دلبر فرانسوی، کت و شلوار به تن کرد تا جهان را خیره کند!
آلپین، زیرمجموعه ماشینهای لوکس شرکت رنو، با رونمایی از مدل جدید A۳۹۰ به بازار شاسیبلندهای الکتریکی وارد شد.
برترینها: آلپین، زیرمجموعه ماشینهای لوکس شرکت رنو، با رونمایی از مدل جدید A390 به بازار شاسیبلندهای الکتریکی وارد شد. مراسم رونمایی این ماشین در کارخانه آلپین در شهر دیِپ در شمال فرانسه برگزار شد. در این مراسم علاوه بر مدیران آلپین و رنو، زینالدین زیدان، چهره سرشناس فوتبال و پیر گاسلی، راننده فرانسوی تیم فرمول یک آلپین هم حضور داشتند.
خودروساز فرانسوی A390 را ماشین مسابقهای که کت و شلوار پوشیده توصیف میکند. طراحان آلپین میگویند در طراحی این شاسیبلند از مدل اسپرت A110 کارخانه و رشته کوه آلپ الهام گرفتهاند. آنتونی ویلان، مدیر طراحی آلپین در مراسم رونمایی گفت که A390 روح مدل A110 در کالبد ماشینی است که برای پنج نفر جا دارد.
ظاهر A390 تا حد زیادی به کانسپتی وفادار مانده که پاییز گذشته در نمایشگاه پاریس رونمایی شد. بدنه فرم کوپه دارد و چراغهای روز که مجموعهای از مثلثهای نورانی است و رینگها که طرحی شبیه به دانههای برف دارند با الهام از رشتهکوههای آلپ طراحی شدهاند.
شاسیبلند آلپین روی پلتفرمی ساخته شده که گروه رنو برای ماشینهای سایز متوسط خود ساخته است. از این پلتفرم پیشتر در ساخت رنو سنیک و نیسان آریا استفاده شده است. آلپین این پلتفرم را تغییر داده تا ماشینی قویتر و اسپرتتر بسازد. A390 یک موتور الکتریکی در جلو و دو موتور الکتریکی در عقب دارد که در قویترین مدل ۴۷۰ اسب بخار نیرو تولید میکند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این مدل کمتر از چهار ثانیه و حداکثر سرعتش ۲۲۰ کیلومتر در ساعت است. آلپین میگوید ماشین با هر بار شارژ میتواند تا ۵۵۰ کیلومتر حرکت کند.
اتاق A390 شبیه محصولات دیگر رنو اما لوکستر است. صندلیهای اسپرت ماشین علاوه بر تنظیم برقی، به گرمکن، سردکن و ماساژور مجهز است. فرمان با الهام از ماشینهای فرمول یک طراحی شده و دکمهای دارد که راننده با فشردنش میتواند برای ده ثانیه از حداکثر توان موتور استفاده کند. ماشین دو نمایشگر ۱۲ اینچی دارد که با سیستمعامل اندروید کار میکنند و امکاناتی مثل مسیریابی و دستیار صوتی با هوش مصنوعی گوگل در اختیار راننده است.
فیلیپ کریف، مدیرعامل آلپین در مراسم رونمایی A390 گفت که این ماشین آلپین را به بازارهایی جدید وارد میکند تا مشتریانی تازه پیدا کند. A390 در پرفروشترین بخش بازار خودروی اروپا رقابت میکند. مدیران آلپین پورشه ماکان را رقیب اصلی این خودرو معرفی کردهاند، اما A390 با ماشینهایی مثل تسلا مدل Y، آئودی Q4، کوپرا تواسکان، پولستار ۴ و مازراتی گرکاله هم رقابت خواهد کرد.
رسانهها قیمت پایه قویترین مدل A390 را ۷۶ هزار یورو (۸۶ هزار دلار) اعلام کردهاند. یک مدل ارزانتر با موتور ضعیفتر هم از A390 فروخته میشود که قیمت پایهاش ۶۵ هزار یورو (۷۳ هزار و ۷۰۰ دلار) است.
آلپین از نامهای قدیمی در صنعت خودرو است و سابقهای هفتاد ساله دارد. این شرکت در سال ۱۹۵۵ تاسیس شد. ژان رِدِله، بنیانگذار شرکت عاشق رانندگی در جادههای پیچ درپیچ کوههای آلپ بود ومیخواست ماشینهایش برای این جادهها مناسب باشد. این برند در دهههای شصت و هفتاد میلادی با مدلهایی مثل A110 در مسابقات اتوموبیلرانی بسیار موفق بود. رنو در سال ۱۹۷۳ آلپین را خرید و این شرکت تا دهه ۹۰ میلادی ساخت ماشینهای اسپرت را در گروه رنو ادامه داد. اما در دهه نود تولید آلپین متوقف شد تا سال ۲۰۱۷ که با ساخت نسل جدیدی از مدل A110 به بازار برگشت.
در برنامه جدید رنو برای آلپین قرار است این کارخانه تا سال ۲۰۳۰ هفت مدل الکتریکی داشته باشد، محصولاتش را در سراسر جهان بفروشد و هشت میلیارد یورو درآمد داشته باشد.
ارسال نظر