چرا برخی مادر شوهر و مادر زن را مامان صدا می‌کنند؟
۱۰۰۰۷۳۸
۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
۸۱۰۸ 
این مطلب نکات جالبی درباره حال و هوای نامزدی و دوران عقد دارد و تضادها و مسائلی که گاه رابطه را بهم می‌ریزد و گاه هویت افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تا حدی که فرد به شکلی نامتعارف و در مدتی کم برای ایجاد صمیمیت دست به رفتارهایی می‌زند که توی ذوق می‌زند.

زهرا احمدی در وب‌سایت ویرگول به نکاتی جالبی درباره حال و هوای نامزدی و دوران عقد اشاره کرده و تضادها و مسائلی که گاه رابطه را بهم می‌ریزد و گاه هویت افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تا حدی که فرد به شکلی نامتعارف و در مدتی کم برای ایجاد صمیمیت دست به رفتارهایی می‌زند که توی ذوق می‌زند. البته تیتر این مطلب کمی بازیگوشانه است اما ریشه در یک واقعیت دارد که صمیمیت فقط با «مامان» صدا کردن ایجاد نمی‌شود، بخش‌هایی از مطلب ویرگول را در ادامه آوردیم.

چرا برخی در دوران نامزدی، خودشیرین می‌شوند؟

دوران عقد مسلما بیش از آنکه دوران خوشحالی، هیجان و جذابیت باشد دوران آشنایی است، آشنایی واقعی. شاید در دوران خواستگاری آشنایی صورت گرفته باشد، اما در دوران عقد دو طرف وارد زندگی یکدیگر می‌شوند، وارد خانواده و زندگی جدیدی که با زندگی مشترک دو نفره کمی تفاوت دارد.

اسمش را می‌شود «زندگی با خانواده ها» گذاشت، ازدواج در فرهنگ ایرانی ابتدا وصلت خانواده هاست که تاثیر به سزایی در زندگی دو نفر دارد؛ بنابراین باید دختر و پسری که عقد می‌کنند و وارد خانواده‌های یکدیگر می‌شوند هوشمندی به کار ببرند و به قول معروف استراتژی زندگیشان را بر اساس این دوران پایه ریزی کنند.

در اولین قدم ورود، باید نسبت به رفتارها، فرهنگ، سنت ها، عقاید و آداب و رسوم و خلاصه همه چیز‌هایی که می‌بینیم ومی شنویم، حساس باشیم چرا که آشنایی با این مسائل در زندگی مشترک و ارتباط با همسر، کمک کننده است، به دلیل آنکه او در دل همین خانواده رشد کرده و بزرگ شده و بر روی او هم این سبک زندگی اثر گذاشته است.

البته قرار نیست خودمان را شبیه به خانواده همسر کنیم و باب میل آنان رفتار. اما با این شناخت می‌توانیم از بسیاری از تنش‌ها جلوگیری کنیم، تنش‌هایی که بعد‌ها می‌تواند در رابطه دو نفره زن و شوهری هم اثر بگذارد.

چرا برخی در دوران نامزدی، خودشیرین می‌شوند؟

از سوی دیگر همسر (زن یا شوهر) هم می‌تواند در ورود همسرش به جمع خانواده اش نقش مهمی داشته باشد، او شناخت خوبی نسسبت به خانواده اش دارد و می‌تواند به همسرش و همچنین خانواده اش در شکل گیری یک رابطه درست کمک کند.

موضوع بعدی قرار نیست با خانواده همسر صمیمی شویم، یک ارتباط درست و قابل احترام هم کافی است، به هر حال خانواده‌های دختر و پسر تفاوت‌هایی دارند که گاه سبب اختلاف می‌شود بنابراین همین اندازه که بتوانیم این رابطه را درست مدیریت کنیم که نه خانواده‌ها و نه رابطه دو نفره آسیب ببیند بلکه به کیفیت روابط کمک کند، کافی است.

جمله معروفی وجود دارد که خانواده همسر مثل خانواده خودمه» یا مادرشوهر مثل مادرمه یا عروسم مثل دخترمه. من خیلی با این عبارات موافق نیستم. هیچ موقع من نخواهم توانست رابطه‌ای که با مادرم دارم را با مادر شوهرم داشته باشم، البته باید گفت موضوع احترام و دوست داشتن متفاوته و سر جای خود.

ولی انتظار یک رابطه فرزند والدینی از دو طرف کمی دور از واقعیت است. خودشیرینی و شیرین عسل شدن هم معضل دیگر دوران عقد است. بعضی از دختر‌ها و پسر‌ها در این دوران، خود را شیرین می‌کنند و رفتار‌هایی از خود بروز می‌دهند که خواسته یا ناخواسته سبب می‌شود عده‌ای دیگر از چشم خانواده بیفتند.

همه انسان‌ها خصوصیات مثبت و منفی دارند، نه باید آن قدر مثبت‌ها را بزرگ کرد که از منفی‌ها غفلت کرد و نه آنقدر منفی‌ها را که مثبت‌ها را نبینی و در یک جمع آن هم خانوادگی مراقب دیگر اعضا هم باشی و از نقاط منفی یا ضعف آنان سوء استفاده نکنیم.

 

انتشار یافته: 98
در انتظار بررسی:20
Iran, Islamic Republic of
08:53 - 1399/03/12
من به مادر شوهرم میگم مامان همسرم هم مادر منو مامان صدا میکنه تا الان هم هیچ اتفاقی نیفتاده
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
خداروشکر
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
لوس
shatel
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
خو چی صداش کنن

ننه خوبه
این چه مطلبیه
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
والا منو با نیم متر سیبیل مجبور کردن به مادر زنم بگم مامان در صورتی که به مادر خودم میگم ننه ... والا هر بار میگم مامان حس میکنم زنم به مولا... آخر و عاقبتمون به کجا رسیده
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
والا من به مادر زنم میگم خاله، خودمو راحت کردم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
علی آقا زیاد سخت نگیرید ، مهم نیست مادر خانم تونوچی صدا میزنید ،مهم ادای احترام به مادر همسرتونه ،،،،
ولی اگه با کلمه مامان راحت نیستید ،بهش بگید مادر ،،، کم کم به ننه خودتونم بگید مادر ،،،
یکی دوبار که بگید خیلی زود عادت می کنید
بدون نام
United Arab Emirates
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
با نوشتار نمیشه فهمید فروید شاید اگر ازدواج میکرد بزرگترین روان شناس دنیا نمیشد نظر واحدی راجع به این مسائل نیست و نمیشه تصمیم واهی گرفت
Iran, Islamic Republic of
08:53 - 1399/03/12
مادر شوهر مادر شوهره
مادر مادره
ولی احترام گذاشتن ودوست داشتن مادر شوهر خوبه
احترام به دیگران احترام به خودمونه
پاسخ ها
بدون نام
United States
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
من هم به مادر شوهرم مامان ميگم نزديكم نيست وسالي ٣-٤بار اونم هرو دفعه دوسه روز پيشش هستم واقعا دوستش دارن و به هم احترام ميزاريم و منمطمعنم كه حس خوبي داره از اينكه مثل مادرم صداش ميكنم و برام جالبه نظر شخصي نويسنده بيسواد متن رو نوشتيد نه كارشناسي دقيق مهم نيست چي صدا كنيم مهم اينكه حس خوبي تو كلاممون باشه همعروس من ده سال از من كوچكتره و فاميل نزديكشون الان سالهاست نه رابطه دارن نه محبتي من بارها ازش خواستم سخت نگيره و مشكلات همه جا هست ولي كامل قطع ارتباط كرده باهاشون و ميدونم خانم سن بالاتو اين شرايط دلشكسته شده پس ربطي نداره متنتون
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
وقتی مادرشوهرتون برای بار اول اومد خواستگاری بگید ببخشید مادرتون نیومدن طرف گفت من مادرشم بگید وای فکر کردم خواهرشید،بعد از اونم هم اسمشو صدا کنید هیچی نمیگه تا آخر عمر هم بیمه اید
Iran, Islamic Republic of
08:58 - 1399/03/12
من ی دوستی دارم تازه که نامزد کرده بود اسم مادر خودشو تو گوشیش به فامیلی سیو بود ولی مادر خانمشو سیو کرده بود مامان زهرا!!!!
تا این حد چندش
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
کارخوبی کرده
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
هیچ کس مادر خود انسان نمیشه جانم به فدای مادر خودم که بهشت زیر پای اوست
دکتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
دیگران را قضاوت نکنیم.
از کجا میدونی پشت هر چیزی داستان ها وجود داره که حنی نمیتونی فکرشو کنی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
من که به مادر شوهرم،از اول می گفتم،حاج خانم،،خدا رحمتش کنه،زن بزرگی بود.
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
خدا بیامرزدش
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
شما چرا تو گوشی مردم فضولی میکنید این یه کار بد و کار بدتر اینکه نباید مسایل شخصی رفیقتون رو بریزید تو دایره برای یه ملت ،درسته ما ایشون رو نمی‌شناسیم ولی تو که رفیقشی خیلی بی ملاحظه ای مطمئنا همه جا هم گفتی و تا با زنش درگیر نشه ول کن ماجرا نیستی
Iran, Islamic Republic of
08:58 - 1399/03/12
چون عقل نداریم وگرنه کی مادر شوهر میشه مادر آدم. برعکس میشه عزراییل و دشمن جون آدم
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
مادر زن به دامادش مثل محرم میشه اینو خیلی ها فکر کنم نمیدونن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
خب ندونن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اره واقعان مادرشوهراعزاییل واقعیه
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
آخ آخ چی کشیدی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
مادر زن چی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اخ گفتی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
این درمورد مادر شما و عروس تون هم صدق می کنه ؟
یعنی مادر شما ارزائیل و دشمن جون خانم برادرت هست ؟
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
دعوای مادر شوهر و عروس نمونه بارز زنان در مقابل زنان و عامل اصلی این خشونت مردان هستن که با طرفداری از یه کدوم اون یکی رو جری میکنه
Iran, Islamic Republic of
08:58 - 1399/03/12
خودشیرینی
پاسخ ها
نادم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
ببخشید ها حماقت ،که من خودمم مرتکب شدم و الان توش موندم، یک راه نجات بهم بگین
رویا
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
گه گاهی بجای مامان کلمه مادر را بکار ببرید ،،،
یا اصلا یه بار بهش بگو ببخشید من میخام از این به بعد به شما بگم مادر ، امیدوارم موافق باشید ،،، من کلمه مادر را خیلی دوست ذارم ،، اره این فکر خوبیه
Iran, Islamic Republic of
08:59 - 1399/03/12
قرار نیست صمیمی شویم یعنی چی ؟! همین جملت نشان از کینه ای در وجودت داره که نشان از شخصیتت داره
من با خوده خانومم فوق العاده صمیمی هستم و همسرم هم با خانواده من به همین صورته
ولی اینکه خانواده زن برای مرد و خانواده مرد برای زن شبیه به پدر و مادر خود طرف نمیشند اظهر من الشمس هستش و لازم به تراوشات فکری مریض شما نبود
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
شما با این همه برچسب زدن و لحن بی ادبانه چطور میتونی با دیگران صمیمی شی واقعا؟؟!! منظورش اینه که ضرورتی نداره اصرار به صمیمی شدن باشه, اما اگه شد که چه بهتر
تاج
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
چه خوب منظور خودت فهمیدی ؟! مریض بودن امثال شماها بر همه عمس عیانه
مؤدب جان بی ادبی رو تو و امثال تو به اوج رسوندید با تراوشات روشنفکرانه مریض و معیوبتون
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
تاج جان، اگر دست از این دسته بندی افراد برنداری مسلما مغزتو میترکونی از عصبانیت، یه کم آزادانه تر فکر کن
Iran, Islamic Republic of
09:07 - 1399/03/12
همه همین هستن شاید 2 درصد صدا نکنن...ولی هیچی مادر خود ادم نمیشه ...مادر شوهر که هیچی
پاسخ ها
اسی 34
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
من اسم مادر زنم رو تو گوشیم خون اشام سیو کردم
تاج
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
مطمئن باش نظر شوهرتم هم راجب مادرزنش همینه ، هرطور رقتار کنی بازخورد طرف مقابلتم همینه
بدون نام
France
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
اسی 34
چقدر خندیدم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
واقعا بعضی از مادرشوهرا بدجنس هستن...بعضیام واقعا خوب...خدایی عروسم مثل دخترونه چرا تفاوت میزارین...البته عروسا هم باید احترام بزارن وقتی احترام میبینن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
اونی که اسم مادرخانومشو خون آشام سیو کرده در آینده هم عروس یا دامادش اسمشو خرس گریزلی سیو میکنه
Iran, Islamic Republic of
09:50 - 1399/03/12
نویسنده با مادر شوهرش مشکل داشته
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
بنظر منم درست گفته نویسنده . هر چقدر مادر شوهر خوب باشه نباید کلمه مامان برای صدا زدن بکار برد. همینطور مادر زن فرقی نداره
Iran, Islamic Republic of
09:55 - 1399/03/12
دوری و دوستی خلاصه کلامه
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
کاملا...
بدون نام
-
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
دقیقا درسته
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
احسنت،بهترین کار دوری و دوستی است.
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
کاملا موافقم من ده سال مادر شوهرمو مامان صداش کردم ولی لیاقت نداشت که مامان صداش کنم از این به بعد تصمیم گرفتم به اسم صداش کنم خلایق. هر چه لایق
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
و همین اجازه رو به خانم برادرت هم میدی که با مادرت فقط دوری و دوستی داشته باشه ؟
Iran, Islamic Republic of
10:02 - 1399/03/12
با همین خبرا یک میلیونی شدی دمت گرم
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
باباکجا مادر شوهر مثل مادر آدم میشه مادر شوهر به خون عروسش تشنه هست
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۱
والا عروسا از مادر شوهر بدتر شدن..والا
Iran, Islamic Republic of
10:19 - 1399/03/12
والا منم مادرشوهرمو مادر صدا میزنم و خیلی پشیمونم کاش ازهمون اول فامیلیشو گفته بودم
پاسخ ها
نادم
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
منم پشیمونم مثل چی
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
من میگم حاج خانوم راحت و خوب
Iran, Islamic Republic of
11:00 - 1399/03/12
من مادر شوهرم خاله صدا میزنم با اینکه از هفت پشتم فامیل نیست . وبدتر از اون امسال مادرم رو از دست دادم و دیگه به هیچ کسی در این دنیا مادر نمیگم.
پاسخ ها
نوا
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
و چقدر بده. منم سالهاست که به کسی تو این دنیا مادر نمیگم. روح همه ی مامانای درگذشته شاد
Iran, Islamic Republic of
11:01 - 1399/03/12
من هم به مادر شوهرم مامان میگم ولی فاصلمو با ایشون حفظ میکنم
Iran, Islamic Republic of
11:25 - 1399/03/12
دخترم آن پسری که تو الان باهاش داری زندگی میکنی پسر همین مادر هست چطور پسرش خوبه مادرش بد آن پسر هم تربیت شده همین مادر هست دوفرداي دیگر خودت هم مادر شوهر میشی رفتارت چون
آئینه میشه به خودت مواظب آداب رفتارت باش به مادر شوهرت نمی خواهی بگی مامان نگو میتونی بگی حاج خانم میتونی با نام فامیلی صداش کنی ولی بی ادبی نکن
درخت وقتی پر باره شاخه هاش سرازيره
ولی وقتی باری نداره مثل چناره به درد هیزم میخوره
اگر خواستی بزرگی ببینی کوچکی کن تا بزرگی ببینی
احترام و عزت هست که عزت مياره
هرکسی شخصیتش دست خودش هست
شما اگر میخواهی مورد احترام واقع بشی احترام بزار تا احترام ببینی
شما اگر میخواهی به همسرت احترام بگذاری
باید مواظب رفتارت با اطرافیان باشی
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
موافقم
یک زن
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
کاش همه چیز اینطور آرمانی بود ولی نیست من بعد از 18 سال زندگی احترام و پخمگی هیچ نتیجه ای نگرفتم و فهمیدم که باید رفت و آمد نکنم چون کارهایشان تمامی ندارد
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
جمله احترام کنی احترام میبینی یک جمله آرمانیه که خیلی مصداق ندیدم. ده سال به خانواده شوهرم احترام کردم. چون وضع مالی چندان خوبی نداشتند همیشه با مناسبت و بی مناسبت کادوهایی خریدم که در خواب هم نمی دیدند. ولی آخر دیدم نمی فهمند. الان مثل یک غریبه ام. همانطور که انها مثل غریبه بودند. وقتی بچه ام فوت کرد خواهر و برادرهای شوهرم تسلیت هم نگفتند و مادر شوهرم گفت خودت کشتی.
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
14:53
آخی عزیزم
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
احترام به همه مادرا واجبه ولی لحن شما همراه با نصیحت آغشته به نوعی تهدید هم هست اونجا که می‌فرمایید به درد هیزم میخوری و یا با لحن همچون نگاه عاقل اندر دیوانه طرف مقابل رو راهنمایی و به نوعی با اغماض هدایت می‌کنی حکایت از سر درون دارد،مادران گرامی هم باید داماد و عروس رو مثل یه انسان بالغ ببینند و اینطور از بالا به اونها نگاه نکنند و در هر رفتار و گفتار اجازه ورود به حریم شخصی و نصیحت از هر در نکنند که خود باعث رنجش خاطر میشود
Iran, Islamic Republic of
11:27 - 1399/03/12
واقعا برا نویسنده این متن وشما که این رو منتشر میکنی متاسفم وهمچنین برا خودم..
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
منم متاسفم
Iran, Islamic Republic of
11:35 - 1399/03/12
این زهرا احمدی خودش با مادر شوهرش و خانواده شوهرش مشکل داره فکر میکنه همه باید اینطور باشن
Iran, Islamic Republic of
11:40 - 1399/03/12
ای بابا
باهاتون خوب بودن خوب رفتار کنین نبودن دوری و دوستی اینجوری کمتر حرمتی شکسته میشه
ولی صمیمیت بیش از اندازه دیگه خوب نیست خوددانین
Iran, Islamic Republic of
11:52 - 1399/03/12
بیخیال این حرفا لطفا یه مطلب بنویسین که چرا بعضی از عروس دومادا بعد یه مدت فکر میکنن میتونن تو مسائل مالی پدرشوهر یا پدر زنشون دخالت کنن
فقط میخوام بگم خودتونو ضایع میکنین
کسی که خونه پدر مادر خودش چشم و دل سیر بوده تو مسائل مالی خانواده همسرش تحت هیچ عنوان دخالت نمیکنه
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
با این تفکر که در نهایت این ارثه و مال همسرشونه و میرسه دست خودشون میشه مال خودشون و حق خودشونه پیچیده به نظر نمیرسه
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
نه اینکه تو زنده بودنشون بخوان در به درشون کنن یا در مورد ملک و املاکشون تصمیم بگیرن کسی که سر سفره پدر مادرش بزرگ شده باشه همچین تفکری نداره و به حاصل دسترنج خودش فکر میکنه فقط
اکثر اونایی که دیدم از خانواده های سطح پایین بودن که این کارارو کردن
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
:/داریم مگه... من دیگه حرفی ندارم
Iran, Islamic Republic of
12:05 - 1399/03/12
به نظرم نویسنده دل پری از خانواده همسر داشته ... !!
Iran, Islamic Republic of
12:07 - 1399/03/12
شما دیگه کی هستید؟؟ الان بنظرتون مشکل جامعه ما اینه؟؟ از زاگرس بگید
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
منکه دختر شوهردادم ۴ماهه بمن نگاه هم نکرده
Iran, Islamic Republic of
15:29 - 1399/03/12
اخه اینم شد موضوع ک راجع بهش مطلب بنویسی..هر ادم عاقلی میدونه احترام چیز خوبیه و هر کی هر چی ک راحته صدا میکنه..یکی با خاله صدا کردن راحته یکی مادر یکی مامان ...مشکلی هست؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
15:35 - 1399/03/12
جالبه بدونید که طبق تحقیقات در ایران، زوج های طلاق گرفته دلیل اصلی جداییشون رو دخالت اطرافیان اعلام کردن.
United States
15:40 - 1399/03/12
صميميت زياد با خواهرخودتم بده چه برسه به مادر شوهر ولي مامان صدا كردن دليل بر صميميت نيست من ١٤سال ازدواج كردم از دو فرهنگ و دو مذهب كاملا متفاوت با سبك عقايد و حتي لباس پوشيدن متفاوت و تا حالا ذره اي مشكل نداشتيم بارها مادرشوهرم يك ماه دوماه خونه من مونده ولي بنظرم هم نويسنده هم بقيه دختر خانم هاي عزيز تا وقتي به فهم و شعور زندگي نرسيديد لطفا ازدواج نكنيد هم ذهن خودتون هم همسرتون هم دوتا خانواده رو خراب ميكنيد
Iran, Islamic Republic of
16:26 - 1399/03/12
بعضیا فک میکنن مادرشوهر رو مامان صدا بزنن خیلی شیرین کردن خودشونو .جمع کنید بابا عروس عمه های من یکی از یکی خلترن بعد به عمم میگن مامان منم انقد بدم میاد به نظر من هیچکی نمیتونه جای مامان و بابای خودشو با مادددددددددرر شوهر وپدرشوهر عوض کنه
پاسخ ها
ساراازاصفهان
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
پسر عمت باید تو رو میگرفت ...حیف
Iran, Islamic Republic of
16:32 - 1399/03/12
متن به مادرشوهرم میگم مامان چون همه دور اطرافم هرکسی رو که دیدم همین بوده فکر نمیکردم گزینه دیگه ای هم هست ولی خیلی خیلی کم باهاش همکلام میشم اصلا نیازی نیست به هیچ اسمی خطابش کنم اینقدر که کم هم صحبت میشم
Iran, Islamic Republic of
16:58 - 1399/03/12
از سبک غلط روان شناسی غربی بیش از این انتظار نمیره ما مسلمانیم و در دین ما مادران و پدران همسرها رو مثل مادران و پدران خودمون به حساب آوردند و نیازی به این مزخرفات غلط و باطل شما نیست
Iran, Islamic Republic of
17:39 - 1399/03/12
آقاي علي كه فكر ميكني زني واقعا متاسفم واسه طرز فكرت كه زن بودن مساوي خفيف بودن ميبيني البته امثال آدماي بي فكر و نادوني مثل تو در جامعه ما كم نيست متاسفانه،مرد بودنم اگه به نيم متر سيبيل داشتن بود كه الان...حيف اسم آدم كه رو يكي مثل تو.
پاسخ ها
نرگس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
من اصلا مثل شما فکر نمیکنم ودلیل ناراحتیه شما رو نمیفهمم چون خودم هم به عنوان یک زن اصلا دوست ندارم احساس مرد بودن بکنم و اگر جایی همچین حسی به هر دلیل بهم دست بده حتما احساس خیلی بدی میکنم مطمئنم منظور ایشون هم همینه چون کسایی مثل من و ایشون از جنسیتمون کاملا راضی هستیم
بیسواد
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
هر مردی تونس ده قدم عادی با کفش پاشنه بلند راه بره می تونه ادعای برتری کند.
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
یه ذره ادب هم خوبه سرکار خانم ... کجای جمله من تحقیر زن بود احساس زن بودن یعنی ظریف بودن که تو کت بیشتر مردا نمیره که ظریف باشن ... بی احترامی به تو نمیکنم تا فکر نکنی من یکی مثل تو هستم
Iran, Islamic Republic of
19:14 - 1399/03/12
ما نه تنها ب مادرشوهر میگیم ننه ک زنعموی شوهرم هم صداش میزنن ننه!!!وقتی من میگم زنعمودلخورم میشن
United States
20:00 - 1399/03/12
من اصولا چون برا همه خير خواه بودم تو تمام مراحل زندگيم خدا هم بهم بهترين ها رو داده مادرشوهر جاي مادر نيست ولي بخدا اين همه دشمني هم نداره چقدر مردم بدبختن دخترا رو تا وقتي خونه پدرشون اوضاع خوبي نداشتن چه مالي چه عاطفي شوهر نديد نتيجه اش ميشه تازه به قدرت رسيده و تازه به پول شوهر رسبده كه اونقدر كمبود محبت بيداد ميكنه فقط پول پسر رو ميخوام نه ارامشش رو
Iran, Islamic Republic of
21:18 - 1399/03/12
خب چی صداش کنن؟ مثلا بگن مادر شوهر؟ یه لحضه میشه بیاین مادرشوهر؟ :/
Iran, Islamic Republic of
22:24 - 1399/03/12
مادرشوهر من اگه مامان صداش نمی کردیم ناراحت میشد میگفت مگه چیزی ازتون کم میشه ؟
United Arab Emirates
23:12 - 1399/03/12
این یک واقعیت غیر قابل انکاره که مادر شوهر نه از روی مرض بلکه از روی فطرت حس از دست دادن پسرش رو داره و برای به دست آوردن پسرش با عروسش می جنگه
دیدم که میگم
احترام بله ولی صمیمیت نه هرگز
عروسا واقعا نیازی به جنگیدن ندارن حداقل اولِ زندگی و عشق و عاشقی و این حرفا
این مادرشوهران که جنگ رو شروع میکنن و هر کس سیاست نداشته باشه زندگیش رو باخته
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
برعکس چیزی که من دیدم رفتار عروس باعث میشه این عکس العمل ها شروع بشه این رفتار
نمی خواد حتما بی احترامی باشه نه رفتار نا مناسب، ایجاد حساسیت یا حتی تظاهر
Iran, Islamic Republic of
00:03 - 1399/03/13
جنوبیا به مادر همسر میگن عمه و به پدر همسر هم عمو فکر کنم این بهتر باشه
Iran, Islamic Republic of
00:15 - 1399/03/13
خو چی بگیم ادب خودمون کجا رفته، های هوی که نمیخواییم صداش کنیم ما هر دومون میگیم مامان هیچ اتفاقی هم نیفتاده.
Iran, Islamic Republic of
00:30 - 1399/03/13
نویسنده نوشته فقط احترام ،ولی اینطور نیست می توان با فامیل همسر مهربان بود و دوستشان داشت و رابطه رو مدیریت کرد همانطور که رابطه با فامیل خودمون هم باید مدیریت بشه
Iran, Islamic Republic of
01:28 - 1399/03/13
زن پسر دایی من به مادر شوهرش مامان نمیگفت نمیدونم چه مشکلی با این قضیه داشت همین موضوع هم باعث خواهر های پسره یعنی دختر دایی های من انقد زیر پای برادرشون نشستن و انقد تو اون زندگی موش دوندن که بلاخره اون ازدواج به طلاق کشید و کل عقده ای این دختر دایی ها این بود که عروسشون حاضر نبود به مادرشون بگه مامان
Iran, Islamic Republic of
05:10 - 1399/03/13
باسلام. قاعده اینه : هر تعبیر ی که در آن صداقت باشه ونفاق در آن نباشه بکار بردن آن اشکال نداره.
Iran, Islamic Republic of
08:07 - 1399/03/13
من که در واقع جای نوه مادرشوهرم هستم چون سنشون زیاده و احترامشون واجب و از همون اول هم مامان صداش کردم ولی فاصله ها و حرمت ها رو از همون ا ول حفظ کردم اونا هم خداییش انسهای فهیمده ای هستن.
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج