۱۰۰۰۶۸۷
۳۱ نظر
۵۰۱۳
۳۱ نظر
۵۰۱۳
پ

در حاشیه قرآن خواندن نمایندگان مجلس

محمد مهاجری در خبرآنلاین نوشت: آقای حسین جلالی نماینده مردم محترم رفسنجان در مجلس شورای اسامی،پیشنهاد داده است نمایندگان مجلس هر روز دوصفحه قرآن بخوانند. این پیشنهاد علاوه بر اینکه در فضای مجازی مورد حمله قرار گرفته توسط برخی چهره های سیاسی نیز تخطئه شده است.

محمد مهاجری در خبرآنلاین نوشت: آقای حسین جلالی نماینده مردم محترم رفسنجان در مجلس شورای اسامی،پیشنهاد داده است نمایندگان مجلس هر روز دوصفحه قرآن بخوانند. این پیشنهاد علاوه بر اینکه در فضای مجازی مورد حمله قرار گرفته توسط برخی چهره های سیاسی نیز تخطئه شده است.

عجالتا با تمسخرهایی که در فضای مجازی صورت گرفته کاری ندارم، اما از موضع برادر عزیزم جناب آقای سلیمی نمین شگفت زده شدم. ایشان گفته است:

"آقای جلالی می‌تواند برود در خانه خود قرآن بخواند، اما در مجلس که آمد نباید به این امر تظاهر کند. باید در مجلس طرح بدهد و ذهن مبارکش را به کار بگیرد. این تظاهر کردن‌ها به هیچ وجه برای ملت راهگشا نخواهد بود و فقط عوام فریبی صرف است. مگر پیشنهاد دادن به ختم قرآن گرفتن چه چیزی که است که ایشان آن را مطرح کرده اند؟ این فکر ممکن است به ذهن هرکسی برسد. در اینکه آقایان حتما باید قرآن بخوانند و اولین چیزی که از آن یاد می‌گیرند عدم تظاهر است،‌ شکی نیست؛ اما ‌به نظر من یکی از مسائل جدی امروز همین امر است که نباید اجازه دهیم تفکر احمدی نژادی که در بین بعضی نیروها با وجود اینکه حتی احمدی نژادی نیستند اما رسوبات آن تظاهر که عوام فریبی را سهل می‌کند در آنها وجود دارد؛‌ رسوخ کند. "

۱- با آقای سلیمی نمین در باره جریان فکری که نماینده رفسنجان به آن نزدیک است همنظرم. متاسفانه این جریان فکری که نام"انحرافی" بر آن نهاده شده خسارتهای فراوانی بر پیکر نهضت و انقلاب اسلامی وارد کرده. این آفت تنها به بعد از پیروزی انقلاب معطوف نیست بلکه پیش از آن نیز فتوای سکوت و حتی همراهی با نظام طاغوت را می داد.

همچنین با آقای سلیمی در مورد خطرات شخص آقای احمدی نژاد و جریان او که امثال آقای حسین جلالی در فزایندگی آسیبهایش، مانند کاتالیزور عمل کرده اند همراه هستم.

۲- اما به گمانم آقای سلیمی نمین در مورد پیشنهاد قرآن خواندن نمایندگان توسط آقای جلالی، ناگهان به رجال الغیب تبدیل شده و کار این نماینده را "تظاهر" خوانده است. واقعا نیت خوانی آقای سلیمی بر اساس کدام مبنا صورت گرفته؟

بر فرض که پیشنهاد نماینده رفسنجان برای قرائت قرآن، منجر به یک حرکت تظاهرگونه شود. آیا تظاهر به خواندن قرآن ذاتا عملی قبیح است؟ این همه صداوسیما در ماه رمضان و غیر آن جلسات تلاوت قرآن را نمایش می دهد و محافل پرشمار قرآنی،سالهاست که در کشور پا گرفته. آیا همه آنها را می توان رجم به تظاهر کرد؟

۳- حتما آقای سلیمی عزیز،دست کم در ماه رمضان اخیر، روزانه یک جزء قرآن تلاوت کرده اند. حتی با خواندن ترجمه دو صفحه و نیز تدبر جزئی، بعید است بیش از ۱۰ دقیقه وقت بگیرد. آیا یک مسلمان برای ۱۰دقیقه خواندن کلام خدا باید مورد تمسخر قرار بگیرد؟

۴- حتما نماینده رفسنجان در بیان پیشنهادش بدسلیقگی کرده و می توانست با روشی هنرمندانه تر، آن را بازگو کند تا تبعاتش کاهش یابد.

۵- تصور می کنم آقای سلیمی نمین هم قبول دارند که بسیاری از گرفتاری های جامعه ما، دور شدن از تعالیم قرآن است و اگر کارگزاران سیاسی،اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی به قرآن تمسک می جستند، بسیاری از انتقاداتی که شخص ایشان به همه چپی ها و راستی ها دارد،مرتفع می شد.

۶- یکی از دلایل پیشنهاد آقای حسین جلالی را باید در نیاز مبرم مجلس یازدهمی ها جستجو کرد. شاید او بر اساس خودشناسی و نیز جریان شناسی مجلس فعلی به این نتیجه رسیده است که بازگشت به قرآن می تواندآفت های بشدت محتمل را ولو با رفتاری سمبلیک، گوشزد کند.

۷- و دست آخر اینکه حتما آقای سلیمی با این نکته مخالفتی ندارند که روزی دوصفحه قرآن خواندن برای ریاست مجلس یازدهم که آقای سلیمی از مدافعان بی چون و چرای اوست، ضرر ندارد. چه بسا دفاع مطلق آقای سلیمی از رئیس محترم مجلس، این گمان را برای او به همراه آورد که هیچ نقصانی در گذشته اش وجود ندارد و در آینده نیز از هر خطایی مصون خواهد ماند.

هرکس دیگری هم جای رئیس محترم مجلس باشد چنین ظنی برایش پیدا می شود.وقتی آقای سلیمی بخاطر یک شنیده و شائبه ،بسیاری از چهره های کشور را به چوبه اعدام سیاست می سپارد، و در ۱۵سال گذشته تمام قد به دفاع از یک شخص خاص می پردازد و در ساحل دریای متلاطم شائبه ها و پرسشها و ناشفافیت های او به آرامی می نشیند ، چرا برای آدم این ظن پدیدار نشود که در سایه سار عصمت سیاسی قرار دارد؟ پس اجازه بدهید دوصفحه قرآن در برنامه او هم باشد. ضرر که ندارد. دارد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یک ذره عمل کردن به پندهای قران بهتر از روزی ده مرتبه دور کردن قرآنه
      خدا کنه به قرآن عمل کنن وگرنه با خوندن اون مشکلی حل نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بهر حال آقای مهاجری باید فکر نون زن و بچش هم باشه ...

      • بدون نام

        آی کیو بایدقرآن بخونه تا بهش عمل کنه لطفا کمی به مغزت فشاربیار

    • شهروند

      اتفاقا نظر خوبی است باید پنجشنبه ها در مجلس توسط نمایندگان هیبت مذهبی بگیرند و زنده پخش شود

    • بدون نام

      خواندن و حفظ كردن قرآن هيچ دردي را دوا نمي كند مگر با عمل كردن به دستورات قرآن

    • بدون نام

      دوصفحه خوندن ۵دقیقه وقت میخواهد .

    • اکبر

      وای به ریا وتطاهر؟....انسان مومن از عملش پیداست که چکاره هست

    • بدون نام

      قرآن میگه تو عمل کن به حرفات و حق مظلوم بگیر ظلم نکن و برای رفاه مردم خودت کار کن این همه همون آیه قرآن هست قرآن اینو میگه وقت که در مجلس دقیقه ای میلیارد از جیب مردم هزینه میشه بیت المال هست

    • بدون نام

      مجلس اقتصاد دان و حقوق دان میخواهد که به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم رسیدگی کند . مجلس روضه خوان نمی خواهد به اندازه کافی مسجدوحسینیه داریم وهم اوقات فراغت برای عبادت وثواب کردن

    • بدون نام

      قرآن خواندن عالی است
      اما به آنچه خوانده می شود
      فکر کرده و عمل کنیم
      مجلس جای عمل به فکر است
      نه قرائت

    • بدون نام

      به قول شهید بهشتی تا زمانی که بی عدالتی و اختلاف طبقاتی در جامعه وجود دارد اون جامعه اسلامی نیست حتی اگر سرتاپای اون کشور رو با قرآن بپوشانند

    • علی

      مملکت تظاهر و ریا و نفاق از در دیوارش فواره میزنه

    • بدون نام

      این نمایندگان انتخاب شدن که برن مجلس و گره گشای مشکلات مردم باشند. نه اینکه برن مجلس قرآن بخوانید. ایشان می توانند بروند مسجد بعد از نماز قرآن بخوانند و یا شبها بعد از نماز شب قران بخوانند.نماینده نشده اند که بروند در مجلس قرآن بخوانند.

    • حیران

      مرخوم مدرس درهمین مجلس یک وقت یک نماینده ای شروع به قران خواندن کردبا همان لهجه شیرین اصفهانی گفت حج اقامرحوم سپهسالار یک تکه زمین داشت دوتکه اش کرد یک تکه اش همین مجلس دارالشورا راساختندویک تکه اش را مسجدسپهسالاررا کنارهمینجا ساختند این حرفای شما مال اون زمین اونطرفیه .حالا حکایت این وکلای ماست .

    • محمدثابت

      فقط شوآف و تظاهر وریاکاری.خداراشکرکه به این نماینده هارای ندادم.

    • بدون نام

      کسی از بیت المال حقوق میگیرد و وقتش هم وقف رسیدگی به امورات مردم و قانونگداری در جهت رفع مشکلات جامعه باشد نه اینکه بنشیند در مجلس قرآن بخواند .هنوز چند روز روز از مجلس نگذشته که عده ای بدون توجه به شروع شدن جلسه مشغول گفتگو با همدیگر هستند و حتی روی صندلی خود ننشسته اند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه اینکه قوانین رو مو به مو اجرا میکنید

    • بدون نام

      قراره تو مسابقات حفظ کل قرآن شرکت کنن

    • میثم

      مشکل اساسی این مملکت اینه که هیچ چیزی سر جاش نیست کدوم این نماینده ها دنبال قران خوندن اخرین بار کی قران خوندن اینا الان دنبال منافع و پر کردن جیب خودشونن تا کی تظاهر و فریب مردم

      پاسخ ها

      • کامکار

        دقیقا

    • bahman

      آقای میرسلیم بسیار حرف خوبی زده مجلس مسجدنیست

    • گل علی

      اینها هم با هم مثل نمایندگان قبلی دعوای ارث پدری دارن تسویه حساب های شخصی را بزارید موقعی که میخوان پول تقصیم کنن

    • بدون نام

      واقعا که حالت بچه گونه دارن .

    • کارمند

      هر دقیقه مجلس ۴۵۰ میلیون تومان هزینه دارد قرآن خواندن جای خود را دارد اما در مجلس باید کار کرد

    • بهمن

      نظر بسیارمحترم وپیشنهادمبارکی است اونایی که درفضای مجازی پیشنهادقرآن خواندن رو به باد تمسخرگرفتن احتمالا از همون افرادی هستن که درفضای مجازی دنبال لهو ولعب ومسخر کردن و...اینجورچیزاهستن

    • بدون نام

      اگر واقعاً ریا نیست نیم ساعت زودتر تشریف بیاورند مجلس و قرآن بخوانند و بهش عمل کنند . نه اینکه درخواست رفتن به کمیسیون فرهنگی یا اجتماعی را هم بکنند... کسی که قرآن می‌خواند حتما میداند که حقوق میلیونی تو این اوضاع مملکت یعنی چه؟؟؟

    • بدون نام

      نمایندگان بروند در خانه ۳۰۰ متری در سعادت آباد بنشینند قرآن و نهج البلاغه بخوانند درمجلس بگویند حضرت علی نان خرما می خورد روی حصیر می نشست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجلسی که اکثریتش نیروهای نظامی ،اطلاعاتی بازنسشته وشاغل ،روحانی ،مداح باشد حقوقدان ، متخصص ،روشنفکر ،سیاستمدار واقعی و تحصیل کرده اش پشت درهای بسته می مانند واین طیف ها می شوند عصاره ملت .

    • بدون نام

      کم کم بیایید و در مجلس ,روضه خوانی و زنجیر زنی و قمه زدن و شبیه خوانی و کلیه مراسم مذهبی رو انجام بدین...چون مجلس ایران جای قانونگذاری نیست...شاید بااجرای این مراسمات مشکل کشور مرتفع شود!!!

    • بدون نام

      یه عمر قرآن خوندید کافیه.این چهار سال رو به قرآن عمل کنید

    • بدون نام

      یک آیه بخوانند با تفسیر و تدبیر ارایه کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج