۱۳۸۵۸۵۲
۷۹
۷۹
پ

قطعی گاز چه تاثیری بر روی صنعت فولاد می گذارد؟

صنعت فولاد، یکی از مهم‌ترین صنایع موجود در هر کشور به شمار می‌آید و نقش پر رنگی را در اقتصاد هر جامعه ایفا می‌کند. امروزه، تعداد زیادی از کارخانجات موجود در سراسر کشور، مشغول تولید فولاد و قطعات فلزی هستند. فراموش نکنید که بسیاری از قطعات فولادی تولید داخل به دلیل بالا بودن سطح کیفیت، به کشورهای دیگر صادر می‌شوند. البته عوامل مختلفی بر روی سرانه تولید فولاد در کشور تاثیر گذارند. از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند ضربه سنگینی به صنعت فولاد کشور وارد کند، قطعی گاز می‌باشد. در این بخش، می‌خواهیم به پاسخ سوال قطعی گاز چه تاثیری بر روی صنعت فولاد می‌گذارد، بپردازیم پس با ما همراه باشید.

 

قطعی گاز چه تاثیری بر روی صنعت فولاد می گذارد؟

نقش گاز در صنعت فولاد

همانطور که می‌دانید، امروزه بسیاری از کوره‌های موجود در کارخانجات تولید فولاد، با استفاده از گازهای مخصوص کار می‌کنند. از این رو، می‌توان نتیجه گرفت که گاز یکی از پایه‌های اصلی صنایع تولید فولاد به شمار می‌آید. فراموش نکنید که استفاده از گاز بجای مازوت و ذغال سنگ برای تولید فولاد، سبب کاهش میزان آلودگی هوا شده است و استفاده از گاز بجای سایر سوخت‌های فسیلی در این صنعت، می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای تولید کنندگان به همراه داشته باشد. امروزه، اکثر کارخانجات تولید فولاد در کشور، از کوره‌های بهینه گازسوز بهره می‌برند.

اثرات منفی قطعی گاز بر صنعت فولاد

و اما اثرات منفی قطعی گاز بر صنعت فولاد؛ از مهم‌ترین ضررهایی که قطعی گاز به صنعت فولاد وارد می‌کند، می‌توان به کاهش سرانه تولید سالانه، افزایش قیمت فولاد در بازار و ایجاد مشکلات فراوان کارکنان اشاره نمود. البته امروزه، مسئولین طی جلساتی، تصمیماتی در زمینه سهمیه گاز کارخانجات تولید فولاد اتخاذ نموده‌اند تا بتوانند از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنند.

۱-کاهش سرانه تولید سالانه

یکی از مشکلاتی که قطعی گاز در کارخانجات تولید فولاد ایجاد می‌کند، کاهش سرانه تولید سالانه است.  همانطور که در بخش‌های قبل اشاره شد، کشور ما یکی از بهترین تولید کنندگان فولاد و صنایع فلزی در خاور میانه به شمار می‌آید و بخش انبوهی از محصولات آن، به کشورهای دیگر صادر می‌شوند. از سویی دیگر، صنعت فولاد کشور وابسته انرژی‌های فسیلی به ویژه گاز است. به همین دلیل، قطعی گاز می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی سرانه تولید بگذارد. توجه داشته باشید که کاهش سرانه تولید سالانه فولاد در کشور، می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

۲-افزایش قیمت فولاد در بازار

افزایش قیمت فولاد در بازار، یکی دیگر از مشکلات بزرگی است که قطعی گاز در کارخانجات تولید فولاد ایجاد می‌کند. قطعی گاز، سبب کاهش سرانه تولید فولاد در کشور شده و این امر، می‌تواند قیمت فولاد را از 15 الی 25 درصد افزایش دهد. در چنین شرایطی، فولاد در بازار کمیاب می‌‌شود و قیمت آن سر به فلک می‌کشد. همچنین از سویی دیگر، کمبود و قیمت بالای فولاد سبب کاهش میزان خرید و فروش آن در بازار می‌شود.

۳-مشکلات فراوان کارکنان

شاید این مسئله کمی عجیب به نظر برسد اما جالب است بدانید که قطعی گاز در صنایع فولاد، می‌تواند مشکلاتی را برای کارکنان نیز ایجاد کند. قطعی گاز در صنایع فولاد، سبب بیکار شدن بسیاری از کارکنان و کاهش میزان حق الزحمه و حقوق آن‌ها می‌شود. از سویی دیگر، قطعی مکرر گاز در زمان‌های خاص، می‌تواند حجم کار کارکنان صنایع فولاد را چندین برابر افزایش دهد.

قطعی گاز چه تاثیری بر روی صنعت فولاد می گذارد؟

عوامل موثر بر قیمت فولاد در کشور

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، قطعی گاز می‌تواند مشکلات زیادی را در صنایع تولید فولاد ایجاد کند. قطعی برق موجب کاهش سرانه تولید و در نتیجه افزایش قیمت فولاد می‌شود. البته فراموش نکنید که قیمت فولاد در کشور از عوامل دیگری همچون سرانه تولید سالانه، نوسانات بازار، نوع فولاد و کیفیت، تاثیر پذیر است. توجه داشته باشید که باید قبل از خرید لوله ck۲۲ یا سایر قطعات فولادی، برای استعلام قیمت روز آن‌ها از وبسایت‌های معتبر، اقدام کنید.

۱-سرانه تولید سالانه

یکی از مهم‌ترین عواملی که بر روی قیمت فولاد در کشور تاثیر گذار است، سرانه تولید سالانه می‌باشد. هرچقدر که میزان فولاد بیشتری توسط کارخانجات تولید شود، فراوانی آن در بازار بیشتر شده و در نتیجه قیمت آن کاهش می‌یابد. اما اگر سرانه تولید فولاد در کشور کاهش یابد، افراد مجبور به واردات آن هستند و این امر، سبب دوچندان شدن قیمت انواع فرآورده‌های فلزی و فولادی می‌گردد.

۲-نوسانات بازار

از دیگر عوامل موثر و مهم بر روی قیمت انواع فولاد و لوله بدون درز ، می‌توان به نوسانات بازار اشاره نمود. خوب است بدانید که امروزه قیمت تمامی اجناس به ویژه فرآورده‌های فولادی، از نوسانات بازار تاثیر می‌پذیرند. برخی از قطعات فولادی همچون لوله‌های بدون درز، از کشورهای دیگر وارد می‌شوند. از این رو، می‌توان نتیجه گرفت که هرچقدر قیمت ارز بیشتر شود، نرخ فولادهای وارداتی نیز به همان مقدار افزایش می‌یابد. البته شرکت‌های دانش بنیان، در حال تولید بهترین فرآورده‌های فولادی هستند تا بتوانند از این طریق، قیمت انواع فولاد و لوله‌ها را در بازار به حداقل برسانند.

۳-نوع فولاد

نوع فولاد نیز، تاثیر بسزایی بر روی قیمت آن دارد. همانطور که می‌دانید، فولاد‌ها در گریدهای مختلفی با متریال‌های گوناگون تولید می‌شوند. امروزه فولاد‌ها در گریدهای مختلفی و به شیوه‌های نورد گرم و سرد وارد عرصه بازار می‌گردند. فولادهایی با گرید a، نسبت به سایر فولادها از قیمت بالاتری برخوردار هستند. از سویی دیگر، برخی از فولادها به دلیل دارا بودن استحکام و مقاومت بسیار بالا نسبت به محصولات مشابه، قیمت بالاتری دارند. فراموش نکنید که خوشبختانه تمامی فولادهای نامبرده، در کشور تولید می‌شوند.

قیمت فولاد چگونه محاسبه می شود؟

بسیاری از کاربران با این سوال مواجه می‌شوند که قیمت فولاد چگونه محاسبه می‌گردد؟ امروزه متخصصان برای محاسبه قیمت انواع فولاد، از پارامترهایی همچون وزن، ابعاد و اندازه و متراژ استفاده می کنند. البته بهتر است بدانید که کارشناسان برای محاسبه قیمت فولادها، عوامل مختلف دیگری همچون نوسانات بازار را دخالت می‌دهند.

انواع لوله و قطعات فولادی را از کجا بخریم؟

انواع لوله و قطعات فولادی را از کجا بخریم؟ این سوال ممکن است برای بسیاری از کاربران مطرح گردد. امروزه متاسفانه کلاهبرداری و تقلب‌های بسیار زیادی در این زمینه صورت می‌گیرد؛ اما نیازی نیست نگران باشید چرا که شما می‌توانید با مراجعه به یکی از بهترین مجموعه‌های خرید و فروش فرآورده‌های فلزی در کشور یعنی آرسینکو، برای خرید انواع قطعات فولادی با قیمتی باور نکردنی و کیفیت بالا به دو صورت آنلاین و حضوری اقدام نمایید. توجه داشته باشید که با خرید از آرسینکو ، می‌توانید سود خوبی را نصیب خود کنید.

قطعی گاز چه تاثیری بر روی صنعت فولاد می گذارد؟

کلام پایانی

همانطور که در قسمت‌های قبل اشاره شد، قطعی گاز در صنایع تولید فولاد می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. از این رو، باید با صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده از کوره‌های بهینه، از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج