۱۳۸۵۴۵۰
۱۵۵۶
۱۵۵۶
پ

رپورتاژ آگهی

مهاجرت تحصیلی آسان به روسیه

بهترین روش برای کسب اطلاعات جامع و معتبر مشاوره با مؤسسات مهاجرتی معتبر مانند علم ویرا است. این مؤسسات می‌توانند جدیدترین اطلاعات و شرایط تحصل در خارج از کشور را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

مهاجرت تحصیلی آسان به روسیه

تحصیل در روسیه و مهاجرت تحصیلی به روسیه یکی از گزینه‌های تحصیلی مناسبی است که در چند سال اخیر موردتوجه دانشجویان ایرانی قرار گرفته است. روسیه یکی از پهناورترین کشورهای جهان و با پشتوانه تاریخی است و بسیاری از دانشمندان جهان در رشته‌های مختلف شیمی، فیزیک، پزشکی و... از روسیه هستند. بسیاری از دانشگاه‌های روسیه از دانشگاه‌های قدیمی و باسابقه علمی بالا هستند که هم‌اکنون نیز در رنکینگ‌های جهانی جایگاه خوبی دارند. از طرف دیگر اخذ پذیرش و هزینه تحصیل در دانشگاه‌های روسیه نسبت به بسیاری از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا مناسب‌تر است.

علل افزایش مهاجرت تحصیلی به روسیه

دانشگاه‌های روسیه در رقابت با همتایان اروپایی و آمریکایی خود تلاش می‌کنند همگام با استانداردهای جهانی حرکت کرده و بهترین امکانات علمی، آموزشی و تحصیلی را فراهم کنند. این امر منجر به افزایش اعتبار علمی این دانشگاه‌ها و تقاضای بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی به روسیه می‌شود.

بسیاری از دانشمندان و نویسندگان بزرگ جهان مانند دیمیتری مندلیف شیمی‌دان بزرگ و خالق جدول مندلیف، لئو تولستوی نویسنده صاحب‌نام و بسیاری دیگر اهل روسیه بودند. در حال حاضر نیز دانشگاه‌های روسیه بهترین امکانات علمی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کنند تا ازیک‌طرف اعتبار خود را در جهان افزایش دهند و از طرف دیگر در اشاعه دانش و تکنولوژی جهان نقش مهمی داشته باشند. تمام این عوامل موجب شده تا تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به روسیه افزایش یابد.

مهاجرت تحصیلی یکی از مراحل حساس و دشواری است که نمی‌توان به‌تنهایی برای آن اقدام کرد. به همین دلیل افرادی که قصد دارند برای تحصیل در یک کشور خارجی اقدام کنند لازم است ابتدا اطلاعات لازم در این زمینه را به دست آورند. بهترین روش برای کسب اطلاعات جامع و معتبر مشاوره با مؤسسات مهاجرتی معتبر مانند علم ویرا است. این مؤسسات می‌توانند جدیدترین اطلاعات و شرایط تحصل در خارج از کشور را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

مهاجرت تحصیلی آسان به روسیه

مزایای تحصیل در روسیه

سیستم آموزش عالی روسیه با فراهم‌سازی شرایط پذیرش راحت‌تر برای دانشجویان خارجی، فرصتی مناسب برای تحصیل در دانشگاه‌های این کشور فراهم کرده است. امکان اخذ بورسیه تحصیلی از دیگر مزایای مهاجرت تحصیلی به روسیه است. مزایای تحصیل در روسیه مانند تحصیل پزشکی در روسیه عبارت‌اند از:

  • کیفیت علمی و آموزشی دانشگاه‌های روسیه
  • تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر جهان
  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی
  • امکان کار ضمن تحصیل در روسیه
  • آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و هنری روسیه
  • مورد تأیید بودن دانشگاه‌های روسیه توسط ایران

بسیاری از دانشگاه‌های روسیه مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران هستند. این مزیت موجب شده است تا بسیاری از دانشجویان ایرانی که بعد از پایان تحصیلات خود به ایران بازمی‌گردند به‌راحتی وارد بازار کار شوند.

