شاسیبلند جدید «رنو»، ارزانتر از شاهین و سمند سورن
رنو کیگر پس از چهار سال حضور در بازار هند، با فیسلیفت جدیدی معرفی شد. این بهروزرسانی شامل تغییرات ظاهری، ارتقاهای جزئی در کابین و حفظ قیمت رقابتی است تا این شاسیبلند سابکامپکت بتواند در برابر رقبای پرشمار بخش شاسیبلندهای زیر ۴ متر همچنان حرفی برای گفتن داشته باشد.
خبرآنلاین: مدت کوتاهی پس از رونمایی از نسخه بهروز شده مینیون رنو ترایبر، حالا نوبت به برادر آن، یعنی کیگر، رسیده است. این شاسیبلند سابکامپکت، بهروزرسانی جدیدی در هند دریافت کرده که شامل طراحی جذابتر و ارتقاهای جزئی در تکنولوژی است، در حالی که همچنان موقعیت خود را به عنوان یک خودروی مقرونبهصرفه حفظ کرده است.
کیگر برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد و بخش رقابتی شاسیبلندهایی با ابعاد زیر ۴ متر را هدف قرار داد، بازاری که در هند همچنان پر رونق است. چهار سال و نیم بعد، این بهروزرسانی برای مدرن نگه داشتن این مدل در برابر رقبای جدید انجام شده است.
تغییرات ظاهری
مهمترین تغییر در نمای جلو دیده میشود، جایی که سپر جدید دارای یک جلوپنجره باریکتر و محافظ زیر سپر برجستهتر است. چراغهای جلوی دو تکه مانند قبل باقی ماندهاند، اما حالا مهشکنهای اضافی به آنها اضافه شدهاند.
نمای جانبی تقریباً بدون تغییر مانده، اما رنو طرحهای گرافیکی تازهای به درها و ستون C اضافه کرده و برای بالاترین تریم، رینگهای ۱۶ اینچی جدیدی در نظر گرفته است. سپر عقب نیز با یک محافظ زیر سپر متفاوت و ورودیهای هوای جدید، بازطراحی شده است.
ارتقا در کابین
طرح کلی کابین تا حد زیادی با نسخه قبلی یکسان است، اما حالا به تریم سفید رنگ روی داشبورد، روکشهای صندلی بهروز، جدیدترین لوگوی رنو روی فرمان و عایقبندی بهتر برای سواری آرامتر مجهز شده است. نمایشگر ۸ اینچی اطلاعات و سرگرمی هنوز وجود دارد، اما در تریمهای بالاتر میتوان آن را با امکانات اضافی مانند دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم صوتی Arkamys، شارژر بیسیم و صندلیهای جلوی تهویهدار (در نسخه Emotion) ترکیب کرد.
نسخه پایه Authentic فاقد این ویژگیهاست و به جای نمایشگر، یک فضای کوچک برای نگهداری وسایل دارد و دکمهای هم روی فرمان دیده نمیشود. با این حال، تمام تریمها به صورت استاندارد با شش کیسه هوا، دستیار شروع حرکت در سربالایی و سنسورهای پارک عقب عرضه میشوند.
پیشرانه و قیمتگذاری
کیگر که بر روی پلتفرم +CMFA ساخته شده، همچنان با همان گزینههای بنزینی و سیستم دیفرانسیل جلو عرضه میشود. موتور استاندارد یک موتور ۱٫۰ لیتری سهسیلندر تنفس طبیعی با ۷۱ اسب بخار قدرت است، در حالی که نسخه توربوشارژ ۹۹ اسب بخار قدرت تولید میکند. گیربکسها شامل یک گیربکس دستی ۵ سرعته، AMT برای موتور پایه و CVT برای نسخه توربوشارژ است.
رنو کیگر فیسلیفت شده هماکنون برای فروش در هند در دسترس است. قیمت نسخه پایه Authentic با موتور تنفس طبیعی و گیربکس دستی از ۶٫۳۰ هزار روپیه (۷,۲۰۰ دلار، معادل ۶۸۵ میلیون تومان) آغاز میشود که تنها ۱۵,۰۰۰ روپیه (۱۷۰ دلار) از مدل قبلی گرانتر است. در طرف دیگر، نسخه پرچمدار Emotion با موتور توربو و گیربکس CVT حدود ۱۱٫۳۰ هزار روپیه (۱۲,۹۰۰ دلار، معادل یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان) قیمت دارد.
رقیبان کیگر در بخش شاسیبلندهای زیر ۴ متر شامل خودروهایی مانند تاتا نکسون، ماهیندرا XUV ۳XO، کیا سونت، هیوندای اکستر، سیتروئن C۳، نیسان مگنیت، سوزوکی فرانکس و موارد دیگر هستند.
نظر کاربران
چی بگم واقعا ایران خودرو و سایپا جوک هستن برای اینا با قیمتشون😂😂
ایران خودرو و سایپا کجا خودروساز هستند؟! اینا مونتاژ کار هم نیسند؟! فقط سر هم میکنند با بدتر نوع کیفیت ؟!