشته نشده است
خیلی عالی میشه ماشین بخوابه
اول جاده ها را درست کنین. بع قانون نصب کنید اجرا کنید
پلیس محترم لطفا حالی به فکر این لامپهای LED کن که شب آدمو کور میکنه
راهی برای خالی کردن جیب مردم
جادها رو درست کنین نه جیب مردم خالی
جان
بهترین کار من خودم ی پراید دارم بیست سال پراید سوار میشم فقط دوبار جریمه شدم تا حال تصادف هم نکردم همه جای ایران را بهاش رفتم . به نظر من رانندگی فرهنگ میخواد که ما هنوز بهش نرسید ایم .
فقط جیب مردم راخالیکنید اشکال از شما که نیس
جاده ها وامکانات جهان سومی ولی قانون اروپایی
بخدا قسم اگه شما فکر جان مردم باشید فقط و فقط هدفتون خالی کردن بیشتر جیب مردم هست
عالیه
ممنون وتشکر وسپاس از پلیس راهور
جیب من و شما نداره.
دقیقا