مهاجرت تحصیلی آسان به روسیه

دانشگاه‌ های برتر روسیه

در روسیه دانشگاه‌های دولتی و خصوصی معتبری وجود دارد که در رشته‌های تحصیلی و مقاطع تحصیلی مختلف دانشجویان را پذیرش می‌کنند. برخی از دانشگاه‌های برتر برای مهاجرت تحصیلی به روسیه عبارت‌اند از:

  • دانشگاه دولتی سن‌پترزبورگ
  • دانشگاه رودن
  • دانشگاه پاولوف
  • دانشگاه دولتی تومسک
  • دانشگاه دولتی نووسیبیرسک
  • دانشگاه دولتی لومونسوف مسکو
  • دانشگاه فدرال کاران
  • دانشگاه ملی تحقیقات اتمی

زبان تحصیل در دانشگاه‌های روسیه انگلیسی و روسی است و متقاضیان مهاجرت تحصیلی به روسیه باید بتوانند مهارت زبانی خود را اثبات کنند.

شرایط تحصیل در روسیه

قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به روسیه باید از تمامی شرایط تحصیل در این کشور اطلاعات کامل کسب کرد. یکی از مزایای تحصیل در روسیه عدم محدودیت سنی است. البته برای اخذ بورسیه به‌ویژه بورسیه فول فاند، سن مشخصی برای هر مقطع تحصیلی تعیین می‌شود. همچنین گپ تحصیلی بیشتر از ۵ سال قابل‌قبول نیست. از دیگر شرایط تحصیل در روسیه شرکت در دوره‌های آمادگی قبل از دانشگاه یعنی دوره پادفک است.

مشاوره با یک مؤسسه مهاجرتی معتبر مهم‌ترین گام در مراحل آغازین مهاجرت تحصیلی است. به این منظور باید به یک تیم مهاجرتی قوی مراجعه کرد تا از اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهند. تیم مهاجرتی علم ویرا متشکل از کارشناسان، وکلا و حقوق‌دانان مجرب است که تلاش می‌کنند از بهترین مسیرهای قانونی متقاضیان را در روند مهاجرت یاری رسانند.

مهاجرت تحصیلی آسان به روسیه

دوره پادفک

متقاضیان مهاجرت تحصیلی به روسیه بعد از اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه‌های این کشور باید در دوره آمادگی قبل از دانشگاه شرکت کنند. این دوره مخصوص متقاضیان رشته‌های پزشکی، داروسازی و پرستاری به زبان روسی است. در این دوره دانشجویان آمادگی‌های لازم در درس‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و زبان روسی را کسب می‌کنند. در پایان دوره که 10-9 ماه طول می‌کشد با شرکت در آزمون و کسب نمره قبولی وارد دانشگاه می‌شوند.

شرط معدل

برای مهاجرت تحصیلی به روسیه و ورود به برخی دانشگاه‌های روسیه داوطلبان باید در آزمون ورودی شرکت کنند. از طرف دیگر برخی دانشگاه‌ها بدون آزمون بوده و شرط معدل را مطرح می‌کنند. به‌عنوان‌مثال برای تحصیل در دانشگاه سن‌پترزبورگ که از دانشگاه‌های برتر روسیه است شرط معدل 18.4 و مدرک زبان روسی سطح B2 مطرح است.

بورسیه ‌های تحصیلی روسیه

امکان اخذ بورسیه تحصیلی روسیه یکی دیگر از مزایای تحصیل در روسیه است که موجب افزایش مهاجرت تحصیلی به روسیه شده است. بورسیه‌های تحصیلی روسیه به دو بخش Part Fund و Full Fund تقسیم‌بندی می‌شوند. دسته اول بورسیه‌هایی هستند که بخشی از هزینه تحصیل را پوشش می‌دهند و گروه دوم کل هزینه تحصیل دانشجو را پوشش می‌دهند.

یکی از مزایای بورسیه‌های فول فاند، پوشش‌دادن هزینه‌های زندگی (علاوه بر هزینه تحصیل) و کمک‌هزینه 900-75 هزار روبل است. برخی از بورسیه‌های تحصیلی روسیه عبارت‌اند از:

  • بورسیه پلی‌تکنیک سن‌پترزبورگ
  • بورسیه پژوهشی BP روسیه
  • بورسیه شوراهای آمریکا
  • بورسیه دولتی فدراسیون روسیه
  • بورسیه دانشکده مطالعات روسیه و آسیا
  • بورسیه کمک‌هزینه تحصیلی بنجامین ای گیلمن

برای اطلاع از شرایط اخذ بورسیه و میزان پوشش بورسیه می‌توانید اطلاعات کامل را از مؤسسات مهاجرتی کسب کنید. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا با جمع‌آوری دقیق‌ترین و جدیدترین اطلاعات تحصیلی تلاش می‌کند گامی مهم برای کمک به متقاضیان مهاجرت تحصیلی به روسیه بردارد.  

هزینه تحصیل در روسیه

یکی دیگر از موارد مهمی که لازم است قبل از مهاجرت تحصیلی به روسیه از آن آگاه شد هزینه تحصیل است. هزینه تحصیل در روسیه و هر کشور خارجی دیگر به رشته تحصیلی، مقطع، زبان تحصیل و دانشگاه محل تحصیل بستگی دارد؛ به‌عنوان‌مثال رشته‌های گروه پزشکی از جمله رشته‌های تحصیلی هستند که هزینه تحصیل آن‌ها بیشتر از سایر رشته‌ها است. در ادامه میانگین هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی در روسیه آمده است:

مقطع تحصیلی

کمترین شهریه سالانه

میانگین شهریه سالانه

کارشناسی

120 هزار روبل

200-260 هزار روبل

کارشناسی‌ارشد

135 هزار روبل

240-280 هزار روبل

دکترا

80 هزار روبل

250-300 هزار روبل

هزینه‌های ذکر شده در اینجا به‌صورت حداقل و میانگین هستند. همان‌طور که گفته شد رشته تحصیلی، مقطع و دانشگاه محل تحصیل نقش مهمی در تعیین شهریه تحصیلی دارد؛ به‌عنوان‌مثال هزینه تحصیل در برخی دانشگاه‌های برتر روسیه می‌تواند بیشتر از این مبلغ و در بازه 450-240 هزار روبل باشد. به همین دلیل لازم است قبل از مهاجرت تحصیلی ازطریق وب‌سایت دانشگاه مورد نظر یا مؤسسات مهاجرتی مانند علم ویرا، اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

جمع‌بندی

مهاجرت تحصیلی به روسیه یکی از گزینه‌های تحصیلی است که در چند سال اخیر موردتوجه دانشجویان قرار گرفته است. مساعد بودن شرایط پذیرش در دانشگاه‌های این کشور، مناسب‌بودن هزینه تحصیل و اعتبار دانشگاه‌های روسیه برخی از دلایل دانشجویان برای تحصیل در روسیه است.

از طرف دیگر برخی از دانشگاه‌های معتبر روسیه مورد تأیید وزارت علوم و بهداشت ایران است که می‌تواند مزیتی عالی برای دانشجویان ایرانی محسوب شود. برای اطمینان از موفقیت در فرایند مهاجرت تحصیلی باید از امکانات، شرایط، هزینه‌ها و تمام شرایط تحصیل در یک کشور خارجی مطلع باشید.

این امر تنها از طریق مشاوره با مؤسسات مهاجرتی معتبر مانند علم ویرا حاصل می‌شود. به همین دلیل قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به روسیه یا هر کشور دیگر درباره میزان اعتبار، مهارت و موفقیت مؤسسه مهاجرتی موردنظر تحقیق کنید. مؤسسه علم ویرا با همکاری تیم مهاجرتی خود تلاش می‌کند اطلاعات دقیق درباره دانشگاه‌های بین‌المللی را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج